Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Cykling (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/20271-cykling/)

Flickepojken 2014-04-27 12:54

Cykling
 
Säsongen har börjat, tråden måste finnas :cheers:

algottfridsson 2014-04-27 14:45

Härligt med trådstart.

Har redan placerat runt 50 st spel denna säsong, och snart är det dags för Girot, då kommer förhoppningsvis volymen att öka, och skall väl göra mitt bästa för att hålla tråden levande.

Just nu körs klassikern Liege-Bastogne-Liege och Tour of Turkey.

Inte placerat mågra spel på LBL, väldigt många potentiella vinnare, men deras odds slashades snabbt.

Har ännu inte sett odds från Tour of Turkey, men kanske kommer något spel, om jag hittar något av värde.

Må punkteringarna vara på vår sida. ;)

Flickepojken 2014-04-27 17:08

Jävlar vad underbart!
Helt färsk på oddsspel men cykling ligger mig varmt om hjärtat. Dock ligger jag efter i mina uppdateringar., jag väntar fortfarande på att Basso skall visa form.
Oavsett så är en sommar utan Vacchi och Adamsson ingen sommar så nu kickar vi igång detta :clap:

Flickepojken 2014-04-27 18:36

Överdrivet mycket sharp$ kanske, hehe, men jag blev så glad att jag fick napp :cheers:

algottfridsson 2014-04-27 19:59

Ivan Basso ja, startar Romandiet runt som börjar på tisdag. Topp 20 kanske.

Jag är mer intresserad av Froome; vad kan han prestera? Contador har ju flugit fram i vår, kan blir en väldigt bra Tour i år.

Tobias Ludvigsson startar också, kommer att bli intressant att följa han. Topp 30 vore kul, nu inför Girot.

Flickepojken 2014-04-27 20:32

http://www.youtube.com/watch?v=EAvnsN3pTlk

BroderH 2014-04-27 20:47

Går det att analysera vem som stoppat i sig mest piller? Det är väl det som det går ut på? Onödigt att behöva cykla omkring för att ta reda på det.

Flickepojken 2014-04-27 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 338543)
Går det att analysera vem som stoppat i sig mest piller? Det är väl det som det går ut på? Onödigt att behöva cykla omkring för att ta reda på det.

Jag tror att cykling inte är värre än någon annan sport när det gäller doping. Vad jag förstår så är det t o m rätt ''vanligt'' att tävlingshästar dopas. Det är bara det att man förväntar sig att det är doping i cykling, då det liksom går ut på uthållighet och att ligga så nära max som det går, att det blir sånt ramaskri direkt någon trillar dit.

Tråkigt rykte såklart cyklingen har dragit på sig. Men jag gillar sporten och tävlingsformerna så för min del så tar inte något fall av doping udden av begäret att titta och följa.

Seebbo 2014-04-27 21:04

Härligt med en cykeltråd. Är väl iofs mest intresserad av MTB men alltid kul att följa Girot och Touren. Veltan är helt okej också.

Förövrigt vann Matthias Wengelin sin första tävling för i år idag! Tyvärr var det inte världscuptävlingen i Australien men där gjorde ju Alexandra Engen och Jenny Rissved det mycket bra!

Seebbo 2014-04-27 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338544)
Jag tror att cykling inte är värre än någon annan sport när det gäller doping. Vad jag förstår så är det t o m rätt ''vanligt'' att tävlingshästar dopas. Det är bara det att man förväntar sig att det är doping i cykling, då det liksom går ut på uthållighet och att ligga så nära max som det går, att det blir sånt ramaskri direkt någon trillar dit.

Tråkigt rykte såklart cyklingen har dragit på sig. Men jag gillar sporten och tävlingsformerna så för min del så tar inte något fall av doping udden av begäret att titta och följa.

Precis, friidrott är inte mycket bättre det. Skillnaden är att det finns ingen sport där det jobbas så mycket emot dopningen som cykling. Hellre det än att man ignorerar problemet...

BroderH 2014-04-27 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av Flickepojken (Inlägg 338544)
Jag tror att cykling inte är värre än någon annan sport när det gäller doping. Vad jag förstår så är det t o m rätt ''vanligt'' att tävlingshästar dopas. Det är bara det att man förväntar sig att det är doping i cykling, då det liksom går ut på uthållighet och att ligga så nära max som det går, att det blir sånt ramaskri direkt någon trillar dit.

Tråkigt rykte såklart cyklingen har dragit på sig. Men jag gillar sporten och tävlingsformerna så för min del så tar inte något fall av doping udden av begäret att titta och följa.

Ja du är ju cykelfantast så man ser väl det man vill se. Tänker inte diskutera vidare. Men jag måste få göra en rättelse, det är extremt OVANLIGT att tävlingshästar dopas. Det tas tusentals prover varje år i Sverige och det brukar bli 1-2 positiva fall per år, och då oftast är det slarv eller misstag som ligger bakom. Det finns såklart fuskare inom travet också, men jag skulle vilja påstå att det är en försvinnande liten del av alla aktiva som medvetet dopar sina hästar.

Flickepojken 2014-04-27 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 338549)
Ja du är ju cykelfantast så man ser väl det man vill se. Tänker inte diskutera vidare. Men jag måste få göra en rättelse, det är extremt OVANLIGT att tävlingshästar dopas. Det tas tusentals prover varje år i Sverige och det brukar bli 1-2 positiva fall per år, och då oftast är det slarv eller misstag som ligger bakom. Det finns såklart fuskare inom travet också, men jag skulle vilja påstå att det är en försvinnande liten del av alla aktiva som medvetet dopar sina hästar.

Det är säkert mer doping i cykling än i travsport. Jag har ingen direkt kunskap på det området varken cykling eller trav. Jag menar bara att jag gillar att titta på friidrott, skidor etc och för min egen del så kommer jag fortsätta titta på dessa idrotter oavsett dopingfall. Men liksom i alla sporter och i livet självt så går ju utvecklingen åt att det ska gå så snabbt som möjligt.

Flickepojken 2014-04-28 21:39

http://vimeo.com/60635430

algottfridsson 2014-04-28 22:27

Tour de Romandie börjar imorgon, och ser på pappret ut som ett mycket öppet race.

En prolog, och ett avslutande tempolopp, med enbart en riktigt bergsetapp, gör att det troligtvis kommer att avgöras där.

Världens bästa tempocyklist, Tony Martin (11x, Bet365), deltar och bör vara mycket svår att slå på dessa korta distanser. Frågan är dock om han kommer att kunna ta sig över de fyra kategori-1 bergen på etapp 4? Gör han det, så är det mycket troligt att han vinner allt.

Annars så är mina personliga favoriter Tejay van Garderen (11x, Skybet) och Jean-Christophe Peraud (26x, SB, PaddyPwer).

Peraud är i sitt livsform, med fina placeringar i flera etapploppen tidigare i år. Kommer inte att tappa ljusår på tempo heller.

Tejay van Garderen har imponerat i år. Vann en stentuff etapp i dimmigt Baskien. Bergen passar honom bra. Kan köra tempo snabbt om det skulle behövas.

Osäker på vart oddsfavoriten Christopher Froome (3.75 x, PP) är i för slag, deltog inte i LBL på grund av "mild bröstinfektion". Spel för gallerierna? Det får vi se.

Ser inget spel av bra värde förnärvarande. Skall analysera mera.

Overplayer 2014-04-29 05:37

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 338543)
Går det att analysera vem som stoppat i sig mest piller? Det är väl det som det går ut på? Onödigt att behöva cykla omkring för att ta reda på det.

Du har en extremt tråkig attityd till sporten villet du delar med många andra i detta land, tyvärr bygger det inte på kunskap utan fördomar. Cykelsporten är den sport som kanske är hårdast av alla när det kommer till avstängningar och straff.

Exempelvis har man vid ett flertal fall stängt av cyklister även om man bara haft starka misstankar, något man knappast gör i så många andra sporter. Detta för att man aktivt vill jobba bort dopingen i så stor grad som möjligt.

De flesta brukar gilla att kolla på friidrott och verkar inte alls ha problem med all doping där trotts att den är klart vanligare förekommande än i cykelsporten. Man stänger heller inte av de aktiva lika länge för "mindre" förseelser.

Tyvärr är den svenska presskåren till stora delar totalt okunnig och cykelsporten så det enda man i princip rapporterar om är dopingen. Det räcker tyvärr för de flesta att läsa någon dåligt underbyggd krönika i Aftonbladet för att konstatera att i cykelsporten dopar sig alla.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved