![]() |
Citat:
|
Hi guys,
sorry if I speak english (and not very well) but I don't speak swedish, I hope you can understand me too. I write here because your forum is the unique on the web talking about golfandbet (or at least it is the only one I could find) I'm an italian user, at the middle of past january I found this bookmaker and his 200% bonus and I talked of it with some friends of mine. We deposited on golfandbet also getting the bonus and we started to play with them to reach the requested turnover. I just wanted to let you know that we too have been screwed by this bookmaker and if we will not have news for the next week we will organize in protest at the site and its owner, Stefan Gladh, for insolvency, so all your advices are welcome (preferably in english). If you are interested, keep in touch! Regards and sorry again for my english, INFECTED83 |
Drygt :rant::rant:
Tror inte vi kommer få tillbaka våra pengar.. |
Skickad ett mail till Stefan och förklarade att om inte pengarna betalas ut så sker en polisanmälan nästa vecka.
Så här svarade han Hej, Vi jobbar för fullt för att hitta en lösning för alla drabbade så klart. Visserligen jag som står som ägare tillbolaget men detta är ju pga våra bonusar som pengarna tagit slut men som sagt vi gör allt vi kan. Ha tålamod så vi hittar em lösning. |
Citat:
Kul att han svarar i alla fall. Jag har skickat ett mejl och ringt två gånger men inget svar. Lite bortförklaring där, klart det är bonusarna som satt dem i denna situation. Och kanske dåligt kapital från första början. Jag har även pratat med en bekant som är jurist om tips och råd och han skulle återkomma nu i veckan... |
Det är väl inte polisanmälan som är det mest effektiva, utan en anmälan hos Kronofogdemyndigheten om betalningsföreläggande. Hur detta går till i detalj vet jag inte, men det är nog inte helt omöjligt att ni kan gå ihop och föra talan gemensamt för att slippa att era fordringar äts upp av administrativa kostnader hos KFM.
http://www.kronofogden.se/vanligafra...680005517.html |
Citat:
SBR är bra men absolut inget facit, finns pengar intressen bakom deras rating lista också. |
Citat:
Spelar man på min nivå så skulle jag ha mitt bet365-konto som lönekonto utan att vara orolig... |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Fick in nyss spelvinster på mitt spelsaldo...
|
Citat:
I så fall ett ganska stort mirakel, då de informerat om att de inte kommer att göra några utbetalningar. :lol: |
Citat:
Nu har de plötsligt rättat OS Storslalom Damer. Den har legat öppen sedan 25/2 Va fan håller de på med :idiot: |
Från tipszonen
Ursprungligen postat av stefgla Hej! Jag har varit medlem hos Golf and Bet sedan starten 2007 och kan säga att dom utvecklas hela tiden och jag har mailat till dom angående att dom inte tar Visa-kort och det är pga de ökade bedrägerierna och det köper jag fullt ut och inga avgifter. Det funkar kanon med insättningar och uttag. Testa dom för det är en udda bookie med bra och personlig service och kul utstick. Sten :lol::lol: |
Går man in på stefglas sida på tipszonen ser man följande
Födelsedag 25 juli 1960 (49) Reg.datum 2009-11-22 Totalt antal inlägg 2 Inläggen: Citat:
Citat:
|
Nej nu är de konstaterat att han inte har alla hemma
|
Precis. fick in stålarna på rebensburg 22gg. igår ..men övriga spel som jag skulle fått +4,5 guld till sverige o kalla 1 guld ingenting idag. lirade du också på tyskan pawweshark?
|
Citat:
nää missade tyskan. Hade lirat andra åkare. |
Jasså våra pengar har gått till svinets och hans familjs semester på Kanarieöarna??
En kompis till mig gjorde en insättning på 2000kr den 15 februari. Pengarna sattes först in på hans konto den 25 februari (tillsammans med luftbonusen på 4000kr). Detta var alltså dagen före texten om betalningsinställningarna kom ut. Det luktar bedrägeri lång väg... Jag hoppas innerligt inte han kommer undan med detta..... |
Varför lägger de ut nya odds när det ej går att spela på de?? :rant:
|
HAAAA nu är alla spel rättade o stålarna på spelkontot..skumttt
|
Stefan Gladh i en intervju i tidningen Golfbladet:
Vilket är det högsta golfodds ni gett ut? – Sedan vår hemsida öppnades i april har det inte varit några stora skrällar på någon av tourerna i världen. Vi har erbjudit odds upp till 1000 gånger pengarna för vissa spelare, men ingen av dem har slagit in. Men vi ser gärna att någon outsider vinner snart! Om jag skulle kvala in till British Open, vilket odds får jag om jag sen vinner hela tävlingen? – Vi kan med gott mod erbjuda dig en miljon i odds om du skulle vinna British Open i år. Vi är förvisso försäkrade, men just i detta fall kanske det inte behövs, säger Stefan och skrattar. http://www.golfbladet.se/tidningen/GB-2-07.pdf |
Skulle inte förvåna mig om det här leder till Stefans självmord. Om han inte bara försökt blåsa alla.
Först så tänker man naturligtvis scam. Men jag är fan inte säker. Ett problem för G&B är ju att ingen vågar ha kvar sina pengar hos dem när de omsatt utan man vill casha ut på engång. Nu är bolaget i princip dödsdömt även om det löser sig med era uttag. |
Precis mina tankar också Truman. Gladh verkar inte vara rätt man att leda ett sådant projekt iaf...
Angående artikeln i Golfbladet är den från 2007, alltså innan förra konkursen för dem eller? |
Citat:
Ytterst troligt att detta blev deras fall. |
Jo, det är givetvis tråkigt för Stefan. Men om man ger sig in i en bransch där man har ansvar för andra personers pengar på ett sånt direkt vis, så måste man ju kunna ersätta åtminstone den bonusgrundande summan. Det är inte så att vi har köpt aktier eller liknande i företaget utan vi spelar bara på deras odds och för det krävs att de håller våra pengar i ett konto. En bank har försäkringar, har inte Golf and Bet det?
|
Citat:
|
Borde de inte kunna erbjuda de som har pengar insatta på sidan att fortsätta spela för dem? Alltså även om det inte går att sätta in eller ta ut pengar så borde man väl kunna tippa där? De fortsätter iaf hela tiden att lägga upp odds på sin sida, trots att man inte kan spela på dem! Undrar varför?
|
Citat:
YNWA |
Inga nyheter?
|
Hej
Vi arbetar stenhårt för att lösa denna situationen och letar investerare. Vi hade klart med två stycken som garanter men dom backade ur och det var efter vi drog igång med bonusarna. Vår ambition är att betala tillbaka så snart det bara går och hoppas på lite tålamod. Mvh Stefan Det här fick jag till svar när jag mailade stefan den tredje mars.. börjar man känna stanken av ytterligare ett äckligt bedrägeri? |
Citat:
|
Vi får väll hoppas på att det Stefan skriver är sant, men jag tror fan inte på honom...:no:
|
Stämmer det att golfandbet sponsrar pingisligan? Läste om detta på någon blogg när jag googlade runt i igårkväll.
|
Citat:
|
Citat:
Bara blunda och hoppas på det bästa >_< |
ursäkterna börjar bli många nu!
|
Citat:
|