Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Hur man kan bli lurad! (https://www.sharps.se/forums/offtopic/23193-hur-man-kan-bli-lurad/)

Ante30 2015-02-21 08:59

Satt o plöjde igenom tråden och oj så förvånad man blev när man insåg att det var Softpojk som var "boven".

Hoppas på att du gör rätt för dig Softpojk , att låta nån vänta 2 veckor på sina pengar rimmar illa i mina öron.

eveton 2015-02-21 09:07

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 409687)
Han har ju tagit bort det han själv skrivit, och redigerat det jag har skrivit.

Han skrev tydligt att "Tur att jag inte kände er IRL. Då hade jag krossat er". antar att "er är jag, min sambo och mina två döttrar. Jag bryr mig inte vad som händer eller har skrivits. Jag tänker inte swisha något förs han har bett om ursäkt till mig framför mig. DÅ kan även han få en ursäkt.

Ja, en hel del ursäkter och förlåtande är nog nödvändigt om det här ska lösas fullt ut... Samtidigt är jag av den uppfattningen att en penningtransaktion besparat alla inblandade väldigt mycket.
Lös problemen ett i taget. Visa er goda vilja genom att vara först med att ta det första steget. Se det inte som ett nederlag eller förlorad respekt, det är det motsatta.

Mina sista ord i ämnet...

softpojk 2015-02-21 09:10

Citat:

Ursprungligen postat av Ante30 (Inlägg 409688)
Satt o plöjde igenom tråden och oj så förvånad man blev när man insåg att det var Softpojk som var "boven".

Hoppas på att du gör rätt för dig Softpojk , att låta nån vänta 2 veckor på sina pengar rimmar illa i mina öron.

Nu vet ju du inte vad som hänt, utan läser bara mellan rader. Så då kan du lika gärna vara tyst.

softpojk 2015-02-21 09:11

Citat:

Ursprungligen postat av eveton (Inlägg 409690)
Ja, en hel del ursäkter och förlåtande är nog nödvändigt om det här ska lösas fullt ut... Samtidigt är jag av den uppfattningen att en penningtransaktion besparat alla inblandade väldigt mycket.
Lös problemen ett i taget. Visa er goda vilja genom att vara först med att ta det första steget. Se det inte som ett nederlag eller förlorad respekt, det är det motsatta.

Mina sista ord i ämnet...

Ja det har du rätt i, har en bra ide. Ska föra över allt han lagt ut, vinsterna som jag spelat in kan han glömma efter det han skrev. Med tanke på att han inte bidragit med tips eller dylikt heller. Sen om han inte känner sig nöjd med det, då kan han börja med att ursäkta min familj. Så får vi se sen. Det är så långt jag kan gå. Tack för bra tips.

alle 2015-02-21 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 409692)
Ja det har du rätt i, har en bra ide. Ska föra över allt han lagt ut, vinsterna som jag spelat in kan han glömma efter det han skrev. Med tanke på att han inte bidragit med tips eller dylikt heller. Sen om han inte känner sig nöjd med det, då kan han börja med att ursäkta min familj. Så får vi se sen. Det är så långt jag kan gå. Tack för bra tips.

Om man spelar ihop, och sen vinner så kan du ju inte föra över hans insatser och tro att de är rättmätigt?

Det är som att spela med ett gäng på 10st, samtliga satsar 100 kr var. När ni väl vinner 10 miljoner så för du över 100kr till varje person och säger att du lirade själv denna gången? Fullkomligt ologiskt!

Vem som hotat vem går inte att få klarhet i, men oavsett är du skyldig Melander pengar.
Min bestämda uppfattning är att det bästa vore om ni betalade och sen aldrig mer pratar med varandra. Är ju trots allt inte stora summor (som tur är).

muumiin 2015-02-21 09:18

Spelare får hybris efter lite vinster. Lurar med lite folk, lurat dem på pengar. Spyr goja över dem och sen skyller på dem. Vanligt i Sverige nu för tiden. Synd om den som blir lurade ennu mer synd om dom som lurar.

Icewinner 2015-02-21 09:26

Jag kan bara ge ut ett litet tips till alla som läser detta eller ja förklara ett par scenario man bör se upp med. (Jobbade tidigare på bedrägeriavdelningen hos Handelsbanken i Malmö.)

1. Överföring till annans konto (Det samma gäller även vid Swish).

Om du överför en summa pengar till en annan persons bankkonto är det mer eller mindre omöjligt att juridiskt (polisanmälan/rättegång mm) få tillbaka den summan. Motstående part kan helt enkelt hävda att det var pengar han skulle ha. Den andra parten kommer säga att han överförde fel. Ord kommer stå mot ord och pengarna kommer stanna på det kontot det hamnade på.

Det finns rätt mycket problematik i detta och det är/var således väldigt vanliga bedrägerier på Blocket och andra säljsajter som använde sig av detta.

Problemet är att banken inte hjälper dig vid en överföring. De kan/får inte lämna ut information om vem kontot tillhör, än mindre har banken inget intresse av att hjälpa till vid sådana här bedrägerier. Undantagsfallet är om polisen kontaktar banken, dvs man får vända sig till polisen först. När du vänt dig till polisen händer det jag skrev i stycket ovanför. I de mest extrema fall tillhör kontot en målvakt vars ID-handling man kommit över. Kontot har ett kort kopplat till sig, vem har kortet?...Lycka till hitta den personen. Ja, ni kan förstå att utredning läggs ner och pengarna är "gone"!

2. Direktbetalning

Lite off-topic, men varför inte ge tips om hur man går säker på nätet! :)

Direktbetalning är inget att rekommendera. En direktbetalning är kort och gott en överföring från ditt bankkonto till ett företags bankkonto. Vad resulterar det i?
Jo, det resulterar i att Banken återigen avsagt sig allt ansvar. Du har ingen reklamationsrätt på köp av vara eller tjänst och banken kommer enbart hänvisa dig till företaget. (Så är inte fallet vid kortköp, då hjälper banken till med reklamation/utebliven vara och VISA, Mastercard (eller annan kortdistributör) står för kalaset.

Detta användes av en del företag som var registrerade på hemlösa/spelberoende/knarkande/skuldsatta målvakter. Pengarna flyttades från Sverige och företaget försvann. Du satt där och skulle vända dig till ett företag som inte fanns längre, en kundsupport vars nummer resulterade i en entonig signal i örat. Nej, den reklamationen gick inte.

Samma problem uppstår om ett företag går i konkurs. Visst du kanske får dina pengar, om det är ett "seriöst" företag, men ack ack.. Det kan ta sin tid.. Och återigen, du måste kontakta företaget. Inte banken, inte polisen. De hjälper dig inte.

----------------------------------------

Kort och gott.

- Swisha/överför aldrig pengar till folk du inte känner

- Använd aldrig Direktbetalning över internet

- ATG Tillsammans, hallejuha, och öppna upp det för alla sorters omgångar. Då kan vi alla på bla Sharps öppna upp fina lag, göra trevliga system, man kan joina omgången man vill. Och något sådant här kommer ADLRIG uppstå.

softpojk 2015-02-21 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av alle (Inlägg 409694)
Om man spelar ihop, och sen vinner så kan du ju inte föra över hans insatser och tro att de är rättmätigt?

Det är som att spela med ett gäng på 10st, samtliga satsar 100 kr var. När ni väl vinner 10 miljoner så för du över 100kr till varje person och säger att du lirade själv denna gången? Fullkomligt ologiskt!

Vem som hotat vem går inte att få klarhet i, men oavsett är du skyldig Melander pengar.
Min bestämda uppfattning är att det bästa vore om ni betalade och sen aldrig mer pratar med varandra. Är ju trots allt inte stora summor (som tur är).

Givetvis inte, vad alla verkar missat är att ALLA fått sina pengar plus vinstpengarna. Men det som är grejen här är att han hotade min FAMILJ. Jag sitter inte inne med andras pengar, utan endast personen som hotade min familj.

Men du har rätt i allt du skriver, men verkar missa topic totalt.

uLFStR491 2015-02-21 10:00

Vi har svaret på denna soppa i konversationen mellan softpojk och Melander! jag har en enkel autism o adhd. Det säger väl allt!

Ante30 2015-02-21 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 409691)
Nu vet ju du inte vad som hänt, utan läser bara mellan rader. Så då kan du lika gärna vara tyst.

Ta och gör rätt för dig så kan tråden tystna.

jaroiten 2015-02-21 10:56

Blev förvånad förut när jag i förbifarten såg att det fanns en tjej som var såpass aktiv på det här forumet (1k+ posts på ett par månader), det kändes väldigt udda.

Men när jag såg den här tråden blev jag lite besviken, tydligen var det inte en tjej ändå utan en lömsk bedragare. Tror inte det är någon Linda kopplad till "softpojk" kontot, utan snarare en snubbe med grava spelproblem som försöker lösa sina skulder genom att lura andra.

Sen är det jäkligt korkat att ingå i bolagsspel med folk man inte känner om det inte sker via en funktion liknande SvSs "Bolagsspel" där vinsterna automatiskt betalas ut till de deltagande kontona. Om man nu är så pass spelberoende att man ändå måste spela med någon totalt okänd så vill man åtminstone ha raden innan spelstopp skulle jag säga..

Det där tramset som "softpojk" kör om att han inte skulle ha sagt att dom vunnit om hans ide var att blås Melander är ju just bara trams. Antar att hans tanke var att hitta på en vinst för att på så sätt få Melander att bli sugen att fortsätta spela med honom och eventuellt sätta in mer pengar till större system eller lyckas få andra personer att sätta pengar i spel.

Så länge man ändå inte betalar ut några pengar kan man ju hitta på vilka vinster.. och ja det verkar löjligt att skjuta upp utbetalningen så här länge. Softpojk skrev ju själv till Melander att han kunde höja limiten på swish (till 100k) om han ville, men sen så sa han själv att han bara hade 10k i limit. Lol? Att skylla på att man behöver pengarna för annat är också bara idiotiskt, spelar man för någon annans pengar och vinner med dem så ska man inte använda vinst för att betala något annat utan man ska direkt överföra dem till den andra om man vill verka seriös..

Snacket om att någon hotat någon osv är bara exakt den sorts patetiska anledning softpojk sökte för att på något sätt få sitt samvete att känna att det var okej att inte betala ut pengar.

Jag skulle karaktärisera Melander som godtrogen och inte så värst intelligent och softpojk som en extremt kass bedragare med låg moral. :)

Huruvida Icewinner och softpojk har gemensamma intressen/är samma person orkar jag inte uttala mig om. Men jag har ju mina misstankar.. :p

Icewinner 2015-02-21 11:29

Citat:

Huruvida Icewinner och softpojk har gemensamma intressen/är samma person orkar jag inte uttala mig om. Men jag har ju mina misstankar.. :p
Det är så sjukt komiskt ändå att någon bara kan slänga ut ett namn helt utan belägg och sen blir ni alla misstänksamma... Sjukt hur mycket ni köper..

Tids nog kommer ni inse att ni har fel iaf, trist bara jag ska behöva stå ut med den attityden mot mig nu..

Men för att förtydliga återigen, vilket är trist att det ska behövas..

Jag har inget att dölja och behöver inte vara anonym..

Namnet är Marcus, bor i Ängelholm, är 28 år..
Brukar hänga på Jägersro..

Hittar du någonsin något avvikande från det eller i mina tidigare poster så sure, fortsätt misstänk..

I övrigt kan ni väl bara glömma att Melander ens kastar ut något om mig utan belägg...

Jag har suttit och gråtit i x antal trådar där Softpojk vunnit, har stört mig på att han alltid lyckas vinna med för övrigt, för jag har inte dragit en enda stor vinst någonsin..

Vad vill ni ha för bevis för övrigt för att ni inte ska hålla på med det här fjantet om att jag skulle vara Softpojk?

Räcker det inte att jag inte tagit kontakt med en enda person på detta forumet förutom gjort reklam för mitt ATG Tillsammans. Inte skickat ett enda privat meddelande (Förutom ett svar till Helge och faktiskt Melander som undrade vad mitt ATG Tillsammans hette, där han för övrigt ser mitt namn och mitt ovanliga efternamn). Inte försökt starta något bolag (kommer aldrig göra). Inte talat om att göra system med någon här eller något. Kommer heller aldrig göra. För jag litar inte på någon över nätet, så varför skulle någon lite på mig.

sirlarsson 2015-02-21 11:35

Softpojk för helvete, alla här vet att du använder "han hotade min familj han får komma hit och hämta pengarna" i syfte att du aldrig ens ska behöva betala tillbaka pengarna. Han kommer aldrig komma på besök för den lilla slanten med risken att eventuellt bli misshandlad av någon psykiskt sjuk människa med basebollträ.

Vem vet om du ens har en familj eller använder massa olika namn för att lura själar på forum?

Till dig Melander, det är inte så hemskt mycket pengar det handlar om men rätt ska vara rätt, polisanmäl snubben så kanske du hjälper någon annan i framtiden där det gäller klart större pengar. Förebyggande syfte, har han flera anmälningar på sig så smäller det förr eller senare.

Hade han velat göra rätt för sig hade han swishat direkt och sen hade ärendet varit avslutat, problemet är att det inte finns några pengar att swisha.

NiLu 2015-02-21 11:51

Softpojk väx upp och gör rätt för dig.
Du låter som treåringar när de bråkar i sandlådan.
En skuld är en skuld och den betalar man som man lovat.

Galeocerdo cuvier 2015-02-21 12:02

Ni travgubbar är bara för roliga. :evilgrin39:

Hoppas det löser sig.

P.S. - hoppas inte att du bor på Nordenflychtsvägen softpojk, vore tråkigt att bo granne med en sådan som du.

TOBYTYKE 2015-02-21 13:03

Det finns bara en Linda Hansson, inskriven på 76 i lgh 2301. Om de nu är gifta borde ju således Stefan vara folkbokförd där också, kan ju vara en transperson med två unga barn oxå förvisso. Tycker att softpojk borde betala det han är skyldig, det har ju båda två kommit fram till att han är, skyldig pengar.
Annars tycker jag att vi som är ganska många härinne blockerar softpojk.
Helst ser jag att moderator utplånar softpojks alias via ip.
Tycker det är alldeles för mkt mygel för att jag ska kunna ta någonting seriöst gällande softpojk i travtrådarna framöver.

Melander 2015-02-21 14:13

Hej alla. Här och nu vill jag be softpojk med resp om ursäkt för gårdagens ibland galna inlägg från min sida,Jag skrev vissa saker i stridens hetta som jag inte borde ha gjort.Men jag var jävligt förbannad för att pengar inte överförts till mig.Det var inte för pengarnas skull utan för principen.Vi har nu löst saken som vuxna,så jag vill be er att inte kasta skit på honom/henne. Ber er alla om ursäkt och hoppas iom detta att saken är utagerad//melander

uLFStR491 2015-02-21 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av Melander (Inlägg 409837)
Hej alla. Här och nu vill jag be softpojk med resp om ursäkt för gårdagens ibland galna inlägg från min sida,Jag skrev vissa saker i stridens hetta som jag inte borde ha gjort.Men jag var jävligt förbannad för att pengar inte överförts till mig.Det var inte för pengarnas skull utan för principen.Vi har nu löst saken som vuxna,så jag vill be er att inte kasta skit på honom/henne. Ber er alla om ursäkt och hoppas iom detta att saken är utagerad//melander

Bra! Men håll dig borta från han! Det står inte rätt till där!

softpojk 2015-02-21 15:29

Nu vart det tyst från alla vetare och internethjältar.

Klart alla stör sig på att idioten vinner och inte dem själva. för då ju idioten bättre än dem själva. ;)

Zniper 2015-02-21 15:33

Fast du har ju bevisat ljugit här flera ggr. Tex har du väl gått från man -> lesbisk -> sambo med en man eller är du kvinnan? Sen ska vi inte börja prata om dina vinster.... Tack och hej mytoman

softpojk 2015-02-21 15:55

Bara komma hem tillmig , internethjälte

jaroiten 2015-02-21 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 409920)
Bara komma hem tillmig , internethjälte

Varför skulle någon vilja komma hem till dig? :lol:

Emeffeff 2015-02-21 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 409732)
Det är så sjukt komiskt ändå att någon bara kan slänga ut ett namn helt utan belägg och sen blir ni alla misstänksamma... Sjukt hur mycket ni köper..

Tids nog kommer ni inse att ni har fel iaf, trist bara jag ska behöva stå ut med den attityden mot mig nu..

Hittar du någonsin något avvikande från det eller i mina tidigare poster så sure, fortsätt misstänk..

I övrigt kan ni väl bara glömma att Melander ens kastar ut något om mig utan belägg...

Jag har suttit och gråtit i x antal trådar där Softpojk vunnit, har stört mig på att han alltid lyckas vinna med för övrigt, för jag har inte dragit en enda stor vinst någonsin..

Vad vill ni ha för bevis för övrigt för att ni inte ska hålla på med det här fjantet om att jag skulle vara Softpojk?

Räcker det inte att jag inte tagit kontakt med en enda person på detta forumet förutom gjort reklam för mitt ATG Tillsammans. Inte skickat ett enda privat meddelande (Förutom ett svar till Helge och faktiskt Melander som undrade vad mitt ATG Tillsammans hette, där han för övrigt ser mitt namn och mitt ovanliga efternamn). Inte försökt starta något bolag (kommer aldrig göra). Inte talat om att göra system med någon här eller något. Kommer heller aldrig göra. För jag litar inte på någon över nätet, så varför skulle någon lite på mig.

Läser man ofta i travtrådarna här på Sharps så förstår man att du inte är samma person som den som anklagas. Bland annat såg jag att du skrev loppanalyser i V4-tråden till Boden igår som HeroTurtles i konversationen som Melander publicerade kallar en jävla isbana som han/hon/hen har noll kunskap om. Då är det lite svårt att få ihop att ni skulle vara samma person.:lol:

Annars kan man ju läsa igenom den här tråden och kolla på vilket språk som de olika "nicken" använder sig av, så förstår man rätt så snabbt att ni inte är samma person (utan att vara taskig mot någon, men folk uttrycker sig ju på olika sätt).

Jag måste säga att jag annars läste tråden med viss spänning. Skönt att allting blev utklarat till slut och att alla blev nöjda. Hade ändå varit intressant att veta varför Melander inte fick betalt till att börja med när "alla andra" tydligen hade fått det samt varför han började misstänka IceWinner, men jag antar att ni vill lämna det här bakom er nu.

KP 2015-02-21 16:56

Av den här anledningen så tillåter inte Sharps gruppköp då det finns bedragare där ute.
Av den här anledningen har även Sharps påpekat och påmint flera gånger att endast andelsspel via atg.se är tillåtet.

Så är man naiv så får man skylla sig själv, som med allt annat i världen.

Tänk på:
Citat:

2.04. Användare på Sharps.se har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information såsom arbetsplats, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa privata uppgifter i forumet.
Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.
Softpojk och icewinner är INTE samma person. /MOD

Icewinner 2015-02-21 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 409905)
Nu vart det tyst från alla vetare och internethjältar.

Klart alla stör sig på att idioten vinner och inte dem själva. för då ju idioten bättre än dem själva. ;)

Ja, jag blir alltid avundsjuk när andra vinner :D

Speciellt eftersom jag inte själv vinner! Hade med velat veta vilka pållar man ska välja!! ;)

Icewinner 2015-02-21 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 409958)
Av den här anledningen så tillåter inte Sharps gruppköp då det finns bedragare där ute.
Av den här anledningen har även Sharps påpekat och påmint flera gånger att endast andelsspel via atg.se är tillåtet.

Så är man naiv så får man skylla sig själv, som med allt annat i världen.

Tänk på:

Softpojk och icewinner är INTE samma person. /MOD

Tack för att MOD kunde klargöra det iaf! Uppskattas!
För kändes dumt bli anklagad för något!

Icewinner 2015-02-21 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 409923)
Läser man ofta i travtrådarna här på Sharps så förstår man att du inte är samma person som den som anklagas. Bland annat såg jag att du skrev loppanalyser i V4-tråden till Boden igår som HeroTurtles i konversationen som Melander publicerade kallar en jävla isbana som han/hon/hen har noll kunskap om. Då är det lite svårt att få ihop att ni skulle vara samma person.:lol:

Annars kan man ju läsa igenom den här tråden och kolla på vilket språk som de olika "nicken" använder sig av, så förstår man rätt så snabbt att ni inte är samma person (utan att vara taskig mot någon, men folk uttrycker sig ju på olika sätt).

Jag måste säga att jag annars läste tråden med viss spänning. Skönt att allting blev utklarat till slut och att alla blev nöjda. Hade ändå varit intressant att veta varför Melander inte fick betalt till att börja med när "alla andra" tydligen hade fått det samt varför han började misstänka IceWinner, men jag antar att ni vill lämna det här bakom er nu.

Precis! Skönt någon tar sig tid tänka lite extra istället för bara spåna vidare om misstankar utan grunder!

Nu har iaf MOD med bekräftat att så inte är fallet :)

Oavsett kvittar det ju eftersom Softpojk Melander nu löst sin dispyt :)

AndyMart 2015-02-21 21:15

Hahaha.

Softpojk gick i konkurs här på forumet och nog måste det vara årets skräll att det just är Melander som är involverad ett problem.

Två stora pajaser gör bort sig, och det tillsammans!

mackyyy 2015-02-21 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 410014)
Hahaha.

Softpojk gick i konkurs här på forumet och nog måste det vara årets skräll att det just är Melander som är involverad ett problem.

Hur kan man gå i konkurs när man sätter 3 V7:or i rad, varav den ena gav över 100k ? :no: ;)

softpojk 2015-02-22 00:02

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 410014)
Hahaha.

Det enda som är "Haha" är du. Som tror dig vara häftig via ett forum på internet, ingen kommer någonsin ta dig seriöst i verkliga livet. alla här må hata mig, det må sticka i era ögon när jag vinner.

Hur som, vad som. ni alla är hjältar på sharps, på ett internetforum. någon nolla här påstog sig va granne me mig blabla.. vill ni göra världen en tjänst? kom o knacka på. så tar vi det irl istället. som nollan larrson sägger, vi vet blabla vi vet hit o dit, nej din pajas du vet ingenting du speklulerar o tror efter läst något, du bor ju i sthlm. bara komma. men din ursäkt är ju "psykopat med baseball trä"... vilket e bull!

Nä ja tackar er alla, för ni gör forumet läsvärt och finansierar det med erat skitsnack och internethjältar, kommer inte ta någon av er på allvar utan bara garva åt er alla, hoppas ni svarar något coolt och komiskt också.

Ni är nollor som hävdar er via nätet.

Ingen av er vet va som hände mellan mig o melander, skillnaden är att vi agerar IRL. ni lever erat patetiska liv över nätet. Nä, bli MÄN o agera därefter. men det vet ja och ni kommer aldrig ske. era losers.

Men ni har min adress, kan få mitt mobil nr. om ni vill vara lite coola för en dag. men har ju fåt 0 PM så det lär inte hända, utan eran ballfaktor stannar bakom skärmen.

Och nej det har inget me våld o göra, som nollan sirlarrson kommer snacka om, utan självrespekt sm han sakanr helt. för hans mamma e ju en.. a hahha

softpojk 2015-02-22 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av mackyyy (Inlägg 410023)
Hur kan man gå i konkurs när man sätter 3 V7:or i rad, varav den ena gav över 100k ? :no: ;)

Ja det undrar jag också, du är nog den enda är med lite substans i din hjärna. Du kanske hatar mig, vilket ja inte har något emot. Men du är ändå inte såpass korkad som dom andra internet hjältarna. Edge!

softpojk 2015-02-22 00:07

Nej, ni alla ger mig "lördagsmys" och kommer så fortsätta. Tills någon av er visar sig som en man IRL. Men det vet ju ni alla aldrig kommer ske. utan ni kommer bara våga hävda er här. :)

men är glad över att moderator sa att icewinner & jag inte är samma person, så en oskyldig inte drabbas över en kalle anka sak, för ni nollor va ju så säkra. och hade så fel.

sskssk 2015-02-22 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 410039)
Det enda som är "Haha" är du. Som tror dig vara häftig via ett forum på internet, ingen kommer någonsin ta dig seriöst i verkliga livet. alla här må hata mig, det må sticka i era ögon när jag vinner.

Hur som, vad som. ni alla är hjältar på sharps, på ett internetforum. någon nolla här påstog sig va granne me mig blabla.. vill ni göra världen en tjänst? kom o knacka på. så tar vi det irl istället. som nollan larrson sägger, vi vet blabla vi vet hit o dit, nej din pajas du vet ingenting du speklulerar o tror efter läst något, du bor ju i sthlm. bara komma. men din ursäkt är ju "psykopat med baseball trä"... vilket e bull!

Nä ja tackar er alla, för ni gör forumet läsvärt och finansierar det med erat skitsnack och internethjältar, kommer inte ta någon av er på allvar utan bara garva åt er alla, hoppas ni svarar något coolt och komiskt också.

Ingen av er vet va som hände mellan mig o melander, skillnaden är att vi agerar IRL. ni lever erat patetiska liv över nätet. Nä, bli MÄN o agera därefter. men det vet ja och ni kommer aldrig ske. era losers.

Men ni har min adress, kan få mitt mobil nr. om ni vill vara lite coola för en dag. men har ju fåt 0 PM så det lär inte hända, utan eran ballfaktor stannar bakom skärmen.

Och nej det har inget me våld o göra, som nollan sirlarrson kommer snacka om, utan självrespekt sm han sakanr helt. för hans mamma e ju en.. a hahha

Opps:D

jaroiten 2015-02-22 01:18

http://www.troll.me/images/yoda-sens...h-this-one.jpg

sirlarsson 2015-02-22 10:57

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 409732)

Tjena Marcus (LincolnAA86), våra vägar korsas igen alltså. Jag vet inte om du minns mig men du kan ju ta ett titt på mitt nick, du hängde på prima under pokerbommen och var väl mer vild än tam om man får säga så.

Det komiska i detta att på den tiden var du en simpel bedragare som lånade 300$ av mig för att sedan blockera på MSN och gå under jorden. Snackade med dina "vänner" då och dom sa att du var riktigt i skiten. Hoppas du har hämtat dig ifrån det och lever ett normalt bra liv, på den tiden var 300$ alldeles för lite för att åka 35 mil och hämta skiten hos dig men det är första och enda gången någon har bedragit mig på pengar i livet så det kommer alltid finnas kvar i minnet.

Tyckte mest det var komiskt att du nämndes med softpojk här då du back in the days var samma skrot och korn som hen. Så helt oskyldig är du inte som softpojk vill göra gällande, fan vet hur många du blåste på den tiden?

Välkommen till sharps!

Riktigt festligt att jag hade kvar överföringen i mejlen dessutom:

https://i.imgur.com/v5B7ImJ.jpg

Icewinner 2015-02-22 12:43

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 410081)
Tjena Marcus (LincolnAA86), våra vägar korsas igen alltså. Jag vet inte om du minns mig men du kan ju ta ett titt på mitt nick, du hängde på prima under pokerbommen och var väl mer vild än tam om man får säga så.

Det komiska i detta att på den tiden var du en simpel bedragare som lånade 300$ av mig för att sedan blockera på MSN och gå under jorden. Snackade med dina "vänner" då och dom sa att du var riktigt i skiten. Hoppas du har hämtat dig ifrån det och lever ett normalt bra liv, på den tiden var 300$ alldeles för lite för att åka 35 mil och hämta skiten hos dig men det är första och enda gången någon har bedragit mig på pengar i livet så det kommer alltid finnas kvar i minnet.

Tyckte mest det var komiskt att du nämndes med softpojk här då du back in the days var samma skrot och korn som hen. Så helt oskyldig är du inte som softpojk vill göra gällande, fan vet hur många du blåste på den tiden?

Välkommen till sharps!

Riktigt festligt att jag hade kvar överföringen i mejlen dessutom:

https://i.imgur.com/v5B7ImJ.jpg

Anledningen till att jag blockera dig var att du spammade upp mig på MSN 24/7 när jag satt och spelade 10 bord poker :P

Men ja jag var en bit i skiten då. Chipdumpade väl för övrigt tillbaka en del av de jag låna av dig, men inte allt vilket var varför du spammade mig.

Men hade som sagt massa trubbel, med hyra , soc och skit och var spelberoende. Nu ser det lite ljusare ut för mig iaf!

Sen dess lånar jag iaf inte pengar av någon. Tyvärr har jag varit snäll lånat ut till andra och upplevt samma som du gjort.

Man lär sig alltid den hårda vägen..

Det jag skrev om mig själv här på forumet utgår från den jag är idag, inte den jag var för 7 år sen!

Tack för välkomnandet!

KP 2015-02-22 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av Icewinner (Inlägg 410105)
Anledningen till att jag blockera dig var att du spammade upp mig på MSN 24/7 när jag satt och spelade 10 bord poker :P

Men ja jag var en bit i skiten då. Chipdumpade väl för övrigt tillbaka en del av de jag låna av dig, men inte allt vilket var varför du spammade mig.

Men hade som sagt massa trubbel, med hyra , soc och skit och var spelberoende. Nu ser det lite ljusare ut för mig iaf!

Sen dess lånar jag iaf inte pengar av någon. Tyvärr har jag varit snäll lånat ut till andra och upplevt samma som du gjort.

Man lär sig alltid den hårda vägen..

Det jag skrev om mig själv här på forumet utgår från den jag är idag, inte den jag var för 7 år sen!

Tack för välkomnandet!

Då har du perfekt läge att ta kontakt med honom nu privat och lösa skulden. :)
Det är aldrig försent.

Icewinner 2015-02-22 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 410106)
Då har du perfekt läge att ta kontakt med honom nu privat och lösa skulden. :)
Det är aldrig försent.

Japp, vi snackar redan!

AndyMart 2015-02-22 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av softpojk (Inlägg 410039)

Såna där "Du leker tuff bakom skärmen, kom på riktigt om du vågar, jag har suttit på kåken"-uttryck är populärt bland 10-åringar, men ja, du verkar ju lagom efterbliven så passar dig väl dig också.

Och varför i hela friden tror du vi vill ha din adress eller mobilnummer? Tror du verkligen vi har så mycket brist på liv att vi skulle lägga flera hundra på bensin enbart för att köra bil genom halva Sverige, träffa en lagom krockad gnu och hota denne? Nä, så långt skulle jag aldrig sjunka.

Lägg ner med ditt skitsnack, betala tillbaka hans pengar och sluta med ditt jävla flamsande.

LudvigB 2015-02-22 13:07

Citat:

Ursprungligen postat av AndyMart (Inlägg 410108)
Såna där "Du leker tuff bakom skärmen, kom på riktigt om du vågar, jag har suttit på kåken"-uttryck är populärt bland 10-åringar, men ja, du verkar ju lagom efterbliven så passar dig väl dig också.

Och varför i hela friden tror du vi vill ha din adress eller mobilnummer? Tror du verkligen vi har så mycket brist på liv att vi skulle lägga flera hundra på bensin enbart för att köra bil genom halva Sverige, träffa en lagom krockad gnu och hota denne? Nä, så långt skulle jag aldrig sjunka.

Lägg ner med ditt skitsnack, betala tillbaka hans pengar och sluta med ditt jävla flamsande.

Hen är en simpel olyckskorp som lurar och bedrar tiotals personer för att kunna försörja sitt egna spelande. Man slutar aldrig att förvånas över vilka idioter som finns här ute på nätet. Enklaste lösningen är att alla som blivit lurade upprättar en polisanmälan.