Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-04-16, 08:20   #1
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Träffa spelvänner IRL?


Jag har alltid haft en stor vänkrets, men aldrig kunnat prata om sportsbetting med dessa. Ingen av dom jag träffar i det verkliga livet är helt enkelt särskilt intresserad av sånt. Så hur träffar man folk som är det? Finns det några årliga sportspelsträffar man kan gå på? Eller kanske nån speciell bar där det sitter en hel hög med Wagner-sköningar och myser?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 09:53   #2
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av semipro Visa inlägg
Jag har alltid haft en stor vänkrets, men aldrig kunnat prata om sportsbetting med dessa. Ingen av dom jag träffar i det verkliga livet är helt enkelt särskilt intresserad av sånt. Så hur träffar man folk som är det? Finns det några årliga sportspelsträffar man kan gå på? Eller kanske nån speciell bar där det sitter en hel hög med Wagner-sköningar och myser?
Jag tror risken att bli inlåst i en källare med en gagboll i munnen för resten av livet är relativt hög.

Majoriteten av de gamla rävarna tror jag träffades tidigt i samband med äventyr på Malta eller Gibraltar, men idag är det nog inte lika vanligt att EU-bolagen anställer den typen av människor (eller att de blir särskilt långvariga om så är fallet).

Spelträffar vet jag inte om det finns (några spelkonferenser har jag dock sett pitchas), dock lär det finnas många som gärna tar en öl och ser en match. Sharps får ordna en datingdel till sidan helt enkelt.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+1)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 11:19   #3
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Vi körde några träffar via DI's gamla forum Sport & Spel (finns kvar men ingen aktivitet)! Ett par gånger i samband med Elitloppet, ett par andra gånger var det Sportsbar i samband med nån stormatch som gällde. Även detta var i Stockholm. Vill ni träffa Wagner så är det nån kineskrog i Gränby, Uppsala som gäller!

Höll på att glömma, tidigt på Tipsnytt-tiden så var vi ett 30-tal som åkte på kryssning till Åland också. Galen resa, ett gäng lirade Kina-poker hela resan, från Tegelvikshamnen > Åland > Tegelvikshamnen. De missade buffén, tax-freen och resten av samkvämet också. 22 timmars poker, ingen vann heller utan alla scratchade....
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
semipro (+1)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 14:28   #4
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Var själv med på några liknande utflykter under den tidiga TZ-tiden. Dock har jag bara positiva minnen från det, fanns en del trevliga människor.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 14:36   #5
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Var själv med på några liknande utflykter under den tidiga TZ-tiden. Dock har jag bara positiva minnen från det, fanns en del trevliga människor.
Ni var väl hemma hos Håkan i Onslundaborgen nån gång va? Han är ju en jäkligt kul och social snubbe...
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 15:00   #6
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Ni var väl hemma hos Håkan i Onslundaborgen nån gång va? Han är ju en jäkligt kul och social snubbe...
Ja, och var nere nån gång på en MFF-match. Ja, Håkan har alltid varit kanon mot mig, även om jag vet att somliga har svårt för honom. Jag var ganska ny i spelandet då det begav sig och TZ gav mig faktiskt ett par riktigt viktiga lektioner.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-16, 15:05   #7
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Ja, och var nere nån gång på en MFF-match. Ja, Håkan har alltid varit kanon mot mig, även om jag vet att somliga har svårt för honom. Jag var ganska ny i spelandet då det begav sig och TZ gav mig faktiskt ett par riktigt viktiga lektioner.
Ähh...inget fel på Håkan, han är lite nätkaxig ibland bara.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 09:03   #8
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Vi körde några träffar via DI's gamla forum Sport & Spel (finns kvar men ingen aktivitet)! Ett par gånger i samband med Elitloppet, ett par andra gånger var det Sportsbar i samband med nån stormatch som gällde. Även detta var i Stockholm. Vill ni träffa Wagner så är det nån kineskrog i Gränby, Uppsala som gäller!

Höll på att glömma, tidigt på Tipsnytt-tiden så var vi ett 30-tal som åkte på kryssning till Åland också. Galen resa, ett gäng lirade Kina-poker hela resan, från Tegelvikshamnen > Åland > Tegelvikshamnen. De missade buffén, tax-freen och resten av samkvämet också. 22 timmars poker, ingen vann heller utan alla scratchade....
Var det inte nån spelprofil som tog sitt liv som brukade ordna spelträffar för allmänheten? Eller har jag drömt det?
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 10:16   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Peter Dahlenmark?

Det förstnämnda stämmer men om han ordnade spelträffar för allmänheten känner jag inte till. Det får Cc reda ut.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 10:31   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard

Det var så sant. Något seminarium deltog han i. http://www.braodds.com/bettingskolan...-oddsakademien

Men så mycket för allmänheten var det knappast då det kostade en slant.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 13:15   #11
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 452
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Peter Dahlenmark?

Det förstnämnda stämmer men om han ordnade spelträffar för allmänheten känner jag inte till. Det får Cc reda ut.
Just det, Peter hette han. Väldigt trist historia.
semipro är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-23, 13:45   #12
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Det är som Wagge påpekar, Peter anordnade inga "spelträffar" av social karaktär. Seminariet var det Bra Odds grundare, Håkan Klingén som anordnade vid 2 tillfällen. Peter var föreläsare vid båda!

Jag kommer hem en sväng till Sweden i Juni, om det är någon/några som befinner sig i Stockholm med omnejd som tänker sig en pubvända eller så, då hänger jag gärna på om det vankas lite pilsner nånstans!
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-24, 11:48   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Solna
Inlägg: 103
Sharp$: 1084
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg
Jag kommer hem en sväng till Sweden i Juni, om det är någon/några som befinner sig i Stockholm med omnejd som tänker sig en pubvända eller så, då hänger jag gärna på om det vankas lite pilsner nånstans!
Jag är på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cc (+1)
BraOdds är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-24, 12:47   #14
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Bra där! NU när pendeltåget går hela vägen till Uppsala så kanske tom Wagner tänka sig en liten turné söderöver?
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-04-24, 14:03   #15
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2200
Standard



Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man.

Men det är bara ett Djungelordspråk och sker inte i verkligheten.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Zniper (+5), Shell Peppe (+1), Flickepojken (+2)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td