![]() |
Kan inte spela varken Bader eller Barry till de där oddsen. Väntar in propsen och ser om det bjuds pa ngt spelvärt, annars skippar jag nog eller testar 1-2 units pa Perosh till runt 5ggr pengarna.
|
|
Kommer med några spel såhär i sista hand.
Spelar bara lågt denna galan. James Te Huna 1 U Soa Palelei 1 U Mark Hunt 0,5 U |
Hade 2u på Shogun till 2,15 och 2u på Hester till 2,25 och båda cashar. :cheers:
Funderar på att livebetta Hunt! |
Har visst missat att gå in och följa upp senaste galan.
Shogun gjorde processen kort med Te Huna. I matchen mellan Barry och Palelei var storleksskillnaden alltför stor för Barry och han hade inte mycket att sätta emot på marken. Mainevent blev ett riktigt krig där Silva var nära att bli knockad flera gånger. Jag har faktiskt den matchen 48-47 till Silva. Väldigt märkligt att poängdomarna har 10-8 i sista(!). Menmen det blev lite + på galan som helhet. Har även skaffat ett sheet så jag kan visa att jag är bättre än Moffegrev ;) |
Citat:
Alltsa nu är det ju lätt att vara efterklok och säga att Shogun och Hester var bra bets eftersom de satt rätt lätt, men jag hade i ärlighetens namn kunnat se en blekfet Shogun ga in helt omotiverad och bli överkörd i tre ronder, och Hester hade väl lite tur att Andrews var skadad, tror han skulle torskat den matchen mot en frisk Andrews. Barrys fight och main event visar väl egentligen att tungvikt är ett jävla lotto och att underdogs är the way to go! Lycka till med spreadsheetet - du borde klara av att spöa mitt instabila fightbettande. |
Inför helgens gala tycker inte jag att oddsen är allt för intressanta än sa länge.
Mendes borde vinna, men till 1,17? Nej tack! Faber vs Macdonald: Far jag ett saftigare underdog-odds pa Macdonald kanske jag testar en liten insats. Eventuellt att ett underspel till +odds kan vara intressant här (Faber sub, Macdonald k.o känns inte helt otroligt). Benavidez vs Mighty mouse: Tycker linan är rätt spot on och ser fighten som oerhört jämn. Tror den gar tiden ut relativt ofta, överspel kan vara värt. Lauzon vs Danzig: Vad spelar man om man vill fadea bada 2? |
Testar liten insats pa Mendes vs Lentz under 2,5 ronder till 2,25 - 2 units.
Mendes har fatt ordning pa sin striking och verkar vara ostoppbar - inte helt omöjligt att han knockar Lentz. |
5units Pat Healy till 1,556 - Hade förväntat mig ett odds kring 1,3-1,4 pa Healy. Han borde köra över Bobby Green rätt lätt.
Testar 2 units pa Cody McKenzie ocksa till 3,0. |
Hmm, helt efterblivet att köra in 5units på Healy nu, oddset rör sig i den andra riktningen. :idiot:
|
Börjar inte oddsen pa Lentz bli lite väl absurdt höga nu?
Lentz by decision finns till 9,0? Tror Mendes vinner den här fighten väldigt ofta, men han är knappast spelbar till 1,1 eller vad man nu far. |
Mendes känns tämligen överlägsen.
Svårt att se han förlora matchen men finns ingen anledning att spela till 1.15 |
Vad tror du om 1.80 på Mendes by KO/TKO?
Han har nu 4 raka vinster via KO/TKO. |
Jag tog under 2,5 till 2,25 istället, bättre odds och skydda mot en eventuell submission eller fluke ko fran Lentz.
Oddset har ökat pa Pat Healy och jag har honom som rätt klar vinnare mot Green - funderar pa att ga in lite större pa honom om oddset stiger ännu mer. |
Att jag inte såg det oddset :whoco5:
|
Ska hem och kolla lite tapes nu, men lutar väldigt mkt åt Pat Healy den här helgen.
|
Såg precis om fighten Volkmann vs Green och Green blev helt ägd i första ronden, andra kom han tillbaks och spöade upp Volkmann rejält (som var som en sköldpadda ifrån ryggläge). Tredje ronden borde Volkmann ha vunnit rätt lätt om han inte gassat.
Enligt mig är Healy på en helt annan nivå än Volkmann och han borde vinna den här fighten. |
Smällde in 5 units till på Pat Healy!
|
Måste nästan slänga in ett värdebet på Lentz by submission till 23,0.
|
Vilka sidor kör ni på som har så många val? Har mest head 2 head och över / under ...
|
5Dimes och Sportbet har massa alternativ.
|
Faber ser jävligt mkt starkare och i bättre form än mcdonald, tror han vinner rätt enkelt.
|
Smällde av ett litet bet på McGee by decision till 3,35, tycker det ligger lite väl högt. Ser inte McGee avsluta Laflare allt för ofta så om han vinner känns ett decision troligt.
|
Lägger till en parlay med Barboza och Jorgensen.
Snor även Pat Healy av dig Moffe. |
Oj den här galan har jag missat!
|
Haha, torskat varenda bet den här galan!
|
Inga spel ikväll?
Själv varit lite osäker så la en fyrling på silva,brown,porier och voelker mest för skojs skull, inga stora summor! |
Har inte haft tid att skriva något längre om denna galan men har lagt några spel i mitt sheet.
|
Trista odds inför nästa gala, i princip alla troliga vinnare är enorma favoriter.
Hittar jag inget intressant props skippar jag nog bettingen för den galan. 2013 kan sammanfattas med +19 units för min del, vilket jag inte är nöjd med. Malet var att dubbla min spelkassa, vilket jag inte gjort da jag spelat bort pa tok för manga units pa parlays och högoddsarprops. Malet med 2014's mma-betting blir att lira färre props, sluta spela parlays och minska actionliren (eller halla nere de till sma insatser iaf). Inför galan den 22a finns det 2 rätt stora underdogs som jag tror kan skrälla: McMann 4,15 (tror oddset kommer öka pa henne när public börjar betta Rousey) Rashad Evans 3,0 (oddsrörelsen är svar att förutspa) |
3 Units Sam Sicilia @ 2,5 - Inte helt omöjligt att han knockar Miller eller tar ett decision här. Ser fighten som väldigt jämn och da tar vi plusoddsen alla dagar i veckan.
|
Vad säger expertisen här? Hittar ni ngt spelbart nu inför nästa gala?
Funderar lite pa om Brenneman är värd ett bet till 1,63? Mer erfarenhet och bättre brottning, men tyvärr lite av en flake. |
Det spelet jag funderar på är Smith/Houston under 1.5 1.95
Houston har ju bara gått 5 matcher och hade inte en chans att försvara sig mot Brunson och åkte på ett snabbt avslut. Även Smith som är duktig på marken bör väl kunna avsluta detta i 1a? |
För er som kan lira pa Ladbrokes kan det kanske vara värt med ett litet bet pa Rockhold vs Philippou FOTN till 5,5.
Väldigt ofta Main eventet far FOTN (om det inte avslutas i första ronden) och den här matchen lär inte sluta i första ronden. I de 10 senaste galorna har 3/10 FOTN gatt till main eventet och i 4 av de som inte fick FOTN avslutades main eventet i första ronden. 3/10 räcker egentligen för att det ska vara värde i oddset 5,5, även om underlaget är för litet för att kunna dra rimliga slutsatser av det. |
Väldigt höga odds på Philippou tycker jag, men visst Luke Rockhold är ju mer well rounded och bör vinna.
Tror någon att Sam Sicilia kan vinna till 2,62 i odds? Han har ju hårda nävar och kan få in en lucky punch :) |
Pysen84: Jag skulle inte sätta nagra större summor pa det, men ett litet värdebet är det absolut värt. Har själv 3u pa honom.
|
Citat:
Jag skulle nog vilja ha ett något högre odds på Brenneman för att tycka det är spelvärt. Men visst, överlever han de första minuterna tror jag lätt att han grindar ut ett decision :) Tror ni att Dustin Ortiz har en chans mot John Moraga? Han är ju en riktig up n comer och talang, men Moraga har ju enbart förlorat mot verkligt topp motstånd. |
Citat:
Tror Moraga tar det här, men skulle aldrig betta honom till det oddset. Haller nere insatserna rejält den här galan och bettar minimalt, men nagra leans är: Brenneman Edwards Whiteley vs Pichel u1,5 (ryktas att Pichel varit skadad och inte kunnat träna ordentligt) Silverio |
Citat:
Yes, håller med dig. Blir inget spel på det utan tror att Moraga tar det! För mig blir det nog spel på följande: Brenneman Sicilia Philippou Lycka till inatt :) |
2u Thomson @ 3,4
2u Gonzaga @ 3,0 Ingen längre motivering utan 2 mindre värdespel. |
Citat:
Thomson var utan tvekan ett värdespel medan Gonzaga var döda pengar. Det domslutet i Thomson-matchen var det :holms:-klass på. :ful: |