Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Träffa spelvänner IRL? (https://www.sharps.se/forums/offtopic/20146-traeffa-spelvaenner-irl/)

semipro 2014-04-16 09:20

Träffa spelvänner IRL?

Jag har alltid haft en stor vänkrets, men aldrig kunnat prata om sportsbetting med dessa. Ingen av dom jag träffar i det verkliga livet är helt enkelt särskilt intresserad av sånt. Så hur träffar man folk som är det? Finns det några årliga sportspelsträffar man kan gå på? Eller kanske nån speciell bar där det sitter en hel hög med Wagner-sköningar och myser? :p

maddmax 2014-04-16 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 335877)
Jag har alltid haft en stor vänkrets, men aldrig kunnat prata om sportsbetting med dessa. Ingen av dom jag träffar i det verkliga livet är helt enkelt särskilt intresserad av sånt. Så hur träffar man folk som är det? Finns det några årliga sportspelsträffar man kan gå på? Eller kanske nån speciell bar där det sitter en hel hög med Wagner-sköningar och myser? :p

Jag tror risken att bli inlåst i en källare med en gagboll i munnen för resten av livet är relativt hög. :)

Majoriteten av de gamla rävarna tror jag träffades tidigt i samband med äventyr på Malta eller Gibraltar, men idag är det nog inte lika vanligt att EU-bolagen anställer den typen av människor (eller att de blir särskilt långvariga om så är fallet).

Spelträffar vet jag inte om det finns (några spelkonferenser har jag dock sett pitchas), dock lär det finnas många som gärna tar en öl och ser en match. Sharps får ordna en datingdel till sidan helt enkelt. :D

Cc 2014-04-16 12:19

Vi körde några träffar via DI's gamla forum Sport & Spel (finns kvar men ingen aktivitet)! Ett par gånger i samband med Elitloppet, ett par andra gånger var det Sportsbar i samband med nån stormatch som gällde. Även detta var i Stockholm. Vill ni träffa Wagner så är det nån kineskrog i Gränby, Uppsala som gäller! :)

Höll på att glömma, tidigt på Tipsnytt-tiden så var vi ett 30-tal som åkte på kryssning till Åland också. Galen resa, ett gäng lirade Kina-poker hela resan, från Tegelvikshamnen > Åland > Tegelvikshamnen. De missade buffén, tax-freen och resten av samkvämet också. 22 timmars poker, ingen vann heller utan alla scratchade....

maddmax 2014-04-16 15:28

Var själv med på några liknande utflykter under den tidiga TZ-tiden. Dock har jag bara positiva minnen från det, fanns en del trevliga människor.

Cc 2014-04-16 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 335947)
Var själv med på några liknande utflykter under den tidiga TZ-tiden. Dock har jag bara positiva minnen från det, fanns en del trevliga människor.

Ni var väl hemma hos Håkan i Onslundaborgen nån gång va? Han är ju en jäkligt kul och social snubbe...

maddmax 2014-04-16 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 335952)
Ni var väl hemma hos Håkan i Onslundaborgen nån gång va? Han är ju en jäkligt kul och social snubbe...

Ja, och var nere nån gång på en MFF-match. Ja, Håkan har alltid varit kanon mot mig, även om jag vet att somliga har svårt för honom. Jag var ganska ny i spelandet då det begav sig och TZ gav mig faktiskt ett par riktigt viktiga lektioner.

Cc 2014-04-16 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 335963)
Ja, och var nere nån gång på en MFF-match. Ja, Håkan har alltid varit kanon mot mig, även om jag vet att somliga har svårt för honom. Jag var ganska ny i spelandet då det begav sig och TZ gav mig faktiskt ett par riktigt viktiga lektioner.

Ähh...inget fel på Håkan, han är lite nätkaxig ibland bara. :)

semipro 2014-04-23 10:03

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 335903)
Vi körde några träffar via DI's gamla forum Sport & Spel (finns kvar men ingen aktivitet)! Ett par gånger i samband med Elitloppet, ett par andra gånger var det Sportsbar i samband med nån stormatch som gällde. Även detta var i Stockholm. Vill ni träffa Wagner så är det nån kineskrog i Gränby, Uppsala som gäller! :)

Höll på att glömma, tidigt på Tipsnytt-tiden så var vi ett 30-tal som åkte på kryssning till Åland också. Galen resa, ett gäng lirade Kina-poker hela resan, från Tegelvikshamnen > Åland > Tegelvikshamnen. De missade buffén, tax-freen och resten av samkvämet också. 22 timmars poker, ingen vann heller utan alla scratchade....

Var det inte nån spelprofil som tog sitt liv som brukade ordna spelträffar för allmänheten? Eller har jag drömt det?

Wagner 2014-04-23 11:16

Peter Dahlenmark?

Det förstnämnda stämmer men om han ordnade spelträffar för allmänheten känner jag inte till. Det får Cc reda ut. :)

Wagner 2014-04-23 11:31

Det var så sant. Något seminarium deltog han i. http://www.braodds.com/bettingskolan...-oddsakademien

Men så mycket för allmänheten var det knappast då det kostade en slant.

semipro 2014-04-23 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 337565)
Peter Dahlenmark?

Det förstnämnda stämmer men om han ordnade spelträffar för allmänheten känner jag inte till. Det får Cc reda ut. :)

Just det, Peter hette han. Väldigt trist historia. :sad:

Cc 2014-04-23 14:45

Det är som Wagge påpekar, Peter anordnade inga "spelträffar" av social karaktär. Seminariet var det Bra Odds grundare, Håkan Klingén som anordnade vid 2 tillfällen. Peter var föreläsare vid båda!

Jag kommer hem en sväng till Sweden i Juni, om det är någon/några som befinner sig i Stockholm med omnejd som tänker sig en pubvända eller så, då hänger jag gärna på om det vankas lite pilsner nånstans!

BraOdds 2014-04-24 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 337594)
Jag kommer hem en sväng till Sweden i Juni, om det är någon/några som befinner sig i Stockholm med omnejd som tänker sig en pubvända eller så, då hänger jag gärna på om det vankas lite pilsner nånstans!

Jag är på.

Cc 2014-04-24 13:47

Bra där! NU när pendeltåget går hela vägen till Uppsala så kanske tom Wagner tänka sig en liten turné söderöver? :)

Wagner 2014-04-24 15:03

http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-023.gif

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Men det är bara ett Djungelordspråk och sker inte i verkligheten.

semipro 2014-04-25 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 337776)
http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-023.gif

Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Men det är bara ett Djungelordspråk och sker inte i verkligheten.

Det är alltså bara i digital form som herr Wagner är en social rackare med bakfickan full av kul anekdoter? :smoke:

semipro 2014-04-25 13:03

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 337855)
Det är alltså bara i digital form som herr Wagner är en social rackare med bakfickan full av kul anekdoter? :smoke:

haha Blev onekligen en klart intressantare fråga när jag råkade skriva ett k istället för l på kul...

Cc 2014-04-25 13:16

Citat:

Helt sant, inte många som slår Wagge när det gäller att se problem snarare än lösningar! ;)

Wagner 2014-04-25 13:19

Citat:

Huvudet på spiken.

semipro 2014-04-25 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 337860)
Helt sant, inte många som slår Wagge när det gäller att se problem snarare än lösningar! ;)

Det är väl sånt man lär sig med åren antar jag. ;) Men ni har träffats IRL nån gång iallafall?

Cc 2014-04-25 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 337862)
Det är väl sånt man lär sig med åren antar jag. ;) Men ni har träffats IRL nån gång iallafall?

Jodå, jag har tom sett Bruno Mattsson-fåtöljen och käkat på kinesen :)

semipro 2014-04-25 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 337863)

Hur blev ert möte då? :) Aningen svårpratat eller?

Wagner 2014-04-25 15:39

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 337863)

Det var inte den enda stol han satte sig på. http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-082.gif

Åkte iväg och kom tillbaka efter en timme då han saknade plånboken då han skulle tanka. Den låg inne på muggen mitt på golvet. Gud vet vad han hade haft för sig där inne! :cry:

Cc 2014-04-25 17:06

HAHAHAHA....Det där minns jag inte Wagge! :D

Wagner 2014-04-25 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 337908)
HAHAHAHA....Det där minns jag inte Wagge! :D

Skämtar du eller? :)

Du skulle tanka i Knivsta, tror jag, och vände tillbaka. Hur som helst så ringde du på dörren, klev in och hittade plånboken på mugg-golvet.

Hur fan kan man glömma en sån utdragen händelse? :hurt:

Cc 2014-04-25 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 337914)
Skämtar du eller? :)

Du skulle tanka i Knivsta, tror jag, och vände tillbaka. Hur som helst så ringde du på dörren, klev in och hittade plånboken på mugg-golvet.

Hur fan kan man glömma en sån utdragen händelse? :hurt:

Har väl förträngt alltihopa, förblindad av din skönhet, din fläckfria karaktär och alla gula Post-it lappar! Det var ju bara pengar...

Cc 2014-04-26 08:24

Kan räkna in "Fridde" också för en pilsnerkväll. För dem som inte vet var han en av grundarna till Tipsnytt och även de första väggtidningarna när det begav sig! Veteranafton än så länge :)

semipro 2014-05-02 18:22

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 338041)
Kan räkna in "Fridde" också för en pilsnerkväll. För dem som inte vet var han en av grundarna till Tipsnytt och även de första väggtidningarna när det begav sig! Veteranafton än så länge :)

Jag är med på det mesta! :) (Så länge det inte handlar om nån form av bögande.)

Cc 2014-06-30 18:21

Lördag 5 Juli 18:00 på O'Leary's i Tele2 Arena! Argentina/Schweiz vs Belgien/USA på TV Menyn är föreslaget! Alla är välkomna att hänga på! Skriv i strängen eller PM:a mig så jag vet hur många jag ska beställa bord till!

sskssk 2014-06-30 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 353248)
Lördag 5 Juli 18:00 på O'Leary's i Tele2 Arena! Argentina/Schweiz vs Belgien/USA på TV Menyn är föreslaget! Alla är välkomna att hänga på! Skriv i strängen eller PM:a mig så jag vet hur många jag ska beställa bord till!

Jag får garanterat inte för frugan, annars hade jag varit fett på.

Cc 2014-06-30 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 353251)
Jag får garanterat inte för frugan, annars hade jag varit fett på.

*Skickar 100 Sharps till en virtuell bira*:cheers:

BraOdds 2014-06-30 19:57

Kul! Jag kommer.

Cc 2014-07-01 15:11

Men vafaan, än så länge är det rena pensionärsträffen!! Kom igen nu, det måste väl vara ett kanonläga att få supa några veteraner under bordet....

smak 2014-07-01 21:05

Ytterligare en veteran(icke känd i spelkretsar) anmäler sig...

Kommer Fridde? :cheers:

Cc 2014-07-01 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av smak (Inlägg 353524)

Har ringt och SMS:at men inget svar än, men han brukar sällan banga...

semipro 2014-07-02 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 353420)
Men vafaan, än så länge är det rena pensionärsträffen!! Kom igen nu, det måste väl vara ett kanonläga att få supa några veteraner under bordet....

Jag skulle gärna hängt på er, men tyvärr krockar datumet med Båstad-tennisen och nån måste ju ta hand om blondinerna där med... :p
:

semipro 2014-07-02 10:19

Citat:

Ursprungligen postat av smak (Inlägg 353524)
Ytterligare en veteran(icke känd i spelkretsar) anmäler sig...

Bara en nyfiken undran: Vem är Fidde? Är det nån man borde känna till? :)

Cc 2014-07-03 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 353597)
Bara en nyfiken undran: Vem är Fidde? Är det nån man borde känna till? :)

Fridde är en av grundarna till Tipsnytt.com när det begav sig. Dessutom pappa till den första väggtidningen i Spelbutikerna.

Cc 2014-07-04 18:17

Fridde bekräftad!

smak 2014-07-04 20:08

Såja, som sagt bangar sällan. Go Fernet GO!

:cheers: