Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   perfa & eddieh slirar 2012 - Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10945-perfa-eddieh-slirar-2012-speedway/)

eddieh 2012-05-23 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Izacfosho (Inlägg 186756)
för en som inte har ladbrokes, är sundström [email protected] bra?

Fast det är ju mot Dennis Andersson i den H2H:en på Bet365, och eftersom det är 3-way så måste Sundström ta två poäng mer. Andersson är jävligt mycket bättre än Kling, men visst det här objekt är också spelbart. Absolut inget maxspel men strax under medel kanske.

Good Luck!

Overkill 2012-05-23 20:56

eddieh, inte helt oväntat har IB också lagt maxlir på Sundström. ;)

Overkill 2012-05-23 22:30

+3.12u :moneybag:

Sundström hade inga som helst bekymmer och slog Kling LÄTT som väntat!! Poole kom igång något för sent och vann med 11 poäng. King's Lynn stod för kross av Wolves med 23 poäng och spreaden var egentligen aldrig hotad trots en tactical ride som vållade 1-8 i 11:e heatet.

Formen fortsatt bra inför helgens GP, två matcher från Elite League imorgon också, involverar båda lagen från kvällens tv-match som bortalag båda två. :popcorn:

Åter imorgon! :)

Overkill 2012-05-24 18:57

Två från kvällens två matcher.

Ogiltigt spel-ID: 1013790

Riktigt, riktigt bra odds trots bortaoval för landets bästa speedwaylag. Detta är en bana som bör kunna passa Holder & Co eftersom den faktiskt liknar Wimborne Road något. Till detta odds måste jag trycka lite hårdare, för Poole ska inte stå i mer än 1.55 denna match.

Ogiltigt spel-ID: 1013794

Vi såg alla igår att Sundström har toppat formen ordentligt. Ikväll är det samma förutsättningar som under gårdagen, lär bli sex heat för honom eftersom det är fortsatt R/R på Jepsen Jensen. Dessutom är detta en bana där han gjort fina resultat tidigare och det försämrar ju verkligen inte spelet i sig.

Bartchelor är iskall på alla sätt och vis. Har inte gjort några toppresultat alls i år varken hemma eller borta för Swindon och det lär inte ändras bara så här för en kväll. Får som mest fem heat ikväll, troligen bara fyra om hans form fortsätter som den gjort tidigare under kvällen.

Måste göra samma sak ikväll som under gårdagen på en stekhet Sundström och trycka in keramiken. :popcorn:

:hattenav:

Overkill 2012-05-24 19:18

Addar detta.

Ogiltigt spel-ID: 1013835

Helt OK insats av Panthers under gårdagens svåra bortamatch mot Poole. Efter att ha sett den insatsen och sedan jämföra med kvällens motstånd, så blir det givetvis lite enklare. Med lite flyt och bra körning som under gårdagen så kan de mycket väl få med sig något hem via en poäng vid torsk med max 6 poäng. Jag testar med medel!

:)

Overkill 2012-05-24 22:36

Gick ju riktigt bra idag också och storformen bara fortsätter. :D

+5.1u :moneybag: :moneybag: :moneybag:

Poole gjorde processen väldigt kort med Brummies och stod för en kross med 18 poäng, Sundström med sina 12 poäng hade inga problem att besegra Batchelor (som faktiskt gör en helt OK insats med sina 8 poäng), Peterborough var dock ett lågvattenmärke och var egentligen aldrig ens nära att täcka spreaden. Så går det när man bara lyckas knipa poängövertag i 1 av totalt 15 heat.

Nu laddar vi ordentligt inför lördagens GP från Göteborg. Återkommer under morgondagskvällen eller eventuellt lördag eftermiddag. Senast lördag 18:00 ska samtliga mina picks från veckans höjdpunkt finnas ute i tråd med analyser. :cheers: :hattenav:

Nu ska veckan rundas av på ett lika briljant sätt som den fortlöpt!!! Det har jag gett mig fan på! :)

Vlad 2012-05-24 22:40

För många heat för Jesper B Mongberg,värdelös!

Jaja du kan inte få in allt,bra jobbat igen :cheers:

Overkill 2012-05-24 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 186903)
För många heat för Jesper B Mongberg,värdelös!

Jaja du kan inte få in allt,bra jobbat igen :cheers:

Jo, han är inte vad han varit. Han ryktas dessutom hänga löst i Panthers och lär sannolikt inte bli kvar så länge till.

Jo, lite svinn får man ju räkna med. Man är ju inte unbeatable precis. ;)

Tack för positiv respons, Vlad! :hattenav:

Lazlo 2012-05-24 23:42

Har knappt haft tid att torka mig själv i röven efter tömning på senare tid men måste bara kika in och säga fan vad bra ni är grabbar! :thumbup:

eddieh 2012-05-26 01:50

2012-05-26 19:00SGPTH.Jonasson vs H.Andersen . FT 4 1.700

Jonasson är i stöten, verkar ha sett fram emot den här tävlingen länge. Vet att han måste prestera på topp när han nu får köra som wild-card. Hade jag varit den som delade ut frikort till GP-serien så hade jag valt Jonasson före både Lindbäck och Lindgren. Så pass bra är han, end of story. (Ok, smålänningen kommer aldrig bli civilingenjör eller raketforskare efter karriären, men det är en jävel på att åka speedway.) THJ SKA placera sig före Tösa-Hans Andersen i den här tävlingen, det är bara skada emot som jag ser det. Dansken är en riktig cocksucker, om man ska utrycka sig lite plumpt. (Och det gör man lätt när man som jag nu betar av Sopranos-boxen) :lol:

2012-05-26 19:00SGPJ. Hampel vs T.Gollob . FT 3 1.900

Hampel svek mig senast i Prag, hade väldiga problem att få fart på sin maskin. Var så uppenbart eftersom han tom blev frånåkt på rakorna. Senaste veckan har det gått bättre och jag hoppas att han och trimmaren Janne Andersson har kommit underfund med problemen. Gollob är inte längre så bra som tabellläget visar. Är snart nere på reservplats i Bajen, och som grädde på moset åkte han på en riktig smäll i tisdags när han låg avtuppad en stund. Knappast något positivt för en förare i hans ålder, och jag tror att fallet neråt i VM-tabellen börjar nu.

Kommer nog mer spel under morgondagen från min sida.

En liten teaser från Ullevi 2009 när den smutsige dansken Nicki Pedersen fick ett av sina beryktade damp-anfall. Han bröt två fingar i depån när han slog sönder en tv-skärm. Fin kille det där...

http://www.youtube.com/watch?v=ov0Ly...34792822095D85

:gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana:

Overkill 2012-05-26 02:41

Efter några timmars COD-lirande så är jag så jävla slut så jag väljer att sova och kommer med mina picks under morgondagen. Jonasson mot Andersen är ett mycket möjligt pick som eddieh redan lagt och jag är helt överens med våran forne speedwaystjärna. ;)

Åter under morgondagen! :cheers:

Overkill 2012-05-26 12:06

Då ska vi se, blev ett par spel idag. Detta är that's it, blir inga fler under eftermiddagen om det inte kommer upp något riktigt exceptionellt. :hattenav:

Ogiltigt spel-ID: 1015412

Såg riktigt bra ut och jävligt snabb på träningen igår och får inte göra någon mer slät tävling om han inte ska släppa iväg resterande förare i toppen ännu mer. Har fått en OK lottning med två innerbanor och en från yttern. Finalplats? Jodå, jag försöker igen!

Ogiltigt spel-ID: 1015416

Ärligt talat så har han varit värdelös på svensk mark senaste veckorna, senast i tisdag när han körde för Hammarby. Alltså, vad är fel? Motivationsbrist? Tror chansen att han bränner en finalplats är större än oddsen säger idag.

Ogiltigt spel-ID: 1015443

Detta blir med det ovan ett rent autobet med win på Hampel om han bara skulle hamna en poäng bakom Gollob, nu tror jag givetvis inte detta men utifall att. ;)

Ogiltigt spel-ID: 1015423

Britten såg riktigt bra ut i tisdags i Elitserien och har kört övertygande ligaspeedway senaste veckorna. Ikväll kommer han ha sin gamle boss, Alun "Rosco" Rossiter från Coventry i depån och det säger han kommer hjälpa till en hel del. Mer kan man läsa här: http://speedwaygp.com/news/article/1390/bombers-back-up

Att han ska kunna nå en semifinal än de ~14% som Bwin ger honom ikväll. Framförallt för spårlottningen där han tilldelats bästa möjliga förutsättningar för en fin tävling. Han kommer ha nysladdat varje heat när han kommer ut för att tävla, på det så har han fått två inner och en ytterbana. Han börjar i sitt inledande heat på innern och avslutar på detsamma. Kan verkligen inte tacka nej till att lira till 7.00 här!

Ogiltigt spel-ID: 1015453

Samma sak här, har fått grymma förutsättningar som sagt och nu ska han bara göra jobbet som han gjort i ligorna senaste veckorna. Då ska denna total inte vara några bekymmer alls.

Ogiltigt spel-ID: 1015425

THJ har tilldelats wildcard och förra säsongen i detta GP så avbröts den pga regn efter den fjärde heatomgången och han tilldelades en semifinalplats. Riktigt bra insats av THJ den kvällen och något liknande förvånar mig inte alls om vi får se ikväll! Han är tuff och backar inte för någon ute på banan, vilket gynnar honom väldigt mycket. Har väl kanske inte fått den bästa lottningen men jag hoppas det löser sig ändå, var inte någon jättelottning 2011 heller men då löste han det fint som sagt. :)

Ogiltigt spel-ID: 1015462

Tycker egentligen inte någon av de andra svenska förarna övertygar något speciellt för tillfället heller och detta borgar för en god chans för THJ att göra något fint ikväll. Detta odds är lite för högt och jag kan verkligen inte räkna bort honom i "Sverige-tävlingen" ikväll.

Ogiltigt spel-ID: 1015489

Kör sagolikt i Elite League och har varit riktigt bra senaste GP-tävlingarna efter att hans son såg dagens ljus omkring första tävlingen nere på Nya Zeeland vilket kan ha stört en del. Vann här 2011 i den korta tävlingen som blev avbruten pga regn. Kommer utan tvekan vara med och nosa på en finalplats ikväll och jag vill verkligen testa Top3 till 2.35.

eddieh 2012-05-26 18:21

2012-05-26 19:00SGPF.Lindgren vs A.Lindbäck . FT 2 2.000

Sista för kvällen, båda förarna har haft det tufft på slutet. Som förare är ju Freddie den mer talangfulle, men hans dåliga starter ligge honom i fatet. I går på träningen hade han dock ett ovanligt bra klipp i starterna, och kan han bara få till det från start ska han vara före Lindbäck som inte imponerade på träningen.

Nu kör vi... :cheers:

Overkill 2012-05-26 21:55

HÄRLIGT, eddieh!!! :clap:

Min dag var bättre än de tidigare GP-kvällarna så får vara nöjd. ;)

+2.18u :moneybag: :moneybag:

Det avslutar en monstervecka som slutar på totalt: +33.87u :D

Bluetramp 2012-05-27 23:04

Vill bara tacka performance o eddieh för era kunskaper om speedway. Det är en fröjd för en som bara kan följa speedwayen på håll numera, då Kaparna packade ihop för några år sedan.

Att läsa era rekar, där man verkligen känner att personerna har grundkunskap i ämnet och kan analysera chanserna på ett bra sätt, är något ovanligt i denna djungel av självutnämnda experter i sportsbetting.

Stort Tack !