Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Melodifestivalen och Eurovision (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/10955-melodifestivalen-och-eurovision/)

Norrman90 2012-05-24 17:15

På Pinnacle kan man spela på "Will Sweden Win Semi Final 2?"

Funderade på det, hur vet man vem som vinner semi finalerna? Dom tar väl bara ut 10 låtar i slumpad ordning och sen går alla vidare till finalen. För det finns även "Will Sweden qualify for the Finals?", vad är skillnaden?

lars 2012-05-24 19:25

Loreen - Euphoria (Sweden) Jury Rehearsal #Eurovision #Songfestival #ESF #ESC ....http://twitvid.com/F9BHM

lars 2012-05-24 19:25

MÄKTIGT

Sandy 2012-05-25 01:27

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 186851)
På Pinnacle kan man spela på "Will Sweden Win Semi Final 2?"

Funderade på det, hur vet man vem som vinner semi finalerna? Dom tar väl bara ut 10 låtar i slumpad ordning och sen går alla vidare till finalen. För det finns även "Will Sweden qualify for the Finals?", vad är skillnaden?

Den exakta listan får du reda på efter finalen på lördag!
Således är det mycket stor skillnad på "Vinna semifinal 2" och "Gå vidare från Semifinal 2"

dellgren 2012-05-25 02:24

Citat:

Ursprungligen postat av Maijadona (Inlägg 186811)
Om du får välja en av dessa tre. Litauen, Vitryssland eller Kroatien. Vilken tror du har bäst chans att ta sig till final?

Fan den missade jag - men det var tur för jag hade sagt Kroatien (som missade final). Litauen tycker jag är en skräll att han tog sig till final...

Norrman90 2012-05-25 09:13

Citat:

Ursprungligen postat av Sandy (Inlägg 186942)
Den exakta listan får du reda på efter finalen på lördag!
Således är det mycket stor skillnad på "Vinna semifinal 2" och "Gå vidare från Semifinal 2"

Okej, jo jag gissade att det var stor skillnad men visste inte att det skulle komma en officiell lista över semifinalerna.
Tack för svaret!

marling 2012-05-25 11:08

varför är sverige storfavoriter att vinna ESC?

tycker det känns konstigt, 1.72 hos pinnen att Swe INTE vinner känns istäntfall bättre.

turknationerna röster ju alltid på varandra ovasett hur dåliga/bra låtar de har.

Rehn108 2012-05-25 13:23

Hur många nationer är det som avger röster? Och hur många av våra grannländer är med?

Man kan spela på om Sverige får över 4,5 tolvor. Om nu låten är så mycket bättre som alla säger, då kan vi väl räkna med tolvor från de flesta av våra grannar. Jag funderar alltså mest på hur många grannländer som är med, och hur många övriga länder vi ska behöva hoppas på för att kunna få ihop 5 tolvor eller mer.

Odds 1.72 hos bet365.

EDIT: Kan det vara de 42 tävlande länderna? Det låter ju oerhört mycket.

mangofreak 2012-05-25 14:04

Efter att ha sett gårdagens semifinal och även tittat runt lite på youtube på de olika bidragen som är med, så valde jag att lägga två spel inför finalen:

Cypern (Top10 placering) 3.50 odds
Estland (Top10 placering) 4.33 odds

Även Turkiet har ett intressant odds (2.40) för att fixa en Top10 placering. Vinnare vågar jag inte spela på även om jag tror att Loreen tar hem det.

nb79 2012-05-25 15:18

Citat:

Ursprungligen postat av marling (Inlägg 186965)
varför är sverige storfavoriter att vinna ESC?

tycker det känns konstigt, 1.72 hos pinnen att Swe INTE vinner känns istäntfall bättre.

turknationerna röster ju alltid på varandra ovasett hur dåliga/bra låtar de har.

Knepigt att betta efter semifinalen när oddset rör sig så mycket och dessutom åt fel håll. Finns säkerligen folk som har koll på resultatet på semifinalröstningarna. Att gå mot oddsrörelsen då känns riskfyllt. Men visst håller helt med att Sverige på förhand var förvånansvärt stor favorit. Lägg till bias att Sverige "alltid" är överskattat i eurovision.

djungelhjul 2012-05-25 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Rehn108 (Inlägg 186985)
Hur många nationer är det som avger röster? Och hur många av våra grannländer är med?

Man kan spela på om Sverige får över 4,5 tolvor. Om nu låten är så mycket bättre som alla säger, då kan vi väl räkna med tolvor från de flesta av våra grannar. Jag funderar alltså mest på hur många grannländer som är med, och hur många övriga länder vi ska behöva hoppas på för att kunna få ihop 5 tolvor eller mer.

Odds 1.72 hos bet365.

EDIT: Kan det vara de 42 tävlande länderna? Det låter ju oerhört mycket.

Alla 42 länder röstar antar jag.

djungelhjul 2012-05-25 17:54

Jag lirar två spel på ladbrokes:

Cypern före Grekland till 2.37. Personligen tycker jag Cypern är mkt bättre än Grekland och tycker jag ser Cypern före Grekland i många omröstningar på nätet. Bet365 har dem helt jämnt menladbrokes har ett bra odds på Cypern tycker jag.

Irland ger Sverige 12p till 4.33. Irland ska väl ge tolvan till Storbrittanien tycker man men jag tror inte så blir fallet. Litauen är favorit att få tolvan av Irland men jag chansar på att Sverige får den då Irland är ett musikkunnigt land :)

BraOdds 2012-05-26 00:09

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 187032)
Jag lirar två spel på ladbrokes:

Cypern före Grekland till 2.37. Personligen tycker jag Cypern är mkt bättre än Grekland och tycker jag ser Cypern före Grekland i många omröstningar på nätet. Bet365 har dem helt jämnt menladbrokes har ett bra odds på Cypern tycker jag.

Irland ger Sverige 12p till 4.33. Irland ska väl ge tolvan till Storbrittanien tycker man men jag tror inte så blir fallet. Litauen är favorit att få tolvan av Irland men jag chansar på att Sverige får den då Irland är ett musikkunnigt land :)

Cypern före Grekland finns även till 2,50 hos StanJames.

Sandy 2012-05-26 00:57

Och eftersom alla blir limiterade på StanJames så finns 2.40 @ SportingBet

Sandy 2012-05-26 01:15

Ett surebet finns:

Cypern - Grekland H2H
Cypern @ StanJames 2.50
Grekland @ PaddyPower 2.10

Surebet: 14.13%