Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Cykling (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/20271-cykling/)

Flickepojken 2014-05-02 15:57

Vinokurov tävlar inte längre eller?

algottfridsson 2014-05-02 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 339560)
Vinokurov tävlar inte längre eller?

Nope. Slutade 2012. Arbetar med Astana-stallet idag.

---

Mitt spel ser bra, men jinxa skall vi inte... ;)

Oh yeahh...

Costa 3:a, Talansky 10:a, ~50 sek bakom Costa. :KO::moneybag::moneybag::moneybag:

Hade dock tur, Talansky fick mekaniska problem uppför, och tappade mycket där. Men tur skall man ha... :yes:

sirlarsson 2014-05-02 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 339481)
2014-05-02 12:10Tour De Romandie 2014Andrew Talansky (Stage 3) vs Rui Costa (Stage 3) 2 FT 0.57 2.970


Absurt odds.

Väntas riktigt ruskigt väder idag, så jag tror att förmågan att köra utför kommer att bli avgörande.

Talansky och Costa är likvärdiga upp (Talansky kanske lite lite bättre just nu), men jag håller Costa bättre när det går utför. Vincenzo Nibali kommer nästan garanterat attackera utför. Troligtvis den bästa cyklisten utför i dessa förhållanden. Skulle dock inte förvåna om Costa kommer göra sitt bästa för att hänga med. Kom trea på samma etapp föra året.

Spelbart ned till 2.3.

Hur kommer det sig att du bara spelar 0,57 units när du värderar den ner till 2,30? Igår spelade du en 3 gånger så stor insats på ett spel där du värderade att värdet var enormt mycket lägre.

limeburn 2014-05-02 17:36

Nu ska inte jag lägga mig i men det står att han spelar "to win" i hans sheet så jag gissar att det är därför.

algottfridsson 2014-05-02 18:16

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 339575)
Hur kommer det sig att du bara spelar 0,57 units när du värderar den ner till 2,30? Igår spelade du en 3 gånger så stor insats på ett spel där du värderade att värdet var enormt mycket lägre.

Jag spelar to-win en fast summa, därav differensen.

Jag spelar så eftersom jag har en stor varians i mellan de odds jag spelar. Om jag ser värde i en 151, så satsar jag den summa som jag behöver för att den fasta summan.

Jag har letat efter ett annat BRM-system, men inte hittar något som passar till höga odds.

sirlarsson 2014-05-02 18:34

Ok köper det även om jag hellre värderar via Kellys Formel själv, högt värderat värde höjer alltså insatsen. Men om man är känslig för varians kanske det är rätt melodi att gå :)

Migge 2014-05-02 19:05

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 339587)
Jag har letat efter ett annat BRM-system, men inte hittar något som passar till höga odds.

"En smart insatsplan" som du finner i det nedre högra hörnet i denna länk: http://www.storavinster.se/statistikanalys-v75-8447373 fungerar fint om man spelar högoddsare (t.ex. över 5,00 & uppåt)...

Kaviatar 2014-05-06 22:13

Tänker mig att Kittel kör det första etapperna i Girot för att kliva av när det börjar bli bergigt.

Edvald Boasson Hagen är en duktig sprinter och bör definitivt kunna vara med och slåss om en etappseger. Men till 2.62 vet jag inte om det är så himla spelvärt. Vad tror ni? Har ni hittat några fina spel inför Girot?

Roche att komma top 10 till 2.75 känns också ganska intressant tycker jag.

algottfridsson 2014-05-09 13:12

Äntligen.

Tre veckor Vacchi och Adamson, men framför allt tre veckor hög kvalitativ cykling.

Har för närvarande placerat fem spel innan. Jag ser gott värde i alla, och hoppas på en positiv utdelning :)

Jag tror Quintana vinner. Rodriguez må vara explosiv, men jag tror inte att komma att kunna hänga med Quintana när han väl satte fart. Quintana är i en klass för sig, tycker jag.

Pozzovivo tror jag mycket kan knipa tredjeplatsen, klättringarna passar den fjäderlätta italienaren.

Har inte lagt några spel idag, men tycker att Orica är alldeles för stora favoriter. Movistar har ett mycket bra lag, och kommer definitivt kunna utmana. Quintana i rosa är mycket möjligt i morgon.

Girot 2014-05-09 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av algottfridsson (Inlägg 341193)
Äntligen.

Tre veckor Vacchi och Adamson, men framför allt tre veckor hög kvalitativ cykling.

Har för närvarande placerat fem spel innan. Jag ser gott värde i alla, och hoppas på en positiv utdelning :)

Jag tror Quintana vinner. Rodriguez må vara explosiv, men jag tror inte att komma att kunna hänga med Quintana när han väl satte fart. Quintana är i en klass för sig, tycker jag.

Pozzovivo tror jag mycket kan knipa tredjeplatsen, klättringarna passar den fjäderlätta italienaren.

Har inte lagt några spel idag, men tycker att Orica är alldeles för stora favoriter. Movistar har ett mycket bra lag, och kommer definitivt kunna utmana. Quintana i rosa är mycket möjligt i morgon.

Äntligen , lycka till
:cheers:

Flickepojken 2014-07-17 15:49

Alltså bland det bästa denna sommaren, att man kan nyttja förälderns TiVo på ipaden och se Touren VART MAN GÅR :cheers:

algottfridsson 2014-07-31 20:10

Känner att det dags att skriva lite i denna tråd nu...

En härlig Tour fick vi se, dock lite tråkigt kanske att både Froome och Contador försvann. Hade nog kunnat bli en riktigt trevlig kamp mellan med Nibali, Froome, och Contador.

Nibali var en värdig vinnare, klart starkast i bergen. Körde "respektfullt" också; attackerade trots att han ledde med fyra minuter, och i princip säkrat tröjan.

Roligast att se? Kampen om den vita ungdomströjan. Frankrike har en fin ung generation på gång. Även den offensive König, och den blixtinkallade Majka var underhållande ögongodis.

Besvikelse? Team Sky utan tvekan. Plan B funkade inte alls (plan A med Froome försvann ju på den femte etappen...) Finns mycket mer att skriva om, men lämnar intrycken från Touren här.

---

På spelfronten gick det bra (ROI 143.36%, med en omsättning strax över 2000 SEK). Känner att jag under dessa tre veckor mognat i mitt sätt att analysera loppen, och tyckte sällan att jag gjorde en felaktig analys. Mina H2H-spel satt väldigt bra, satte åtta av tio spel. Dem övriga spelen var inga vidare...

Kommer nog försöka att fokusera på H2H mer i framtiden. Där anser tror jag att jag kan finna en "edge" såsmåningom(...) Kommer dock fortsatt att försöka öka min omsättning.

---

Skall börja gå igenom helgens Clasica Ciclista San Sebastian. Sedan väntar Tour de Pologne, Tour of Utah (om dem erbjuder odds), Eneco Tour, och därefter är det dags för Vuelta a España. En kul, och förhoppningsvis grön, cykelaugusti har vi framför oss. :moneybag::moneybag::moneybag:

Om jag inte tipsar om spelen här, så dyker eventuella spel upp i mitt spreadsheet förhoppningsvis kvällen innan tävlingen.

---

Voeckler då?

Ja, han var sitt gamla jag :D

http://youtu.be/1RYBln_Jnas (får inte inbäddningen att fungera... :rant::rant::gun_bandana:)

http://www3.pictures.zimbio.com/gi/T...eNbnV7PwDl.jpg

:p

Flickepojken 2014-08-01 00:19

Tyckte det var väldigt kul att se Majka som du säger visa lite nytt blod i bergartoppen. Väl värd vinnare. De loppen jag hann kolla på så verkade de ha tur med vädret, eller vad säger ni, inget busväder direkt i årets upplaga eller?

Vilka tävlingar är det härnäst?

algottfridsson 2014-08-01 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 361285)
Tyckte det var väldigt kul att se Majka som du säger visa lite nytt blod i bergartoppen. Väl värd vinnare. De loppen jag hann kolla på så verkade de ha tur med vädret, eller vad säger ni, inget busväder direkt i årets upplaga eller?

Vilka tävlingar är det härnäst?

Vädret var ju strålande, om vi jämför det dem hade under Girot...

Den bästa listan över kommande tävlingar hittas här.

algottfridsson 2014-08-01 15:39

Inför Clasica Ciclista San Sebastian 2014

http://www.procyclingstats.com/races...1405247964.png

Scenario
Clasica Ciclista San Sebastian är en tuff endagstävling, med flera backar som kommer att fälla avgörandet; i synnerhet den sista backen med enbart 10 km kvar; som är 3 km lång, men har en snittlutning på 9%, med partier på över 20%. Inget att leka med med andra ord.

Den är perfekt för att sätta in den avgörande attacken, då den efterföljande utförskörningen in mot mål är ganska komplicerad, och med en del svängar i slutet, så kommer det inte vara det enklaste för en mindre grupp att köra i kapp en, eller ett par, cyklister.

Detta tror jag är det mest troliga scenariot: ett fåtal cyklister bryter sig loss i den sista backen, och håller sedan undan, då de bakomvarande inte kan påbörja ett bra samarbete för att köra i kapp utbrytarna.

Prognosen säger bra väder, sol och runt 25°C, med svag vind.

Favoriter
Ett mycket öppet lopp så här strax efter Touren, många som vill utnyttja sin gode form, eller ta revansch för en mindre bra insats, men också som en språngbräda inför höstsäsongen.

Movistar kommer troligtvis att köra hårt, för att skaka av de rena spurtarna i tävlingen, har ett bra lag, och kommer att göra allt för att se Alejandro Valverde vinna inför hemmapublik, efter förra årets andraplats. Valverde är en duktig spurtare i mindre grupper, är i fint slag, och bör med backning av sitt lag, ses som stor favorit i detta lopp.

En annan favorit är Peter Sagan, men jag undrar hur alla andraplatser i Touren påverkat hans psyke. Fyra andraplatser, och totalt nio topp-fem placeringar, men hade han kört smartare under vissa etapper, så hade nog fått sin seger. Jag ser han som den starkaste spurtaren som kommer att vara med att slåss vid den sista backen.Men vill han vinna får han hålla sig kall och göra bättre avvägningar än de han gjorde i Touren. Är mycket skicklig utför, och kan utan problem ta igen eventuell tid som han kan tappa utför. Är en av favoriterna till segern

Katusha kommer med ett intressant lag. Joaquim Rodríguez visade att han återhämtat sig fint från kraschen i Giro d’Italia, men jag fick uppfattningen att han saknade uthålligheten uppför. Kommer att köra Vuelta a España, och kommer troligtvis att satsa för sammandraget där. Har vunnit det tuffa endagsloppet Lombardiet runt två år i rad. Jag tror att han är väldigt sugen på en tredje seger, så jag tror att siktar på att vara i bra form tills dess, men jag räknar inte definitivt inte bort han.

Den sista backen är som upplagd för Daniel Moreno, men hur är hans form? Är han i bra form, så slår ingen hans explosivitet uppför den sista backen. Men som sagt, oklar form.

Samma sak med Philippe Gilbert. Kommer BMC istället att köra för den formstarke Greg van Avermaet, som imponerade på mig i Touren?

Andra formstarka cyklister från Touren, som också är duktiga klassikeråkare, är Tony Gallopin (som nog vill försvara förra årets vinst), Bauke Mollema, och glöm inte den unge fransmannen Romain Bardet.

Även Simon Gerrans och Michael Albasini kommer att finnas på startlinjen, men jag tyckte inte att någon imponerade i Touren. Tror inte på någon seger för lagkamraterna i Orica GreenEDGE.

Jag tycker inte heller att man skall underskatta Gianni Meersman och Zdeněk Štyrbar, som både imponerade i Tour de Wallonie.


Vinnare: Någon spanjor, Valverde, Rodríguez eller Moreno
Överskattade: Michael Albasini
Underskattade: Romain Bardet, Bauke Mollema

Återkommer med eventuella värdespel när Bet365 släppt sina odds. Vill se vilka H2H dem väljer att köra på.

EDIT - Spelar Romain Bardet till 36x pengarna på William Hill.




Oddslista - http://www.oddschecker.com/cycling/o...bastian/winner
Startlista - http://www.procyclingstats.com/race/...2014-Startlist



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved