Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Wagners mysiga anekdoter (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6202-wagners-mysiga-anekdoter/)

Overkill 2011-01-31 11:49

Wagners mysiga anekdoter
 
Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 101526)
Snyggt Wagner - fler minnen från förr tack!...:)

Citat:

Ursprungligen postat av zz (Inlägg 101563)
Jag hör gärna lite fler minnen jag med! Det känns som en sagostund och det gillas :cheers:

Om man kan få köra en request så skulle jag gärna vilja höra nått om SSP tiden.. Tjänade du/ni pengar på den tiden på spel? Var det bara engelska serierna som fanns med på de kupongerna?

Dessa två är inte ensamma, jag vill också höra lite mer trevliga minnen från Wagner.

Så mycket att jag t o m skapar en egen tråd för det. :lol:

Shoot! :popcorn:

Arch 2011-01-31 12:02

Nåt sånt finns redan på wiki


http://sv.wikipedia.org/wiki/Kategor...der_1920-talet

Wagner 2011-01-31 12:52

Citat:

Dessa två är inte ensamma, jag vill också höra lite mer trevliga minnen från Wagner.
Ja så enkelt är det inte. Ungefär som när Mr Överodds sa till mig på MSN, skriv något roligt. Då låser det sig direkt. Det här var i början på seklet när Spelombudsmannen var ett tidigt Lunarstorm för unga vuxna som var undersysselsatta.

Allt bygger på spontanitet. Men dyker det upp något i skallen ska jag ha tråden i åtanke. :hattenav:

Nu blir det lunch-Buffé. Helstekt fläskytterfile med gorgonzolasås lät ovanligt smakfullt för att vara en måndag. För er som inte handlar så ofta, eller jobbat som styckare, kan jag berätta att nämnda fläskdetalj är samma sak som benfri fläskkotlett. Låter kanske inte lika sexigt och med file i namnet kan butikerna ta ut tio spänn kilot extra för kotletten.

När jag ändå är inne på matspåret. Ärtsoppa med pannkaka är ju förknippat med torsdagar. Men nu har jag märkt att raggmunk med fläsk (vidrigt..) påfallande ofta serveras på tisdagar. Någon gammal tradition eller ett lokalt fenomen?

Fundera på det tills jag är tillbaka. :popcorn:

zz 2011-01-31 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 101576)
Ja så enkelt är det inte. Ungefär som när Mr Överodds sa till mig på MSN, skriv något roligt. Då låser det sig direkt. Det här var i början på seklet när Spelombudsmannen var ett tidigt Lunarstorm för unga vuxna som var undersysselsatta.

Allt bygger på spontanitet. Men dyker det upp något i skallen ska jag ha tråden i åtanke. :hattenav:

Nu blir det lunch-Buffé. Helstekt fläskytterfile med gorgonzolasås lät ovanligt smakfullt för att vara en måndag. För er som inte handlar så ofta, eller jobbat som styckare, kan jag berätta att nämnda fläskdetalj är samma sak som benfri fläskkotlett. Låter kanske inte lika sexigt och med file i namnet kan butikerna ta ut tio spänn kilot extra för kotletten.

När jag ändå är inne på matspåret. Ärtsoppa med pannkaka är ju förknippat med torsdagar. Men nu har jag märkt att raggmunk med fläsk (vidrigt..) påfallande ofta serveras på tisdagar. Någon gammal tradition eller ett lokalt fenomen?

Fundera på det tills jag är tillbaka. :popcorn:

Du kanske kan berätta hur det gått för de gamla krigarna på spelombudsmannen.. Mr Överodds, Nostradamus, Barry osv :) Lirar de fortfarande, hänger de här under andra nick osv? :)

Njut av maten! :hattenav:

Wagner 2011-01-31 16:00

Barry jobbar högst troligt kvar på Expekt. Överoddset har också jobbat/jobbar för andra sidan och det är nog lika bra för hans del. :rolleyes:

Nostra, ingen aning.

Se här vad jag googla fram. Såg inte alls ut som jag föreställt mig. :ohmy: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=Qk-Hmm7D8PU[/ame]

Lemasive 2011-01-31 16:03

Vafan jag trodde han var död.

Wagner 2011-01-31 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 101628)
Vafan jag trodde han var död.

Precis vad jag tänkte påpeka. :D

kanske ska vänta med rubriken Wagners minnestråd några år till. :lol:

SuprMario 2011-01-31 17:30

SO(Spelombudsmannen) - snacka om att ha allt förspänt med spelcommunity delen i Sverige men att inte ta vara på det.
Där satt man dagligen men nu loggar man in 1 gång per år för att se om det är kvar...

Rätt roliga minnen från den tiden och visst som någon skrev här - Barry var alltid intressant att läsa.

Vad vore livet utan minnen?

God jul

Vlad 2011-01-31 17:52

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 101628)
Vafan jag trodde han var död.

Jag med,jävligt missledande trådtitel :whoco5:

Var beredd att komma in och skämmas lite för alla sarkastiska kommentarer jag gjort i riktning "Makrill i sås på lågpris-mannen" :skamsen:

Overkill 2011-01-31 17:57

Men då byter jag väl trådtitel då, om ni ska vara så jävla kinkiga! :D

Vlad 2011-01-31 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 101688)
Men då byter jag väl trådtitel då, om ni ska vara så jävla kinkiga! :D

Tack för det :D

Kan klargöra att jag respekterar Wagner och bara driver lite om det är oklart,mer anekdoter till folket :popcorn:

Wagner 2011-01-31 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 101684)
Jag med,jävligt missledande trådtitel :whoco5:

Var beredd att komma in och skämmas lite för alla sarkastiska kommentarer jag gjort i riktning "Makrill i sås på lågpris-mannen" :skamsen:

Du är så välkommen. :yes:

Anekdoter hade jag tänkt föreslå själv. Är du tankeläsare? :ohmy:

Fast mysiga i hop med Wagner hade jag aldrig kommit på själv. :thumbup:

KP 2011-01-31 19:50

Är det bara jag som ligger efter?
Vem är denne mysige Wagner? Vad vet ni om honom som inte jag och många andra här vet? Samt varför får han all denna uppmärksamhet?

Inte ens jag har fått en egen fantråd på Sharps :(

Wagner 2011-01-31 22:30

Citat:

När jag ändå är inne på matspåret. Ärtsoppa med pannkaka är ju förknippat med torsdagar. Men nu har jag märkt att raggmunk med fläsk (vidrigt..) påfallande ofta serveras på tisdagar. Någon gammal tradition eller ett lokalt fenomen?

Fundera på det tills jag är tillbaka. :popcorn:
Nähä, var fel generation misstänker jag. Ingen som släpper skärmen ur sikte för att gå ut och äta. Skulle ha frågat hur länge en Gorbys ska vara inne i micron i stället. Så jag fick göra lite egna efterforskningar. Och för att förekomma eventuella frågor, nej jag har inget bättre för mig. :)

24 lunchhak. När jag rensat bort Kina, Indiern, cafemenyer (såna som aldrig serverar raggmunk) och någon utan meny blev det 18 kvar. Då hade 8 st raggmunk som lunch och 4 hade stekt fläsk i andra konstellationer.

44 % av dom tänkbara serverade alltså raggmunk som dagens rätt. Känns ganska enkelspårigt. Någon som slår det på sin hemort?
http://www.kvartersmenyn.se/uppsala

Den som först hittar någon ort som slår Uppsalas 44 % belönas med 10 Sharp$. Minst 10 hak ska finnas på orten för att det ska räknas. Sen håller vi oss till deltagarna på http://www.kvartersmenyn.se/

Det här ska bli spännande. Håll med om det. :clap:

sox 2011-01-31 22:40

59% i Örebro och då fick ändå nej sidan poäng på "Potatisbullar eller raggmunkar
m. stekt potatis" som är en solklar felskrivning. fast du kanske var raggmunk anti och inte ragg+ fläsk kombo, måste räkna igen

edit: dubbelkollat; 56% har raggmunk (13-10), en försvann för de hade fläsk med löksås fast ovanstående hamnade på plussidan med massa raggmunk och potatis



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved