Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Yobetit? [Sharps.se avråder från all samröre med detta bolag /mod] (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/11906-yobetit-sharps-se-avrader-fran-all-samroere-med-detta-bolag-mod/)

joppoe 2013-09-16 08:47

:drunk:
Citat:

Ursprungligen postat av Racerman (Inlägg 273775)
Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Nu är det iallafall såhär:
Man kan nu ställa sig i kö för att bli medlem. Genom att ställa sig i kö har man rätten att köpa ett medlemskap men man förbinder sig inte att göra det. Det är bara att tacka nej när man blir tillfrågad i så fall.
Eftersom tradingen har varit igång i två månader innan man ska bestämma sig blir det ju väldigt mycket enklare att se så allt fungerar.
De första 300 personerna i kön kommer bli insläppta två månader efter tradingen har börjat.
Sen släpps 300 personer in varje månad från kön.

Om någon är intresserad, hör av er så skickar jag en inbjudan.


SuprMario 2013-09-16 08:47

:popcorn:

Wagner 2013-09-16 09:06

Jag satt och åt frukost och kom för sent. :sad:

Får hoppas på nästa månadssläpp. :popcorn: :popcorn:

Semicolon 2013-09-16 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 273782)
Jag satt och åt frukost och kom för sent. :sad:

Får hoppas på nästa månadssläpp. :popcorn: :popcorn:

Du behöver inte oroa dig, detta är en långsiktigt hållbar modell som kommer vara bestående under många år. :popcorn:

putte64 2013-09-16 11:07

Citat:

Ursprungligen postat av Racerman (Inlägg 273775)
Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Nu är det iallafall såhär:
Man kan nu ställa sig i kö för att bli medlem. Genom att ställa sig i kö har man rätten att köpa ett medlemskap men man förbinder sig inte att göra det. Det är bara att tacka nej när man blir tillfrågad i så fall.
Eftersom tradingen har varit igång i två månader innan man ska bestämma sig blir det ju väldigt mycket enklare att se så allt fungerar.
De första 300 personerna i kön kommer bli insläppta två månader efter tradingen har börjat.
Sen släpps 300 personer in varje månad från kön.

Om någon är intresserad, hör av er så skickar jag en inbjudan.

Sluta lura folk :gun_bandana:

QW 2013-09-20 09:30

Citat:

Ursprungligen postat av Racerman (Inlägg 273775)
Jag vet inte riktigt vad som skulle göra dom till 100% confirmed scam...
Allt har blivit kraftigt försenat men dom jobbar fortfarande på för fullt. Det verkar lite onödigt att fortsätta jobba på med ett scam långt efter dom fått in pengarna.

Är det första gången du spelar MLM? Det är ALLTID så här det funkar när man kraschar en pyramid. Man lovar guld och gröna skogar och håller inget, men stänger aldrig ner över en natt, utan låter offren gradvis inse att de blivit lurade. Om bedragarna bara klappade igen direkt och drog med pengarna, skulle det bli polisanmälningar, men det sker i stort sett aldrig i MLM-spel, just för att man låter luften pysa ur långsamt istället för att smälla bubblan.

Och vilka om vilka "dom" är, som du påstår jobbar så hårt? Kolla in vd Knut Emléns Facebook. Det är en veritabel who's who över svenska pyramidbedragare.

Det är 100 % confirmed scam och har så varit hela tiden.

Jag vet inte om du är bedragare eller offer, det är oftast oklart i MLM-spel och det vanligaste är att man är lite av varje (d v s man blåser folk längre ner i pyramiden och blir blåst av dem ovanför), men om du har huvudet på skaft använder du tiden fram till kraschen till att samla bevis, för när kraschen är ett faktum kommer de vara VÄLDIGT duktiga på att städa undan historik.

Boone 2013-10-07 14:38

Hur går det med detta scammet? Har de visat upp sedelpressen ännu?

QW 2013-10-08 12:11

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 278479)
Hur går det med detta scammet? Har de visat upp sedelpressen ännu?

Sedelpressen startar idag. Yoscamit ska ställa ut på EiG i Barcelona och ragga nya pengar, och då är det förstås viktigt att kunna säga att man är live och det kommer man också vara, tekniskt sett.

Ett urval av dem som lurat in flest i pyramiden kommer får spela för riktiga pengar. Troligen i mycket begränsad omfattning, men Yoscamit kommer säkerligen låta dem vinna en hundring eller två, som ren marknadsföring.

Räknar dock med att detta är sista rycket, så när man har roffat åt sig det man man kan i Barcelona, kommer man sakta men säkert avveckla projektet (genom att gång på gång skjuta upp deadlines, alltså, inte genom att stänga, för så jobbar man inte i pyramidbranschen).

dny 2014-03-28 16:48

Dags att återuppliva denna, någon som vet något mer om hur det har gått etc.?

HL333982 2014-06-29 10:40

VDn Nikolai Livori verkar leva relativt lyxigt med tanke på situationen :gun_bandana:

http://oi60.tinypic.com/2qi3dwn.jpg



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved