Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Allt om Pinnacle sports 2018: bonus, bonuskod, odds, uttag, regler, villkor, problem mm (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/8736-allt-om-pinnacle-sports-2018-bonus-bonuskod-odds-uttag-regler-villkor-problem-mm/)

ChrisWaddle 2016-05-17 11:36

Jaha, nu har de lanserat Betaversionen, maken till idiotisk forandring har jag aldrig varit med om. Klantarschlen!

PTV 2016-05-29 16:27

Ja, det var inget vidare. Jag frågade dem var asian view tagit vägen (hade hoppats att den funnits kvar som alternativ), och fick till svar att de inte fick ha den kvar i och med Malta-licensen.

Slurf 2016-05-29 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av PTV (Inlägg 492770)
Ja, det var inget vidare. Jag frågade dem var asian view tagit vägen (hade hoppats att den funnits kvar som alternativ), och fick till svar att de inte fick ha den kvar i och med Malta-licensen.

Asian view finns fortfarande kvar för mig. Hur kan en viss layout för att visa oddsen vara otillåten under en maltesisk licens? Låter helknasigt.

PTV 2016-05-29 17:24

Hur kommer du åt asian view (om du vill dela med dig av detta)?

Tycker också det låter helknas, men detta var svaret jag fick:

Dear Client,
As noted in the email notification forwarded, these changes are essential to ensure we are fully compliant with the conditions of our Maltese Gaming License. All related accounts must now be moved permanently to Beta View, with the alternative views removed. This is not a feature option open to exceptions. Thank you for understanding

Slurf 2016-05-29 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av PTV (Inlägg 492802)
Hur kommer du åt asian view (om du vill dela med dig av detta)?

Tycker också det låter helknas, men detta var svaret jag fick:

Dear Client,
As noted in the email notification forwarded, these changes are essential to ensure we are fully compliant with the conditions of our Maltese Gaming License. All related accounts must now be moved permanently to Beta View, with the alternative views removed. This is not a feature option open to exceptions. Thank you for understanding

Jag har tre olika alternativ att välja mellan, asian, classic och beta. Har dessvärre ingen klurig lösning att dela med mig av då jag bara loggar in och använder asian view som vanligt.

EDIT: Helvete, nu testade jag att gå in på beta för att se hur det ser ut för dig men då kan jag inte komma tillbaka till asian view igen...

EDIT2: Hade som tur var en gammal asian-flik där jag fortfarande var inloggad uppe på bärbara, så loggade ut från beta på stationära och bytte fram och tillbaka mellan classic och asian på bärbara och nu när jag loggar in på nytt så är jag tillbaka på asian view. Jag kommer i alla fall inte att byta till beta igen och hoppas att det håller så länge som möjligt.

ChrisWaddle 2016-05-30 21:18

Har vant mig vid Beta nu, funkar lite bättre om man zoomar ut. Vissa bookies verkar tror att kunderna är synskadade, Unibets nya sajt måste man också zooma ut till 66% för att få lite överblick.

Förstår verkligen inte vad malteserna möjligtvis skulle kunna anmärka på Asian view...

Seebbo 2016-06-06 13:25

Nytt namn, ny logga och nya marknader(?). Igår så erbjöd Pinnen odds på Div2 här i Sverige. Aldrig sett det förut, någon annan som gjort det? Kanske endast var för att fylla ut listan temporärt men man kan ju alltid hoppas att det kommer framöver.
Limiten låg runt 2000 sek

Bettingamatoren 2016-06-06 13:55

De gör så på sommaren ibland. Förra året hade de ett par svenska-cup-matcher med div-2-lag som normalt de inte har, samma med u21.

Wagner 2016-06-06 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 493660)
Nytt namn, ny logga och nya marknader(?). Igår så erbjöd Pinnen odds på Div2 här i Sverige. Aldrig sett det förut, någon annan som gjort det? Kanske endast var för att fylla ut listan temporärt men man kan ju alltid hoppas att det kommer framöver.

Erbjuda 2000 i limit när marknaden satt sig innebär ett minimalt risktagande för en rutinerad aktör.

Precis som man ska bedriva bookmaking på udda marknader.

Seebbo 2016-06-06 22:24

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 493700)
Erbjuda 2000 i limit när marknaden satt sig innebär ett minimalt risktagande för en rutinerad aktör.

Precis som man ska bedriva bookmaking på udda marknader.

Absolut så fungerar det ju med tex 188bet som har en högre limit i div2 jämfört med tex Unibet. Men är man kall och inte slashar oddsen på EU-bookiesarna så kan man få fina värden där :)

Galeocerdo cuvier 2016-06-07 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 493712)
Absolut så fungerar det ju med tex 188bet som har en högre limit i div2 jämfört med tex Unibet. Men är man kall och inte slashar oddsen på EU-bookiesarna så kan man få fina värden där :)

"Inte slashar oddsen på EU-bookies"

Hur uppnår man detta? Menar du satsa små summor? Enligt min erfarenhet så leder även små insatser till limiteringar toksnabbt så länge det är utstick man spelar på.

Seebbo 2016-06-07 10:03

Jag menar att ofta så skiljer sig inte oddsen på en div2 match allt för mycket mellan de olika EU-bookiesarna. Om man då väntar med att spela på dessa bolag så släpper förhoppningsvis bolagen med större limit matcherna med ungefär samma odds istället.

Bettingamatoren 2016-06-11 11:03

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 493660)

Som denna helg tex gör de det på en del div2-matcher också.

Semicolon 2016-09-30 10:22

Asian View är helt borta för alla nu eller? Kunde köra Asianview som vanligt tills jag drog på semester för 3 veckor sedan, hemma igen och nu är det klippt. Den nya layouten är ju fan helt efterbliven.

nomasporfavor 2016-10-10 01:55

Gamla layouten tillbaka :) !!

Emanresu 2016-10-11 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av nomasporfavor (Inlägg 508141)

Var då någonstans? Jag har inte sett möjligheten att välja den någonstans

ChrisWaddle 2016-10-13 10:45

Jag fick tillbaka min temporärt men det varade inte länge.

nomasporfavor 2016-10-13 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 508199)
Var då någonstans? Jag har inte sett möjligheten att välja den någonstans

Den bara dök upp från ingenstans, jag gjorde inget speciellt.

Semicolon 2016-10-14 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av nomasporfavor (Inlägg 508141)

Låter för bra för att vara sant, hur fasiken hittar jag fram till den?

nomasporfavor 2016-10-14 22:53

Haha jag hade den menyn "beta, classic, asian" och tog en screen på det, sen tänkte jag klicka på beta för att se hur man hittade till classic därifrån. Men det var ju en jävla tabbe:lol: nu går det inte att komma tillbaka, det var vackert så länge det varade.

Semicolon 2016-11-25 18:39

Jaha, då är man i himmelriket igen. har haft gamla layouten i en veckas tid nu. Något allmänt påfund eller ska jag bara skatta mig lycklig så länge det varar?

Emanresu 2016-11-26 20:47

Jag har lyckats lösa det på följande sätt:

Logga in på BETA-varianten.
Gå in på följande länk: https://members.pinnacle.com/Sportsb...ab=Menu&sport=
Välj Classic View i listan som förr.

Vill man sedan ha Asian view igen, så är det bara att välja Asian i listan igen.

Anledningen till att man måste gå till Classic och tillbaka till Asian är för att av någon anledning kommer man bara åt fotboll via länken, men hoppar man fram och tillbaka så kommer man åt alla sporter på Asian igen.

Semicolon 2016-11-26 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 512471)
Jag har lyckats lösa det på följande sätt:

Logga in på BETA-varianten.
Gå in på följande länk: https://members.pinnacle.com/Sportsb...ab=Menu&sport=
Välj Classic View i listan som förr.

Vill man sedan ha Asian view igen, så är det bara att välja Asian i listan igen.

Anledningen till att man måste gå till Classic och tillbaka till Asian är för att av någon anledning kommer man bara åt fotboll via länken, men hoppar man fram och tillbaka så kommer man åt alla sporter på Asian igen.

Ok, men problemet för mig var att jag inte kom åt asian view. hade den erbarmliga beta varianten och det verkar som om det varit i princip standard? Men du har kommit åt asian hela tiden då?

Emanresu 2016-11-28 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 512473)
Ok, men problemet för mig var att jag inte kom åt asian view. hade den erbarmliga beta varianten och det verkar som om det varit i princip standard? Men du har kommit åt asian hela tiden då?

Nej jag googlade rätt mycket för att hitta länken som jag länkade ovan, och sen fick jag testa mig fram för att lyckas hitta hur jag kom åt alla sporter.

Innan jag hittade länken satt jag också fast i den hemska betasidan

Semicolon 2016-11-28 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 512589)
Nej jag googlade rätt mycket för att hitta länken som jag länkade ovan, och sen fick jag testa mig fram för att lyckas hitta hur jag kom åt alla sporter.

Innan jag hittade länken satt jag också fast i den hemska betasidan

Ok, den länken kan nog komma jävligt väl till pass då med andra ord. Tack för att du länkade den. Den där förbannade betasidan kan ju fan driva en till mord

PTV 2016-12-03 04:52

Tack Emanresu!

Davebarbaren 2016-12-13 15:44

Vad är det som avgör vilken limit olika spelare har på Pinnacle? Jag och brorsan reggade oss ungefär samtidigt men jag hade högre max limit redan från första insättning och det är fortfarande likadant? Någon som vet?

nomasporfavor 2016-12-13 21:03

Citat:

Ursprungligen postat av Davebarbaren (Inlägg 513926)
Vad är det som avgör vilken limit olika spelare har på Pinnacle? Jag och brorsan reggade oss ungefär samtidigt men jag hade högre max limit redan från första insättning och det är fortfarande likadant? Någon som vet?

På samma marknad eller? Det kan ju diffa en hel del mellan olika marknader och odds, aldrig hört att någon ska ha blivit limiterad dock.

Davebarbaren 2016-12-13 21:29

Ja olika limit på exakt samma spel. Där jag får satsa 9k får han satsa 6k, varit exakt så sedan vi reggade oss.

bandyfan 2017-02-10 11:19

Skattar ni som spelar hos Pinnacle eller hoppas ni på att inte bli upptäckta? :)

Seebbo 2017-02-10 11:27

Det är ingen skatt på Pinnen längre :)

Semicolon 2017-02-24 15:49

Den här var ny

Dear Customer,

[Basketball] [ABA - Adriatic League] [Game] Cedevita Zagreb vs Karpos. Your bet with ticket-ID: xxx has been refunded. All bets taken have been refunded due to the following reason: [Abnormal and suspicious betting activity has been detected for this event. All wagers from all customers have been cancelled. This action is taken very rarely and is for the protection of all our customers.] . Thank you!

martinsson 2017-02-24 23:52

De försökte köra en fuling på en svensk friendly nyligen också. Tror tyvärr pinnen är som vilken skitbookie som helst inom några år.

Davebarbaren 2017-03-20 19:36

nvm

mwickholm 2017-03-30 08:05

Hur ställer jag in rätt tid i beta-vyn? Just nu är det Pacific Standard Time, alltså tio timmar efter.

matchingbetisover 2017-04-06 22:31

Aldrig spelat på pinnacle men vet att många hyllar dem.

Därför delar jag med mig av något jag hittade

http://forum.bettingadvice.com/showthread.php?t=103068

Nåväl, även här verkar folk inse

Seebbo 2017-04-06 22:44

Ja det finns nackdelar med Pinnen men de är fortfarande en av de allra bästa böckerna

bandyfan 2017-04-26 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 519316)
Det är ingen skatt på Pinnen längre :)

Vad har du för belägg för det? :) I en annan tråd sa någon det motsatta.

Seebbo 2017-04-26 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av bandyfan (Inlägg 526201)
Vad har du för belägg för det? :) I en annan tråd sa någon det motsatta.

Läs några sidor längre bak. Pinnen har en Maltalicens numera. https://www.pinnacle.com/sv/media/pr...-malta-licence

På SportMarket som den andra tråden handlade om finns det flertalet bookies som inte är skattefria, tex Sbo och IBC

bandyfan 2017-04-26 16:55

ta bort