Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Den stora tråden om Golfandbet (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/1112-den-stora-traden-om-golfandbet/)

Rob 2010-02-27 16:07

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 19030)
Det där förstår jag faktiskt inte vad du menar med? :ohmy:

Bet365 har C rating

INFECTED83 2010-02-27 18:40

Hi guys,
sorry if I speak english (and not very well) but I don't speak swedish, I hope you can understand me too.
I write here because your forum is the unique on the web talking about golfandbet (or at least it is the only one I could find)
I'm an italian user, at the middle of past january I found this bookmaker and his 200% bonus and I talked of it with some friends of mine.
We deposited on golfandbet also getting the bonus and we started to play with them to reach the requested turnover.
I just wanted to let you know that we too have been screwed by this bookmaker and if we will not have news for the next week we will organize in protest at the site and its owner, Stefan Gladh, for insolvency, so all your advices are welcome (preferably in english).
If you are interested, keep in touch!
Regards and sorry again for my english,
INFECTED83

htsolna08 2010-02-28 12:09

Drygt :rant::rant:

Tror inte vi kommer få tillbaka våra pengar..

pawweshark 2010-02-28 14:02

Skickad ett mail till Stefan och förklarade att om inte pengarna betalas ut så sker en polisanmälan nästa vecka.

Så här svarade han

Hej,
Vi jobbar för fullt för att hitta en lösning för alla drabbade så klart. Visserligen jag som står som ägare tillbolaget men detta är ju pga våra bonusar som pengarna tagit slut men som sagt vi gör allt vi kan. Ha tålamod så vi hittar em lösning.

Rob 2010-02-28 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av pawweshark (Inlägg 19250)
Skickad ett mail till Stefan och förklarade att om inte pengarna betalas ut så sker en polisanmälan nästa vecka.

Så är svarade han

Hej,
Vi jobbar för fullt för att hitta en lösning för alla drabbade så klart. Visserligen jag som står som ägare tillbolaget men detta är ju pga våra bonusar som pengarna tagit slut men som sagt vi gör allt vi kan. Ha tålamod så vi hittar em lösning.

Bra jobbat!

Kul att han svarar i alla fall. Jag har skickat ett mejl och ringt två gånger men inget svar. Lite bortförklaring där, klart det är bonusarna som satt dem i denna situation. Och kanske dåligt kapital från första början.

Jag har även pratat med en bekant som är jurist om tips och råd och han skulle återkomma nu i veckan...

skolmatsal 2010-02-28 14:45

Det är väl inte polisanmälan som är det mest effektiva, utan en anmälan hos Kronofogdemyndigheten om betalningsföreläggande. Hur detta går till i detalj vet jag inte, men det är nog inte helt omöjligt att ni kan gå ihop och föra talan gemensamt för att slippa att era fordringar äts upp av administrativa kostnader hos KFM.
http://www.kronofogden.se/vanligafra...680005517.html

sskssk 2010-02-28 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 19039)
Bet365 har C rating

Nordicbet har C+ och Bwin har C-

SBR är bra men absolut inget facit, finns pengar intressen bakom deras rating lista också.

Portugisen 2010-02-28 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av Rob (Inlägg 19039)
Bet365 har C rating

Jo, men det är också en av världens största (störst?) bookies....

Spelar man på min nivå så skulle jag ha mitt bet365-konto som lönekonto utan att vara orolig...

Portugisen 2010-02-28 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 19278)
Nordicbet har C+ och Bwin har C-

SBR är bra men absolut inget facit, finns pengar intressen bakom deras rating lista också.

Fast deras ratings är väl beroende på att de limiterar så hårt? Men som sagt, jag litar på "de stora".

MrR 2010-02-28 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 19313)
Fast deras ratings är väl beroende på att de limiterar så hårt? Men som sagt, jag litar på "de stora".

Kan ni sluta snacka om ratings och endast snacka om golfnbet.

Dam-Sex 2010-02-28 20:38

Citat:

Så här svarade han

Hej,

Han medger indirekt att han inte hade några pengar till bonusar, och om de höga bonusarna var ett problem, hur kunde de köra igång ännu en kampanj den 16de? Jag läste på sbr att en person begärt uttag i början på februari, men inte fått sina pengar. På detta forum finns det någon eller några också. Hur hade de då pengar för ännu en kampanj den 16de om de inte kunde sköta utbetalningarna redan i början på februari?

andy10 2010-02-28 20:46

Citat:

Så här svarade han

Hej,

Ärligt talat tror ni någon är så dum så de går in med pengar i hans luftslott? Killen är på semester på Kanarieöarna, han sitter knappast desperat och letar efter finansiärer...

putric 2010-02-28 21:35

Fick in nyss spelvinster på mitt spelsaldo...

Dam-Sex 2010-02-28 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av putric (Inlägg 19376)

Det var värst, första inlägget och du har fått spel rättade när ingen annan har fått det. Eller du kanske menar att du har fått ut pengar?

I så fall ett ganska stort mirakel, då de informerat om att de inte kommer att göra några utbetalningar.

:lol:

pawweshark 2010-02-28 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av putric (Inlägg 19376)

Jag med.
Nu har de plötsligt rättat OS Storslalom Damer.
Den har legat öppen sedan 25/2
Va fan håller de på med :idiot:

Dam-Sex 2010-03-01 07:00

Från tipszonen

Ursprungligen postat av stefgla
Hej!
Jag har varit medlem hos Golf and Bet sedan starten 2007 och kan säga att dom utvecklas hela tiden och jag har mailat till dom angående att dom inte tar Visa-kort och det är pga de ökade bedrägerierna och det köper jag fullt ut och inga avgifter. Det funkar kanon med insättningar och uttag. Testa dom för det är en udda bookie med bra och personlig service och kul utstick.
Sten

:lol::lol:

Dam-Sex 2010-03-01 07:10

Går man in på stefglas sida på tipszonen ser man följande

Födelsedag
25 juli 1960 (49)
Reg.datum
2009-11-22
Totalt antal inlägg
2

Inläggen:

Citat:

Hej!
Jag har varit medlem hos Golf and Bet sedan starten 2007 och kan säga att dom utvecklas hela tiden och jag har mailat till dom angående att dom inte tar Visa-kort och det är pga de ökade bedrägerierna och det köper jag fullt ut och inga avgifter. Det funkar kanon med insättningar och uttag. Testa dom för det är en udda bookie med bra och personlig service och kul utstick.
Sten

Att han varit kund där sedan 2007 ifrågasattes då den var nylanserad.

Citat:

Nej,
men jag tycker det är viktigt att även små bookies får lite cred när dom gör ngt bra och inte bara de stora drakarna!
Sten
:lol::lol:

Top Notch 2010-03-01 13:48

Nej nu är de konstaterat att han inte har alla hemma

putric 2010-03-01 15:45

Precis. fick in stålarna på rebensburg 22gg. igår ..men övriga spel som jag skulle fått +4,5 guld till sverige o kalla 1 guld ingenting idag. lirade du också på tyskan pawweshark?

pawweshark 2010-03-01 15:54

Citat:

Ursprungligen postat av putric (Inlägg 19522)
Precis. fick in stålarna på rebensburg 22gg. igår ..men övriga spel som jag skulle fått +4,5 guld till sverige o kalla 1 guld ingenting idag. lirade du också på tyskan pawweshark?

nää missade tyskan. Hade lirat andra åkare.

napoll 2010-03-01 16:16

Jasså våra pengar har gått till svinets och hans familjs semester på Kanarieöarna??

En kompis till mig gjorde en insättning på 2000kr den 15 februari. Pengarna sattes först in på hans konto den 25 februari (tillsammans med luftbonusen på 4000kr). Detta var alltså dagen före texten om betalningsinställningarna kom ut. Det luktar bedrägeri lång väg...

Jag hoppas innerligt inte han kommer undan med detta.....

htsolna08 2010-03-01 16:26

Varför lägger de ut nya odds när det ej går att spela på de?? :rant:

putric 2010-03-01 16:32

HAAAA nu är alla spel rättade o stålarna på spelkontot..skumttt

calu904 2010-03-01 18:27

Stefan Gladh i en intervju i tidningen Golfbladet:

Vilket är det högsta golfodds ni gett ut?
– Sedan vår hemsida öppnades i april har
det inte varit några stora skrällar på någon av
tourerna i världen. Vi har erbjudit odds upp till
1000 gånger pengarna för vissa spelare, men
ingen av dem har slagit in. Men vi ser gärna
att någon outsider vinner snart!
Om jag skulle kvala in till British Open, vilket
odds får jag om jag sen vinner hela tävlingen?
– Vi kan med gott mod erbjuda dig en miljon
i odds om du skulle vinna British Open i
år. Vi är förvisso försäkrade, men just i detta
fall kanske det inte behövs, säger Stefan och
skrattar.

http://www.golfbladet.se/tidningen/GB-2-07.pdf

TrumanBurbank 2010-03-01 20:11

Skulle inte förvåna mig om det här leder till Stefans självmord. Om han inte bara försökt blåsa alla.

Först så tänker man naturligtvis scam. Men jag är fan inte säker.

Ett problem för G&B är ju att ingen vågar ha kvar sina pengar hos dem när de omsatt utan man vill casha ut på engång.
Nu är bolaget i princip dödsdömt även om det löser sig med era uttag.

Yurinho 2010-03-02 17:55

Precis mina tankar också Truman. Gladh verkar inte vara rätt man att leda ett sådant projekt iaf...

Angående artikeln i Golfbladet är den från 2007, alltså innan förra konkursen för dem eller?

Rejs 2010-03-02 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av TrumanBurbank (Inlägg 19638)
Skulle inte förvåna mig om det här leder till Stefans självmord. Om han inte bara försökt blåsa alla.

Först så tänker man naturligtvis scam. Men jag är fan inte säker.

Ett problem för G&B är ju att ingen vågar ha kvar sina pengar hos dem när de omsatt utan man vill casha ut på engång.
Nu är bolaget i princip dödsdömt även om det löser sig med era uttag.

Exakt det. Sedan jag började läsa om deras erbjudande för några månader sen så har förtroendet inte funnits för dem på forumet. Det är bara "girigheten" som har talat och folk har bara snackat om att sätta in och omsätta bonusen och sedan ta ut.
Ytterst troligt att detta blev deras fall.

calu904 2010-03-03 11:38

Jo, det är givetvis tråkigt för Stefan. Men om man ger sig in i en bransch där man har ansvar för andra personers pengar på ett sånt direkt vis, så måste man ju kunna ersätta åtminstone den bonusgrundande summan. Det är inte så att vi har köpt aktier eller liknande i företaget utan vi spelar bara på deras odds och för det krävs att de håller våra pengar i ett konto. En bank har försäkringar, har inte Golf and Bet det?

Bluetramp 2010-03-03 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Rejs (Inlägg 19903)
Exakt det. Sedan jag började läsa om deras erbjudande för några månader sen så har förtroendet inte funnits för dem på forumet. Det är bara "girigheten" som har talat och folk har bara snackat om att sätta in och omsätta bonusen och sedan ta ut.
Ytterst troligt att detta blev deras fall.

Mkt bra skrivet !

Martan 2010-03-03 16:23

Borde de inte kunna erbjuda de som har pengar insatta på sidan att fortsätta spela för dem? Alltså även om det inte går att sätta in eller ta ut pengar så borde man väl kunna tippa där? De fortsätter iaf hela tiden att lägga upp odds på sin sida, trots att man inte kan spela på dem! Undrar varför?

Badass 2010-03-03 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av Martan (Inlägg 20141)
Borde de inte kunna erbjuda de som har pengar insatta på sidan att fortsätta spela för dem? Alltså även om det inte går att sätta in eller ta ut pengar så borde man väl kunna tippa där? De fortsätter iaf hela tiden att lägga upp odds på sin sida, trots att man inte kan spela på dem! Undrar varför?

Snygg fasad utåt, såklart! OM de öppnar sidan igen så är det troligtvis ändå många som inte tagit del av dessa turer och därmed kan det vara bra att få det att se ut som "business as usual"!

YNWA

MrR 2010-03-04 00:43

Inga nyheter?

sir_lindh 2010-03-06 01:30

Hej
Vi arbetar stenhårt för att lösa denna situationen och letar investerare. Vi hade klart med två stycken som garanter men dom backade ur och det var efter vi drog igång med bonusarna. Vår ambition är att betala tillbaka så snart det bara går och hoppas på lite tålamod.
Mvh
Stefan

Det här fick jag till svar när jag mailade stefan den tredje mars.. börjar man känna stanken av ytterligare ett äckligt bedrägeri?

Dam-Sex 2010-03-06 02:55

Citat:

Ursprungligen postat av sir_lindh (Inlägg 20827)
Hej
Vi arbetar stenhårt för att lösa denna situationen och letar investerare. Vi hade klart med två stycken som garanter men dom backade ur och det var efter vi drog igång med bonusarna. Vår ambition är att betala tillbaka så snart det bara går och hoppas på lite tålamod.
Mvh
Stefan

Det här fick jag till svar när jag mailade stefan den tredje mars.. börjar man känna stanken av ytterligare ett äckligt bedrägeri?

Det tror vi på!!!

MrR 2010-03-06 05:25

Vi får väll hoppas på att det Stefan skriver är sant, men jag tror fan inte på honom...:no:

sodomyandlust 2010-03-06 13:11

Stämmer det att golfandbet sponsrar pingisligan? Läste om detta på någon blogg när jag googlade runt i igårkväll.

sir_lindh 2010-03-06 14:34

Citat:

Det tror vi på!!!
Jag menar det.. känns oms att det kanske är dags för en paus nu, för det första blir man blåst på degen och sen går det lite knackigt i övrigt också..

Yurinho 2010-03-07 11:49

Citat:

Hej
Vi sitter i förhandlingar och alla kommer att få tillbaka sina pengar så fort det löst sig
5/3
Bara blunda och hoppas på det bästa >_<

sir_lindh 2010-03-07 15:59

ursäkterna börjar bli många nu!

BigBoy 2010-03-08 00:37

Citat:

Ursprungligen postat av sir_lindh (Inlägg 21148)
ursäkterna börjar bli många nu!

Vad är det senaste?