Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

barbarbengt 2013-03-13 20:12

tycker det låter bra! :)

one 2013-03-13 20:12

Känns ju lite roligare att va med om det skulle bli lite oväntade resultat och därigenom fina pengar. Nollan på Arsenal känns väldigt mycket 356kr i utdelning;)

robfri 2013-03-13 20:16

356:- är inte kattskit det heller, fast ska man dela det med x antal personer, ja då är det inte lika roligt, det håller ja med om, haha

one 2013-03-13 20:26

Då fick det bli såhär:

Bayern:1,2,3,4
Arsenal:1,2,3

Malaga:0,1,2,3
Porto:1,2,3

Blackburn:0,1,2
Millwall:0,1,2

Så hoppas vi på: 4-3, 3-3 och 0-2 och ensamma vinnare;)

Men förmodligen blir det: 2-0, 0-0 och 2-1 och 356kr till dom som vinner;)

http://liverattning.se/bomben/2013-0...lpottsbomben-2

barbarbengt 2013-03-13 20:49

0-1 arsenal redan :)

one 2013-03-13 22:42

Det va väl själva f*n!! Jag kollade Bayern-Arsenal från o till, känns otroligt att Bayern gick mållösa... Hur det såg ut i Malaga har jag inte en aning om...

Men nu tar vi hockeyn imorgon!! Se till att få in pengar i bolaget o läs på om matcherna så sätter vi den:)

johanpalmgren 2013-03-13 22:54

Defour's utvisning i 2.a stängde matchen i eget tycke. Böljande och stängt inför 2.a.
Hade en förlängning på känn, men 10 man i 40min blev för tungt för portugiserna..
Jävligt tråkigt, då jag personligen gillar Porto.

barbarbengt 2013-03-13 23:18

jupp! nya tag imorrn!!

robfri 2013-03-14 07:37

Brynäs -Skelleft.: Känns som Skellefteå kommer vara för starka i denna matchserie, Brynäs kommer säkert kunna streta emot i ngn enstaka match men inte mer. Läste oxå att man hade en del avbräck inför dagens match. 1,2,3 -2,3,4,5

MODO -Färjestad: Kommer bli en jämnare serie, modo stod upp bra sist, kika på matchen & färjestad hade lite tur som kunde vända & vinna. Håller modo som knappa favoriter i denna match. 2,3,4 - 1,2,3

Leksand -Södertälje: Första matchen i kvalserien, MITT kära SSK ska försöka ta sej "hem" där de hör hemma, högsta serien. Leksand borta i premiären ingen lätt uppgift, dock har man precis som leksand varit klara sista 15 omg så man är laddade inför detta. Inga avbräck i ssk, leksand har 2 avstängningar, bilic & kapstad, framförallt den sista är ett avbräck. Kommer bli en tajt match, leksand väldigt klara favoriter enligt oddsen, men det köper jag inte, ssk har kvalseriens bästa målvakt i forsberg & en väldigt stark backuppsättning, samt matchvinnare i nylander & fleury. 1,2,3,4 -1,2,3,4

barbarbengt 2013-03-14 07:50

Jag är är rätt dålig på att bedöma mål i hockey!
MEN, av vad du skriver och hur du resonerar har jag svårt att hitta något fel med att lägga upp bomben efter dina förslag! Om jag under dagen kommer på något vettigt så kommer jag skriva ner det, men tvivlar en aning på det :P

one 2013-03-14 07:59

Jag gillar oxå dina tankar robfri! Har svårt att se att Brynäs ska kunna slå Skellefteå i en matchserie över sju matcher, o ska man göra det så är det bara seger som gäller idag! Jag tror det blir tight o målsnålt ikväll. Eventuellt att man ska fundera på 4:an på Brynäs om den är lågt streckad.

Min magkänsla säger mig att Modo vinner idag, men jag tror även denna match blir jämn.

Den sista matchen har jag ingen koll på, men det verkar du ha:) visste inte ens att det fanns folk som höll på SSK...;)

robfri 2013-03-14 09:01

Oxå inne på modo, kanske skulle köra ngn form av reducering där, att plocka bort fbk-seger. Kan även tänka mej att plocka bort 3 på färjestad & bara köra 1 & 2, allt för att få med ngt tecken nån annanstans

4 på brynäs är ju såklart en lågprocentare, sen vet ja inte hur troligt det är, å andra sidan kanske det inte är så troligt att skellefteå gör 5 mål på bortaplan heller, kanske plocka bort 5 på skellefteå o sätta dit 4 på brynäs ?

leksand- ssk känns heltäckt på 1-4 för båda, o då får vi även med några lågprocentare, 1 för leksand & 4 för ssk.

Sebkar 2013-03-14 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237366)
Brynäs -Skelleft.: Känns som Skellefteå kommer vara för starka i denna matchserie, Brynäs kommer säkert kunna streta emot i ngn enstaka match men inte mer. Läste oxå att man hade en del avbräck inför dagens match. 1,2,3 -2,3,4,5

MODO -Färjestad: Kommer bli en jämnare serie, modo stod upp bra sist, kika på matchen & färjestad hade lite tur som kunde vända & vinna. Håller modo som knappa favoriter i denna match. 2,3,4 - 1,2,3

Leksand -Södertälje: Första matchen i kvalserien, MITT kära SSK ska försöka ta sej "hem" där de hör hemma, högsta serien. Leksand borta i premiären ingen lätt uppgift, dock har man precis som leksand varit klara sista 15 omg så man är laddade inför detta. Inga avbräck i ssk, leksand har 2 avstängningar, bilic & kapstad, framförallt den sista är ett avbräck. Kommer bli en tajt match, leksand väldigt klara favoriter enligt oddsen, men det köper jag inte, ssk har kvalseriens bästa målvakt i forsberg & en väldigt stark backuppsättning, samt matchvinnare i nylander & fleury. 1,2,3,4 -1,2,3,4

Tycker Robfris idér låter vettiga , Dock är jag inne på att Modo torskar emot Fbk, kommer sluta ungefär som senast , Fbk seger 2-3 2-4 någonstans , Tycker Fbkkänns stabila och kommer mala ner modo ... :innocent:

robfri 2013-03-14 14:46

Dagens system kommer lämnas in 17.30, så de som är med i bolaget & ännu inte bet lär göra det innan om man vill vara med

barbarbengt 2013-03-14 16:10

tur att jag lade in dem tidigare i veckan! Kommer nog inte ha hunnit hem tillsdess :D

schtek 2013-03-14 16:32

Har Brynäs gett upp? Inte kan de väl förlora stort igen. Iaf inte om de vill hålla kvartsfinalserien vid liv. En del skador och avstängningar på brynäs och de måste börja producera mål. Tycker också att 4an kan vara intressant på brynäs. 5 är det tokiga strecket.
Brynäs: 2,3,4,5
Skellefteå: 2,3,4

Modo-Färjestad slutade 4-2 till fbk förra matchen. Statistiken säger annars inte mer än 5 mål i de 4 tidigare matcherna lagen emellan. Fbk gått segrande i alla. Modo ska väl ha lite fördel av hemmaplan. Tror på en målsnål tillställning kanske räcker 1,2,3 på båda lagen.

Leksand- Södertälje håller jag med om att 1-4 på båda lagen borde räcka och där 4an på ssk är det roliga strecket helt klart!

robfri 2013-03-14 17:24

ser tyvärr kärvt ut att fi in dagens rad, "one" skulle bort så han bad mej lägga in liret på sv spel, dock är bolaget "väntande", ej aktivt, o det är endast den som startat bolaget, alltså "one" som kan aktivera det...har sk ett PM till han, får se om han läser det.

barbarbengt 2013-03-14 17:57

då håller jag tummarna! Vore ju riktigt tråkigt om det som diskuterats skulle slå in!

Fatpipe 2013-03-14 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237502)
ser tyvärr kärvt ut att fi in dagens rad, "one" skulle bort så han bad mej lägga in liret på sv spel, dock är bolaget "väntande", ej aktivt, o det är endast den som startat bolaget, alltså "one" som kan aktivera det...har sk ett PM till han, får se om han läser det.

Kan inte en anledning till att det är väntande är för att en person ej har betalat in ännu?

robfri 2013-03-14 18:01

Kan vara så, lika illa dock, endast den som startat bolaget som kan ta bort en person

Fatpipe 2013-03-14 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237511)
Kan vara så, lika illa dock, endast den som startat bolaget som kan ta bort en person

Ok, då får vi hoppas att personen i fråga ser detta och betalar in...

one 2013-03-14 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 237502)

Nu ska det va ordnat! Sorry att det strulat robfri. Hoppas du har möjligheten att lägga raden nu:claps::moneybag:

robfri 2013-03-14 18:46

inlämnat...puh, kan inte sånt med liverättning men raden är

brynäs - skellefteå
1,2,3,4 - 2,3,4

mödö - fbk
2,3,4 - 1,2,3

leksand - ssk
1,2,3,4 - 1,2,3,4

Pejsson 2013-03-14 19:12

Jag tog mej friheten. Lite sent, men ändå:
http://liverattning.se/bomben/2013-0...ullpottsbomben

barbarbengt 2013-03-14 19:52

tja.. mål har det blivit!! :P hoppas på det bästa nu :)

barbarbengt 2013-03-14 22:50

Brynäs - Skellefteå 3 - 7 Avslutad
MODO - Färjestad 3 - 5 Avslutad
Leksand - Södertälje 3 - 1 Avslutad

hatten av för skellefteå! :hattenav:

hade ju inte vart fel å pricka in denna... var ju härligt odds :P

Nuvarande odds: 417 127

one 2013-03-15 09:06

Näe, inte lätt att hitta dom resultaten... Men bra jobbat robfri:hattenav:

robfri 2013-03-15 10:07

Nä den raden är svårfunnen....

robfri 2013-03-19 07:51

dax o ta nya tag i slutet på denna vecka, rullpott torsdag hockey & x-tra-slantar fotboll fredag (4 matcher).

one 2013-03-19 08:07

Torsdag:

Luleå-Frölunda
HV71-LHC
Leksand-Timrå

Rullpott:386 521:-

Fredag:

Sverige-Irland
Nordirland-Ryssland
Polen-Ukraina
Spanien-Finland

Extrapengar:500 000:-

Jag tycker vi kör ordinarie 150:-/skalle och omgång:yes:

robfri 2013-03-19 09:11

Håller med ! Nu fan ska vi ta & hänga en bomben, vart mycket stolpe ut samt även en del "konstiga" omg när vi kört

robfri 2013-03-20 11:15

Luleå -Frölunda: 1,2,3,4 - 0,1,2,3
HV 71 -Linköping: 2,3,4 - 0,1,2
Leksand -Timrå: 1,2,3 - 0,1,2,3

Drar igång snacket inför morgondagen.

Luleå _ Frölunda: Hemmaplan har stor betydelse i denna matchserie, tror det kommer bli mer målsnålt ju längre serien går. 2-2 för tillfället, denna match mycket viktig. Liten liten fördel Luleå med tanke på hemmaplan.

Hv - Linköping: Linköping har helt klart överraskat på mej, dessutom utan Söderberg. Tror dock Hv kniper sista chansen här, Lhc vet att man har en hemmamatch kvar att kunna avgöra på.

Leksand - Timrå: Mycket viktig match i kvalserien, segraren här tar ett stort kliv mot avancemang. Leksand nollade Rögle sist, samtidigt som Timrå gjorde vad som behövdes mot SSK. Även här tror jag på ganska målsnålt då poängen är oerhört viktiga i denna match.

harrta 2013-03-20 11:56

Hur är man med?

robfri 2013-03-20 12:31

Skicka ett PM till "One" för att kolla om det finns ngn plats ledig, vi har sagt max 15 st, vet inte exakt hur många vi är nu

one 2013-03-20 16:48

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 238821)
Luleå -Frölunda: 1,2,3,4 - 0,1,2,3
HV 71 -Linköping: 2,3,4 - 0,1,2
Leksand -Timrå: 1,2,3 - 0,1,2,3

Drar igång snacket inför morgondagen.

Luleå _ Frölunda: Hemmaplan har stor betydelse i denna matchserie, tror det kommer bli mer målsnålt ju längre serien går. 2-2 för tillfället, denna match mycket viktig. Liten liten fördel Luleå med tanke på hemmaplan.

Hv - Linköping: Linköping har helt klart överraskat på mej, dessutom utan Söderberg. Tror dock Hv kniper sista chansen här, Lhc vet att man har en hemmamatch kvar att kunna avgöra på.

Leksand - Timrå: Mycket viktig match i kvalserien, segraren här tar ett stort kliv mot avancemang. Leksand nollade Rögle sist, samtidigt som Timrå gjorde vad som behövdes mot SSK. Även här tror jag på ganska målsnålt då poängen är oerhört viktiga i denna match.

Jag tror att HV-LHC blir mer målrik än så, ingen av målvakterna verkar vara i speciellt bra form. Tror LHC gör minst 2 mål faktiskt, man kan spela helt utan press imorgon.

Markan 2013-03-20 17:39

Jag håller med föregående talare. Jag tror LHC kommer göra minst 2 mål. Bättre att ha 2,3,4 nästan tycker jag.. Då kan man alltid hoppas på fler mål istället för att sitta och hoppas på målsnålt :)
Annars kan vi vara uträknade efter tex. första perioden.

Sebkar 2013-03-21 14:04

Mitt förslag skulle vara enl nedan :

Luleå -Frölunda: 2,3,4,5 - 2,3,4,5
Är väl matchen man får hoppas att målen kommer på , Spec Frölunda som ligger på låga% 4-5 mål .

HV 71 -Linköping: 2,3,4 - 2,3,4
Tror på ett jämn match, Men som det tidigare sagts så är det ingen av målvakterna som har direkt spikat igen .

Leksand -Timrå: 2,3,4,5 - 1,2,3
Tycker Leksand är bättre än Timrå samt fruktansvärt starka på hemmaplan.

pittaluga 2013-03-21 14:17

Först så vill jag säga att jag är ny i bolaget så rätta mig gärna om jag har fel här men jag har följt tråden till och från. Jag tycker att det ibland bör satsas på att hoppa över vissa tecken, det vill säga att har vi fyra tecken på ett lag måste det inte vara 1,2,3,4 eller 2,3,4,5. För att komma åt lite större pengar och reservera sig för att ha helt fel gällande matchbilden kan man frångå detta ibland. Tycker vi exempelvis att 2 på ett lag är väldigt överstreckat, varför inte hoppa över den och köra 1,3,4,5. Som i dagens match tror jag väldigt mycket på HV, men samtidigt finns det nåt i mig som säger att det kanske kan vara dags för en low scoring match i den serien. Så jag skulle rösta på 1,2,4,5 på HV och 0,1,2 på LHC.

Detta är bara mina ideer, om det är nåt som diskuterats innan så ber jag om ursäkt för upprepningar!

robfri 2013-03-21 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 239028)
Först så vill jag säga att jag är ny i bolaget så rätta mig gärna om jag har fel här men jag har följt tråden till och från. Jag tycker att det ibland bör satsas på att hoppa över vissa tecken, det vill säga att har vi fyra tecken på ett lag måste det inte vara 1,2,3,4 eller 2,3,4,5. För att komma åt lite större pengar och reservera sig för att ha helt fel gällande matchbilden kan man frångå detta ibland. Tycker vi exempelvis att 2 på ett lag är väldigt överstreckat, varför inte hoppa över den och köra 1,3,4,5. Som i dagens match tror jag väldigt mycket på HV, men samtidigt finns det nåt i mig som säger att det kanske kan vara dags för en low scoring match i den serien. Så jag skulle rösta på 1,2,4,5 på HV och 0,1,2 på LHC.

Detta är bara mina ideer, om det är nåt som diskuterats innan så ber jag om ursäkt för upprepningar!

Alla får ha åsikter ! Så inget att be om ursäkt för. Välkommen btw !

barbarbengt 2013-03-21 14:47

hur mkt äre vi spelar för 150kr var?

edit: såg nu att det var 150/skalle! :P