Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-10-02, 23:30   #1
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Riksdagsval 2014 - spel på vinnare


Ogiltigt spel-ID: 1743054



Om ungefär ett år så är det dags att åter traska iväg till valurnorna. Vi har en fortsatt hög arbetslöshet, extremt hög invandring samtidigt som kritiska röster höjts mot ett femte jobbskatteavdrag - av de som själva skulle gynnas av det.

Mitt personliga intryck är att många ur den numera rätt stora gruppen, den akademiska medelklassen, som röstade borgerligt 2010 kommer att rösta på oppositionen i nästa val. Man är speciellt irriterad på den överdrivna statliga utförsäljningen. Det femte jobbskatteavdraget är även det en faktor, många röster hördes säga "Vi behöver det inte".

Är själv ifrån en typisk sådan familj, en röstade (M) i förra valet, en röstade blankt och två röstade (FP). Märker på mina föräldrar och vänner till familjen exakt samma tongångar som de talas om i media, irritationen mot jobbskatteavdraget o.s.v. De har sagt att de skall rösta (MP) i nästa val. Jag kommer också att byta från (FP) till (MP). Mitt generella intryck är att dessa tankegångar är relativt vanliga.

Utöver detta så kommer ju som vanligt arbetarklassen och majoriteten av invandrarna att rösta rött, och invandrarna blir ju inte direkt färre as we speak, om man säger så.

Jag tror att de som är trötta på Alliansens supergenerösa invandringspolitik snarare går till (SD) än de rödgröna, men det påverkar inte mitt bet då det är de rödgröna mot de borgerliga.

Vi har varit inne i en lång lågkonjunktur och det spelar egentligen ingen roll om alliansen skött sig eller inte, folk vill ha en syndabock och byta. När ett fotbollslag går skit så är det alltid tränaren som ryker, även om det ibland beror på underpresterande spelare.

I senaste SIFO-mätningen så såg det ut såhär;


Rödgröna alltså 49.9 % mot Alliansens 39.2 %. SD's 9.4 % påverkar som sagt inte spelet. Jag har i alla fall väldigt svårt att se Alliansen vinna igen och för mig känns ett korrekt odds i nuläget som 1.20 på de Rödgröna mot Alliansen.
För att Alliansen skall vinna över de rödgröna så krävs det någon skandal inom det rödgröna lägret, hoppas verkligen inget sådant skit sker.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 23:36   #2
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

På vilket bolag?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 23:39   #3
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
På vilket bolag?
Unibet. Jag kollade på Betsson, Unibet, Expekt, Nordicbet och Bet365 (bolag jag kunde tänka mig skulle ha spel på valet).
De enda som hade var Betsson och Unibet där de erbjöd oddset 1.50 respektive 1.60.

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-10-02 klockan 23:43.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-02, 23:52   #4
 
Serjs avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Växjö
Inlägg: 407
Sharp$: 5152

NFL 2019
Stats: 79 - 82 - 4
ROI: 98.72%
Vinstprocent: 49.07%

Standard

Intressant spel. Förmodligen har du rätt så man kanske skulle hysta in en slant. Tror i nuläget att de borgerliga har väldigt svårt att vinna nästa år.
Serj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 00:06   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Klart det går år helvete när Führern redan gett upp.

Finns det inga odds på att han ska lämna? Han lär inte gå före valet men så snart det bara går när sista rösten är räknad.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 00:13   #6
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Intressanta tankar. Jag tror säkert du har rätt (tyvärr får jag väl säga).

Dock är jag skeptisk till att låsa pengar i över elva månader, särskilt när oddset inte högre än 1.60. Har du en ROI på 105% och omsätter din kassa en gång i månaden.. Ja, jag tror ni förstår.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 00:20   #7
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Gillar inte heller långtidsspel. Men just det här har jag gått och funderat på att spela i över en månad, och känner att jag inte kan motstå då det för mig är helt osannolikt att alliansen åter segrar.

Reinfeldt ser tröttare ut än någonsin, Billström kör ofta små grodorna - fast med munnen, den här nya Livets ord-kvinnan lär inte ge pluspoäng, Hägglund är lika intetsägande som vanligt, Annie Lööf fortsätter att prata om sina 30 miljoner invandrare och tror att det skall göra (C) till en maktfaktor och Jan Björklund sitter bara hemma och kör tandtråd igenom sin glugg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
maddmax (+5)

Senast redigerad av Galeocerdo cuvier den 2013-10-03 klockan 00:24.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 00:28   #8
 
Galeocerdo cuviers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 738
Sharp$: 7690
Standard

Såg nu att Betsson erbjuder 1.80 på att (MP) får flest röster av (SD), (V), (KD), (C) och (FP). På (SD) erbjuds det 1.50 och resterande partier typ 20420420.

(MP) har legat före SD åtminstone en procent i mätningarna ett tag och jag ser inte varför (SD) skulle vara favoriter över (MP). Om någon hittar en H2H (SD) vs (MP) där det inte försvinner oddsvärde i de andra skitpartierna som inte har en chans, så säg till.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 00:31   #9
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Här var det någon som var tidigt ute efter förra valet. https://www.sharps.se/forums/ovriga-s...a-6/#post89413

Men dom där oddsen svängde så man har kunnat gröna ut om man velat.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 00:42   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Om ni inte la märke till bilden på Olofs son...



Lika som bär.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 06:11   #11
Cc
 
Ccs avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Karon, Phuket - Thailand
Inlägg: 846
Sharp$: 11053
Standard

Svenska valet har varit en bra kassako för de bookies som varit tidigt ute och satt siffror enligt löpande SIFO-mätningar. Kan inte förstå hur någon kan tycka att 1,60 är ett överodds på att det blir regeringsskifte till valet?

Det är alldeles för många faktorer som är okända/oklara. Att Sossarna kommer att bli störtsa parti kanske kan ligga på den oddsnivån. Men vem säger att de kommer att upprepa katastrofen att liera sig med kommunister och trädkramare igen?

De stora oddsrörelserna kommer som vanligt att inträffa under debatterna sista månaderna innan valet, då kan man fråga sig hur Löfven klarar sig mot Reinfeldt? Kommer inte Magdalena Andersson bli formligen slaktad i debatter mot Anders Borg osv?

Anledningen till de låga oddsen är osäkerheten om hur det går för de borgerliga småpartierna när det väl kommer till kritan. Det är ju 3 tämligen profillösa partier alla med risk att trilla ur Riksdagen.
__________________
"Om det fanns en profitabel marknad skulle det just nu suttit ett team av insatta och tömt allt värde."
- matchingbetisover 2015-09-08

Senast redigerad av Cc den 2013-10-03 klockan 06:14.
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 08:58   #12
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Jo. Man ska ju komma ihåg att det inte direkt blåser några vänstervindar i Europa. Räcker väl med att säga Danmark och Norge...

Sen att vi kommer vakna upp sist av alla är en annan sak.

Nu har vi bara Finland kvar att liera oss med som driver samma generösa flyktingpolitik som oss själva. Eller hur var det nu...

Har ni tänkt på hur mycket galla det spytts över Danmark och danskarna. "Rasister" och bla bla och nu står väl Norge på tur. Men aldrig ett ont ord om Finland fast dom har den klart mest restriktiva flyktingpolitiken i Norden.

Är det närheten till Ryssland som håller oss på mattan?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 10:55   #13
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 68
Sharp$: 819
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jo. Man ska ju komma ihåg att det inte direkt blåser några vänstervindar i Europa. Räcker väl med att säga Danmark och Norge...

Sen att vi kommer vakna upp sist av alla är en annan sak.

Nu har vi bara Finland kvar att liera oss med som driver samma generösa flyktingpolitik som oss själva. Eller hur var det nu...

Har ni tänkt på hur mycket galla det spytts över Danmark och danskarna. "Rasister" och bla bla och nu står väl Norge på tur. Men aldrig ett ont ord om Finland fast dom har den klart mest restriktiva flyktingpolitiken i Norden.

Är det närheten till Ryssland som håller oss på mattan?

Har aldrig reflekterat över det men rätt intressant faktiskt.

Är man rädd för att stöta sig med alla som har finska rötter vilka torde vara betydligt fler än motsvarande danskar i Sverige!?

Eller är det för att finska politiker inte verkar ta upp den frågan i samma utsträckning,i varje fall inte nåt vi får förmedlat hit?
SlimCharles är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 11:58   #14
 
grejmos avatar
 
Reg.datum: aug 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 45
Sharp$: 364
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jo. Man ska ju komma ihåg att det inte direkt blåser några vänstervindar i Europa. Räcker väl med att säga Danmark och Norge...

Sen att vi kommer vakna upp sist av alla är en annan sak.

Nu har vi bara Finland kvar att liera oss med som driver samma generösa flyktingpolitik som oss själva. Eller hur var det nu...

Har ni tänkt på hur mycket galla det spytts över Danmark och danskarna. "Rasister" och bla bla och nu står väl Norge på tur. Men aldrig ett ont ord om Finland fast dom har den klart mest restriktiva flyktingpolitiken i Norden.

Är det närheten till Ryssland som håller oss på mattan?
Nog har det väl varit en hel del snack om Sannfinnländarna. Speciellt runt valet för ca 2 år sedan.

Att det pratats så mycket om Norge och Danmark på senaste tiden har ju självklart att göra med att de har haft val i år.

Hursomhelst är det samma populistiska skräp alltihop.
__________________
En smart och rolig signatur
grejmo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-10-03, 13:01   #15
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grejmo Visa inlägg
Nog har det väl varit en hel del snack om Sannfinnländarna. Speciellt runt valet för ca 2 år sedan.

Att det pratats så mycket om Norge och Danmark på senaste tiden har ju självklart att göra med att de har haft val i år.

Hursomhelst är det samma populistiska skräp alltihop.
Upprörd PK-ist eller irriterad nationalist?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td