![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Blir dock intressant vad dom har att säga i morgon,kan inte vänta :)
|
Det här är den sista konversationen och den var mycket hotfull:Det heter som man bäddar får man ligga tror ni är ganska körd nu på Sharps VARFÖR BETALADE NI INTE UT DESSA SMÅ PENGAR???? Fattar inte
Thommy Kändes kanon oss emellan (enl mig)fan så tråkigt att du klanta till det. Thommy Skyll nu inte på mig,du/ni har fixat detta Hero Krossa oss? Jag somnade. Skulle swish a nu. SÅ du hotar mig/oss? Fel person att hota förstår du det? Jag kan utplåna allt du känner din råtta. Usch vilken människa du är. Fyfan! Fyfan. Hoppas vi ses en vacker dag. Ja sharps ska få se vem du är. ThommySätt in pengar OK NU HeroLäser du ens va du skrivit ?? Du hotar mig. Ska ta det med polisen. ThommyKrossa mig? Vi går igenom polisen istället känner mig inte trygg me dig Thommy Du skulle ju swisha 2000 till mig ikväll vad hände? HeroMen vill du krossa mig bara komma. Ja skulle utplåna dig på en sekund HeroJa somnade jävla fullgubbe. Som hotas ! Nä detta är ett ärende ja lämnar vidare till polisen . Lycka till me dina vänner på sharps Thommy Så du menar att jag kommer inte att få mina pengar? hero LYSSNA NOGA U Thommy En gång till kommer jag få mina pengar eller inte? och var inte sådär otrevlig Du säger att ja e körd på sharps. Hotar o krossa mig o en TJEJ om vi ses. Ja skulle swisha nu. JAG otrevlig?? Läs va du skrivit! Polisen får lösa detta Thommy Du lovade för 2 veckor sedan att du skulle sätta in pengar på mitt konto Okey Är vi överens där eller Sätt in mina pengar så är vi överens.så enkelt är det Du hota min tjej. Vi är inte överens förs ja brutit varje ben i din kropp. Tror du ja bryr mig om pengarna fortfarande din råtta? Tror du jag bryr mig om sharps? Ett forum på nätet?????? Thommy Du hotar fel person min vän Det här är verkliga livet du ska få stå ditt kast. Tro mig det är inget hot ett löfte din jävla pajas Jag har gjort över 4 år på kåken. Har ditt nr o din adress. Vi ses så får vi se om du är fel person. Ja lägg ut de på sharps. Vet du vad? Det skiter jag i. Du började med att hota. Du ska nu få stå ditt kast. Lycka till på sharps. Ja Grattis. Jag har din hem adress.. jävla nolla Thommy Så fel jag hade om dig,jag trodde jag hittat en vän att diskutera trav med,men så fel jag hade.Med hot kommer du ingenstans.Lev väl och ha ett gott liv//Thommy Meddelandet kunde inte skickas. Kli |
Stor varning på honom kommer att kontakta Polis i morgon!
|
Btw Han/hon bröt all kontakt med mig.
|
Det här är sanningen, utan mellan händer, gömda bakom internet. Jag & Thommy började spela ihop, han bidrog med lite pengar, det är två till som spelat ihop med oss. Jag är den som lämnat in systemet, som ibland generade i större vinster. dem andra. som inte äger sharps, men ett telefonnummer och facebook kan intyga att allt gått rätt till. Idag vaknade jag vid 02.XX för att Swisha den här råttan 2000:-. Men då läser jag vad personen skrivit på Facebook. Behöver inte copy/paste:a.
1. Han hotar mig & min dotters mamma att han ska krossa oss om han träffar oss. 2. Att jag hotar fel person. 3. Vi ska kontakas för han har namn & ip adress. Vi är två som använder sharps, vi heter Stefan & Linda Hansson. Bor på Nordenflykchsvägen i sthlm. 76. Jag kan ta att du lackar för att det tog tid, men jag bad dig skaffa swish. Men att du hotar min dotters mamma, min fru till att krossa henne. Då går du för långt ovasett VEM du är. eller VAD du är. Jag kommer inte skriva något mer i frågan för detta är ett forum på internet, och det här ska göras upp IRL. Men han har rätt i vissa saker, men lurad nej? du har aldrig bidragit med ett skit spelmässigt. Pengarna hade du haft NU. Om du inte hotat mig och henne. Men vill du ändå ha dina 2000? Då kommer du till Nordenflcyhtsvägen 76 i sthlm. Bippar på Hansson. Så ska vi se. Hur mycket man du är egentligen. Hota ens mamma till dotter. Då går man för långt. Ovasett vad. Tack för mig i denna tråd, har inget o skämmas för eller bevisa. jag vet vad som hänt, inte ett skit. Du sa att du hade halva sharps bakom dig, glad att du har internet bakom dig. Jag har ett verkligt liv, delta i det är du snäll. Jag verkligen hoppas du gör det. Ska även säga att jag kan ge facebook/mobil nr till dem som fått pengar utbetalada (Har dem ju fått nu, med tanke på att dom inte hotade oss att vi skulle bli krossade). För att få en grund & sanning i detta. Mvh Softpojk Linda&Stefan. |
Haha. Ta din medicin nu.
|
Men för det första blev det ett litet 1 fel :du skulle betala ut 4000kr till mig för ca 2 veckor sedan,men då jag inte hade swish så skulle DU fixa det ändå Okey. Nu fixade jag just swish härom dan och då lovade du att betala ut pengar per omg.Så sent som ikväll skulle du betala ut via swish senast 0000 pengar till mitt konto men inga pengar har kommit in. Jaq skiter i pengarna.Jag har aldrig hotat din dotters Mamma.Rätt dock att jag har din ip adress.Men det är väl ändå du som står för dom stora hoten.Och nej jag vill inte ha mina pengar.Om du inte är väldigt duktig i karate har du nog en chans,men känner inte för att komma och träffa dig. Jag tycker du har varit en mycket trevlig person att ha kontakt med,MEN när jag skulle ha pengar blev det Zero.Okey ha ett bra liv vi ses i himlen/Thommy
|
Ibland kan dt gå hett till och allt blir fel. Nog bäst att tacka för den tid man haft och gå skilda vägar. Bättre ibland slippa huvudvärken och återgå till att spela ensam om tilliten saknas. Nu jobbar vi in v7:an imorron !!!
|
Sant spalato.Kommer aldrig mer bli intim med en forumist:)
|
Citat:
|
Citat:
|
...
|
Citat:
|
Sen kan man ju ha synpunkter på detta:Men vill du ändå ha dina 2000?
Då kommer du till Nordenflcyhtsvägen 76 i sthlm. Bippar på Hansson. Så ska vi se. Hur mycket man du är egentligen. Thommy Tveksamt att åka till Fjollträsk fram och tillbaka och träffa en man/hen/hon Njaa.... jag kan bjuda på 2000kr köp något fint till... |
Snälla Stefan tänk om tänk rätt.Jag ville ha mina pengar är det så svårt att förstå,ovs om jag behövde dom eller inte.Efter 2 veckors tjatande inga pengar bara undanflykter hela tiden. Vad är det som är så svårt att förstå?
|
Skuldfrågan är mycket enkel. Den som inte betalar ut det som ska betalas ut bär ansvaret för alla parters skitsnack. Skitsnack kan accepteras. Lite av den här sajtens ide är väl att folk ska få "skitsnacka av sig" när det skitit sig.
Sno nån på pengar kan inte accepteras. Låta bli att betala ut kan inte accepteras. |
Varför inleder man konstiga ekonomiska förehavanden med en person man precis har fått kontakt med online när denna person dessutom skriver som en rumänsk tiggare med grav dyslexi? Jag köper att naiva och svaga människor kan gå på minor mot psykopater som är skickliga på att manipulera, men det här handlar om en person som skriver helt osammanhängande och ger ett så pass oseriöst intryck att jag har problem att beskriva det i ord.
|
Citat:
Sen fattar jag inte, konversationen du posta är med "Hero Turtles", sen svarar "Softpojk". Är det samma person? (Jag driver inga bolagsspel över swish, kör bara ATG Tillsammans med automatisk lagkassa).. Fattar inte varför du ska smutskasta mitt namn helt utan anledning :whoco5: |
Citat:
Du är en bra person, förstår inte varför han ska blanda in dig heller. Jag ville bara svara hur det var från min synvinkel, utan att vinkla något till min fördel, nu har han min adress, namn m.m. har blockat han överallt på internet, nu är det upp till denne att leverera. :popcorn: Jag forsätter gärna detta ämne, men inte över internet. Det ska tas "irl". Men det är väl förskrämmande för vissa. Lycka till med spelen, ska även noteras att det började med ett par hundra jag lirade upp till några tusen. Lätt att bli girig. Mvh Softpojk. EDIT: Ska även noteras att det är mig, personen är arg på och känner sig bedragen av inte Icewinner. Så alla vet det. Så man ska inte tro eller tycka något ang Icewinner i detta. Han/Hon är totalt oskyldig. |
Citat:
Jag tar ingens parti eller något, undrade mest vad jag hade med saken att göra :omfg: Pengar suger. Min bästa polare IRL har varit skyldig mig 500 en längre tid, han slutade höra av sig efter det och återkommer väl när han kan betala. En annan lånade en betydligt större summa pengar (runt 10k), som jag aldrig fick se röken av, varpå han ett par år senare hörde av sig och ville låna mer. Pengar suger. Rättvisa var tvungen att skapas. Jag bjöd honom på fest och bad honom ta med sitt xbox med guitar hero och diverse spel. Så söp vi och gick ut. Sen gick jag hem och sålde hans Xbox på Blocket. Fick tillbaka lite iaf. Han ägde inget annat vettigt. Pengar suger. Det finns folk på förskolan som fortfarande är skyldig mig godis för de lånade ett par kronor till "S-märken". Pengar suger. Mycket :offtopic: poesi. |
Nån med odds på att softpojk och Icewinner är samma person?
|
Citat:
Men ja, oddsen lär vara jävla höga. Gå tex igenom alla omgångar (trådar) under detta året (bara ägnat mig åt trav i ett par månader) och se min ilska i diverse trådar över att jag aldrig vinner. Jämför med Softpojk som vinner ofta :D Men jag bryr mig inte, jag har ingen anledning att vara anonym för jag ägnar mig som sagt bara åt att spela själv, inga bolagsspel. Mitt enda syfte här är att snappa upp tips, försöka ge tips och bli bättre på trav. Här har du min Facebook-profil, adda gärna, så hoppas jag kunna bevisa att jag är jag och att jag är en skåning.. Inget annat :D Har som sagt ingen anledning att vara anonym eller något annat. Tack som fan Melander för att du skulle blanda in mig i denna skiten, så jag ska behöva sitta och försvara mig... Helt befängt med sådana påståenden som saknar rimlig grund https://www.facebook.com/marcus.lincoln.165 |
Jag är långt ifrån övertygad, därav frågan :)
Tycker den dock var berättigad. Ni är reggade samtidigt, verkar båda inrikta er på trav, plussar varandra i tråden och är uppe samma udda tid. Men visst, jag läser inte travtrådarna i övrigt då de mest är fulla med skit enligt min mening. Så nån vidare koll i övrigt har jag inte :) |
Citat:
Med tanke på att jag jobbar natt ca 20.00-05.00, kommer du om du snokar vidare troligen se att nicken "Icewinner" och "Softpojk" har väldigt olika dygnsrytmer och postar normalt sett vid olika tider. Sen har jag ju själv bustat "Softpojk" i tidigare tråd med att det var olika könsidentiteter, men det har ju förklarats här att det är två sambos som båda utnyttjar kontot. Sen inser jag återigen.. Ju mer jag skriver, desto mer misstänksam blir alla :clap: Återigen.. Jävla Melander, som av någon anledning valde att nämna mitt namn :idiot: Sen om jag läser rätt mellan raderna och fattar allt rätt så är Softpojk Hero_Turtles nya konto, dvs reggar samtidigt gjorde vi inte. När jag reggade, var det för övrigt i November då jag höll på med bonustrading (sportsbet). Trav började jag inte med förrän i januari vilket jag ångrar egentligen, för är back fett mycket :D hahaha |
Man hotar ingen, men samtidigt måste man göra rätt för sig! betala alla pengar ni ska softpojk.
|
Citat:
|
Citat:
Det jag plussade för var hans agerande i storyn om xboxet. Men om du tror vi är samma person vill jag verkligen sätta emot. :hattenav: Anledning att jag är vaken, är för att jag har en dotter på sex månader som har svårt att sova ibland, om du så gärna vill veta. |
Och jag är uppe för jag inte har något liv :drunk:
|
Herregud! Det här måste vara skuggsidan av mänskligheten... Ni har gjort så många kardinalfel när det gäller etik och moral så man blir mörkrädd!
Varför inte bara swischa pengarna och avsluta sammarbetet? Jag har aldrig sett storheten med ATG tillsammans men jag börjar ana att det kan vara ett bra alternativ när man ingår avtal med andra sharpsanvändare. |
Citat:
Där löser sig allt på automatik ju :) Tycker det är synd de inte har det för alla omgångar. Kul grej liksom. |
Lovad utbetalning sedan två veckor som uteblivit och gått från banköverföring till swish och slutligen "komochhämtaomdutörs"! Swisha över pengarna nu Softpojk så är allt utagerat! Min uppfattning är att det är din/er tur att göra nästa move och det finns egentligen bara ett, vilket är att betala. Enligt konversationen så lovades utbetalning flertalet ggr och helt klart har det löftet inte uppfyllts ännu. Melander har rätt att ställa krav på Softpojk som läget är nu... INTE tvärtom.
|
Det här är inte utagerat, med tanke på att min familj har blivit hotat. Ingen vet något om det förutom vad som beskrivs här.
Jag har varken tagit eller stulit något, vi spelade ihop två andra var även med. Dom kunde bete sig i en konversation och har fått pengar. Att Melander hotar min familj och tror det ska få effekt, sen när han inser att de inte får det. Ska han gråta ut på ett nätforum. Sluta kom och tyck och tänk och tro er veta något när ni inte vet ett skit förutom det som skrivs här. Vill han ha en krona, som jag vunnit åt honom. Ska han komma hit, be min familj om ursäkt. Det rinner inte ut i sanden igenom en Swish betalning. Skulle jag luras: Skulle jag inte säga "Grattis "vi" vann, du vann så mycket". Då skulle jag direkt säga nej förlust. Om man ska ha en åsikt och döma, ska man inte läsa mellan raderna. För ingen dömer väl någon igenom att bara lyssna på "offret"? Jag har inte gjort fel, jag skäms inte och tänker inte göra något för att nån på sharps tycker och tänker så. Går lika bra att han ber en vän komma hit vad som. Men att det ska va över med en swish betalning är fel. Det handlar inte om att ha en ballfaktor, utan en moral att stå upp för sin egen familj. Sen att han också tar upp och anklagar oskyldiga som inte har med det och göra bevisar ju en del. Nog om detta för mig här på internet. Min hemadress m.m. finns här om han vill något mer. Som sagt, ALLA HAR FÅTT SIN DEL. Förutom personen som HOTADE MIN FAMILJ. Ser någon något fel i det, så borde dem ta sin moraliska temp. Tycker någon jag gjort jättefel, är en idiot blabla. Skriv PM så får du mitt mobilnummer så kan vi ta det via telefon istället. |
Citat:
För gör mig egentligen riktigt lack. Mer lack desto mer jag tänker på det. För har lagt ner skitigt mycket tid vissa dagar efter jobbet och suttit mellan 05-08 på morgonen skrivit ihop analyser för att försöka verka söt och duktig och hoppas någon av er där ute ska få nytta av det. Har gått in helhjärtat för att försöka bli bra på trav och hitta sätt att vinna på (inte lyckats dock xD)... Och för övrigt trivs jag jäkligt bra på detta forumet. Sen smutskastar du mitt nick helt utan belägg. Du och jag har aldrig fört en konversation, så vad grundar du detta på? Sen är er situation tråkig och den kan jag bara beklaga, men kan inte göra något i den saken. Mitt intresse är varför du ska smutskasta mig. |
Citat:
Men om detta skulle skett i verkliga livet så skulle det kunna bli allvarliga konsekvenser! |
Citat:
Det här är verkliga livet, är internet en låtsas värld? |
Rätta mig gärna om jag har fel, men tyckte att tonen i konversationen var vänskaplig. Det var först efter det att Melander upprepade ggr önskat få sina pengar som det skruvades upp, eller? Tomma löften kan få vem som helst att tappa tålamodet. Känner ni Softpojk att ni hållit ert löfte om att betala fast ni inte alls har betalat? Märkligt... Nåja, jag menar inte alls att anklaga någon utan delade mest min uppfattning om hur ni alla skulle kunna gå vidare. Melanders hot mot er som familj (som jag inte uppfattat) och era löften om pengar känns lika tomma.
|
Citat:
|
Citat:
Han skrev tydligt att "Tur att jag inte kände er IRL. Då hade jag krossat er". antar att "er är jag, min sambo och mina två döttrar. Jag bryr mig inte vad som händer eller har skrivits. Jag tänker inte swisha något förs han har bett om ursäkt till mig framför mig. DÅ kan även han få en ursäkt. |