Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

schtek 2013-03-06 18:50

Svårt att hitta intressanta streck...jag tycker 3 på valencia är rolig. 3 på leyton är rolig även den och kanske lite mer trolig. Även jag tror 0 på notts ligger närmare till hands än 4an.

one 2013-03-06 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 235783)
Svårt att hitta intressanta streck...jag tycker 3 på valencia är rolig. 3 på leyton är rolig även den och kanske lite mer trolig. Även jag tror 0 på notts ligger närmare till hands än 4an.

Vågar vi plocka bort några nollor idag då;)?

robfri 2013-03-06 20:11

ja skulle inte våra plocka bort ngn nolla i psg-valencia iaf, men det är för att ja tror det blir just 0-0

one 2013-03-06 20:45

Kul med många åsikter, jag har försökt sätta ihop systemet med lite av allas tips och nu hoppas jag att vi prickat rätt! Följande är resultaten vi vill ha ikväll: 0-1, 0-2 och 0-3;)

Juventus:0,1,2,3
Celtic:0,1

PSG:0,1,2
Valencia:0,1,2

Notts:0,1,2,3
Leyton:0,1,2,3

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottsbomben-2

Lazlo 2013-03-06 22:41

JAAAAAA, fy fan vad fint med vinst, nu jävlar ska det firas! :thumbup:

Spoiler:
:D :cheers:

robfri 2013-03-12 09:21

X-tra.pengar idag o imorrn på fotboll, rullpott på hockeyn på torsdag

robfri 2013-03-12 09:26

Kör väl på spm vanligt ?! 4 matcher idag, 3 imorrn, o 3 på hockeyn. Mitt förslag är 150 idag, 100 imorrn, 150 på torsdag ?

barbarbengt 2013-03-12 09:29

Det tycker jag! :) är ju spännande matcher! ;)

robfri 2013-03-12 09:37

A:Barcelona-Milan 2(2)
B:Schalke -Galatas.
C:Cardiff -Leicester
D:Leeds -Peterbor.

Barcelona - Milan: Inte omöjligt att barca löser denna uppgift, tror man kommer ösa på, mål gör man garanterat, frågan är hur många. 1,2,3,4 -0,1

Schalke - Galatasaray: Fördel schalke efter 1-1 i första mötet, där man även var klart bäst. 1,2,3 -0,1

Cardiff - Leicester: Hemmafördel, leicester märkligt ojämna minst sagt...tror cardiff löser uppgiften, men som sagt, leicester kan blixtra till. 1,2,3 -0,1,2

Leeds - Peterborough: Leeds slåss för en kvalplats, Peter i botten, båda har alltså att spela för, tror dock Leeds är för starka. 2,3 - 0,1

barbarbengt 2013-03-12 09:54

jag håller med dig i princip i allt du säger.

Men jag skulle kanske vilja lägga till en 2a på milan, å en tvåa galatasaray.

i övrigt håller jag med dig!

barcelona - Milan

1,2,3,4, 0,1,2

Schalke - Galatasaray

1,2,3, - 0,1,2

Cardiff - Leicester

1,2,3 -0,1,2

Leeds - Peterborough

2,3 - 0,1

V75fahlle 2013-03-12 11:22

Jag är inne på att Barcelona - Milan kan bli en tråkigare tillställning än vad många tror. Milan är starka på försvar och kommer antagligen göra allt för att fördriva tid, spela kompakt och hålla tätt.
Barcelona har heller inte känts igen på sistone och formen är tveksam.

one 2013-03-12 11:48

Barcelona-Milan känns väldigt knepig. Milan har 2-0 att gå på, vilket gör att Barcelona självklart måste framåt men man måste samtidigt försöka se till att man håller tätt bakåt. Skulle Milan lyckas göra ett mål måste Barca helt plötsligt göra 4 för att gå vidare och gör Milan mål känns det som den här matchen kan rinna iväg o sluta precis hur som helst...

Min idé är att vi antingen sätter endast nollan på Milan och kanske 1-4 på Barca, eller så ska vi hoppas på en annan matchbild o gardera upp den här matchen rejält, för här känns det som det finns potential att det rinner iväg för båda lagen om Milan gör ett mål och då kan det bli fina pengar.

robfri 2013-03-12 11:50

spika 0an på milan isf !

V75fahlle 2013-03-12 12:08

Håller med om att det är en svår nöt.

Denna reken från oggeborreh här på sharps är rätt intressant. Delvis därifrån jag fått mina teorier om att det kanske inte blir målkalas.

Han spelar under 3 mål till oddset 2,39.

Lägger ett tidigt spel inför morgondagens drabbning mellan Barca och Milan.

Milan vill givetvis bara spela av denna match så snabbt som möjligt och döda så mycket tid som möjligt.

Barca har inte gått att känna igen på sistone och har inte levererat på samma sätt som tidigare. De har fortfarande en bra möjlighet att gå vidare men det blir tufft, Milan kommer inte att ge någonting gratis. Om milan får matchbilden dit dom vill kommer barca rulla ut sig själva ur turneringen och jag tror att de kan få till detta, barca kommer givetvis att få chanser men frågan är bara hur ofta och hur vassa chanserna är.

Milan har lyckats hålla tätt de två senaste matcherna i ligan, dock mot Lazio och Genoa (inte riktigt samma motstånd som man ställs mot i denna match) Men tror ändå förutsättningarna är goda då formen för italienarna varit bra under den senaste tiden.

Finns ju självklart en risk att denna match blir målrik som få men tycker 2.39 känns generöst.

Något som även talar emot att barca ska göra mycket mål är självklart Messis form.

Brukar ju vara lite delade åsikter inför CL-matcherna, någon som har något att tillägga här eller som tänker spela raka motsatsen?

one 2013-03-12 12:16

Intressant, helt klart. Frågan är dock om man vågar sätta bara nollan på Milan? Vi kanske ska utgå från robfris 0,1? Att väga in för Milans del är även att Pazzini är skadad och Balotelli inte tillgänglig i CL.

barbarbengt 2013-03-12 12:34

jag skulle inte våga att bara ta en nolla.
Det finns stora möjligheter för milan att faktiskt göra ett mål. kanske två?
Visst, de saknar ju starka offensiva spelare milan, men jag tror ändå att de kan göra mål.

one 2013-03-12 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av barbarbengt (Inlägg 236894)
jag håller med dig i princip i allt du säger.

Men jag skulle kanske vilja lägga till en 2a på milan, å en tvåa galatasaray.

i övrigt håller jag med dig!

barcelona - Milan

1,2,3,4, 0,1,2

Schalke - Galatasaray

1,2,3, - 0,1,2

Cardiff - Leicester

1,2,3 -0,1,2

Leeds - Peterborough

2,3 - 0,1

Då blir det dyrt;) Men visst, de roliga streckprocenten finns på tvåorna på bortalagen i dom matcherna.

Nån som har bra koll på Schalke? Efter vad jag kunnat läsa mig till verkar det fattas en del offensiva spelare. Men trean på Schalke är ju lite kul om man ser till streckprocenten.

Tycker även nollan på Leeds skulle vara värd att ha med om man kollar streckprocenten, Peterborough har inte alls varit ofarliga på slutet och kan säkert bjuda upp till bra kamp den här matchen.

Leicester känns som sagt inte alls i form, tyvärr är inte Cardiff heller riktigt i slag, så att spika hemmasegern där är inte helt givet. Kunde ju kanske ändå vara en tänkbar reducering...

johanpalmgren 2013-03-12 17:08

Schalke har blivit galet nerspelade, man va visserligen bättre i Turkiet men tycker att Schalke fått alltför stort favoritskap ikväll. Jag hade nog synat Galatasaray 2.an, har svårt att se turkarna gå mållösa.
Lycka till hur som helst! :)

barbarbengt 2013-03-12 17:23

One, njaa, jag har tyvärr inte kollat priset för att lägga till dem :P
Jag skall däremot sätta mig nu när jag är hemma och göra en bättre genomgång av matcherna!

one 2013-03-12 17:24

Vad sägs om:

Barca:1,2,3,4
Milan:0,1

Schalke:1,2
Galatasaray:1,2

Cardiff:1,2,3
Leicester:0,1,2

Leeds:0,1,2,3
Peterborough:0,1

Reducering: Leicester får inte vinna!

Oddshöjarna i den raden är tvåan på Galatasaray, trean på Cardiff och nollan på Leeds...

Synpunkter? Helt snett i någon match? Andra tänkbara reduceringar?

barbarbengt 2013-03-12 17:29

innebär denna reducering att ett X är okej i matchen? :P

jag tycker det ser bra ut iafl!
Enda jag känner, å det är magkänsla p lite osäkerthet på barca matchen, en match som kan gå hur som helst :) Vet inte riktigt hur jag skall förhålla mig där.

one 2013-03-12 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av barbarbengt (Inlägg 236979)
innebär denna reducering att ett X är okej i matchen? :P

Japp! Cardiffvinst eller oavgjort behöver det bli i så fall:)

one 2013-03-12 20:31

Efter några riktigt sena avhopp i bolaget fick raden bli såhär:

Barca:1,2,3,4
Milan:0,1

Schalke:1,2,3
Galatasaray:0,1,2

Cardiff:1,2,3
Leicester:0,1,2

Leeds:2,3
Peterborough:0,1

Villkor: Cardiff måste vinna!

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottsbomben-2

barbarbengt 2013-03-12 20:35

owno! :(

nåväl! Nu håller jag tummarna!

robfri 2013-03-12 20:37

den sitter !

one 2013-03-12 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237051)
den sitter !

Japp! Det är ju din rad;) frånsett villkoret då...

robfri 2013-03-12 20:41

haha, fan nu sätter du ju press på mej:)

V75fahlle 2013-03-12 20:43

Ser spännande ut. Tack för att du ordnar detta. Nu jobbar vi in den! :)

barbarbengt 2013-03-12 22:45

argh! det var synd! Nya tag imorrn!

robfri 2013-03-13 09:16

ingen tur igår, några oväntade resultat som var för svåra, nya tag idag & endast 3 matcher att gå igenom.

B.München-Arsenal: Arsenal lär inte kunna vända detta, dock så lär man satsa allt framåt vilket borde kunna ge en del ytor & målrik tillställning, såvida inte matchen bara spelas av, oxå ett scenario att ha i beräkningen. 0,1,2,3 - 0,1,2

Malaga -Porto: Håller Porto som det bättre laget, har dock bara 1-0 att gå på & Malaga är ett helt annat lag hemma jämtemot borta. Tror på en ganska tillknäppt tillställning här. 0,1,2 -0,1,2

Blackburn-Millwall: Retur i Fa-cupen, 0-0 första mötet, således fördel Blackburn. I ligan visar inget av lagen ngn jätteform, Blackburn ligger där 1 p före Millwall. Med kraft av hemmaplan är Blackburn favorit dock: 1,2,3,4 -0,1,2

Vet inte hur många vi är i bolaget nu efter några avhopp igår, men detta system går på ca 1300:-

V75fahlle 2013-03-13 11:13

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237107)
ingen tur igår, några oväntade resultat som var för svåra, nya tag idag & endast 3 matcher att gå igenom.

B.München-Arsenal: Arsenal lär inte kunna vända detta, dock så lär man satsa allt framåt vilket borde kunna ge en del ytor & målrik tillställning, såvida inte matchen bara spelas av, oxå ett scenario att ha i beräkningen. 0,1,2,3 - 0,1,2

Malaga -Porto: Håller Porto som det bättre laget, har dock bara 1-0 att gå på & Malaga är ett helt annat lag hemma jämtemot borta. Tror på en ganska tillknäppt tillställning här. 0,1,2 -0,1,2

Blackburn-Millwall: Retur i Fa-cupen, 0-0 första mötet, således fördel Blackburn. I ligan visar inget av lagen ngn jätteform, Blackburn ligger där 1 p före Millwall. Med kraft av hemmaplan är Blackburn favorit dock: 1,2,3,4 -0,1,2

Vet inte hur många vi är i bolaget nu efter några avhopp igår, men detta system går på ca 1300:-

Magkänslan säger att detta ser bra ut. Ett sånt system borde ha bra chans att gå in.
0:an på Bayern Munchen tror jag inte så mkt på, men 6% är ju alltid kul. :)

robfri 2013-03-13 11:21

Nej 0-an på Munchen är väl mest för att man måste ha ngn låg-% med, men visst, säkert inte jättetroligt...

barbarbengt 2013-03-13 11:31

vad gäller bayern arsenal, är det inte vettigare att byta ut 0an mot en 4a?
Känns mer troligt att de gör fyra mål än noll mål...

tror inte heller att malaga porto blir något målkalas, håller helt med dig om de resultaten.

Däremot skulle jag nog faktiskt vilja lägga till en 0a på blackburn å ta bort fyran. det är två lag som inte producerar särskilt mycket mål, och det känns som att det lätt kan bli en 0-1/1-0 seger för något av lagen. Minns jag inte helt fel så hade de båda lagen urusel skott statistik i det tidigare mötet och rullade mest boll...

robfri 2013-03-13 12:38

Köper ditt resonemang, anledning till att jag i mitt förslag tog 0 ist för 4 på bayern är för att 4-an är dubbelt så mycket streckad jämtemot 0-an.

i blackburn är 0an kontra 4an 6 ggr så mycket streckad. På 3 matcher i fotboll måste man ha med några kantbollar för att ha chansen till lite deg, sen om det är just de lågprocentarna jag tagit med är en helt annan sak....:) haha

barbarbengt 2013-03-13 12:41

i mitt resonemang har jag ej tagit hänsyn till procent å dyl som skulle öka vinstchansen, utan mest funderat över vad resultatet kan hamna på. Jag håller med dig om att man skall satsa på de högre vinsterna!

tur är väl det att man inte är ensam om att ta beslut om detta, utan att vi är flera! :)

one 2013-03-13 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237107)

Jag håller med dig i mycket! Men tror att båda lagen gör mål i München, är det inte roligare att ha med 4:an på Bayern o 3:an på Arsenal:)?

Sen håller jag med Barbarbengt i hans resonemang angående Blackburn, visst 4:an är riktigt kul att ha med, men med två formsvaga lag som lär prioritera defensiven känns 0:an mer realistisk. Blackburn har gjort 2 mål på sina 5 senaste matcher, Millwall har gjort 3... Jag skulle nog nöja mig med 0-2 på båda lagen o hitta nåt annat i dom andra matcherna att lägga sista tecknet på:) Vad tror ni?

robfri 2013-03-13 19:58

Kör på det, du har det slutgiltiga ordet...:)

one 2013-03-13 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237242)
Kör på det, du har det slutgiltiga ordet...:)

Det vet jag;) men vill ju inte köra över någon:) Så om någon är av annan uppfattning, tala nu eller var för alltid tyst;)

V75fahlle 2013-03-13 20:04

låter bra one!

robfri 2013-03-13 20:09

Nej men det låter bra !