![]() |
Citat:
Citat:
Båda betsen satt utan större problem! Får ta och ge mig själv en ryggdunk här med. :moneybag::moneybag::moneybag: Börjar dock tröttna lite på mina monologer med mig själv - här behövs ngn att bolla ideér med.:ful: |
Du kan få en ryggdunk av mig också!:moneybag:
Hade också Khabilov men vågade inte spela på något annat igår. |
Citat:
Trist, det kunde vi snackat i veckor om |
Citat:
Men det är en gala i Brasilien och jag har en stor favorit som jag tror kommer vinna relativt enkelt, tyvärr är oddsen satta därefter. Brandon Thatch till 1,3 Tror han vinner i första ronden igen. I hans senaste match var han enormt överlägsen och vann genom fantastiskt muay thai och väldigt mycket talar för att den här matchen kommer se likadan ut. Slänger nog in honom i ett par parlays. |
Kongo i Bellator 1.71 måste jag prova han bör vinna speciellt om han clinchar Graham mot Buren. Annars är jag sugen på Tome i helgen som gjorde en stark insats mot Lineker
|
En trippel med Thatch, Cavalcante och Akhmedov @ 2.85 är nog värd en liten peng.
|
Sugen pa Kongo jag med - om han sköter fighten rätt och inte brawlar med Graham borde han vinna den. Enda faran jag ser är att en del fd ufc-fighters som kommer till Bellator verkar ha tappat motivationen.
Kör en lag insats pa Kongo + Thatch. Ger mig iaf en anledning att tanka galan. |
Citat:
|
Tankar om Henderson? Har aldern till slut tagit ut sin rätt över honom eller har han ngt att sätta emot Belfort? Henderson fungerar bra mot langsamma fighters och sämre mot rörliga och jag skulle vilja hävda att Vitor är jävligt rörlig och jag tror inte Hendo kan knocka honom i tidiga ronder utan möjligen i senare ronder.
Sugen pa en liten flyer pa Henderson i rond 3 till 21,0. Vitor lär gassa efter 1-2 ronder och da har nog Henderson störst chans att fa in högersläggan. |
Kommer även att spela Santiago Ponzinibbio som såg bra ut i TUF och Laflare imponerar inte på mig. Santiago Ponzinibbio bör kunna knocka honom
|
Har du sett nagra av hans andra matcher? Laflare imponerar inte pa mig heller.
|
Nej bara sett matcherna från tuf Brazil men hans stående ser bra ut och jag tror att LaFlare får det svårt
|
Har kollat några av hans fighter nu och jag är inte speciellt imponerad av honom heller. Hans ground game ser rätt uselt ut och hans stand up är ok, inte mer, dock verkar han ha en del power. Ger honom en punchers chance mot Laflare och skippar att betta honom rakt.
1u på ITD till 4,05 räcker. Har på känn att brassen kommer bli wrestlefuckad i tre ronder. |
Är sugen på Ö 2.5 ronder i Hendo-Belfort.
Att matchen kommer hållas stående till stora delar är väl ingen större skräll. Tror inte att Belfort klarar att knocka Hendo och som Moffegrev säger lär inte Belfort bli knockad så länge han är på tårna. |
Hmm eftersom ni gilla parleys: Thatch och Parlo tar jag i en. Thatch har ni förklarat bra. Parlo är bättre på allt utom brottning. Men ha är smart och bör hitta et sätt att vinna
|
Jag tänker köra lite parlays med lägre insatser den här galan. Har hittills:
Kongo + Thatch 2u @ 2,18 Akhmedov + Thatch 2u @ 2,02 Laflare + Jason + Martins 2 u @ 5,18 Surt om Thatch torskar det här nu. :p |
+0,84 Units den här galan. Hade Rony Jason vunnit hade jag varit upp rejält.
Aja, man får trösta sig med att det var en ruggigt bra gala istället. |
Slängde in 4 units pa Bagautinov till 2,35. Förväntar mig att oddset pa honom kommer fortsätta sjunka ner till pick em.
Ruggig ko power för att vara flugviktare, fd sambo-mästare, Rysk silvermedaljör i grekisk-/romersk och rysk fila-champion. Hur han kan vara underdog är lite av ett mysterium för mig. |
Testar även 3u pa GSP vs Hendricks u4,5 ronder till 2,4.
Kort motivering: Hendricks vänster kan släcka GSP redan i första ronden och jag ger honom en liten chans att släcka honom i andra ronden ocksa. Gar fighten över 2a ronden kommer det vara all GSP och eftersom det här ryktas vara hans sista fight innan pensionen sa vill han tysta kritikerna genom att avsluta Hendricks. Ingen jättehög insats, men väl värt ett mediumbet till 2,4. |
Trippel 2u @ 3,2 i odds:
GSP Story Evans Motiverad GSP + Motiverad Evans borde krossa sitt motstand och Story borde kunna muskla ut Ebersole i tre ronder. Fram med era spel pojkar sa bjuder farbror Moffe pa Sharps! |
Tänkte även testa ett nytt sätt att spela där jag kör ett slags hedgebet, dvs ett bet som har 2 utgangar och räknar ihop det till ett effektivt odds, ex:
Rory by decision @ 2,6 Lawler by k.o @ 5,0 2u @ 2,6 1,05u @ 5,0 Dvs mitt bet blir 3,05u @ 1,705 pa att Rory vinner pa decision eller Lawler by ko. |
Väldigt kluven över hur jag ska spela på denna galan.
Har följt dig på Bagautinov. Sen funderar jag på Rory men där är oddset lågt. Evans tror jag är ett bra spel, känns som att Sonnen numera satsar hårdare på att kommentera än att fightas. Jag tror inte Hendricks lyckas knocka GSP. Kommer nog plocka GSP by dec där. |
Ed Herman till 2,8 lockar. Thales Leites är en föredetting och Herman kan nog neutralisera hans BJJ och staendes har Herman mer kraft.
|
Rory decision 2u till 2,6
Koscheck Decision 2u till 3,06 + en dubbel 2u med dessa till 7,96 Ännu en gala där jag lastat in pa tok för manga bets. :whistling: |
Bagautinov satt fint, tack för den Moffe! :clap:
Det var enda spelet jag hade inför galan. Fick bli livespelande för resten och lyckades få GSP till 4 ggr inför sista ronden. |
-8,4 Units den här galan, trots att jag cappade den rätt hyggligt.
Lol @ domslutet i main event - Hendricks vann helt solklart. Baugatinov såg däremot förjävla bra ut! |
Helt klart feldömt mainevent.
Hade Hendricks 1,2 och 4 inför sista. Tänkte att om GSP tar sista klart så är det risk att domarna kommer fega och ge GSP vinsten, 4 i odds är alldeles för högt med dessa domarna. Det har väl aldrig hänt att någon har vunnit bältet i UFC på split dec? |
Hmm inte vad jag vet. Alla Edgars titelfighter var ju ruggigt jämna och man kan diskutera huruvida han förtjänade vinsten mot Penn eller drawet mot Maynard, men tror inte det var split decision där.
Om vi ska backtracka lite och kolla var det fanns värde vill jag hävda följande: Elliot vs Baugatinov - 2,35-2,6 - Ett korrekt odds borde vara Baugatinov som lätt favorit, kanske runt 1,7-1,9 Hendricks vs GSP - 3,0-3,4 - Antar att det här är ett pick em med fördel GSP Lawler vs Rory - 4,4 - Hävdar att Rory bör vara favorit men absolut inte sa stor som han var den här galan. Kanske 1,7-1,9 pa Rory är riktigt? Woodley vs Koscheck - Helt omöjligt att säga ngt om den här matchen, den var över för snabbt. - Antar att det korrekta helt enkelt varit att inte betta den alls. Rashad vs Sonnen - 1,5-1,57 - Efter Rashads usla insats mot Lil Nog var oddset pa honom pa tok för högt i den här fighten. Han dominerade Sonnen exakt överallt och jag tror att ett odds kring 1,1-1,2 pa honom hade varit nagorlunda korrekt. Vad tror ni, är jag nagorlunda rätt ute i mina oddsvärderingar? |
Superior Challenge nu i helgen. Hade jag bott kvar i Sverige hade jag lätt akt och kollat pa det, nu far det bli stream om det är möjligt.
Efter att ha Wikicappat den här galan pa 5min ser följande linor intressanta ut: Jens Pulver @ 2,3 Matteo Minonzio @ 3,2 Strandner @ 2,8 Emil Meek @ 1,5 Eventuellt ocksa att man kan gambla emot Yosef Ali Mohammed som är en can-crusher. |
Har tyvärr allt för dålig koll på MMA utanför UFC så det blir inget spelande på Superior.
Väldigt trevligt att dom visar galan på 10an, ska bli intressant att kolla. |
Närgår matcherna? Natten mot söndag?
|
Citat:
Blev inget spel pa Superior pga oväntad fylla, vilket kanske var lika bra det. :thumbup: Inför helgen tänkte jag invänta oddsrörelserna och se om jag kan fa bättre odds pa Akira, Ninimääki och Diaz, annars skippar jag nog alla bets förutom kanske en liten tv-peng. |
Pennington 20 units @ 1,36 - Ser bara inte hur hon skulle torska mot den sämsta fightern i hela huset. Hade förväntat mig ett odds kring 1,1-1,2.
|
Var spelar du någonstans?
Hittar inte den matchen någonstans. |
5dimes broder!
Tycker gott ni kan sparka in Pennington i era parlays om ni inte vill lägga nagra större summor pa henne till de trista oddsen. |
Inte många matcher man ser fram emot på denna gala.
kul att vi iallafall har en svensk med. Mina spel så här långt är Diaz, Akira och Niinimäki. |
Har du ngn koll på Maxim Blanco?
Jag har inte orkat cappa fighten pga tidsbrist, så skippar än så länge. |
Citat:
Mitt 20unitsbet satt det med och diaz avslutade en parlay för mig med 16u. |
Grattis själv!
Tyckte att Akiras högeröga såg riktigt illa ut till en början men efter ett tag såg det rätt OK ut, näsan var väl dock troligtvis bruten. Sen att han spelar över och låtsas ramla ihop när han ska resa sig är j bara pinsamt. Imponerande insats av Niinimäki. Riktigt trött gala för övrigt. Dags att ladda om inför nästa helg! |
Ska bli intressant att se vad oddsen landar på när de släpps. Har ett par rätt troliga vinnare i Bader och Pat Barry. En skadefri och frisk Shogun borde ta Te-Huna, men vågar knappt betta honom längre efter alla hans senaste usla matcher.
Tror både Bader och Barry vinner på ko. |