![]() |
Ar envis nar det galler cricketen och lagger aven till:
Ogiltigt spel-ID: 949501 Pune orkade inte med Delhi i forra matchen men faktum ar att man ar 4-4 efter atta spelade matcher och ar nu endast ett poang bakom RCB och 4:e platsen. Deccan ligger efter sex matcher hopplost sist med 0-5 (och en delad poang efter washout). Dale Steyn ar den enda spelaren som haller upp laget och pa bortaplan mot Pune som har mycket att spela for tycker jag det ser morkt ut for Chargers. Sade till mig sjalv imorse att 1.70 skulle vara spelbart, darfor tar jag garna 1.75. |
Jaha, Yokohama blev helt overkorda av Giants och Takasaki valkomnades tillbaka till verkligheten. Som tur var gick bada de andra spelen in, over 4.5 satt komfortabelt (4-5 slutresultat) och Tigers lyckades avgora en 0-0 match i 10:e.
NPB har vilodag imorgon men infor kvallen/natten/morgondagen har jag tre spel: Ogiltigt spel-ID: 950046 Ogiltigt spel-ID: 950048 Ogiltigt spel-ID: 950068 Nej, nu ska jag satta mig framfor TV:n och se lite cricket. Pa aterseende. |
Mycket upp och ner, lite otur med Mets igar efter tidig ledning och 5-3 i hits och anda slapper man tva skitruns och det blir forlust i 1st 5. Sen vinner man hela matchen for att stro salt i saren. Fyra av de fem senaste 1st5 forlusterna har laget jag spelat vunnit.
Forsta golfspelet kommer bli vinst om inte projected cut andras (haller tummarna), i det andra kommer bada spela med Charley slappte sju slag idag (ledde med 3 infor dagens runda). IPL gick precis in, Delhi spelade fantastisk cricket (lagger upp hojdpunkterna har senare). Lade tre MLB-spel i spreadsheetet tidigt imorse: Ogiltigt spel-ID: 951026 Ogiltigt spel-ID: 951027 Ogiltigt spel-ID: 951028 Eventuellt nagot NPB-spel pa gang for lordagen. |
2012-04-28 Hiroshima Toyo Carp - Tokyo Yakult Swallows (NPB)
https://www.sharps.se/forums/includes...s/baseball.jpg
Datum: 2012-04-28 Tid: 06:30 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Hiroshima Toyo Carp - Tokyo Yakult Swallows Period: ft Spel: Tokyo Yakult Swallows ML Insats: 1.00 Odds: 1.847 Bolag: PinnacleSports Motivering: Tokyo Yakult Swallows leder nagot ovantat Central League efter 22 matcher med 13-7-2. Offensiven ar med japanska matt inte dalig, Swallows slar .245 och har 10 HRs (delad ledning i CL). Dock ar man bara 10 runs+ totalt. Idag startar man Katsuki Akagawa som har kommit upp i 28.1 IP pa fyra matcher, 2-1 och 0.95 ERA. Akagawa pitchade forra matchen 9 IP utan att slappa en run, forsta shutouten for aret for Yakult. Hiroshima ligger pa 4:e plats i CL med 10-11-2 och ar alltsa 3.5 matcher bakom Yakult. Framst ar det offensiven som sett blek ut, man slar .206 vilket ar nast samst i hela NPB. Yuya Fukui ar forsta pitchern ut och han ar 1-1 efter tre starter (17 IP) med 3.18 ERA. Fukui har slappt 2 HRs redan (flest av lagets pitchers) och trots att han har en hyffsad put-out-pitch sa har kontrollen inte infunnit sig annu, 17 K / 11 BB. Akagawa pitchade i den senaste matchen lagen mottes, det blev 7 IP utan nagon slappt run och Yakult vann med 1-0. Det var andra matchen mellan Yakult och Hiroshima den har sasongen, forsta vann Yakult med 10-1. Carp kommer in efter att ha forlorat fem av de senaste matcherna, och om man bortser fran en sweep mot bottenlaget BayStars forra veckan har man 1-9-1 mot slutet. Yakults form ar motsatt, 8-2-1 sedan den 14:e. Bortaplan till trots, Yakult bor ha stora chanser att vinna har mot en slumpande offensiv. Kanns som lordagens basta spel. |
Lite highlights fran Daredevils inning under morgonens IPL-match:
http://www.youtube.com/watch?v=5sUROhMJZRc&feature=plcp Jayawedene, Sehwag och Pietersen hade nagra fantastiska overs. Cricket at it's best! |
Ingen rolig natt alls, tycker det var en del otur sarskilt i Toronto-matchen. 4 runs i de sista tva inningsen efter att Romero pitchat riktigt bra. Japan fortsatter dock att ga som taget, bade reken och det andra spelet gick in.
Har lagt in sex spel i spreadsheetet infor natten och morgonen, 2 MLB och 4 NPB. Kan eventuellt komma ett HCP-spel i Japan men det kanns sadar att spela pa nastan alla matcher. |
http://us.cdn4.123rf.com/168nwm/naka...background.jpg
Go NPB, cricketen kommer tillbaka tids nog! :KO: |
0-4 i Japan, kanns fanimig inte klokt. Borde nog skriva detta i avreageringstraden men i de matcherna blev det 15, 10, 10 och 14 hits respektive. Snittet i Japan ar 2.13 hits per run sa att inte ett spel gick in ar.. Ja.
Verkar vara betydligt svarare an jag trott att halla sig over +/- strecket detta aret. |
Citat:
|
Håller med föregående talare, upplever det likadant, men ser fram emot den första som klarar av det! :)
Bol! |
https://www.sharps.se/spreadsheet/8238
Förvisso 179 spel men jag tror han hade orkat över ROI 105 utan några större problem även med 21 spel till...:rolleyes: Dock var tydligen bara 130 spel Baseball men med denna säsongs pålagda är det väl över 200 iaf och fortfarande en stabil ROI på runt 110. |
Citat:
Samtidigt har man en betydligt lagre wig pa baseball (och andra stora marknader), PinnacleSports har en utbetalning pa 98-99% i MLB och NPB. Det gor att forutsattningarna ar betydligt battre om man har en vettig model/satt att cappa pa. Limits spelar ocksa stor roll, aven vilka bolag som erbjuder odds. Jag har inget forutom respekt for folk som cappar och spelar mindre ligor och sporter men faktum ar att i langden haller det inte om insatserna ar tillrackligt hoga. Wagner har en signatur som ar mycket sanningsenlig. ROI ar viktigt men insatsen bestammer helt storleken pa vinsten. Hursomhelst, min kommentar tidigare idag var mest av frustration. Samtidigt hade jag 18-9-1 i Japan fore dagens matcher (+125%) och visste att det skulle handa forr eller senare. Jag har 81 spel i regular season baseball den har sasongen och resultatet ligger pa den niva jag forvantat mig, jag ar pa inget satt missnojd. Att jag sedan slanger pengarna i sjon nar det galler andra objekt ar inte heller det ovanligt. Men men, jag aterkommer nar jag har 120 spel till och sa far vi se. |
MLB:n gick bra det senaste dygnet, 3-1 under sondagen och 2-0-1 for lordagsnatten. Det hjalpte till att balansera upp forlusterna i Japan. Skam den som ger sig dock, det blev tre spel infor morgonen anda. Jag vet att det bara ar lite over 3 timmar till forsta pitch men ja, sa ar det ibland. Linorna pa O/U har andrats lite och kande att sidospel var det enda vettiga. Har ar mina tre favoriter:
Ogiltigt spel-ID: 957068 Ogiltigt spel-ID: 957069 Ogiltigt spel-ID: 957070 Spelar aven KKR som underdogs mot Chennai men IPL har ju gatt sadar sa rekommenderar ingen att rygga: Ogiltigt spel-ID: 956721 |
Tva tuffa forluster i Japan, Hawks hade bases loaded bade i forsta och andra och Chunichi vann visserligen men endast med 1-0 trots 8-2 i hits. KKR och Orix vann dock och over de fyra spelen blev det lite vinst iallafall.
Lade ett spel i MLB i spreadsheetet en timme innan den tidiga matchen och har aven valt att spela tre till infor natten: Ogiltigt spel-ID: 957747 Ogiltigt spel-ID: 957748 Ogiltigt spel-ID: 957750 Och ja, jag vet att jag har skrivit fel datum. 31:e april, doh! Aja. NPB spelas imorgon med och det kommer med storsta sannolikhet nagot spel dar innan midnatt svensk tid. |
2012-04-31 Har du varit & smuttat på valborgs spriten månne? :lol:
|
Citat:
:drunk: |
Ok my bad..;)
http://www.youtube.com/watch?v=TFyTe0R9Kgg |
|
Ja, MLB:n har ju borjat rulla pa, i takt med att NPB:n svajjar. Det blev 3-0-1 dar idag, med en del marginaler pa min sida i det sista spelet.
Infor spelen innan lunch har jag fyra spel, ett i Indien och tre i Japan: Ogiltigt spel-ID: 958124 Ogiltigt spel-ID: 958125 Ogiltigt spel-ID: 958126 Ogiltigt spel-ID: 958123 Korrekt datum och allt! Tillbaka till bockerna en timme for att sedan forhoppningsvis vakna upp till lite vinst. Pa aterseende. |
Pune ser ut att forlora efter att ha gett upp en alldeles for stor chase, en RRR pa ~15 med 5 overs kvar. Men, jag ar inte sarskilt bedrovad da NPB gick 3-0 inatt. Nar jag forst kollade scoren trodde jag det var 1-1-1 men vid narmare inspektion sa hade jag ju 1st 5 i Mariners och linan var 4,5 i Giants-matchen (inte Yakult). Sett fran hits-perspektivet sa var det rattvist, och forhoppningsvis har NPB jamnat ut och stabiliserat sig lite.
I andra nyheter; jag har fatt vatten pa min kara dator och trackpaden fungerar ej langre vilket ar valdigt enerverande (som tur ar verkar allt annat funka). Tror jag kommer ha tid med att ga igenom dagens MLB-spel, slanger upp dom senare. |
Endast ett spel av intresse i MLB efter en snabb genomgang, valjer att spela samma som igar:
Ogiltigt spel-ID: 958817 Kommer aven komma med en tidig NPB-rek snart. |
2012-05-02 Nippon-Ham Fighters - Fukuoka Softbank Hawks (NPB)
https://www.sharps.se/forums/includes...s/baseball.jpg
Datum: 2012-05-02 Tid: 11:00 Sport: Baseball Land: Japan Liga: NPB Match: Nippon-Ham Fighters - Fukuoka Softbank Hawks Period: ft Spel: Över 5 Insats: 1.00 Odds: 2.070 Bolag: PinnacleSports Motivering: Lagger ut den har tidigt, bade p g a eventuellt tidsbrist senare men aven da jag ar lite osaker pa hur jag tror oddset kommer rora sig pa den har marknaden. Oddsen pa O/U ar lite oberakneliga i Japan och det ar mycket mojligt att den har kommer ga motsatt riktning och da kan det var vart att vanta ut nagra punkter till. Hursomhelst, jag har valt att redan spela den och mina tankar kring matchen ar som foljer.. Vi besoker Pacific League, NPBs motsvarighet till American League dar man anvander sig av en s k designated hitter, som slar istallet for pitchern. PL har traditionellt varit en mer offensiv division men i ar har den signalen forstarkts. En intressant jamforelse ar att i CL har det hittills stulits 55 baser. Samma siffra i PL ar 116 (!). Mindre skillnader finns aven i HRs, PL har 65 medans CL har 54. Dagens kombatanter ar aven de som har producerat flest runs i hela ligan. Nippon-Ham har 108 runs scored over 28 matcher, ett snitt pa 3.86 runs per match. Dock slapper man bara 1.86 runs och har alltsa 5.72 runs per match i snitt totalt. Fighters BA ar pa .257, bast i ligan och laget har gjort 16 HRs, aven det bast. Fukuoka har en intressant offensiv. Ett BA pa .254 som lag placerar Hawks som tvaa efter Fighters och man har producerat 93 runs framat (aven det pa andra plats). Hawks offensiv bygger pa fart, man har 38 SB vilket utgor mer an 20% av hela ligans total (12 lag). Med slagtrana har man alltsa enorm makt men laget ligger "bara" pa tredje plats i PL. Det stavas defensivt misslyckande. Sina 93 runs frammat matchar man i inslappta, vilket tro det eller ej rankar laget pa 11:e plats i NPB med endast Yokohama DeNA BayStars bakom sig. Det totala antalet runs i snitt for en Fukuoka match ar 6.89, overlagset hogst i Japan. Sist men inte minst maste vi berora morgondagens pitchers. For hemmalaget startar Tomoya Yagi, 2-2 och 2.52 ERA. Yagi gjorde en bra match senast da Fighters vann med 5-1 mot Marines, 6 IP och en ER. Han slapper dock hits hyffsat konsistent, WHIP pa over 1.10 och med Hawks fart kan det stalla till problem. Jag tror inte han kommer slappa enormt manga runs men om Fighters later 2-3 slappa forbi ar jag nojd. Mot en 5-run lina har hans fyra starter slutat 3-0-1 (tre over och en push). Kenji Otonari kastar forsta pitchen for Hawks. Med 1-2 och 2.01 ERA har han borjat sasongen bra och Fighters lar inte fa en jatteenkelt uppgift. Otonari kommer dock fran tva raka forluster och trenden i hans ERA pekar uppat. Det bor namnas att han pitchade en shutout mot just Fighters for tre veckor sedan och det vill vi inte se handa igen. Den offensiva potentialen i lagen gor det har spelet mycket intressant. Faktum ar att tredje basta lag i ligan offensivt endast har fatt in 78 runs, 30 samre an Fighters och 15 samre an Hawks. Dagens match slutade 5-3 till Fukuoka efter 10-7 i hits och da startade bada lagens aces. O/U 5 kanns inte ens som en coin-flip, jag skulle satta oddset har till 1.85~ och darfor kanns 2.07 val generost. |
Efter lite narmare titt blev det tva spel till. Vet inte hur lineupsen ser ut i Dodgers, forhoppningsvis saknas inte nagon viktig men de stora namnen i Rockies har riktigt daliga siffror mot lefties hittills i ar. Tror det haller iallafall i 5. Nastan dubbla pengarna kanns bra.
Ogiltigt spel-ID: 959481 Ogiltigt spel-ID: 959484 |
Kanns surt att ga 1-3 igar, det var en javla massa hits bade i Washington och i Japan. I mitt huvud visar det dock att jag ar pa ratt vag. Jag har valt att lagga tre 1st 5 i dagens MLB, kan bli nat mer i de sena:
Ogiltigt spel-ID: 960219 Ogiltigt spel-ID: 960214 Ogiltigt spel-ID: 960217 |
Toronto och Houston svingade riktigt bra idag och de tva forsta spelen satt. Lagger till foljande infor de sena timmarna:
Ogiltigt spel-ID: 961202 --- Har aven tre spel pa gang i Japan. Av ML-linorna att domma kommer 1st 5 och RL kunna erbjuda mycket varde och jag kommer lagga upp dom sa fart jag spelat sjalv. Matcherna borjar 6/7 svensk tid sa forhoppningsvis ar oddsen uppe snart. |
15 hits i Padres-Brewers men endast 5 runs. Brewers hade 8 team LOB och ja.. Inga clutch hits for Milwaukee, kortfattat. De andra tre MLB-spelen gick dock in, samtliga med bra marginal / tidigt skede.
Spelstopp i Japan ar om endast tva timmar men har varit tvungen att vanta ut Pinnacles 1st 5 och RL. Vi far hoppas att det ar morgonstund har guld i mun om ni hinner med att rygga: Ogiltigt spel-ID: 961390 Ogiltigt spel-ID: 961418 Ogiltigt spel-ID: 961419 BOL! :yes: |
Lite fade-material till lunch ocksa:
Ogiltigt spel-ID: 961420 |
Katastrof i Japan. Vet faktiskt inte vad som hander, allt gar at fel hall. Fan. :no:
|
Tung dag igar, Pune hade guldlage (liveodds nere i under 1.10) for att sedan klappa igenom helt pa slutet och forlora med en ynka run. Cricket ar inte min grej i ar..
Har lagt upp tva MLB-spel i spreadsheetet, ett i den tidiga matchen och ett i de sena. Kommer eventuellt nagot till, aven Japan. Kommer bli mycket jobb i helgen (sittande vid dator) sa jag bor kunna komma med mer tankar och rekar de narmsta dagarna. |
Mycket jojo, det har gatt upp och ned. Dagens tidiga MLB-spel gick bada in med mycket marginal (8-0, 5-0) och har tva kvar infor natten:
Ogiltigt spel-ID: 965872 Ogiltigt spel-ID: 966231 Leake har inte alls sett kul ut och jag tror att McDonald kan ge sina lagkamrater en hyffsad chans att ha ledningen efter 5. Gillar Pirates chanser har. Norris ger jag inte mycket for, hans ERA ar hogt men borde vara annu hogre. Det blev aven ett (kanske kommer ytterligare nagot) NPB-spel som jag tycker kanns riktigt bra pa forhand. Har spelat nagra kronor extra pa det privat: Ogiltigt spel-ID: 966245 Fujioka starta for Marines och har varit bra i ar. Dock ar hans ERA precis under 3 och han slappte 3 ER i sin forra start och kontrollen verkade vara franvarande. Nishiguchi ar en av Lions samre pitchers. Marines leder PL och slar betydligt battre an medlet, Lions har efter en sub-200 borjan av sasongen vaknat till liv offensivt. Bada lagens tre senaste matcher har gatt over denna, inklusive dagens match. Tror och hoppas denna sitter med marginal. Ohotad vinst i dagens IPL-match ocksa, ett Royals som underdog knockade Punjab. Tror pa liknande resultat imorgon, ungefar av samma skal. Chennai hor inte hemma i mitten av tabellen och Mumbai har verkligen haft tur mot slutet. Forutom Malinga har man inte mycket som talar for sig och trots bortaplan tror jag att de regerande mastarna tar det har: Ogiltigt spel-ID: 965922 |
Cards & Cricketen fadar vi annars ar det
http://img846.imageshack.us/img846/9315/80275215.jpg Som gäller :cheers: |
Det gjorde du ratt i Shell. Fast jag hoppas att Chennai gar in, har droppat 11 punkter pa Pinnacle (vilket ar en hel del kan jag lova). Det blev trots allt 4-1 i MLB:n, vinst pa Reds och U4 i LAA-Jays (som jag lade till senare) och de tva tidiga. Cards blev krossade, no point in talking about that.
Att 1st 5 i MLB:n gar betydligt battre an snittat (dock litet sample size) kanske ar nagot som talar for att jag ar battre pa att tyda starters an bullpen. Efter 38 spel ar jag 21-12-5 med 121.5%. Kommer antagligen fortsatta att prioritera 1st 5 spel. Hursomhelst, ny dag imorgon, lycka till mina vanner! |
4-1 efter 7 outs i Japan. :moneybag:
Lagger till: Ogiltigt spel-ID: 966887 Tror spelet kommer sjunka, gillar bada pitchersen och det ser ut att komma blasa in. Kommer finnas flera fina 1st 5 om oddsen overanstammer hyffsat med fulltid sa jag aterkommer cirkus 16:00 med spel i spreadsheetet. |
Lite kort notis men det blev ett 1st 5 i Japan ocksa:
Ogiltigt spel-ID: 966889 Nemas forklaring, believe me. :) |
Riktigt forbannad over att bada spelen i morse missade. Tredje spelet irad i cricketen jag forlorar med en run och inga balls. Kanske borde ge upp IPL vid det har laget men vi far se..
Har totalt fem spel i MLB idag (se sheetet), brukar inte ha sa mycket att halla reda pa men samtliga kanns bra. Det ar dessutom ingen Pro Yakyu imorgon sa.. Hursomhelst, far hoppas att MLB fortsatter att visa vagen. Lycka till idag allihopa, oavsett vad ni har pa kortet. |
Jaha, jag far val borja med att ursakta for bade dalig uppdatering och resultat. Jag har haft valdigt mycket att gora de senaste 10 dagarna eller sa och jag borjade misstanka att jag inte lade ner tillrackligt med tid pa spelen for att det skulle vara forsvarbart. En del av raset bestod av spel jag antagligen aldrig hade lagt om jag satt mig in battre, en del var bara ren otur. Hursomhelst, jag kommer fortsatta fran och med idag och det kommer endast bli baseball, atminstonde tills kassan aterstabiliserats lite.
Danke! |
Blev tre spel infor kvallen/natten:
Ogiltigt spel-ID: 983276 Dodgers moter Padres, och jag tror precis som O/U-linan antyder att vi kommer fa se en relativt snal match nar det galler runs. Capuano har efter en tuff forsta match (mot just Padres) sett ut som en av ligans battre pitchers. Han har t ex endast slappt 2 ER de senaste fyra starterna (27.2 IP) och 5-0 for sasongen med 2.06 ERA. Clayton Richards har haft det tuffare och ar 1-5 med 5.32 ERA (dock betydligt battre pa hemmaplan) och har fem raka forluster. Padres offensiv ar traditionsenligt kass och trots att Dodgers forlorade med 5-1 nu senast mot D-Backs ar man det battre laget. Mycket fint odds i mina ogon pa 1st 5 da Dodgers BP inte ar superstabil. Ogiltigt spel-ID: 983318 Under och skitungen Ubaldo gar inte ihop sager ni.. Mja, Jimenez har inte haft en bra start pa sin Indians-karriar men alla vet vad han gar for. Mot Texas sken han till ordentligt och trots en liten bump i gatan senast mot Red Sox tror jag han kan halla hyffsat tatt de forsta fem i dagens match. Hans siffror pa hemmaplan ar betydligt battre (typ 4 ERA battre) och idag kommer det blasa in mot dugout ganska hart. Mot en mycket svag Mariners offensiv som blev nollade igar tar jag mina chanser. Kungen bor kunna klara av Cleveland i fem. Pa det hela taget tror jag det kommer bli 2-3 runs som mest men koper en halv till 4. Ogiltigt spel-ID: 983314 Bud Norris ar en overskattad fetknopp som har lottat (Sharps nya inneord?) till sig mycket den har sasongen. Wolf sag bra ut senast och nu har Astros antligen borjat komma pa glidning och da ska inte Brewers vara underdogs har. |
1-2 i MLBn och 1-1 i Japan.
Tva spel i tidiga MLBn i spreadsheetet. |
Oddset på över i Red Sox-Orioles stiger jättemycket. Vet du varför?
|
Citat:
|