Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Hur man kan bli lurad! (https://www.sharps.se/forums/offtopic/23193-hur-man-kan-bli-lurad/)

sirlarsson 2015-03-02 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 412824)
Tror inte det draken,hen försöker nog blåsa mer folk på pengar,hen gör nog bara uttag inga insättningar dessvärre

Hen har kontaktat bekanta till mig och försök få igång bolagsspel utanför tillsammans. Så mycket talar nog för att personen ständigt försöker hitta nya offer att blåsa.

NiLu 2015-03-02 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 409905)
Nu vart det tyst från alla vetare och internethjältar.

Klart alla stör sig på att idioten vinner och inte dem själva. för då ju idioten bättre än dem själva. ;)

Du har tydligt visat att du är en patetisk idiot. Absolut inte bättre än någon annan, parasit är vad du är :rant:

Melander 2015-03-02 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av NiLu (Inlägg 412836)
Du har tydligt visat att du är en patetisk idiot. Absolut inte bättre än någon annan, parasit är vad du är :rant:

Men NiLu tycker du inte att softpojk ska betala tillbaka mig dom pengar som jag är utlovad?

NiLu 2015-03-02 22:09

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 412840)
Men NiLu tycker du inte att softpojk ska betala tillbaka mig dom pengar som jag är utlovad?

Det är ju softpojk som får sig en känga, klart du ska ha din deg.
Vartenda korvöre ska du ha.
Förstår inte hur du kan misstolka mitt inlägg :ohmy:

Melander 2015-03-02 22:27

Jag misstolkade inte,jag ställde bara ett?Det är lugnt,har jobbat 14 tim idag så hjärnan fungerar nada:)

Stekel 2015-03-02 23:43

Värst vad alla sharpsare är pk och skriver hen överallt. Och är det verkligen så att Melander inte brytt sig om att bemöda sig om att ta reda på vem det är som blåst honom eller ens lyckats lista ut vilket kön den har? Eller någon annan som vet vem det är, så aktiv som den varit på forumet?

Nåväl, knaprar väl vidare här :popcorn:

Wagner 2015-03-02 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 412874)
Värst vad alla sharpsare är pk och skriver hen överallt. Och är det verkligen så att Melander inte brytt sig om att bemöda sig om att ta reda på vem det är som blåst honom eller ens lyckats lista ut vilket kön den har? Eller någon annan som vet vem det är, så aktiv som den varit på forumet?

Nåväl, knaprar väl vidare här :popcorn:

För dom med ambivalent könsuppfattning finns ju annars Gubbkärring att tillgå.

jaroiten 2015-03-03 10:29

Eller så kan man kalla softpojk shemale om man vill. Det passar rätt bra imo.

joppoe 2015-03-03 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 412877)

Äntligen ett ord som man kan börja använda då jag vägrar hen som är ett jävla påhitt

draken 2015-03-03 18:13

Hen låter som ganska mycket inavel.

O12 2015-03-03 18:17

Vad är rätt och fel här?

Lade detta spel 28feb. som ni kan se är det fortsatt under "avvaktar beslut"

Spelet blev vinnande.

2015-02-28 13:13 548.00
Avvaktar beslut

Antagligen kommer Nordicbet neka spelet, det satt som sagt.

I detta fall så hade dem enkelt kunna neka spelet för att det var vinnande.
Hade spelet däremot förlorat så hade dem kunnat godkänna spelet.

Melander 2015-03-03 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 412877)

Hej.Eftersom det både är en hon och en han involverad,tror dom är sambo eller gifta,verkar dock ha en son på 6 månader.Som jag fått det förklarat för mig av "softboy""Sezan Maximus" + alla andra nick dom /han verkar ha är det lite svårt att lista ut vem som är boven här.Därav alla hen men Gubbkärring köper jag:)

jaroiten 2015-03-03 21:12

Hur kan du fortsatt tro att det skulle vara en tjej inblandad? Det låter ytterst osannolikt i min menig.

Melander 2015-03-03 21:29

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 413046)
Hur kan du fortsatt tro att det skulle vara en tjej inblandad? Det låter ytterst osannolikt i min menig.

För dom kallade sig Linda och Stefan!

Melander 2015-03-03 21:40

Kan någon kunnig person förklara för mig detta:När jag tidigare klickade på en länk som Icewinner hade om att spela atg tillsammans kommer jag till detta:OMGÅNGENS SPELLÄGGARE
medlemsbild
Linda Hansson
Omgången är inte aktiverad av lagkaptenen eller spelläggaren.

Föranmäl dig här till kommande omgångar.

Samma sida som jag spelade med softpojk och hans flickvän,sambo etc.Hur är dett amöjligt om inte Icewinner och softpojk och Linda är en och samma person:Jag fattar inget//

draken 2015-03-03 22:14

Om Icewinner är lagkapten som startat atg tillsammans och softpojk spelläggare så finns det väl inget som säger att det är samma person.

Melander 2015-03-03 22:34

Sant draken vem som startat vad vet jag inte,men "dom" verkar"jobba" tillsammans.Det var bara en parentes från min sida.Dom verkar ha ihop det är mitt intryck,men kan ha fel.Hoppas då att en förklaring kommer innan vi går i pension:)

draken 2015-03-03 22:53

Skulle Markus och Stefan ha ihop det ? Klart softpojk är ju ganska bögigt . Linda tittar på. Kanske är barnet? Heja nu börjar det bli riktigt bra det här hahaha. Nej .Är nog dags att du motvilligt får känna dig besegrad.

sirlarsson 2015-03-04 11:31

Marcus (icewinner) är inte softpojk, han har börjat betala av mig och är varken från samma ort eller har samma namn som softpojk. Detta har vi ju redan konstaterat så varför ältar ni detta?

Softpojk går under namnet Linda Hansson via atgtillsammans, har förmodligen många andra namn (var som sagt 18 år och tjej via twitter för ett tag sen). Har dock svårt att se att detta är en tjej men vem vet, bedragare är svårare att personifiera.

Melander 2015-03-04 21:54

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 413152)
Marcus (icewinner) är inte softpojk, han har börjat betala av mig och är varken från samma ort eller har samma namn som softpojk. Detta har vi ju redan konstaterat så varför ältar ni detta?

Softpojk går under namnet Linda Hansson via atgtillsammans, har förmodligen många andra namn (var som sagt 18 år och tjej via twitter för ett tag sen). Har dock svårt att se att detta är en tjej men vem vet, bedragare är svårare att personifiera.

Okey förstår sirlarssson.MEN varför när jag gick in på Icewinner där han hade en länk vill du spela "spela atg tillsammans" kommer jag till Lindas Atg tillsammans?Borde jag inte komma till Icewinners,det är det jag inte förstår:

Melander 2015-03-04 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 413103)
Skulle Markus och Stefan ha ihop det ? Klart softpojk är ju ganska bögigt . Linda tittar på. Kanske är barnet? Heja nu börjar det bli riktigt bra det här hahaha. Nej .Är nog dags att du motvilligt får känna dig besegrad.

Jo har nog insett det för ett tag sen;)

Milsson 2015-03-04 23:09

Jag hade inte tänkt lägga mig i den här tråden något mer men jag skulle vilja klargöra EN sak.
Redan innan den här... affären dök upp så märkte jag att nicket softpojk verkar skumt. Det är utan tvivel två människor som skriver för både meningsuppbyggnad och stavning är det si sådär med i vissa trådar medans det är oklanderlig svenska i andra trådar. Jag orkar inte leta "bevis" men det är en känsla jag fick.

Melander 2015-03-04 23:17

Du skulle bara veta när han /hon skickat Pm till mig,ungefär som en invandrare,inget illa om dom men very "Bad Swedish" Så du har rätt i din känsla..

spikpaddy 2015-03-05 14:14

Googla softpojk så får ni upp bilder, för och efternamn och allt möjligt på den här Stefan. Det nicket har använts på en massa andra sidor. Tex badoo kom upp.. haha

sirlarsson 2015-03-05 14:27

Från ett reseforum:

Beeckyee säger till Softpojk:
heeeej, vilken vecka? jag kan bara vecka 26. hittat nån mer som är intresserad? :)
2014-06-10 21:22 - Anmäl

Softpojk startar diskussionen "Tjena! Sista minuten typ snart?":
Tjabba, är en kille på 27 som reser väldigt ofta, är grymt sugen på en sista minuten charter.. Kille/tjej ålder kvittar. Jag är sugen på grekiska öar/Spanien/Malta. Malta är grymt just nu. Jag gillar väl party till kvällen, poolhäng, upptäcka destinationen o.s.v. Brukar resa mycket själv då polare jobbar, har du tid, lust att ha din skönaste o roligaste trio ever! Skriv ett pm eller dylikt :)

sirlarsson 2015-03-05 14:30

Användaren har tagit bort sin twitter också?

Jag tror vi kan slå fast vid att användaren är Stefan 27 år (28 i år) han har förmodligen inga barn och bor nog heller inte i Stockholm, den här Linda Hansson kan lika gärna vara en kapad identitet som hans halvsyrra eller liknande.

OHPF 2015-03-05 18:30

http://www.lånforum.se/search.php?searchid=75967

Just sayin.

sirlarsson 2015-03-05 18:47

Haha herregud...

Helge 2015-03-05 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 413488)
Användaren har tagit bort sin twitter också?

Jag tror vi kan slå fast vid att användaren är Stefan 27 år (28 i år) han har förmodligen inga barn och bor nog heller inte i Stockholm, den här Linda Hansson kan lika gärna vara en kapad identitet som hans halvsyrra eller liknande.

Kvar på twitter - @TravLosern

Melander 2015-03-05 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av OHPF (Inlägg 413518)

Ja jag vet jag är trög men fattar inte:idiot:

Melander 2015-03-05 21:42

Han får nog sitt straff till slut kan man hoppas.

Rejs 2015-03-05 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av spikpaddy (Inlägg 413486)
Googla softpojk så får ni upp bilder, för och efternamn och allt möjligt på den här Stefan. Det nicket har använts på en massa andra sidor. Tex badoo kom upp.. haha

Det kunde man ju ge sig fan på!

Stekel 2015-03-06 00:50

Det är som att läsa skvallerpressen när jag väntar på frisören det här, kan inte låta bli!

Rätt vad det är kommer jag väl bli misstänkliggjord här också eftersom jag också heter Stefan, är närapå 28 år och gillar att resa. Bara väntar på att Melander ska greppa vidden av konspirationen vi har kokat ihop :popcorn:

Melander 2015-03-06 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av Stekel (Inlägg 413644)
Det är som att läsa skvallerpressen när jag väntar på frisören det här, kan inte låta bli!

Rätt vad det är kommer jag väl bli misstänkliggjord här också eftersom jag också heter Stefan, är närapå 28 år och gillar att resa. Bara väntar på att Melander ska greppa vidden av konspirationen vi har kokat ihop :popcorn:

Nu har vi ju både namn och bild på mannen.Vi får hoppas att han inte fortsätter lura folk(men det kommer ju han att göra säkert)Vilken tattare urs uttrycket och fegis//han dyker nog snart upp här på Sharps med ett nytt nick kvinna som han är!

Melander 2015-03-06 21:36

Lite mer komik i ämnet:Kärringen=softpojk har mitt mobilnummer,för denne ville överföra pengar via swish.Tuff har han varit i sin argumentation till mig, men att våga ringa mig;svar nej. Kom igen nu softpojk jag vet ju att du läser detta ring mig! För mig är detta en principsak och jag skiter i pengarna,men för fan stå upp som en man och erkänn att du blåser folk!

draken 2015-03-07 11:04

Det är ju synd om grabben med uppenbara spelmissbruksproblem. Kanske inte hade för avsikt från början att blåsa någon men hamnade lite illa på det så att säga. Jag har själv haft lite problem fast av annan karaktär och det är inte alltid så lätt att hålla sig på banan alla gånger.

Melander 2015-03-11 21:52

Vore dock kul att höra från/henne/honom VARFÖR man blåser folk bara så där.Undrar vilket nick dom/han har på Sharps nu:)

sirlarsson 2015-03-12 13:56

Personen har flytt sharps nu i alla fall, kommer personen tillbaka lär vi finna hen.

En polisanmälan hade ju varit på sin plats från din sida Melander, vi har ju namn osv på personen nu.

Wagner 2015-03-12 18:38

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 415384)
Personen har flytt sharps nu i alla fall, kommer personen tillbaka lär vi finna hen.

En polisanmälan hade ju varit på sin plats från din sida Melander, vi har ju namn osv på personen nu.

Fascinerande med folk som fortfarande tror att polisanmälningar leder till någonting. :) http://cornucopia.cornubot.se/2015/0...ollentuna.html

Polisen och Arbetsförmedlingen har liknande uppgifter.

Arbetsförmedlingen behövs för att bidragen ska ticka in hos berörda. Punkt.
Polisanmälan behövs för att lösa försäkringsfrågor. Punkt.

boored 2015-03-12 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 415276)
Vore dock kul att höra från/henne/honom VARFÖR man blåser folk bara så där.

Why? Because He Can!