![]() |
maddmax - MMXII and counting (Blandat)
Hej,
En del här vet redan vem jag är men tänkte ge en kort presentation. Närmar mig 30 år (obehagligt att tänka på men har en bit kvar som tur är), studerar och arbetar som forskningassistent vid ett amerikanskt universitet. Har hållit på med betting till och från de senaste 7-8 åren, främst baseball. Det har blivit en del avbrott och uppehåll (iallafall från publika forum) men ska försöka vara mer pålitlig nu då allt runtomkring tillåter. Under de närmaste månaderna kommer jag fokusera på baseball, golf och cricket. Jag har valt att starta en ny dagbok och spreadsheet, främst för att samla allt på ett ställe men även för att göra det enklare för mig själv då jag ändrat insatsnivå både från tidigare år och från försäsongen. Samtliga tidigare spreadsheets finns dock inför allmän beskådan under min profil. Hursomhelst, jag har inga direkta regler för tråden, ställ gärna frågor om ni vill, kommentarer (hurrarop som förolämpningar) är också välkomna. väl mött / maddmax |
Lycka till. Spelar även jag på MLB, hoppas på en bra säsong! Intressant med Golf med.
|
Förväntar mig spel på US Masters! Lycka till! ;)
|
Trevligt att se dig Max :cheers:
Hoppas på många Pro Yakyu bets nu när säsongen kickat igång. Best of luck.. |
2012-04-05 Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils (IPL)
https://www.sharps.se/forums/includes...ports/dice.jpg
Datum: 2012-04-05 Tid: 15:30 Sport: Cricket Land: Indien Liga: IPL Match: Kolkata Knight Riders - Delhi Daredevils Period: ft Spel: Kolkata Knight Riders ML Insats: 1.00 Odds: 1.806 Bolag: PinnacleSports Motivering: Andra matchen i Indian Premier League och varldens basta cricket-underhallning ar igang igen. Imorgondagens match kommer vi se tva lag som har varsin hogprofil spelare i det indiska landslaget; Delhi har Virender Sehwag och Kolkata har Gautam Gambhir. Goda vanner annars (och spelar i samma par i landslaget) stalls nu pa olika sidor. Gambhir och Knight Riders ar favoriter, i mina ogon rattmatigt. Laget slutade pa fjarde plats i ligan forra aret och, nagot overraskande, knep en slutspelsplats. Da gjordes hela laget om helt (och deras forra kapten sparkades). Infor arets sasong vill man upprepa forra sasongens fina resultat och man har varvat nya zeelandaren Brendon McCullum (spelade i Kochi under IPL 2011) bland annat. Med ett average pa 32.55 under T20 sa kan McCullum bli riktigt farlig. Forutom Gambhir och McCullum har laget ett stort antal andra spelare av varldsklass, bl.a. Jacques Kallis, Yusuf Pathan, Manoj Tiwary och forstas Brett Lee. En annan spelare som ar mindre kand men som lar visa musklerna imorgon ar vastindiern Sunil Narine som nyligen skrev pa kontrakt. Delhi slutade pa sista plats i forra arets upplaga av ligan, efter 4-9-1. Samtliga vinster kom mot "samre lag": Pune, King XI, Kochi och Deccan. Inget av dessa klarade att ta sig till slutspel. Denna sasongen hade kunnat se battre ut pa pappret men Dehli saknar tre viktiga spelare infor morgondagens match: Mahela Jayawardene, Kevin Pietersen och David Warner. Samtliga ar viktiga internationella (icke-indiska) spelare. Lagen mottes en gang forra aret, da vann Kolkata med 17 runs - ingen utklassning men heller inte overdrivet svettigt. Jag tror att Kolkata kommer gora minst lika bra ifran sig pa hemmaplan. Laget har en av landets storsta fanskara, Delhi ar det perfekta bytet for att starta sasongen positivt. Egentligt odds i mina ogon: 1.70~. |
2012-04-05 Adam Scott - Hunter Mahan (PGA Tour)
Datum: 2012-04-05 Tid: 14:55 Sport: Golf Land: USA Liga: PGA Tour Match: Adam Scott - Hunter Mahan Period: ft Spel: Hunter Mahan ML Insats: 1.00 Odds: 2.110 Bolag: PinnacleSports Motivering: US Masters drar igang imorgon och Tiger Woods tillbaka pa riktigt verkar hela varldseliten vara i Augusta i princip. Jag har valt att fokusera pa en H2H matchup mellan tva spelare som vet hur det kanns att vinna. Adam Scott, rankad 13:e i varlden, har 8 PGA-vinster i sitt bagage och har spelat ihop hela 25 miljoner dollar i prispengar, vilket rankar honom pa 20:e plats genom tiderna. Denna sasongen har det dock endast blivit tre officiella starter pa den amerikanska touren, tva slagtavlingar. I WGC Cadillac Championship slutade han pa en hedrande 13:e plats efter att ha varit i taten infor helgen. Dar blev det dock tva tunga rundor (74 och 71), och han tappade flera positioner. Statistiken for i ar kan vi inte stirra oss blinda pa alldeles for mycket da det fa spelade tavlingar, men som vanligt ar Scott i toppen bland de med langsta utslag. Men med kraft kommer forstas problem med att halla bollen pa banan. I de tre tavlingar Scott har spelat i ar har han en Driving Accuracy Percentage (DAP) pa 54.46% vilket placerar honom mycket langt ner i listan. Scott tog andra platsen i forra arets Masters och det ar nog delvis darfor han ses som ett storre hot an vad den totala statistiken visar. Han har klarat cutten 8 ganger av 10 i Georgia. Hunter Mahan leder FedEx Cup och har borjat sasongen fantastiskt bra och rankas fyra i varlden fornarvarande. Sju starter, sju klarade cuts, sex topp 25 placeringar och tva vinster. Mahan kommer fran att halla i bucklan i Houston senast (och snuvade Calle P pa en vinst) men lar forhoppningsvis inte vara matt for det. Han vann aven WGCs matchplay i slutet av februari. Mahan har framst plockat slag pa sitt langa spel (6:a i DPA, 9:a i GRP) och har varit synonym med stabilitet i ar. Mahan missade cutten i Augusta forra aret (framst p.g.a. daligt narspel) men de tva senaste aren innan dess blev det topp 10 placeringar. Man kan hitta fordelar for bada spelare med Augusta. Jag tycker dock att Mahan bor ses som minst likvardig med Scott har, om inte nagot battre. Med storsta sannolikhet blir detta bet en fyra dagar lang affar och da kommer precision spela storre roll. Ironiskt nog vann Scott i Houston 2007 men lyckades inte ta en topp 25 veckan efter, detta ar dock inget jag tror kommer paverka Mahan pa samma satt. Som sagt, minst ett coin-flip och da kanns 2.11 vart en slant. |
Lagger aven till:
Ogiltigt spel-ID: 907447 Precis som Grnvit har namn sa kommer det vara blott och det lar betyda lagre scorer overall. Mickelson tror pa manga birdies i intervju och han bor val veta. Forhoppningsvis behover man inte lufta banan. |
Kul att du skriver både cricket och golfrekar, du är nog ensam på Sharps på det området eller har jag fel? Zappade förbi följande dokumentär på TV om det Afghanska cricketlagets kvalificeringsmatcher till World Cup i Jersey häromdagen, klart sevärd:
http://www.youtube.com/watch?v=_6kkOE7FZe0 Hur har cricketen gått tidigare säsonger? |
Tack for tipset Soap, ska definitivt se den nu till helgen!
Har endast spelat IPL en sasong. Det ar tyvarr inte sarskilt manga matcher (forra aret 14 matcher var exklusive slutspel) men det slutade pa plus iallafall. Alskar verkligen T20, ska jag vara arlig ar det mer intressant att titta pa an baseball (hoppas ingen horde mig). |
Streaming till matchen:
http://world.ipl.indiatimes.com/watch-ipl-online/ |
De har ungefar 90 minuter pa sig att fa rent planen (fran vatten) om matchen skall spelas. Hoppas verkligen den gar igang idag da det kanns som ett mycket bra spel.
|
Hur länge brukar det ta innan matchen spelas igen om den blir uppskjuten? För enligt Nordicbet så kommer mitt spel annuleras om matchen skjuts upp mer än 36 timmar.
|
Citat:
Nu blev det bara 12 overs i denna matchen, vet inte hur de kommer ratta. KKR spelade riktigt daligt, i vissa fall idiotiskt, men spelet lever fortfarande. Vi far se. |
Ogiltigt spel-ID: 908483 Blir ett MLB-spel idag. Tyvarr har Pinnacle haft problem (?) sa darfor blir det ingen rek pa denna. Go Jays! |
Äntligen dags för Baseball, ser fram emot säsongen och dina spel :)
|
Sitter och kollar på matchen, men förstår inte riktigt vad "wickets" har för betydelse? Skulle KKR vinna på 97-9 mot 96-2?
|
Kolkata brande manga chanser i sina 12 overs men lyckades anda se skapliga ut fram till Delhis 9:e. Da brot helvetet los (Pathan tre 6's) och forlusten var ett faktum.
Blue Jays och Romero ser inte battre ut heller sa den blir nog ingen lysande start pa denna sasongen (varken for laget eller mig). Golfen ser lite battre ut dock. Slanger med storsta sannolikhet upp ett spel om ett par timmar rorande morgondagens IPL. |
Nordicbet rättar min, som tur är, som push. Är wickets bara till för att ta bort deras batters?
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Det blir ingen rek men val ett spel (biter naglar och tittar pa Blue Jays): Ogiltigt spel-ID: 909041 Kommande spel ska komma med lite analysis hoppas jag. Val mott imorgon. |
Har gatt igenom morgondagens H2H och tycker an en gang att Adam Scott far for mycket respekt:
Ogiltigt spel-ID: 909092 Kaymer och Scott gar ut i samma boll och darfor bor inte vind och vader paverka detta spel. Kaymer spelade valdigt ojamnt men klarade tillslut att komma in pa par. Det blev fem birdies och fem boogies. Kaymer sag dock riktigt vass ut till och fran och enkla misstag hindrade honom fran en minusscore. Scott slutade pa +3 och hade stora problem. Som jag var inne pa i reken mellan Mahan och Scott sa har han problem med precision och som Augusta spelas fortillfallet sa ar det definitivt viktigt att landa pa fairway. Spel pa 18 hal ar alltid lite av en coinflip men jag skulle nog foredra Kaymer vid en sadan och darfor kanns 2.22 som varde. |
Citat:
|
Ja, vi far val se vad som hander. Mahan borjar med en tidig boogey vilket inte ar bra for langtidsspelet men han ar fortfarande tva slag fore Scott.
En uppdatering i IPL-spelet. Det ar halvttid nu och det har varit en fantastiskt rolig match att kolla pa. Rajasthan forlorade coin-toss och har alltsa svingat nu. Det blev 191/4, med flera hojdpunkter. Ajinkya Rahane nadde 98 runs innan han missade helt, tva futtiga runs fran sin forsta T20 century. Och han gjorde det verkligen med stil, 16 fours och endast en 6. Kevon Cooper gjorde debut i IPL, dock endast 3 balls pa slutet. Startade med en sexa, sen en fyra for att avsluta med en single. Liveoddsen star i runt 1.50 just nu och jag kanske skulle satta dom annu lite lagre sa. Jag tycker det ser bra ut i halvtid. Hall tummarna. |
IPL gick in med bred marginal men Kaymer har kraschat helt samtidigt som Scott spelar battre. Hoppas bara Mahan kan klara Scott i langden.
|
2012-04-07 Houston Astros - Colorado Rockies (MLB)
https://www.sharps.se/forums/includes...s/baseball.jpg
Datum: 2012-04-07 Tid: 01:05 Sport: Baseball Land: USA Liga: MLB Match: Houston Astros - Colorado Rockies Period: ft Spel: Colorado Rockies ML Insats: 1.00 Odds: 1.847 Bolag: PinnacleSports Motivering: Att spela pa motstandarlaget i en home-opener kan kannas lite tufft ibland. Har kan jag dock inte lata bli da jag tycker mig se en intressant matchup mellan Wandy Rodriguez and Jeremy Guthrie. Vi borjar med Rockies som sag hyffsade ut under forsasongen. Med 17-15 var man fjarde basta lag i National League, 2.5 matcher bakom Cardinals. Offensiven sag inte fantastisk ut (.275 i team-BA) men det finns potential som vi alla vet. Colorado ar ett offensivt lag med flera spelare. Dagens uppstallning ar inte ute annu men jag tror Tulowitzki kommer spela och aven om sa inte ar fallet ar Rockies det battre laget. Jeremy Guthrie kommer till Rockies efter fem sasonger i Baltimore, dar det gatt upp och ner. Han har sett hyffsad ut under forsasongen och jag tror pa honom ikvall. De flesta av Astros spelare har aldrig sett honom, eller endast ett handfull ganger, och i sin enda match mot Astros sa lyste han som en stjarna. Tidigt pa sasongen och Guthrie lar ha fordel. Astros kommer till dagens match med 14-17 i bagaget fran ST. Offensiven sag minst sagt medioker ut under varen, man ar mer an 20 punkter bakom Rockies i BA (och da kanns anda inte Colorado som mer an medel) och man hade svart att fa folk runt baserna. Dagens lineup ser inte heller farlig ut, Schafer (som dessutom inte ar 100% hel) och Lee ar de enda storre namnen i mina ogon och manga av spelarna som var backups for ett par ar sedan har nu ordinarie platser. Om detta ar p g a de har utvecklats later jag vara osagt men jag tror Guthrie hade kunnat ha en svarare uppgift framfor sig. Wandy Rodriguez har haft en tuff var men satts anda in som nummer ett i deras rotation. Han har ett par-tre riktigt bra sasonger bakom sig, men 7.29 ERA under ST ar inte lovande och det kanns som nagot spokar. Det som talar emot spelet ar forstas Houstons hemmaplan. Att Wandy ar en leftie ar heller ingen fordel for Rockies, det brukar sagas att pitchers har en liten fordel under de forsta veckorna av sasongen och lefties kanske an mer. Dock har Colorado sett en del av Rodriguez och han har 4.43 ERA med .292 BAA i dessa matcher. Varderar Rockies chanser till runt 60%. |
Ogiltigt spel-ID: 910365 Oddset sjonk 7 punkter efter jag spelat sa det blir ingen rek. Om oddset skulle rora pa sig uppat igen tycker jag det kan vara vart en slant. Skulle saga att det finns varde i allt over 1.73-1.74. Skulle bli forvanad om Bangalore inte tar det har. |
Ogiltigt spel-ID: 910898 Fortsatter aven pa det paborjade sparet. Aven om vi bortser fran att Ubaldo Jimenez ar en bortskamd snorunge som fortfarande bor hos sina foraldrar sa har han sett ruggigt off under varen (7+ ERA). Hans fuling mot Tulo tror jag inte hjalpte, han ar inte mogen nog att klara av sadant. Toronto var betydligt battre i forsta matchen efter Masterson gatt ut och nu kommer man fortsatta anga pa. Blue Jays var tvungna att spela BP langre men man fick precis det man ville och behovde inte anvanda fler spelare an Indians. Indians bor inte vara favoriter har, det ar en 45-55 matchup. |
Bangalore klarade av Delhi relativt enkelt, 20 runs marginal blev det. Deccan spelar nu emot CSK, hade satt 1.63 som minimum for spel och Pinnacle hojde till 1.64 med 10 minuter kvar till matchstart. Kanns lite snopet att man missade den.
Men men, boken ar pa plus for forsta gangen! |
Citat:
Chennai står i 1.66 på Bet365 för tillfället. Är livespel intressant eller blir det till att avstå för dig (och för oss)? Uppskattar dina spel och din speldagbok, kul att du är igång igen! :cheers: |
Citat:
Tack! Forhoppningsvis kommer den fortsatta hela aret. |
Andra X-vinsten for Blue Jays och samma for oss.
Mahan har gatt bra idag (-4) och han har totalt sex slag att ga pa infor morgondagen. Kanns som att det borde minst bli push (nej, ska jag vara arlig blir jag mycket forvanad om det inte blir vinst). |
2012-04-08 Pune Warriors - Kings XI Punjab (IPL)
Datum: 2012-04-08 Tid: 15:30 Sport: Cricket Land: Indien Liga: IPL Match: Pune Warriors - Kings XI Punjab Period: ft Spel: Pune Warriors ML Insats: 1.00 Odds: 1.990 Bolag: PinnacleSports Motivering: En intressant match mellan tva lag som redan spelat i ar. Kings XI forlorade mot Rajasthan Royals for ett par dagar sedan och Pune vann overraskande mot Mumbai i en annan tidig match. Forst kan det vara vart att namna att Pune och deras agare haft en del kontroverser runtomkring sig infor sasongen. Agarna ansag sig orattvist behandlade och det var nara att man drog sig ur ligan. Nu blev det inte sa och i forsta matchen blev det som sagt vinst. Warriors samlade endast ihop 129 runs mot Mumbai men det rackte mer an val da motstandet var mycket nara att inte na century-market for hela laget. Nu gor man premiar pa hemmaplan, en ny stadium som anses vara den basta i landet, och man har en ypperligen chans att visa fansen att det ar en ny sasong. Kings XI har jag namnt i en tidigare rek, aven da spelade vi emot. Det blev 160 runs mot Rajasthans 191. Adam Gilchrist, kapten for Punjab, samlade ihop 27 runs medans Mandeep Singh bidrog med 34. Kevon Cooper dodade laget med fyra wickets (och en caught) och det ar har jag tror nyckeln till morgondagens match finns. Pune har inte nagon Kevon Cooper men man har flera bra bowlers. Jag misstanker att morgondagens scores inte kommer vara i narheten av Royals-Punjab. I bada motena forra aret vann Pune Warriors, i mangt och mycket tack vare sina bowlers. Punjab har forutom Gilchrist, flera andra utlandska spelare inklusive Hussey och Marsh, men ingen av dessa har sett riktigt bra ut under vintern. Samtidigt har Kings XI ett svagt bowlande och jag tror Warriors kommer straffa detta (man motte Malinga senast och detta kommer vara en walk-in-the-park i jamforelse). Jag tror och hoppas att Ganguly, i mangas ogon en av varldens basta kaptener, kommer fortsatta leda underdogen Pune till vinster. I dagens matchup anser jag dock att laget bor vara favoriter och skulle satt oddset runt 1.90, kanske t o m i hoga 1.80. |
Det blir aven ett par MLB-spel:
Ogiltigt spel-ID: 913106 Ogiltigt spel-ID: 913108 |
Pune vann coin-toss och valde (lite markligt nog) att inleda med bats. Det blev 166/6 i en ganska svangig tillstallning. Endast en run i 17:e men hela 27 i 19:e. Smith kom in och kottade pa bra i slutet. Vi far se hur langt detta haller, det ar som sagt en ny arena. Liveoddsen visar dock att vi ar pa ratt sida (nu cirka 1.50).
Hoppas pa bra bowlande. |
3.4 overs in i chasen och tva out och en runrate pa under 3. Kanns som riktigt, riktigt viktigt for Pune. De har verkligen ett gyllene lage har.
|
Kings XI Punjab maktade med 144/8 men det var kort relativt tidigt da en RRR pa 15+ inte gar i uppfyllselse ofta. Kanns som en stabil vinst for Pune och det kan bli intressanta matchups langre fram. Nasta match ar samma men i Punjab. Ar oddset bra pa Pune da kanske det blir ett liknande spel.
|
Tung avslutning pa veckan. Mahan blaser 6 slag under sista rundan och gor sin samsta score under turneringen. Sarskilt nar Scott gor en javla hole-in-one med. Ajaj.
MLB-rek kommer snart. |
2012-04-10 Cincinnati Reds - St. Louis Cardinals (MLB)
https://www.sharps.se/forums/includes...s/baseball.jpg
Datum: 2012-04-10 Tid: 01:10 Sport: Baseball Land: USA Liga: MLB Match: Cincinnati Reds - St. Louis Cardinals Period: ft Spel: St. Louis Cardinals ML Insats: 1.00 Odds: 2.190 Bolag: PinnacleSports Motivering: Tidigt toppmote i NL Central? Ja, kanske det. Flera storlag, inklusive Milwaukee, har haft en halvtung start pa sasongen och i deras franvara har Reds och Cardinals samlat ihop nagra vinster. Infor matchen imorgon natt har Cardinals 3-1 efter tva vinster mot Brewers och en mot Marlins. Totalt har det blivit 24 runs frammat. Reds ar 2-1 efter dagens rally, samtliga matcher mot Marlins. 13 runs frammat. Att Cardinals satts som underdogs har tycker jag ar lite markligt. Visst, man ska inte satta for mycket varde pa ST men Jake Westbrook var het. Med 2-1 och 1.50 ERA over 24 IP tycker jag dock att han fortjanar lite respekt. Att Reds endast maktat med 4.33 runs per match och att pitchers ges fordel i de forsta veckorna spelar ocksa in i detta. Hemmalaget skickar fram Homer Bailey, med 1-2 och 7.68 ERA under varen. Bailey har 9 starter mot Cardinals och ar 2-5 (och laget har forlorat 7 av 9) med 5.64 ERA. Sjalvfallet kommer Bailey ha samma fordel som Westbrook nar det galler ovana batters men Cardinals offensiv ser redan ut att ha hittat skarpt lage. Pujols ar definitivt ett stort tapp for Cardinals men fragan ar om laget inte ar annu battre nu. Freese blir bara battre och battre, Beltran ser ut att trivas valdigt bra, Furcal ar antagligen en av de hetare leadoffs for tillfallet och om Holliday kommer igang med Berkman sa har man 6-7 kanonspelare i varje match. Reds borde inte vunnit i deras sista match mot Miami och karma ar som sagt en slyna. Nar jag sag 2.19 var det automatiskt intressant, detta ar en 50-50 matchup som samst. |
Nice, ryggar det spelet :-) Tack!
|
Kan inte lata bli att lagga till:
Ogiltigt spel-ID: 915642 Kanns svart att avgora exakt hur stora favoriter Mumbai bor vara egentligen men skulle bli valdigt forvanad om de forlorade igen. Jag tror Deccan kommer fa det riktigt svart har och allt over 1.50 kanns spelbart. |