![]() |
perfa & eddieh slirar 2012 - Speedway
Yo yo maddafackars!
Då var vi tillbaka för ytterligare en säsong, rejält revanschsugna. Framförallt jag, 2011 var ta mig fan under all kritik och då var det framförallt picksen från Polen som sket sig kapitalt med 50% av de totala förlusterna bara där. Totalt så blev resultatet för 2011 följande för min del: http://i44.tinypic.com/210iwkk.png Och detta är ju absolut INTE OK, det får verkligen inte upprepas så jag har tagit till ett nytt grepp.
Jag vet inte om jag personligen kommer förändra något utöver detta, det är väl något som kommer fram allt eftersom när säsongen fortlider. Upplägget är som vi hade det under 60% av 2011, alltså att vi splittar dagboken så att vi har allting samlat på samma ställe. Vi lägger egna picks var för sig och det kan inträffa väldigt ofta att vi kommer upp med samma picks likväl att vi går emot varann då jag och eddieh inte delar tankarna om ett specifikt pick. Givetvis hoppas vi på att det kommer återkomma samt även tillkomma några eldsjälar som förra säsongen hade väldigt fina tankar och picks i vår 2011-dagbok. Dessutom hoppas vi på en lika stor uppslutning med frågor om saker och ting som rör sporten. Ni är även hjärtligt välkomna med egna tankar och funderingar, det är inget som vi sätter stopp för så länge det rör sig om sporten i sig eller något specifikt pick som ni själva fått upp ögonen för och vill ha lite feedback runt. Om eddieh har något han vill tillägga, vilket jag absolut räknar med, så kommer det nog postas här sinom tid. Ja, det var väl allt jag hade att bjuda på idag. Snart brummar det igång igen, mycket härligt och jag ser fram emot året med tillförsikt! Kopierar även in nedanstående regler då de faktiskt kan appliceras väldigt bra även i våran dagbok. Påminnelse om regler i perfa & eddieh slirar 2012 Citat:
|
Tänkte det kunde vara lite skoj med en omröstning för att se vem de flesta här @ Sharps tror blir världsmästare framåt hösten.
:hattenav: Omröstningen stängs dagen innan GP-premiären på Nya Zeeland (nytillkommen arrangör för denna säsong) som går av stapeln den 31/3. Väl mött! |
Ja fan polacker kan man inte lita på ;) Näe men kul att speddwajen drar igång för er boys och best of luck i år nu!
|
Lycka till grappar!
|
Ahh äntligen ett säkert vårtecken :smoke:
Som det går för mig nu kommer mina nya Bet365 konton inte ha några problem att överleva våren så jag ska rygga. Get them boys! :cheers: |
Sedär ja, snart dags för lite speedway igen och det ska ju bli roligt! Polen suger så det är nog lika bra att du lägger ner det då man inte vet om de drack 1 eller 2 flaskor vodka till lunchen på matchdagen.
Ska bli mycket trevligt att följa dagboken denna säsongen också och få ta del av era fina spel och så ska jag väl kanske kunna bidra med något här och där jag också! Kör hårt! (passar bättre än någonsin att säga just här:)) :cheers: |
Inte mycket att tillägga efter Perfas utomordentliga första-post. :cheers:
Ruggigt kul att det drar igång snart. Bara 42 dagar kvar till premiären av SGP 2012 som kommer att avgöras i Nya Zeeland. Min plan för året är att främst fokusera på svenska elitserien och GP:serien, det är där som jag har haft mest framgång. Picks från England kommer bli mer sällsynta och Polen kommer bara liras om jag hittar något extraoridinärt tilltalande. ( typ underspel på Bjerre och Nicki) :smoke: Eventuella ryggare vill jag bara förvarna om att jag brukar vara väldigt trögstartad och visa röda siffror de första veckorna. Brukar ta ett tag innan man får kläm på förarna och var dom står. Så rygga med försiktighet i början är mitt fega råd. Återstår bara en sak... Spoiler:
|
Måste också säga att jag blev ganska förvånad när Nicki ledde omröstningen då jag lagt min röst. Nu ser jag att båda dagbokens grundare tagit rygg på Hampel efter att den klokaste här på forumet spräckt hans nolla och visat vad som är rätt svar :rolleyes:
Men vem vet, Nicki kanske dopar sig till denna säsongen, den som lever får se! :popcorn: |
Jag röstade på ryssen, han har bäst namn.
Jag har smygläst lite i er förra dagbok och kommer titta in här ibland när jag vill att ni drar en massa siffror. :D Lycka till! |
Friska upp mitt minne grabbar; körde ni ett gemensamt ett tag förra året och sen särade på det sheetet eller hur var det nu? Försökte hitta förra årets men det har gått upp i rök tror jag eller så har morgonkaffet inte kickat in.
Är även intresserad av hur många picks under förra säsongen som las hos Nordicbet respektive Sportingbet, om det inte är för mycket begärt ;) |
Citat:
Jag har ju ett TOTAL-sheet där samtliga mina egna picks från 2010 + 2011 ligger och det handlar om 749 spel, men det har jag gjort privat för att använda som ett arkiv typ. Det där som du undrar kan jag kolla upp lite snabbt. Nordicbet http://i44.tinypic.com/1oum3n.jpg Sportingbet http://i41.tinypic.com/30wmrr6.png :hattenav: |
Snaaaaaaaart drar det igång!!!!! :D
Vi tar ett klipp från förra årets British Final bara för sakens skull också. ;) http://www.youtube.com/watch?v=Onvqc...eature=related |
Bara två veckor kvar till GP-premiären i Auckland. Och frågan är om en VM-tävling någonsin har körts på en mer vacker plats än Western Springs Stadium?
http://media.speedwaygp.co.uk/images...&maxheight=302 Banan kommer mäta 413 meter (längst i hela VM-serien). Speedwaysäsongen smygstartade i söndags med en internationell tävling i Birmingham, där Ben Barker lite överraskande drog det längsta strået. Bakom sig hade han betydligt mer namnkunnigt folk som Nicki Pedersen, Kennet Bjerre och Chris Harris. Mycket imponerande gjort av Barker eftersom han har dragits med en benskada, och spenderat stora delar av vinteruppehållet på sjukhus. Lite godis från fjolåret. Här är det Jaroslaw Hampel och Martin Vaculik som har en härlig duell i polska ligan. http://www.youtube.com/watch?v=pTo7W...eature=related See ya :smoke: |
Underbara nyheter så här på morgonkvisten då det nu är helt klart att TV10 kommer att fortsätta sin bevakning från engelska ligan. Premiären kommer ske den 2 april klockan 20:30.
Eddieh is a happy panda.:clap: |
o fan va jag har väntat på detta, kommer inte rygga förräns efter mitten av säsongen men har längtat efter era otrooooooligt utförliga rekar (= långa :) )
All lycka !! :cheers: |
Dåså dags att återigen fokusera på det väsentliga här i livet, efter en låååååång vinter. Nordicbet är tidiga ute med oddsen inför kvällens returmöte i Elite Shield. Poole drog det längsta strået i måndags och vann med 46-44 på bortabana. Miedzinski är en förare som jag håller högt men han hade inte helt oväntat problem på knixiga Monmore Green. Det blev bara 3 poäng på 4 heat, och han hade enligt uppgift problem med för starka motorer. Nu kommer hans nya hemmabana passa honom bättre, men jag tvivlar ändå på att han ska komma upp i 8 poäng från sin svåra femte-position i laget. Det lär ta några matcher innan polacken kommer underfund med de tekniska banorna i UK. Heat 13 kommer innehålla Holder, Lindgren, Woffinden och Adrian himself. En förväntad nolla där, och det är bara tre heat kvar att skrapa ihop poängen på... Jag kommer att vara upptagen under dagen med annat därav det tidiga spelet. Eventuellt kommer Bet365 även att erbjuda odds till kvällens match. Eventuella ryggare kanske vill avvakta och se om de erbjuder en bättre lina än den här. Annars säger vi väl som vanligt; Let's get this! :cheers: |
Citat:
|
Härligt med ett lir, eddieh. :cheers: Lycka till!
Ska spåna igenom och se om det kommer något 2012-premiärpick från min sida ikväll också. :) Annars blir det jävligt mycket taggning inför Färjestad v Hv71. Ikväll måste vi vinna för att överleva!! Återkommer om det finns något kul lir från kvällens speedway alltså. :) |
Om det är någon nörd som vill följa spelet så går det bra här;
http://twitter.com/#!/poolespeedway http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_wm Miedzinski nollade i sitt första heat.:evilgrin39: |
Äsch, efter en smakstart där polacken nollar i sitt första heat så får han till tre bra heat och även vinner det tuffa heat 13. Riktigt starkt gjort. Hade inte räknat med att Miedzinski skulle slå Lindgren två ggr. |
Ny match ikväll. Och hade det inte varit för den där vidriga joker-regeln som de tillämpar i UK, hade jag lastat hårt på hemmalaget Birmingham. Laget ser i mina ögon ut som ett av ligans starkaste, och att de rankas runt sjunde/åttonde plats i ligan av bolagen är ett skämt.
Låga odds på samtliga av kvällens picks men jag tycker att de "bara" ska sitta. Början på säsongen är alltid lite osäkert med formen på förarna därav håller jag ner insatserna något. Bara korta motiveringar.
Barker vann för en dryg vecka sedan en stjärnspäckad individuell tävling på den här banan. Jörgensen är en ung dansk som ikväll gör debut på den här nivån. Det jag sett av honom hitills bådar inte gott för Wolves...
Smolinski är en underskattad tysk som har som målsättning att kvala in till nästa års GP-serie. Tror han kommar trivas utmärkt på Perry Barr. Sowka hänger inte med på den här nivån. Har haft det utomordentligt svårt på sina inledande matcher i UK.
-5,5 mot en så bra förare som Pontus Aspgren känns ju rätt galet. Men faktum är att Josh Auty är något av säsongens utropstecken så här långt i England. Spöade så sent som i söndags Greg Hancock i Sheffield. Den unge britten kör ikväll som reserv och har betydligt lättare heat än Aspgren som kör på den ultrasvåra andrapositionen för bortalaget. 8-9 poäng tror jag att Auty med lätthet plockar. Aspgren har på sina två inledande matcher plockat sammanlagt 1 poäng. Let's get this :cheers: Radiosändning från matchen kommer erbjudas; http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_wm |
Citat:
Förresten två frågor. 1. Finns det någon sida likt oddsportal där man kan jämföra speedway odds på eller måste man kolla upp allt själv? 2. Sitter och tittar på SVS odds (H2H) för GP premiären om en vecka och där får man följande alternativ Chris Holder 1.8 X 7.2 Nicki Pedersen 1.8 Känns inte det som ett överodds på Holder? Tänker då på att han förra säsongen var bättre, att han är på uppgång (han och Ward är den nya aussie generationen) medan den fule dansken bara blir sämre och sämre samt att den här banan borde passa han bättre. Tänker på att den liknar de stora banor (500-600 meters) som han är uppfödd med i Australien. |
Citat:
Angående H2H som du fastnat för, det är 3-way spel, alltså att får båda lika antal poäng så blir det X. Jag kan säga så här, avvakta tills nätbookies släpper. Kan tänka mig att de kommer släppa runt ~1.70 eller kanske t o m något högre på Holder i en 2-way (Kryss borttaget dvs) mot Nicki. Inga spel för mig ikväll heller, hinner inte engagera mig och leta upp något för kvällen. Hade blivit jävligt kort om tid till spelstopp 20:30 och det orkar jag inte lat som jag är. :) Har idag istället bemödat mig igenom att fixa mitt truckkort, det var verkligen plättlätt och 2500 väl investerade kronor för närmaste framtiden. :cheers: |
Observera att SvS-headerna är SÄSONGSSPEL, och inget annat:popcorn:
|
Citat:
|
Citat:
|
Då är vi på spåret igen! :cheers: |
Nytt spel från ön ikväll. Harris är ju visserligen en personlig favorit men här tycker jag att sportingbet har tagit i lite väl mycket. King är ingen dålig förare och han slipper dessutom att köra par med Ben Barker i kvällens tävling då denne har styrning på annat håll. King ska kunna plocka 7/8 poäng och då måste Harris han en mycket bra kväll för att plocka fem poäng mer än det. Intressant är också att Harris kör som nummer ett för Coventry. Han har en förmåga att göra svaga insatser i heat nummer ett. Det såg vi prov på så många gånger under fjolåret. I årets första tävling på Brandon började han också med en nolla. En liten chansning detta spel då ju Harris såklart är den bättre av de två, men oddset är klart intressant till denna höga lina. Let's get this:cheers: |
eddieh, tänk på att det är Midlands League och inte Elite League ikväll, inte lika högprio bland förarna. Lite försäsongsstuk på dessa matcher och känns halvvanskligt. ;) Lycka till dock, gick ju fint igår.
Jag kliver antagligen in i matchen under morgondagen, då startar Elite League på riktigt med matchen mellan Eastbourne v Belle Vue! :D |
Gick ju alldeles utmärkt det där. King: 2, 2, 3, 3, 3 = 13 poäng Harris: 2, 2, 2, 1, 0 = 7 poäng Harris har all anledning att fundera på ett och annat inför nästa helgs GP-premiär. Blev frånåkt av sin parkompis Aaron Summers i flera heat. Tveksamt om det kommer några spel från min sida imorgon. Ska nämligen jobba extra.:thumbdown: |
Citat:
Sry, var bara tvungen. Har inte hunnit tacka i veckan...just för att jag har jobbat över :sad: Grymt kul att de är igång igen iaf. |
Dags för premiärliret anno 2012 då.
Ogiltigt spel-ID: 888393 Väljer att direkt kliva med Eagles ikväll i Elite League-premiären, det man egentligen minst kan kräva är en double digit-viktoria mot ett Aces som jag inte riktigt kan placera i serien ännu. Gästerna har ju framförallt två förare som kan Arlington riktigt bra och det är Schlein samt Shields, räknar med att de skrapar ihop ett par poäng tillsammans. Ett rätt homogent lag rättigenom IMO som kan bli alltifrån fågel eller fisk denna säsong. Eagles har inte gjort speciellt mycket med sitt lagbygge från föregående säsong utan bygger vidare. Bjarne Pedersen har gått till Birmingham och det är absolut ett litet aber men jag tror inte att det kommer påverka sådär jättetungt då de fortfarande har ett riktigt bra bygge att gå runt på. På reservsidan är det svag fördel gästerna, men jag undrar lite hur t ex Eklöf kommer klara av att manövrera runt Arlington ikväll? -9.5 är några poäng för snällt satt, hade själv räknat med att i princip samtliga bookies hade utgått ifrån åtminstone double digit-spread. :hattenav: Livescore-länk med heat-för-heat: http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=9868 |
Ser ju bra ut spelade på fel först :whoco5: körde på tror det var bara heat 8 spel den linan var på-6 såg det efter att det var fel men jag ser att den gick in med :) 3u fick tillbaka 6u eller precis under fick 1,95 på det spelet.
Och ditt spel ovan ser ju ut att sitta om jag inte ser fel på länken ovan lämnade in den med så tack för tipset ska försöka att följa så mycket jag hinner. Tack och bock :hattenav: |
Citat:
Ogiltigt spel-ID: 888393 Eagles v Aces 55-40 :moneybag: :popcorn: +3.15u Japp, den satt med rätt god marginal till slut. Inga bekymmer där inte och skönt att ha premiärliret avklarat, nu är det bara att köra på som vanligt! |
Plockar ett spel inför lördagens bagarväckning.;) Profiterade mycket förra året på att spela emot Jason i de flesta GP-tävlingarna. Och jag vidhåller att han passerat zenit i karriären, och numera fokuserar mest på sina feta lönecheckar i klubblagen. MEN! Han ska inte stå i tolv ggr pengarna när nu GP-serien inleds på hans breddgrader. Hela vintern har han hållit igång med racing i Australien, (mer än vanligt) för att komma så bra förberedd som möjligt inför premiären. Har ju visserligen inte tävlat något i europa under försäsongen men det ser jag enbart som en fördel för veteranen. Han slipper den mördande tidsomställningen som hans konkurrenter måste deala med. 27 timmars flygresa till Auckland och mindre än en vecka att acklimitisera sig för de övriga. Förarna från europa fraktade redan den 16 mars sina cyklar och motorer med fartyg, och de har knappast hunnit prova ut det som funkar bäst av det materialet. Kort sagt, jag tror att det här är Jasons bästa chans för året att vinna en GP-tävling. |
Har hackat lite på Sowka förut då jag har svårt att se honom behålla sitt jobb i Wolves säsongen ut. Men den här linan krävs det inte mycket för att klara. Polacken såg mycket stabilare ut i senaste matchen borta mot Brummies, och plockade en tvåa i det inledande heatet då. Nollade visserligen i sina tre nästa heat, men han hängde med bra i dessa. Körde sin första match i Polen i lördags och gjorde det med bravur. 8 poäng på 4 heat (ett stopp) borta mot Zielona Gora. Spöade Rune Holta i ett heat och det är inte det lättaste i Polen. På en så knixig och chansartad bana som Monmore Green är det ju inte heller ovanligt att "gratispoäng" delas ut... Let's get this :cheers: |
Gillar inte "försäsongsmatcher" men ska ändå kika över kvällens match mellan Wolves v Brummies och se om det finns något bra. Lutar dock åt att det får vara, men vi får se närmare 20:00. Återkommer. :cheers:
|
eddieh och förvisso alla andra, här har ni extraordinärt fylliga previews för årets Elite League:
GRYMT fyllig preview från Skysports - http://www1.skysports.com/speedway/news/12267/7578922/ Alun Rossiter preview - http://www1.skysports.com/speedway/news/12267/7612264/ SkyBet preview - http://www1.skysports.com/speedway/news/12267/7612274/ Happy reading! :hattenav: :popcorn: För övrigt, sitter och funderar på ett pick från kvällens match. Återstår att se om jag trycker av till slut. |
Säsongens andra bet får bli följande, håller ner insatsen avsevärt, det är trots allt bara "träningsmatch".
Ogiltigt spel-ID: 892234 En, faktiskt, riktigt urvattnad match IMO ikväll. Båda lagen utan sina GP-stars då både Lindgren (Wolves) och B Pedersen (Brummies) är på väg ner till Nya Zeeland för säsongens första GP-tävling som går av stapeln natten mot söndag 05:00 (svensk tid). Varför väljer jag då följande bet på att King tar max 10 pinnar ikväll? Dels för att han tidigare har kört sådär på Monmore och verkar inte riktigt få till det på denna bana. Dels därför att han ställs mot förare som lär vara hungriga att visa att de är fullt dugliga att ingå i de båda lagens uppställningar under säsongen. Han kör i par med Barker och det är ingen lätt "motståndare", tror han kommer köra riktigt bra ikväll för övrigt och räknar med att King tappar ett par pinnar där. I övrigt ställs han mot bland annat Woffinden, Klindt, Proctor, Aspgren. Alla dessa i Wolves och alla har kapacitet att klappa britten över fingrarna, framförallt de två förstnämnda. Tror han får väldigt svårt att rå på Woffinden på bortabana. Utöver sina fyra ordinarie heat lär han få ett riders-heat (eftersom Bjarne saknas) samt antagligen köra i nomineringsheatet om han inte väljer att stå tillbaka för någon annan eller så. Hur som helst, det är värt en liten peng på att King stannar på max 10 pinnar. Livescore från 20:30 - http://speedwayupdates.proboards.com...ay&thread=9883 |
Citat:
Men det här är den enda previewen jag behöver inför säsongen; http://www.smileywhite.co.uk/wp-cont...portsPanel.jpg :thumbup: |