Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Betalspel växer: ny tjänst - Fotboll #7 (https://www.sharps.se/forums/nyheter/9540-betalspel-vaexer-ny-tjaenst-fotboll-7-a/)

Hardcourt 2011-11-06 00:38

KP, komiskt är det nog inte för dom som ryggat "fel" expert som ligger minus...så sluta låt så överlägsen o bevisa istället värdet i era betalspel för än så länge finns ingen anledning att betala 3000 kr/år för dom imo

KP 2011-11-06 00:39

Citat:

Ursprungligen postat av ssam (Inlägg 149241)
Hej, inget illa i era betalspeltjänster men ponera att ni har 100 betalande till denna tjänst.

Det innebär 299x1000=299000/år in till er.
vad kan snittkostnaden vara? Nu räknar vi högt, 500kr?
500kr x 12månader x 11st aktiva betalspel = 66.000kr

Vid 100 köpare av detta upplägg tjänar ni hyffsat med stålar.

Varför så dyr tjänst? Varför inte sänka den så att fler kan vara med?

Ni drar in fina 233.000 med detta upplägg/år utöver övriga affiliate länkar i vinst.

Frågan är fri hoppas jag?

Och du har självklart inte räknat med vad det kostar att ha någon som sitter jour 24/7 och manuellt kontrollerar odds för att bokföra och mata in spelet i systemet? Ponera att du har en person á SLAVarbetarlönen 25kr i timmen. Vips har dina uträknade 233.000kr blivit 0 i överskott och med det förutsatt att vi har 100 köpare vilket vi är långt ifrån.
Nu säger jag inte att vi har någon som är anställd under oss 24/7 men det är lätt för vissa att bara räkna intäkter men aldrig arbetet som ligger bakom något.

KP 2011-11-06 00:51

Citat:

Ursprungligen postat av Hardcourt (Inlägg 149270)
KP, komiskt är det nog inte för dom som ryggat "fel" expert som ligger minus...så sluta låt så överlägsen o bevisa istället värdet i era betalspel för än så länge finns ingen anledning att betala 3000 kr/år för dom imo

Värdet finns svart på vitt. Den utgår från deras historiska resultat och vad de visat historiskt. Ingen kan veta hur en tjänst går i framtiden. Alla förutom 1 tjänst har under 90 bokförda spel hos oss. Det är ingenting i det här sammanhanget. När vi kommer upp mångfaldigt fler så kan man börja dra några slutsatser men inte ens det då egentligen om man frågar boored som lär säga att vi behöver 5-6siffrigt spel för att veta om de är vinnande/förlorande i längden. Spel är långsiktigt och om du förväntar dig att dubbla din kassa på 1 månad är detta inget för dig. Det gäller att vara med en hel säsong hos varje tjänst och därmed ge dom en chans att visa vad de går för. Historiskt har de vad jag vet inte haft en negativ säsong förutom Fotboll #5 som är gratis och kommer med något spel per månad och som inte existerat i en säsong ens.
När säsongen är slut är du välkommen att såga dom. Att göra det nu är bara tafatt och saknar grund.

Vi är inte här för att pitcha in tjänsten eller sälja på er tjänsten. Tvärtom vi har tom avrått vissa från att köpa just för att vi vet att de inte passar dom.

Mitt ursprungliga inlägg var ett svar på detta https://www.sharps.se/forums/149105-post4.html
Citat:

Häftigt spelat av fotboll7 när de lägger 5 spel på 4 units= 25% av rullen på en dag. Förstår att man skall avvara en speciell rulle och inte ta hela men det är ändå hårt spelat, men med de resultat de har är det väl förståligt. Hoppas på en grön dag idag, hade det tungt igår.
Tack för denna speltjänst :hattenav:
Men tyckte svaret passade bättre i denna tråd då denna är tillägnad just Fotboll #7.

Hardcourt 2011-11-06 00:58

KP, tack för svar, köper det. :) kommer ev att köpa tjänsten när alla är över 200 spel med ok ROI

Fotboll7 gör btw allt som ni på Sharps INTE står för... 25% av rullen på en dag... Jvk/RoK varning på den :(

KP 2011-11-06 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av Hardcourt (Inlägg 149274)
KP, tack för svar, köper det. :) kommer ev att köpa tjänsten när alla är över 200 spel med ok ROI

Fotboll7 gör btw allt som ni på Sharps INTE står för... 25% av rullen på en dag... Jvk/RoK varning på den :(

Du är välkommen. Tänk på att inte hoppa in för sent i en tjänst på en säsong. Av erfarenhet vet jag att det brukar gå som sämst sista månaden. Kan vara selektiva minnet då jag inte orkar gräva fram stats på det men just vid slutet på säsongen har vissa lag motivation/icke motivation att räkna med.
Då är det bättre att vänta till nästa säsong startar och vara med från början.

Ang det fetstilta så är det INTE 25% utav rullen på en match, utan det var utspritt på flera matcher vilket ger en snittinsats av 5% per match och var starka spel från tjänsten. 5% insats som maxbet är inget som någon av oss bakom Sharps eller ens forumet hade klagat på. I spelskolan anger vi även 1-5% som insatsnivå. Men guiden är för nybörjare och är anpassad därefter med och inte de som har 200000+ att leka med. De med sådana storlekar vet nog själva hur den ska hanteras.

Chrille123 2011-11-06 10:06

Ok, här kommer lite tankar från en som köpt betalspelen.

För folk som köpt betalspel direkt från ursprungskällor tidigare så VET man att priset här är skämtlågt. Jag avser bara rygga alla spel från 2-3 tjänster + ev nått enstaka spel från någon annan tjänst, och jag tycker att det är en kanondeal. Det blir ungefär 1/5 av priset jag skulle betalat för 3 av tjänsterna om jag köpte från ursprungskällorna och - möjligheten att spontanrygga något annat spel när det känns bra.

Tycker en fördel med att köpa härifrån även blir att en 3e part trackar spelen, vilket för mig blir mer pålitligt än när tjänsten själv gör det.

Självklart blir det totalt missvisande att bunta ihop 11 tjänster med olika frekvens och insatsnivåer till en roi, det borde ju om inte annat Wagner, som är erfaren spelare och ständig kritiker(kan nog inte dra mig till minnes att jag någonsin läst något positivt från dig) på flertalet forum och bloggar vara medveten om.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved