Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Wagners mysiga anekdoter (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6202-wagners-mysiga-anekdoter/)

Wagner 2011-02-05 16:05

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 103042)
Håller du fortfarande på med mörkpoker, Wagner?

Vart tog Bananbilen vägen?

Varje dag i princip. Är ju hemma säkert 340 av årets dagar och då spelar jag om passande bord finns. Snittade 101 kr om dan förra året och det är jag nöjd med. Timpenningen blir ju rena skämtet så det är inget man håller på med för profiten i första hand. Skulle tjäna betydligt mer på vilket skitjobb som helst. Men nu är jag ju spelare så det är inget alternativ. Spelandet har ju varit vägen bort från jobb och väckarklocka.

Har inte haft en enda torskmånad sen SS började med pokern och kommer aldrig få någon heller. Inte för att jag är så fruktansvärt bra utanför att motståndet är så pass skralt. Kanske lite av varje? Pokern går ju kräftgång överlag men det går inte en dag utan nya ansikten..(säger man så?) på mörkpokern. Men är ju också en förutsättning för att det ska fungera. Skulle vi fortfarande vara samma gubbar som spelade första året skulle vi knappt få ihop ett fullt bord.

Har ju en teori över tillväxten på mörken då pokern tappar sammantaget. Folk har insett hur tråkigt det är att nöta texas och söker därför upp alternativen. Det gör dom rätt i tycker jag. :)

bananen? Här kanske http://www.kossan.se/bananbil.htm

Cc 2011-02-06 00:22

Ang. stories/skrönor från den "gamla goda tiden" så har åtminstone jag kvar en hel del gamla klassiska trådar från både Tipsnytt, SO, Spelanalys och AOS. Visst har du det också Wagge? Jag vet att "trollet" har en del sånt han med, vi snackade nån gång om att vi skulle publicera allt nån vacker dag.

Måste ju finnas en enorm skatt att gräva ur... "tanten i charken på ICA" som tackar Goran för rekarna... "SO´s 30% spel på Real Madrid"....är bara 2 av hur många bra strängar som helst!

Sedan har ju jag och Wagge en ganska kul historia om Goran och Betfair...den är väl preskriberad nu va? :)

Wagner 2011-02-06 00:30

Jag spar ingenting. Okey då, jag vet inte hur man gör. Nöjda så? :D

Du mena det där mötet i Stockholm som Trollet sumpade att spela in?

Berätta du som minns. Tråden är öppen för allt. :popcorn:

Cc 2011-02-06 00:45

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 103205)

Du mena det där mötet i Stockholm som Trollet sumpade att spela in?
:popcorn:

Jo precis...Trollet lyckades ju missa det där..när Gorre berättade hur mycket han tradade på Bulgarisk fotboll hos Betfair :) Tror jag har större delen av konversationen på pränt nånstans dock, Trollet skrev ned det mesta!

Sen har vi ju "mordhotet"..."LeBronJames" skulle skicka torpeder på "Simon Mann" hysteriskt rolig chatsträng från SO...osv, osv

ChrisWaddle 2011-02-06 21:54

Jag minns Tassos alla trådar om fixade matcher. Finns han kvar på nätet?

Cc 2011-02-07 03:50

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 103430)
Jag minns Tassos alla trådar om fixade matcher. Finns han kvar på nätet?

Tassos är kvar i Thessaloniki och driver vad jag vet, fortfarande sin spelbutik som heter "Stockholm". han skrev ett inlägg på DI´s Sport & Spelforum för runt ett år sedan och meddelade det!

Badass 2011-02-07 14:55

Ni som sitter på anekdoterna får ju för fan vara mer konkreta än detta svammel - låter som en konversation mellan ett par fjortisbrudar på spårvagnen...

:gun_bandana::drunk:


/Badass

SuprMario 2011-02-07 16:19

Citat:

Ni som sitter på anekdoterna får ju för fan vara mer konkreta än detta svammel - låter som en konversation mellan ett par fjortisbrudar på spårvagnen...
Nostalgi är bara för de som är födda på 70 talet...;)

Wagner 2011-02-21 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 101763)
Nähä, var fel generation misstänker jag. Ingen som släpper skärmen ur sikte för att gå ut och äta. Skulle ha frågat hur länge en Gorbys ska vara inne i micron i stället. Så jag fick göra lite egna efterforskningar. Och för att förekomma eventuella frågor, nej jag har inget bättre för mig. :)

24 lunchhak. När jag rensat bort Kina, Indiern, cafemenyer (såna som aldrig serverar raggmunk) och någon utan meny blev det 18 kvar. Då hade 8 st raggmunk som lunch och 4 hade stekt fläsk i andra konstellationer.

44 % av dom tänkbara serverade alltså raggmunk som dagens rätt. Känns ganska enkelspårigt. Någon som slår det på sin hemort?
http://www.kvartersmenyn.se/uppsala

Den som först hittar någon ort som slår Uppsalas 44 % belönas med 10 Sharp$. Minst 10 hak ska finnas på orten för att det ska räknas. Sen håller vi oss till deltagarna på http://www.kvartersmenyn.se/

Det här ska bli spännande. Håll med om det. :clap:

Nu vet vi varför också. http://www.unt.se/city/fadd-lunch-bo...d-1251935.aspx

Tur dom inte har raggmunk dit jag ska. Egna kockar har dom också. :popcorn: http://www.dragonpalace.se/

Snittgurkan 2011-02-21 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 107392)
Nu vet vi varför också. http://www.unt.se/city/fadd-lunch-bo...d-1251935.aspx

Tur dom inte har raggmunk dit jag ska. Egna kockar har dom också. :popcorn: http://www.dragonpalace.se/

Äter aldrig mer på China-restaurang. Matförgiftad 2 ggr.

Wagner 2011-03-09 18:08

Hitta en artikel på DI om Lidl och alla har väl sin åsikt om dom. http://di.se/Artiklar/2011/3/9/22966...ige-och-Danma/

Knorren var ändå kommentarerna och dom flesta går i samma stil och Lidl framställs som ett missförstått Östermalmshallen i miniatyr. Klicka på "högst betyg" under kommentarerna och låt er fascineras. För jobbigt? Okey, här kommer Top-10.

Heja Lidl

På den lokala butiken här i Stocksund är det alltid mycket (smart) folk. Det sänker priserna lite även för dem som endast handlar på ICA.
Bernat


Stollen


Lidl måste absolut vara kvar, billigare frukt och grönsaker och en massa godsaker man inte hittar i andra affärer.

Hur ska man i så fall få tag i Stollen till jul? Jag brukar köpa en eller två plattor, de med marzipan är supergoda!

Coop erbjuder också Stollen med marzipan till jul, man betalar 30 kronor for 150 gram, på Lidl betalar man 25 kronor för 1 kilo.

Lidl vill vi definitivt ha kvar i Sverige!
hth


Kvalitet


Före er som klagar på kvaliteten hos Lidl. Jag minns att det kom ut i media om icas omstämplade köttförs häromåret. Fast det kanske bara är en bagatell. Köttet är ju trots allt svenskt. Färskt eller inte spelar mindre roll.
Tysken


Dyrare mat?


Lindel är en utmärkt kedja för att få lägre priser. Dessutom är det den enda butik där man kan köpa korv med 80 % kött i, den svenska korven erbjuder ca 30 % kött resten är mjöl och stärkelse. Märkligt att fler inte läser innehållsförteckningen. Lägre priser på grönsaker slom kommer från samma ställe som ICA:s.
Förr var det mest invandrare som handlade på Lidel idag ser jag många barnfamiljer som vill få mer i sin matkorg.
Boris


RE:18. Tack och lov




Är du någonslags märkesslav? I så fall har ICA lyckats med dig. Det skall vara ICAs varor?

Alltid kul att prova nytt. Testa glassen på Lidl om du vågar du kommer inte att bli besviken.
Grogg


Lidl är bäst


Otroligt lönsamt att handla på Lidl.
Synd att inte fler insett det.
Enfaldigt att göda ICA-handlare som varje år lätt plockar ut mer pengar än de allra flesta börs-VD''ar.
Observer


Synd i så fall


Lidl har hjälp till att hålla nere matpriserna ordentligt om man nu blir hänvisad till COOP och ICA igen så blir det dyrare.

Jag får en känsla att jag är lurad när jag står vid kassan och skall betala på ICA eller COOP. Men ibland måste man tyvärr besöka dessa butiker eftersom Lidl inte har alla artiklar som man behöver.

Det är inte ovanligt att man får betala 400 kr för en kasse mat på ICA eller COOP på Lidl max 300 för i stort sett samma varaor.
Grogg


Ett otroligt bra alternativ

Fan jag älskar Lidl dom måste bara stanna och ge oss ett prisvärt alternativ till grossisternas oligopolmarknad. Bara på vårt lilla hushåll sparar vi ca 10K per år jämfört med Ica Maxi här på orten. Dom har små butiker, som man slipper springa sig trött i. Allt går snabbt, bra personal också - trevligt bemötande och sedan hem. Mycket tid och pengar att spara där.


Har ni smakat....


Låt oss bevara butikerna på samma sätt som vi en gång bevarade almarna. Jag minns när jag av en ren händelse köpte mat i Nynäshamn innan semester till Gotland. Blev förbluffad när jag såg notan för det köpet. Det såg ut som halva priset på allt.

Många av Lidls varor är helt oöverträffade. Deras vaniljglass och den tjocka youghurten är t.ex. oöverträffat bäst i bland standardvaror.

Trist att kampanjen från ICA om dålig kvalitet mm fått sånt genomslag.

Lär er att ICA-Stig är ond och Herr von Lidl är god.
Herr von Lidl


Lidl funkar 3 gånger av 4


Vi veckohandlar alltid. På en månad blir det tre gånger på Lidl och en gång på Willys (sällanköpsvaror som Lidl inte har). Och nej, vi småhandlar aldrig mellan dessa veckoinköp. Jämfört med ICA Maxi sparar vi på detta sätt nästan 30% av vår matkostnad. Dessutom tar det mindre än en halvtimme i Lidl-butiken att veckohandla. På ICA Maxi eller Willys tar det mycket längre tid. Det skulle vara tragiskt om Lidl överger oss här uppe...
Joakim


Signaturen Grogg förekommer flera gånger och då han stavar varor som varaor misstänker jag att han sitter och spammar från Danska Huvudkontoret. :rolleyes:

geson 2011-03-14 23:54

Rolig sträng,måste kika bland mina hårddiskar efter en konversation mellan SO och gorre som jag fick en gång itiden. Satan,vilka gula killar att hålla på med bulvaner och blåsa varann. SO bönade om 10k har jag för mig och nån polare skulle ta dom på sitt konto för att KF hade koll på SO:s konto.

Ang gorre,var fan tog han vägen?

Wagner 2011-03-24 21:08

Skrev en mindre roman tidigare så jag kan lika gärna klistra in den i min egna tråd. :popcorn:


Citat:

Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Som jag skrev i posten innan så skulle jag nog kunna leva på betting om jag ville men vill helt enkelt inte. Jag är en projektmänniska och tröttnar ganska fort. Dessutom har jag inte riktigt psyket för att klara av swingsen som jag hamnade på när jag bettade. Det var 50k upp en veckan och 40k back den andra. Jag tjänade riktigt bra pengar men de var inte värt den frustration det föranledde. Lite förenklat kan man nog säga att jag ökade riskerna/insatserna lite för snabbt även om de flesta skulle kalla min MM försiktig. Jag låg på en max insats på 0,33% av kassan. Jag hade sprungit riktigt bra hela hösten där jag haft en förlustvecka och en ganska stadig graf. Sen under 2011 blev det en riktig ber och dalbana som visserligen hackade sig uppåt men med för stora hack.

Jag använder Betting Assistant just nu men provar mig fram lite. Sen har jag en del gamla excel-ark som jag använder för att räkna ut när jag ska kliva in på en marknad.

Aldrig betalat för Betangel och tar gärna emot rescensioner på den. Själv tycker jag Betting Assistent är lite "trögt". Nån som har samma erfarenhet?
Det folk inte förstår är hur otroligt stressande det är att leva med spel 24 tim om dygnet. Ja det blir gärna så om du ska kunna leva på enbart spel. Spelar du inte så tänker du på spel, följer spel och när du kommer i säng mitt i natten så drömmer du om spelen. Med ett gäng NHL-matcher igång och några vad hängande i luften så "sover" du med ett öga öppet. Vaknar med ett ryck efter några få timmars "sömn" och då ska det upp och smygas resultat på sena matcher som börjat runt 05-06. Man tassar upp likt en alkoholist som behöver några stadiga för att somna om. Fast här är det skärmen som ska tändas för att, om möjligt, få lite ro i själen.

Fast alla behöver inte göra samma misstag som mig. När jag väl börjat Laya i blygsam skala hos BF växte det snabbt till en lavin. Precis alla fotbollsmatcher skulle jag om möjligt sälja/boka/laya. Hade Unibets startodds som riktmärke och fick jag det eller lägre så blev det affär. Sen kom jag på att man kunde köra samma race med O/U och vips så dubblades arbetsbördan. Du nämnde 0,33 % av kassan, jag låg på knappt hälften. Men trots det så omsatte man sjusiffriga belopp per månad och det var inga problem. Man visste ju att konceptet fungerade och risken per match var ju löjligt låg i procent räknat. Vidare så hade man ju 2 av 3 tecken på sin sida så svängningarna var heller inga problem.

Trots det så blev det för mycket och sista halvåret var det dessutom något alldeles djävulskt massa oavgjorda matcher som tippa över åt fel hål i slutminuterna. Helt ologiskt då klykor brukar vara stängda matcher vid den tidpunkten och mål kommer när det ska jagas utjämning. Till slut kom det befriande målet (ja faktiskt..) något spanskt dynggäng som mötte Real tappa till 1-1 och på övertid kom så 2-1 och det var droppen som urholka stenen och jag loggade ut från Betfair. Med vinst dock, och jag har inte återkommit. Har heller inte ångrat mig en sekund.

När allt var som allra tyngst så gick NHL-hockeyn åt helvete också. Det hade varit en trygg kassako under många år. Vet inte om ni minns det här men dom gjorde om reglerna för några år sedan, fråga mig inte hur. Hur som helst så gick det 13 favoriter då dussinet under en period innan bookmakers kom in i matchen. Kostade väl i storleksordningen som tennisen som jag gett upp flera år tidigare.

Det löjliga är att jag inte ens behövde Betfair. Hade redan börjat trappa ner på verksamheten och avvecklat alla obstinata nätbolag. Men så halka jag in på ett bananskal, fick en deal på 2 % i kommission och sen var bollen i rullning.

Då man slapp BF så sjönk ju arbetsbördan med 90 % ungefär och kvar hade man bara statens gruva och det räckte ju och blev över. Ja fram till för 2-3 år sen då dom efter 22 års pilkastande för att få fram oddsen gjorde något åt saken. Ja sen dess har man varit arbetslös på riktigt. Ingen mening att leta eventuella misstag när dom klipper av efter 1000, ja ibland 500 spänn. Blev 3-4 spel under hela fjolåret och det var sånt man råkat snubbla över. Från 10-tals miljoner i omsättning på identiska tripplar till glasspengar är snabbt marscherat. Snabbt och snabbt! Tog väl 15 år innan dom lärt sig att ändra på startoddsen..

Men den kursändringen visade sig snabbt i bokslutet för staten. Omsättningen på oddset sjönk med 18 % från 2008 till 2009. Trots det så ökade vinsten med 7 %. Skulle göra vilken företagsledare som helst grön av avund. Tror det här var början på slutet och som till slut fick upp ögonen på ledningen. Dom insåg att verksamheten var en organiserad lekstuga som kostat staten hundratals miljoner under åren. Underhållande läsning för regniga sommarkvällar och kanske finns det några bekanta nick gömda bland kommentarerna. http://oddssattarna.blogspot.com/

Mina misstag var det ja! Ja något som är fruktansvärt onödigt, stressande och fullständigt meningslöst, du kan ändå inte påverka resultatet, är att följa matcherna på livescore. Om ni nu inte livespelar, men då lär ni förkorta ert egna liv med ytterligare några år.

Hoppas det inte blev för negativt det här. Ni kanske är stresståligare än mig, men det var jag också för 25 år sen. Återkom då och ge fan i livescoren under tiden. :)

Wagner 2011-04-22 17:48

Äntligen kan du göra skillnad!
 
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...KyHr2QAwdX63K5 Ekologiska bomullspinnar och som jag har längtat.

Köp 50 askar (10 000 pinnar) och du har fått bomull som motsvarar ett par strumpor. 500 askar (100 000 pinnar) motsvar bomull från en hel T-shirt i storlek small. Du kan också hålla inne med morgonbrakaren under hela påsken och uppnå samma miljövinst. Fast då får du gå omkring med skitiga öron.

iCash 2011-04-23 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 101576)
Men nu har jag märkt att raggmunk med fläsk (vidrigt..) påfallande ofta serveras på tisdagar. Någon gammal tradition eller ett lokalt fenomen?

Precis som ärtsoppan på Torsdagar, så är Tisdag den stående fläskdagen (tradition).

:hattenav:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved