![]() |
Citat:
Synd bara att jag hade ca 2K till att ta ut. |
Ny affärsidé från GolfandBet, eliminera möjligheten till uttag genom att sätta alla spel som förlust.
De skulle gjort som Interwetten gör, erbjuda bra bonus, ha ett omsättningskrav på 10ggr och odds 2.0 över eller mer, erbjuda marknadens absolut sämsta odds på dogs (där andra ligger 3.4 har de 2.6) och till slut hela tiden halvera limiten på folks spel så att du efter en fem-sex spel när du ska omsätta 10 k det högsta du får satsa är 15-50 kr. |
:lol: Pajasbolag. Och vilket jävla kasst uttalande. Glad att jag inte satt in nåt där. Lider dock med er som riskerar pengar.
|
Det känns tryggt Stefan Gladh kommer på nu att deras bonuserbjudande äventyrat hela deras verksamhet. Snacka om oseriöst spelbolag.
|
Man häpnar ju över att de rullade igång en andra kampanj också efter att den första redan kostat dem massa pengar. :whoco5:
|
Jo men det var ju såklart för de var i desperat behov av pengar. Omsättningskrav på 60000 kr tar ju sin tid att omsätta och framför allt räknade de ju med att folk skulle spela bort sina pengar...
|
Citat:
|
Tipszonen hade fram till igår en banner där folk kunde komma åt deras site fast de visste att folk inte fick ut sina pengar. En med nicket brunkorv påstod att han satt in pengar där igår. Han är nu avstängd. En med nicket MikeBike hade skrivit ett kritiskt inlägg om Stefan Gladh men det inlägget hade tagits bort av administratören Garpe. Jag försökte pma denne mikebike som hade skrivit detta inlägg. Jag kunde inte pma förrän jag hade lagt 50 inlägg. Ok tänkte jag, då lägger jag ett inlägg till MikeBike. Då kunde jag inte heller posta inlägg. Undrar om det kan ha att göra med att jag skrev till administratören och talade om GolfandBet.
Så här står det på mitt konto: Regler för att posta Du får inte posta nya ämnen Du får inte posta svar Du får inte posta bifogade filer Du får inte redigera dina inlägg Välkommen till fri diskussion på tipszonen |
Den 16de skickar de ut ett erbjudande om en insättningsbonus. 5 dagar senare kan man inte ta ut sina pengar! och den 25te, nio dagar senare ska de ta en time-out för att de upptäckt att deras bonusar kostat dem för mycket pengar!
Måste ha varit en rejäl bonuskassa de hade att dela ut den 16de. |
men tipszonen är också ena jävla pajasar!
Man får inte nämna en annan bettingsida, då tar de bort inlägget & varnar. Killarna som drev NBA-tråden fick inte lägga upp bilder på halvnakna cheerleaders då det ansågs stötande för de kvinnliga medlemmarna osv osv..:lol: Alltså, vore helt omöjligt för mig att driva en speldagbok på TZ då man inte ens kan ange källa till ett spel :thumbup: |
Det lär ju inte vara någon från http://www.bolagsplatsen.se/artikelarkiv/6 som kommer investera i detta iallafall. Så våra pengar är nog borta.
Men ingen kan väl säga att man är superförvånad. man gick ju in med pengarna i vetskapen att de inte hade riktig licens , tveksam adress och en too good to be true bonus. Satte själv in och försökte turboomsätta för en hit´n run men Schweiz förstörde det så nu står det 700låsta kronor på kontot vet inte om man ska fortsätta spela med dem eller låta dem stå? Han kanske försöker vara lite seriös annars hade han väl fortsatt vilja ha fler insättningar men det hjälper ju knappast oss i nuläget. Jävla pajas statement han kommer med i vilket fall, vår förståelse? haha nej det har han inte. |
Bonusarna?
Bonusarna har kostat för mycket. Vilket skitsnack. Bonusarna har inte kostat honom ett skit. Han har aldrig haft några bonusar att dela ut. Han har bara anordnat pyramidspel.
Men att erbjuda insättningsbonus den 16de och inte kunna betala ut något den 21de är nog det mest makalösa bedrägeri jag sett. |
Är man dum nog att erbjuda smsinbetalning så kan man inte driva en sida. Av 100kr in så får sidans ägare behålla ca 60kr. Dvs 40kr försvinner i olika avgifter.
Sedan ska de dessutom erbjuda bonus på det hela. Det luktade dålig likviditet hela vägen. Synd för de som har pengar innestående dock. |
Citat:
|
Var inte stefan på "semester"?
De verkar fortsätta med olika sorters undanflykter...... |
Citat:
:rant::rant: My money :sleep: |
Kanske ska sätta ihop alla fodringar och gå till mindre " nogräknade " personer för att inkassera. Visst får man bara 50% tillbaka men det är alltid ngt.
Han är ju inte svår att få tag i allafall... |
Väntar några dagar sedan kontaktar jag polisen :gun_bandana:
Om fler gör detta så kanske vi kan få skojare som Stefan Gladh bakom lås och bom. |
Och nu verkar det inte som att man ens kan fortsätta omsätta pengarna under timeouten, inga spel är "klickbara".
1.000:- kronor är väl inte i hela världen egentligen, men det blir en principsak, ska den där Stefan jävlas på det sättet så jävlas jag gärna tillbaka med en polisanmälan... |
Törs man fråga varför ni ens sätter in pengar på ett bolag som inte ens finns med på SBR? Detta är för mig helt obegripligt. Vad är det för fel på alla med A+ rating?
|
Citat:
|
Citat:
Men att just det här skulle hända hade man på känn från början, så ingen större överraskning! |
Hoppas att alla härifrån som satte in pengar där var medvetna om risken och därför endast satte in pengar som de hade råd att förlora i och med att vi är många här som har varnat för vad som kan hända. Att de som låg bakom inte hade någon som helst kunskap för att kunna driva ett företag överhuvudtaget stod klart ganska snabbt.
Tipszonen är förövrigt ett riktigt jävla pajasställe som rekommenderar ett spelbolag utan licens till sina medlemmar, slår RoK med hästlängder i idioti. |
Summa summarum:
* den 16de är man så pass "välkapitaliserade" att man kan köra en aggressiv reload-bonus kampanj * den 22de är man så pass solida att man kan lova utbetalning den 23de eller senast den 24de, för betalningarna har ju bara försenats pga avgrävd bredbandskabel, datastrul, byte av betalningsprocessor och att den ansvarige har åkt på "semester" * Semestern varar dock bara i fyra timmar för att sedan måste han den 25de deklarera att man är bankrutt Det är nästan så att denna underhållning är värd de förlorade pengarna. Men bara nästan. |
Citat:
Detta är för mig helt obegripligt. Vad är det för fel på alla med A+ rating? Förlåt, jag kunde inte låta bli. |
Spelbloggen.nu har fortfarande kvar sin banner fast jag meddelade den ansvarige i början på veckan vad som förmodligen var på gång.
Fortfarande finns bannern. "Varsågod 2000 kr" kvar se http://www.spelbloggen.nu/index.asp |
C snarare F skulle jag säga
men den 16de hade ingen rapporterat att de inte fått ut sina pengar och "bonusen" var bra Alla med en hjärna visste ju att det kunde gå som det gick men det gick fortare än förväntat för "budgeten" för kampanjen var nog ganska nära 0. |
Citat:
|
Citat:
Därav min lilla pik om betygsatusen på några av dom bolagen han själv använder sig av. Dock verkar jag ha misslyckats kapitalt med att få fram vad jag menade då både du och "Dam-Sex" har lyckats tolka det helt annorlunda. Jag kapitulerar för majoriteten och ger mig själv en :whoco5: |
till sskssk jag förstod vad du försökte säga när jag lusläste ditt inlägg så jag missuppfattade, ursäkta mig.
vad ska vi nu göra? 1. vi kan göra ingenting och hoppas på att Stefan fixar "investerare", nja kasst förslag 2. Polisanmäla, nja kanske, men troligen inte, fast det har sina tilltalande drag 3. se till att vi får tillbaka en del av våra pengar genom att anlita någon som är bättre än vad vi är på "kommunikation" 4. Försöka ta reda på hur mycket den totala spelarskulden är och tillsammans med andra borgenärer ta över bolaget för 1 kr och tilldelas andelar i bolaget i förhållande till hur mycket vi har i fordran och försöka driva det vidare med kompetens |
|
http://www.facebook.com/stefan.gladh
är det han måntro? Annars tillhör mobilnummret denna person... Namn: Stefan Georg Folke Glad Gatuadress: Michael Löfmans gata 6 1tr Postnr och ort: 254 38 Helsingborg Kommun: Helsingborg Län: Skåne län |
Citat:
|
felpost
|
Citat:
|
Citat:
Fjärruppkopplade han sig från Lanzarote till den dåliga datorn här i Sverige? |
Bladh lokaliserad
Jag vet var han befinner sig. Han är vid den vulkaniska kratern El Golfo och den gröna lagunen på Lanzarote.
|
Citat:
|
Stefan Gladh
Dock så stavar han bara glad utan "finess" H på slutet enligt folkbokföringen. Nån som bor i Helsingborg kan ju kolla upp vad han håller på med.. Mobil: 0704568333 Namn: Stefan Georg Folke Glad Gatuadress: Michael Löfmans gata 6 1tr Postnr och ort: 254 38 Helsingborg Kommun: Helsingborg Län: Skåne län |
Citat:
Det där förstår jag faktiskt inte vad du menar med? :ohmy: |