Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Riksdagsval 2014 - spel på vinnare (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/17764-riksdagsval-2014-spel-pa-vinnare/)

sirlarsson 2014-09-14 15:16

Löfven så ordning på skutan igen? Herregud, jag sätter större tilltro i a-lagaren utanför närbutiken. Visst en uppgradering från Juholt men det är ju inget att jämföra med direkt.

robust 2014-09-14 15:21

Alla är bättre än Jimmie...

sirlarsson 2014-09-14 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 371714)

Där har du väldigt fel, Jimmie är en slipad politiker och även om man inte står för hans partis politik på alla punkter är han överlägsen retoriskt än Löfven. Hade varit en mycket starkare ledare för S än Löfven kommer vara.

kusagwa 2014-09-14 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 371709)
Jag är en äkta Socialdemokrat och är stolt över det. Tyvärr så har vissa personer (t.ex. Göran Persson) förstört mycket inom partiet, men nu hoppas jag att Löfven får ordning på skutan igen.

Lust i att utveckla hur Persson förstörde? Jag menar majoriteten av alla som är medlemmar och/eller starka sympatisörer brukar oftast uppskatta Persson och hans arbete mycket så är första gången man hör om han som en "förstörare"?

Flickepojken 2014-09-14 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av draken (Inlägg 371682)
Hur många ggr har du röstat förut Flickepojken?

Fler än en och mindre än 5 :cheers:

Flickepojken 2014-09-14 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 371715)
Där har du väldigt fel, Jimmie är en slipad politiker och även om man inte står för hans partis politik på alla punkter är han överlägsen retoriskt än Löfven. Hade varit en mycket starkare ledare för S än Löfven kommer vara.

Nu tog du väl i ändå.

Sen är du väldigt försvarande gentemot deras parti och samtidigt väldigt noga med att få med att du inte röstar på dem, hmm.

robust 2014-09-14 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 371716)
Lust i att utveckla hur Persson förstörde? Jag menar majoriteten av alla som är medlemmar och/eller starka sympatisörer brukar oftast uppskatta Persson och hans arbete mycket så är första gången man hör om han som en "förstörare"?

Jag ska återkomma till det senare... för nu hinner jag inte.

sirlarsson 2014-09-14 15:51

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 371719)
Nu tog du väl i ändå.

Sen är du väldigt försvarande gentemot deras parti och samtidigt väldigt noga med att få med att du inte röstar på dem, hmm.

Och du är mest bara jobbig nuförtiden.

semipro 2014-09-14 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 371719)
Nu tog du väl i ändå.

Förnekar du att JÅ är en slipad politiker? Allvarligt talat, du är egentligen 12 år va? ;)

semipro 2014-09-14 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 371714)

Ni föredrar Stefan Jacobsson alltså? Ok. Då vet vi det.

mackpeter 2014-09-14 16:08

Var är Margot?
Har hon drunknat bland alla sina pensioner från riksdagskansliet, regeringskansliet, EU, FN, postkodlotteriet, Lunds universitet och andra pensionskassor.:moneybag::moneybag:

criba 2014-09-14 16:10

Metros Yougovmätning kom nyss: http://touch.metro.se/nyheter/forsta...lsveddr374966/

sskssk 2014-09-14 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av robust (Inlägg 371720)
Jag ska återkomma till det senare... för nu hinner jag inte.

Skulle du även kunna flika in om du tycker att din anti-SD kampanj har varit lyckad.

* vi går plus på invandringen
* Svenskar är mer sjukskrivna än invandrare
* ni är muppar

Står du fortfarande fast vid dom åsikterna?

putte64 2014-09-14 16:23

Som de valt sin väljarpanel kan inga statistiska slutsatser dras överhuvudtaget.
Yougov är med andra ord en bluff, men medierna förstår inte det och fortsätter köpa deras mätningar.

Edit: Men om det är en "äkta" Valu kanske den är Ok, då det inte är deras normalt felvalda panel som röstat.

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 371738)

criba 2014-09-14 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 371748)
Som de valt sin väljarpanel kan inga statistiska slutsatser dras överhuvudtaget.
Yougov är med andra ord en bluff, men medierna förstår inte det och fortsätter köpa deras mätningar.

Edit: Men om det är en "äkta" Valu kanske den är Ok, då det inte är deras normalt felvalda panel som röstat.

Ganska väntade siffror över hela linjen egentligen även om materialet är ganska litet. Lite lägre än väntat för Moderaterna och aningen högre än förväntat för Centern men annars ganska odramatiskt. Ganska starka siffror för MP och V. KD har lite marginal till spärren. Får väl se om Schyman kommer in för då kan det bli en riktig rysare för det här landet i december när budgeten ska klubbas, hua läskigt! Får verkligen hoppas att vi slipper uppleva det experimentet!