Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Moneybookers (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/1844-moneybookers/)

w00x 2010-03-22 17:44

Moneybookers
 
Hej

Visste inte vart jag skulle lägga denna tråden så fick bli under spelbolag.
I alla fall så undrar jag om någon använder moneybookers till insättningar och uttag?
Jag har nu skapat ett konto hos dem och gjort en insättning till ett spelbolag via dem och väntar på en kod från MB som skall komma hem som verifiering.

Så fort jag har fått koden skall jag göra ett uttag från MB, men vet inte om jag ska välja banköverföring eller VISA kort.
Vilket går snabbast?

Sedan undrar jag kort och gott om du som använder dem är nöjd?

glugginho 2010-03-23 02:16

också intresserad av att lär mig hur detta funkar

SuperAnton 2010-03-23 09:22

Jag använder Moneybookers och är mycket nöjd. Har just skaffat ett mastercard kopplat till mitt MB-konto vilket betyder att jag kan handla maten på ICA, etc, etc för mina spelvinster vilket i mina ögon är en fantastisk lösning för den som är en vinnande spelare i längden.

Enda nackdelen med MB är att jag slagit i taket för outgoing transactions (maxgränsen gäller för 90 dagar löpande), vilket betyder att jag inte längre kan överföra pengar från mitt MB-konto till mina olika spelkonton. Är du ingen storspelare så behöver du dock inte oroa dig för detta. Jag har nu fått öppna ett Neteller konto också för att kunna sköta mina överföringar mellan olika bookie-konton.

iCash 2010-03-31 07:44

Citat:

Ursprungligen postat av SuperAnton (Inlägg 24643)
Enda nackdelen med MB är att jag slagit i taket för outgoing transactions (maxgränsen gäller för 90 dagar löpande), vilket betyder att jag inte längre kan överföra pengar från mitt MB-konto till mina olika spelkonton. Är du ingen storspelare så behöver du dock inte oroa dig för detta. Jag har nu fått öppna ett Neteller konto också för att kunna sköta mina överföringar mellan olika bookie-konton.

Sitter precis och funderar på MB, vad har dom för max gräns på 90 dagar?
Glömde att säga till Neteller att jag drog utomlands, så mitt konto är spärrat tills jag kontaktar dem från Svensk mark :hurt:

iCash 2010-03-31 08:11

Nevermind, signade upp och fann ut att limiten ligger på ca 100k sek, 80270 NOK exakt.

SuperAnton 2010-03-31 08:21

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 26216)
Sitter precis och funderar på MB, vad har dom för max gräns på 90 dagar?

Minns inte exakt, men tror jag lyckats höja maxgränsen till någonstans mellan 200-250 Ksek bl a genom att verifiera min hemadress.

Exakte 2010-03-31 10:12

Hur kan maxgränsen någonsin bli ett problem? Om man har verifierat upp den till max så blir man VIP innan man får problem med taket, och då försvinner alla limits. Vad är det som jag har missförstått? Anton, hur har du lyckats föra över så mycket utan att bli VIP?

pecke01 2010-06-10 11:33

Ni som har ett MC knutet till erat MBkonto hur fungerar det? Det jag egentligen vill veta är detta.

You can choose between 4 currencies (EUR, USD, GBP and PLN)

Foreign exchange fee 1.99%

Innebär detta att om jag handlar med mitt kort i Sverige så kostar omräkningen till SEK 1.99%? Jag har ett kort via NETELLER nu men vi har hamnat lite på kant med varandra så jag har bytt till MB men inte skaffat ett kort än.

Vad är era erfarenheter angående avgifter på kortet? Är det som de säger eller tillkommer det extra kostnader?

Jeezay 2010-10-04 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av SuperAnton (Inlägg 26220)
Minns inte exakt, men tror jag lyckats höja maxgränsen till någonstans mellan 200-250 Ksek bl a genom att verifiera min hemadress.

Max utgående limit som man kan ha utan att vara VIP är ~340k, då ska man ha verifierat en par saker samt skickat in ID.

Citat:

Ursprungligen postat av Exakte (Inlägg 26231)
Hur kan maxgränsen någonsin bli ett problem? Om man har verifierat upp den till max så blir man VIP innan man får problem med taket, och då försvinner alla limits. Vad är det som jag har missförstått? Anton, hur har du lyckats föra över så mycket utan att bli VIP?

VIP kan man ansöka om när man för över åtminstone 5000€ i månaden. När man är VIP kan man be de ta bort limitsen helt och man får då ett VIP "Pro Gambler Account", har själv ett sådant:D

http://img215.imageshack.us/img215/1044/vipdk.png

DD 2010-10-04 23:55

Lånar tråden lite. Den 24e förde jag över en ganska stor summa pengar (för att vara mig) från mitt bankkonto till mitt mb-konto. Det blev något fel för pengarna drogs från mitt bankkonto men kom inte in på mb. Mailade dom och dom bad mig skicka in screen shots på överföringen. Gjorde detta och de bekräftade att de hade fått allt och skulle nu fixa detta. Det är nu 5e oktober och några pengar finns inte på mitt mb-konto. Mailat dom två gånger men dom svarar bara att dom jobbar på det. Vad fan ska man göra? Någon som har råkat ut för liknande?

Mvh D

Jeezay 2010-10-05 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av DD (Inlägg 65740)
Lånar tråden lite. Den 24e förde jag över en ganska stor summa pengar (för att vara mig) från mitt bankkonto till mitt mb-konto. Det blev något fel för pengarna drogs från mitt bankkonto men kom inte in på mb. Mailade dom och dom bad mig skicka in screen shots på överföringen. Gjorde detta och de bekräftade att de hade fått allt och skulle nu fixa detta. Det är nu 5e oktober och några pengar finns inte på mitt mb-konto. Mailat dom två gånger men dom svarar bara att dom jobbar på det. Vad fan ska man göra? Någon som har råkat ut för liknande?

Mvh D

har en kompis som har haft en liknande incident, det löste sig efter nåra dagar då de hunnit kolla upp det. Själv har jag aldrig haft nåra problem alls med MB faktiskt. Finns inte så mycket att göra, bara att vänta.:drunk:

Du kommer såklart få dina pengar bara att det kommer att ta tid då det skett nå trassel:holms:

Munchies 2010-10-05 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av Jeezay (Inlägg 65616)
Max utgående limit som man kan ha utan att vara VIP är ~340k, då ska man ha verifierat en par saker samt skickat in ID.



VIP kan man ansöka om när man för över åtminstone 5000€ i månaden. När man är VIP kan man be de ta bort limitsen helt och man får då ett VIP "Pro Gambler Account", har själv ett sådant:D

http://img215.imageshack.us/img215/1044/vipdk.png

Ja, samma här. Det innebär alltså att maxgränsen egentligen aldrig kan bli ett problem. För man över så mycket att man når maxgränserna hela tiden så för man ju också över tillräckligt mycket för att ansöka om VIP, problemet borta.

DD 2010-10-05 16:57

Citat:

Ursprungligen postat av Jeezay (Inlägg 65749)
har en kompis som har haft en liknande incident, det löste sig efter nåra dagar då de hunnit kolla upp det. Själv har jag aldrig haft nåra problem alls med MB faktiskt. Finns inte så mycket att göra, bara att vänta.:drunk:

Du kommer såklart få dina pengar bara att det kommer att ta tid då det skett nå trassel:holms:

Okej, tack för svaret! Jag får väl helt enkelt vänta ytterligare någon vecka.

Fangtastic 2010-10-06 13:22

Jag tänkte verifiera mina uppgifter på först och främst moneybookers men jag har inga direkta räkningar på de sättet då jag bor hemma som dom vill ha. Finns de nåt annat istället man kan skicka in så dom nöjer sig? Hur gör ni om någon har erfarenhet av detta?:)

har hört nåt om registerutdrag från skatteverket de styrker ju ens adress och namn, personnummer om dom tar emot det

RobinD 2010-10-06 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Fangtastic (Inlägg 66080)
Jag tänkte verifiera mina uppgifter på först och främst moneybookers men jag har inga direkta räkningar på de sättet då jag bor hemma som dom vill ha. Finns de nåt annat istället man kan skicka in så dom nöjer sig? Hur gör ni om någon har erfarenhet av detta?:)

har hört nåt om registerutdrag från skatteverket de styrker ju ens adress och namn, personnummer om dom tar emot det

Utdrag från ditt bankkonto, CSN, pensionen, lönespec etc.. Borde finnas massor med saker som du får adresserat till dig.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved