Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Yobetit? [Sharps.se avråder från all samröre med detta bolag /mod] (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/11906-yobetit-sharps-se-avrader-fran-all-samroere-med-detta-bolag-mod/)

forbannat 2013-01-14 18:42

Så nu rear dom ut skiten... OOOOOH pyramiden kollapsar!

KP 2013-01-14 20:57

Läste att Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter, vilket fick mig nyfiken att kontrollera det. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar whatsoever i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.

kriga 2013-01-14 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 224806)
Läste att Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter, vilket fick mig nyfiken att kontrollera det. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar whatsoever i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.

Mkr bra jobbat ! Bara hoppas någon polisanmäler.

kusagwa 2013-01-14 21:27

Ingen annan som undrar varför de inte försöker åtminstone att samarbeta med RoK?
Säkra pengar är ju RoKs mellannamn! Jag menar där skulle de nog kunna hitta "investerare" (omskrivning för speltorsk) som skulle kunna finansiera hela projektet?

Jag kan knappast vara den första som har tänkt på detta? Någon annan måste väl ha tänkt samma sak som mig?

MrBizniz 2013-01-18 16:16

Jag köpte mitt aktiepaket redan våren 2012 och har med stor nyfikenhet tagit del av alla inlägg här på forumet. Tänker inte på något sätt försvara Yobetit eller uppenbar felaktig information i denna tråd. Det enda jag vill informera om är att Yobetit faktiskt gör något som ingen annan aktör tidigare gjort inom denna bransch. Om man som många här på forumet har stor erfarenhet av arbitragehandel och vet vad som fram till nu fungerat och inte fungerat så är det irrelevent för hela upplägget är annorlunda.

Jag har själv stor erfarenhet från valutatrading och den matematik som ligger bakom handeln och har därför en helt annan syn på sportarbitrage än de som saknar denna insikt.

Konstaterar samtidigt att det är beklämmande att läsa vissa personers inlägg som totalt saknar bärighet gällande fakta. Det är en tydlig känsla av "fear of loss" och bara för att man själv inte är med på tåget så ska man rättfärdiga sitt eget beslut med att attackera de som valt att tro på denna idé.

Jag är inte intresserad av att bemöta ev inlägg eller frågor på det jag skrivit utan nöjer mig med att se hur det gått för Yobetit i sommar när de varit igång några månader......

RobinD 2013-01-18 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av MrBizniz (Inlägg 225608)
Jag köpte mitt aktiepaket redan våren 2012 och har med stor nyfikenhet tagit del av alla inlägg här på forumet. Tänker inte på något sätt försvara Yobetit eller uppenbar felaktig information i denna tråd. Det enda jag vill informera om är att Yobetit faktiskt gör något som ingen annan aktör tidigare gjort inom denna bransch. Om man som många här på forumet har stor erfarenhet av arbitragehandel och vet vad som fram till nu fungerat och inte fungerat så är det irrelevent för hela upplägget är annorlunda.

Jag har själv stor erfarenhet från valutatrading och den matematik som ligger bakom handeln och har därför en helt annan syn på sportarbitrage än de som saknar denna insikt.

Konstaterar samtidigt att det är beklämmande att läsa vissa personers inlägg som totalt saknar bärighet gällande fakta. Det är en tydlig känsla av "fear of loss" och bara för att man själv inte är med på tåget så ska man rättfärdiga sitt eget beslut med att attackera de som valt att tro på denna idé.

Jag är inte intresserad av att bemöta ev inlägg eller frågor på det jag skrivit utan nöjer mig med att se hur det gått för Yobetit i sommar när de varit igång några månader......

Du har redan bemött tidigare inlägg genom att sortera dess under kategorin "inlägg utan bärighet gällande fakta".

Jag skiter fullständigt i vad folk gör med sina pengar, det jag däremot stör mig på är folk som försöker lura av andra människors pengar.

Är det någon part i denna historia som saknar bärighet gällande fakta så är det ju förespråkarna av yobetit som inte klarar av att bemöta de enklaste frågorna som ställts i tråden.

Sen att det dessutom presenteras uppenbara och även verifierade lögner (samarbetet med Pinnacle) stärker ju inte direkt yobetit's trovärdighet.

Så tills dess att någon väljer att presentera ingående exakt hur yobetit ska tjäna sina pengar, hur de ska garantera sina aktieägares avkastning och hur de ska garantera att odds hålls frysta på andra bookies än de själva etc så kan ni ju fortsätta med det ni gör istället för att tramsa i den här tråden med svävande inlägg om helt andra saker som valutatrading och dylikt.

Det låter ju jättefint, glöm bara inte att det finns fler än du som kan mer än bara traditionell betting eller sportarbitrage.

Et liten (liten) parentes i sammanhanget sportsarbitrage är ju för övrigt att varenda nöjesbok limiterar spelare direkt då de misstänker mönster som liknar sportsarbitrage, bonushoreri och andra tillfällen där man spelar på ett odds som faller efter placerat spel. Böcker som påstås samarbeta med yobetit.:popcorn:

Mr.DEE 2013-01-18 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av MrBizniz (Inlägg 225608)
Jag köpte mitt aktiepaket redan våren 2012 och har med stor nyfikenhet tagit del av alla inlägg här på forumet. Tänker inte på något sätt försvara Yobetit eller uppenbar felaktig information i denna tråd. Det enda jag vill informera om är att Yobetit faktiskt gör något som ingen annan aktör tidigare gjort inom denna bransch. Om man som många här på forumet har stor erfarenhet av arbitragehandel och vet vad som fram till nu fungerat och inte fungerat så är det irrelevent för hela upplägget är annorlunda.

Jag har själv stor erfarenhet från valutatrading och den matematik som ligger bakom handeln och har därför en helt annan syn på sportarbitrage än de som saknar denna insikt.

Konstaterar samtidigt att det är beklämmande att läsa vissa personers inlägg som totalt saknar bärighet gällande fakta. Det är en tydlig känsla av "fear of loss" och bara för att man själv inte är med på tåget så ska man rättfärdiga sitt eget beslut med att attackera de som valt att tro på denna idé.

Jag är inte intresserad av att bemöta ev inlägg eller frågor på det jag skrivit utan nöjer mig med att se hur det gått för Yobetit i sommar när de varit igång några månader......

Hahaha. Menar du allvar. Du har precis skrivit en halv A4 och kommit fram till ingenting. Seriöst, behöver/vill vi veta om att du är en myntsamlare? Eftersom att du har läst varje inlägg och fortfarandet inte förstår, så ska jag förklara det för dig:
DET ÄR INGEN SOM HAR ATTACKERAT DEM SOM VALT ATT DONERA SINA PENGAR TILL YOUBIT. DET ÄR YOUBIT SOM BLIR ATTACKERAT OCH IFRÅGASATT AV KUNNIGA PERSONER SOM ÄR INSATTA I SPELVÄRDEN. :holms:

KP 2013-01-20 18:06

Vi kan fortsätta spinna i denna bluff. Hur ska Yobetit garantera ett odds själva? Det betyder att de ska agera bookie (redan där är det nono, då en bookie tjänar pengar på "marginalen mellan erbjudet odds och sannolikheten för att utfallet inträffade" precis som RobinD redan berättat om här: https://www.sharps.se/forums/223362-post32.html)

Om de nu ska agera bookie så kräver de ett tillstånd. Eftersom de är baserade i Malta är det LGA Malta de kontaktar. Men varför finns de inte med på deras sida över bolag med tillstånd? http://www.lga.org.mt/lga/Search.asp...5887&q=Yobetit "No results found matching your query"
Detta när de har planerat att launcha nu i februari läste jag någonstans. :lol:

http://yobetit.com/about.php
Citat:

All legal requirements have been completed and final processes and formalities are going at full speed. To sync the license process with launch, all Business Package owners will have access to education, and full testing of the web site and service will be complete before the Yobetit goes live.

kriga 2013-01-20 18:21

Knut Emlen och Kristoffer Dahlström har båda offentliga roller i verksamheten, så jag ser inget hinder att dom synas lite sömmarna. Någon som har erfarenhet av dessa herrar?

mequei 2013-01-20 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 224806)
Läste att Yobetit påstår sig samarbeta med Pinnacle för att erbjuda arbitragemöjligheter, vilket fick mig nyfiken att kontrollera det. Detta stämmer INTE alls. Yobetit saknar samarbete överhuvudtaget med Pinnacle sports. Den som påstår att de samarbetar ljuger. De har kontaktat Pinnacle sports angående det men INGET samarbete existerar whatsoever i dagsläget.
Detta har jag personligen bekräftat med en kontaktperson som arbetar just på Pinnacle. Yobetit saknar trovärdighet och vi råder alla att hålla sig borta från dom.
De har dessutom kontaktat Sharps.se flertalet gånger angående annonsering och samarbete, men det är inget vi någonsin skulle vara intresserade utav heller.

Så vi råder alla att hålla sig borta från all eventuell samröre med Yobetit.

Du sägeratt ni inte vill marknadsföra dem, inte låta dem annonsera här...men jösses...hela den här tråden är ju en annons för dom:gun_bandana:

Sägs ju att all publicitet är bra publicitet:holms:

kriga 2013-01-20 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 226203)
Du sägeratt ni inte vill marknadsföra dem, inte låta dem annonsera här...men jösses...hela den här tråden är ju en annons för dom:gun_bandana:

Sägs ju att all publicitet är bra publicitet:holms:

Sharps måste helt klart anses vara den mest respekterade bettingcommunityn i sverige. Det naturliga vore ju, med tanke på vilken kritik Youbetit fått utstå, att någon ur bolagets ledning kliver in i tråden och kommenterar och företräder bolagets talan.

Youbetit är givetvis mkt medvetna om vad som pågår i denna tråd, då de bla framkommit tidigare att de velat annonsera hos Sharps.

Känns som nästa steg för att komma vidare i detta.

En inbjudan per mail från sharps ledning?

Ger dom en möjlighet at förklara sig, samt för oss att bla kräva dokumentation av såväl spellicens, samt samarbeten med stora bookies. Bör ju räta ut ev frågetecken

Boone 2013-01-20 23:14

Som du säger så vet dem mycket väl om tråden så några påtryckningar från oss lär knappast göra dem mer angelägna om att svara. De är såklart mycket välkomna att komma in här och förklara sig (gärna under sitt rätta namn och inte under shills) om de så önskar.

nikke 2013-01-31 16:54

LGA
http://www.lga.org.mt/lga/content.aspx?id=86977

KP 2013-01-31 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av nikke (Inlägg 228142)

Den licensen måste ha fåtts de senaste 7 dagarna. Det ökar iaf seriositeten på bolaget ifråga. Fortfarande kvarstår dock alla andra tidigare misstankar och frågor.

nikke 2013-01-31 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 228146)
Den licensen måste ha fåtts de senaste 7 dagarna. Det ökar iaf seriositeten på bolaget ifråga. Fortfarande kvarstår dock alla andra tidigare misstankar och frågor.

Det kom upp idag på hemsidan



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved