Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL Fantasy 2010-2011 (https://www.sharps.se/forums/offtopic/4002-nhl-fantasy-2010-2011-a/)

ExtraCheese 2010-10-06 00:34

Sitter här och är lite uttråkad och kollar på alla match-ups första omgången/veckan. Kom på en liten idé. Ska vi tippa alla våra matchs-up?

Helt enkelt, ska vi tippa vinnaren i varje match-up? Behöver ju inte vara speciellt tidskrävande då varje match-up varar i ca en vecka (mer eller mindre). Kanske lite sent påtänkt, men om det låter intressant och inte hinner dra igång nu, kan vi alltid börja med det inför andra omgången.

Edit: Jag skulle för övrigt kunna ta hand om ansvaret för det, om ingen annan vill dvs.

mazzy 2010-10-06 06:34

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 65989)
Sitter här och är lite uttråkad och kollar på alla match-ups första omgången/veckan. Kom på en liten idé. Ska vi tippa alla våra matchs-up?

Helt enkelt, ska vi tippa vinnaren i varje match-up? Behöver ju inte vara speciellt tidskrävande då varje match-up varar i ca en vecka (mer eller mindre). Kanske lite sent påtänkt, men om det låter intressant och inte hinner dra igång nu, kan vi alltid börja med det inför andra omgången.

Edit: Jag skulle för övrigt kunna ta hand om ansvaret för det, om ingen annan vill dvs.

Det låter skoj, jag är på. :)

Boone 2010-10-06 07:29

Tycker också det låter som en bra idé! :)

Ilar24 2010-10-06 08:49

Jag är på :)

ExtraCheese 2010-10-06 15:06

Vi skulle ju kunna köra en liten test omgång nu den första omgången, då det är ganska tätt inpå, eller?

Vi kör väl en enkel hemma eller bortavinst tippning. Såvida ni inte har andra föaslag.

Jag tar emot tippningarna då på PM eller direkt här i tråden, och lägger upp omgångarna i ganska god tid, 3-4 dagar före ny omgång antar jag.
Uppdaterar tipset varje vecka också i denn tråden, att skapa en helt egen tråd känns väl inte nödvändigt kanske?

Ska jag för övrigt presentera alla mottagna tippningar i tråden?

===============

MATCHUP 1 (OCT 7 - 17)

BK Ferrytown - Red Q's
HC Jaycers - SBG Avej
Real Mossen - Or@nge Cheese
Team Joensson - Team Andreas B
Team RozZle - Flaxbuying Fatties
Team Ilar - Mighty Ducks
Team Avery - Turku Alfs Lirande Fa
Blackeberg Bombers - Karlstad Booners

Deadline: Torsdag 7 oktober, 17:55

===============

Fler förslag?

:cheers:

AndreasB1897 2010-10-06 15:10

Låter utmärkt! :cheers:

mazzy 2010-10-06 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 66093)
Vi skulle ju kunna köra en liten test omgång nu den första omgången, då det är ganska tätt inpå, eller?

Vi kör väl en enkel hemma eller bortavinst tippning. Såvida ni inte har andra föaslag.

Jag tar emot tippningarna då på PM eller direkt här i tråden, och lägger upp omgångarna i ganska god tid, 3-4 dagar före ny omgång antar jag.
Uppdaterar tipset varje vecka också i denn tråden, att skapa en helt egen tråd känns väl inte nödvändigt kanske?

Ska jag för övrigt presentera alla mottagna tippningar i tråden?

===============

MATCHUP 1 (OCT 7 - 17)

BK Ferrytown - Red Q's
HC Jaycers - SBG Avej
Real Mossen - Or@nge Cheese
Team Joensson - Team Andreas B
Team RozZle - Flaxbuying Fatties
Team Ilar - Mighty Ducks
Team Avery - Turku Alfs Lirande Fa
Blackeberg Bombers - Karlstad Booners

Deadline: Torsdag 7 oktober, 17:55

===============

Fler förslag?

:cheers:

Det låter bra. Jag tycker alla ska skicka pm med tippningar. Det blir så rörigt i den här tråden annars. Men mottagna tippningar får du gärna redovisa när matchupen har startat. Alltså typ BK Ferrytown - Red Q's X-Y där X är hur många som tippat på BK Ferrytown och Y hur många som tippat på Red Q's.

ExtraCheese 2010-10-06 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 66107)
Det låter bra. Jag tycker alla ska skicka pm med tippningar. Det blir så rörigt i den här tråden annars. Men mottagna tippningar får du gärna redovisa när matchupen har startat. Alltså typ BK Ferrytown - Red Q's X-Y där X är hur många som tippat på BK Ferrytown och Y hur många som tippat på Red Q's.

Det låter bra. Funderar dock på om jag ska presentera mina egna tippningar här alt. skicka dom till någon i bevis-syfte, annars skulle jag kunna ljuga hej vilt :innocent:

mazzy 2010-10-06 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 66121)
Det låter bra. Funderar dock på om jag ska presentera mina egna tippningar här alt. skicka dom till någon i bevis-syfte, annars skulle jag kunna ljuga hej vilt :innocent:

Jo det är sant. Om du vill kan du skicka ditt eget tips till mig. Eller skriva det här i tråden. Spelar ingen roll för mig. :)

valsen 2010-10-06 17:25

är något spelstopp satt?

Ilar24 2010-10-06 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av valsen (Inlägg 66136)
är något spelstopp satt?

Deadline: Torsdag 7 oktober, 17:55. Läs nogare fy skam ;)

Qirren 2010-10-07 15:09

Ikväll börjar det alltså, lycka till alla och hoppas på en rolig och trevlig (för min del) fantasy-säsong.

valsen 2010-10-07 15:17

Tack detsamma!
Ses på andra sidan tjejer
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._team_1921.jpg

mazzy 2010-10-07 15:18

Yes, lycka till! Jag ser fram emot en spännande och aktiv säsong. De som inte har ställt in sitt Trading Block får gärna göra det asap. Trading Block kan hittas under My Team.

ExtraCheese 2010-10-07 19:12

Detta kommer bli kul och spännande. Gör NHL tittandet mer intressant än vad det redan är, definitivt.

=================

Här är lite statistik över de tippningar som kommit in för Match-Up 1:

BK Ferrytown - Red Q's ....................... 3-4
HC Jaycers - SBG Avej ........................ 3-4
Real Mossen - Or@nge Cheese ............. 3-4
Team Joensson - Team Andreas B ......... 2-5
Team RozZle - Flaxbuying Fatties .......... 4-3
Team Ilar - Mighty Ducks .................... 4-3
Team Avery - Turku Alfs Lirande Fa ....... 1-6
Blackeberg Bombers - Karlstad Booners .. 4-3

Detta är alltså hur många som tippat vinst för respektive lag.

Och som ni ser har jag fått in 7 tippningar. Detta är ju dock bara liten test-omgång så känn er inte ledsna om ni missat

==================

Lycka till :hattenav:

jaycer 2010-10-08 10:05

Ligan körde igång

Då startade säsongen äntligen! Inatt är det fler matcher, och för mig började det hyggligt. Är en aning beskiven att jag hade glömt aktivera Sutter, så han satt på bänken och hans 2 + 0 räknas inte i min poäng :idiot: :idiot: :idiot:
Men eget fel :skamsen:

ExtraCheese 2010-10-09 14:20

För mig går det väl Ok. Målskyttet hos mina gubbar är inget vidare dock. 1 mål på 33 skott. Så nja, eller så är det Real Mossen's grabbar som bara spottar in mål. 5 mål på 32 skott.

valsen 2010-10-09 14:57

har 4 mål på 20 skott medan booners "bara" lyckats producera 5 mål på 41 skott..:p
ska bli spännande att se hur tabellerna ser ut imorrn då majoriteten av min offensiv spelat sina första matcher

Boone 2010-10-09 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av valsen (Inlägg 66860)
har 4 mål på 20 skott medan booners "bara" lyckats producera 5 mål på 41 skott..:p
ska bli spännande att se hur tabellerna ser ut imorrn då majoriteten av min offensiv spelat sina första matcher

Bådar gott för framtiden för mig när de skjuter mycket ;) Lite jobbigt att du verkar ha fler spelare aktiva nästan samtliga dagar. Får hoppas mina producerar desto mer på sina tillfällen.

saman 2010-10-09 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 66852)
För mig går det väl Ok. Målskyttet hos mina gubbar är inget vidare dock. 1 mål på 33 skott. Så nja, eller så är det Real Mossen's grabbar som bara spottar in mål. 5 mål på 32 skott.

Det gäller att sikta med. :innocent:

valsen 2010-10-09 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 66873)
Bådar gott för framtiden för mig när de skjuter mycket ;) Lite jobbigt att du verkar ha fler spelare aktiva nästan samtliga dagar. Får hoppas mina producerar desto mer på sina tillfällen.

Jag tippade på att du skulle komma ut segrande ur vår matchserie så jag blir glad vilket som. Ska som sagt bli spännande att se tabellerna imorrn.
Fantasy hockey är mer engagerande än jag först trodde

ExtraCheese 2010-10-09 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av saman (Inlägg 66875)
Det gäller att sikta med. :innocent:

Ja dina gubbar kan sikta. Mina gubbar är för osjälviska och passar hellre. "Blunda och skjut" när de väl skjuter. Tror du kommer vinna mål-attributet ganska klart

mazzy 2010-10-10 17:33

Jag har upptäckt att vi har en regel som innebär att GAA och SV% inte räknas förrän målvakten man spelar med i matchupen har spelat tre matcher. Normalt sett har spelarna två, tre eller fyra matcher i en matchup. Därför kan det uppstå ett scenario där man inte har en chans att vinna kategorierna GAA och SV% ifall den målvakt eller de målvakter man har bara kommer spela två matcher i matchupen.

Jag tror att de har lagt till den här regeln för att förhindra fegspel i ligor med daily changes (vi spelar med weekly changes). Om man i en liga med daily changes har en målvakt som håller nollan i sin första match kan man då helt enkelt fega genom att inte spela med någon målvakt de resterande dagarna av matchupen. Men i och med att vi spelar med weekly changes kan vi ju såklart inte byta målvakt eller flytta målvakten till bänken.

Mitt förslag är att vi tar bort den här regeln helt inför nästa matchup. Har lagt upp en poll som ni kan hitta på högersidan under "League". Alternativet som får flest röster vinner.

calahan 2010-10-10 17:36

Eller ta bort helt, blir det bra? Kan vi inte minska så att de bara behöver stå 2/3 eller iaf 2 per omgång?

mazzy 2010-10-10 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 67096)
Eller ta bort helt, blir det bra? Kan vi inte minska så att de bara behöver stå 2/3?

Ja hellre två än tre. Jag har lagt upp två som alternativ i pollen också.

ExtraCheese 2010-10-11 00:13

Två låter lagom. Känns inte speciellt kul att Howard håller nollan i sin första match, och de sätter in Osgood i nästa :sad44:. Dock har Red Wings 5 matcher i denna omgången.

För övrigt är vi i Or@nge Cheese uppe i 1 mål på 54 skott nu, medans Real Mossen's gubbar skjuter hårt med 11 baljor. Vi har gett upp det där målskyttet nu.

:hattenav:

calahan 2010-10-11 00:37

Får inga goalie stats heller, suger :sad:

Qirren 2010-10-11 03:45

Vad sker om en matchup slutar lika, splittas poängen?

mazzy 2010-10-11 06:20

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 67190)
Vad sker om en matchup slutar lika, splittas poängen?

Även om man förlorar totalt sett så tar man med sig vinster i de kategorier man vann. Om jag till exempel förlorar den första matchupen med 4-6 kommer jag då ha 4-6 i tabellen. Samma sak gäller om resultatet blir 4-4-2 (oavgjort i två kategorier). Då kommer jag alltså ta med mig 4-4-2 och det är den poäng som kommer synas i tabellen.

jaycer 2010-10-12 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 67094)
Jag har upptäckt att vi har en regel som innebär att GAA och SV% inte räknas förrän målvakten man spelar med i matchupen har spelat tre matcher.

Nej men det här suger ju! :sad44: Kommer att förlora den första matchupen tack vare detta, Rinne kommer högst att se en start till pga. att han har en liten skada. Och troligen inte ens det, vilket betyder att jag inte har någon nytta av hur han spelade i sin första match :rant:

Men annors håller jag alltså på 2 starter. Och röstade även på detta. :)

Hur är det annors med målvaktspoängen? Har det ingen skillnad om målvakten spelar en hel match eller inte, det är löjligt om han spelar en period utan att släppa ett ända mål och byts ut, och sen får man 100% save percentage och 1 win... Funderade bara på detta pga. att Rinne böts ut men jag fick ändå en Win för matchen. Kanske det finns någon gräns, att målvakten måste spela mer än 70% av matchen för att det ska räknas som en hel match eller?

mazzy 2010-10-12 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av jaycer (Inlägg 67489)
Nej men det här suger ju! :sad44: Kommer att förlora den första matchupen tack vare detta, Rinne kommer högst att se en start till pga. att han har en liten skada. Och troligen inte ens det, vilket betyder att jag inte har någon nytta av hur han spelade i sin första match :rant:

Men annors håller jag alltså på 2 starter. Och röstade även på detta. :)

Hur är det annors med målvaktspoängen? Har det ingen skillnad om målvakten spelar en hel match eller inte, det är löjligt om han spelar en period utan att släppa ett ända mål och byts ut, och sen får man 100% save percentage och 1 win... Funderade bara på detta pga. att Rinne böts ut men jag fick ändå en Win för matchen. Kanske det finns någon gräns, att målvakten måste spela mer än 70% av matchen för att det ska räknas som en hel match eller?

Vi får väl se om du hade vunnit GAA och SV% utan regleln. Just nu har ju faktiskt Avej bättre stats där.

Förstår såklart att det är irriterande för vissa, men samtidigt handlar det ju bara om två "kategoripoäng" av de 180 vi totalt spelar om under grundserien.

Det ser ut som de flesta tycker två starter är det bästa alternativet. De som ännu inte har röstat får gärna göra det nu.

Avej 2010-10-12 20:14

Vissa är sega med att neka/acceptera trades tycker man kan kika sin mail iaf en gång om dagen.

vamos vamos

mazzy 2010-10-13 06:29

Omröstningen har avgjorts. Från och med nästa matchup kommer det behövas minst två spelade matcher för målvakten för att kunna vinna GAA och SV%. I pågående matchup krävs det alltså tre.

mazzy 2010-10-13 22:37

jynsson har dragit sig ur. Därför har jag skickat invite till den första personen i kö, rolfens. Han har två dygn på sig att acceptera, annars går inviten vidare till nästa person i kön. Laget som jynsson hade finns alltså fortfarande kvar, och den nya personen kommer ta över laget.

rolfens 2010-10-13 23:26

Jag tackar för inbjudan! Nu kör vi

Avej 2010-10-13 23:42

Välkommen :)

Qirren 2010-10-13 23:53

Välkommen välkommen. Lycka inte till.

RizZla 2010-10-14 16:10

Välkommen Rolfens. BOL.

Avej 2010-10-15 17:32

Bara jag som tycker att 2 dagar är för lång tid för en trade?
En dag räcker gott och väl ?

RizZla 2010-10-15 17:39

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 68372)
Bara jag som tycker att 2 dagar är för lång tid för en trade?
En dag räcker gott och väl ?

Håller med.