Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   BlackCobra letar värde... (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/11907-blackcobra-letar-vaerde/)

Sprite 2012-07-26 14:55

Kommer spela på att Kohlschreiber tar andra set om Rosol håller sitt första servegem. Kohlschreiber vann 20/25 egna servar och var inte ens nära att bli breakad trots bara 56% förstaservar på gruset.

Sprite 2012-07-26 14:57

Ogiltigt spel-ID: 1084347



Jag tror Kohlschreiber vinner andra set lätt! 1.75 klart överodds efter Rosols nollade gem till 1-0

Sprite 2012-07-26 15:00

haha och Rosol breakar direkt efter ett par otroliga poäng. :skamsen:

Sprite 2012-07-26 15:23

Ogiltigt spel-ID: 1084347


Ogiltigt spel-ID: 1084362



Gick inge vidare i andra set men spelbolaget är helt fel ute att ha Rosol som favorit. SPEL!

wLn 2012-07-26 15:27

Jag tror Kohl ger bort även detta set, för att slippa spela fler matcher och kunna rikta in sig på OS.

Sprite 2012-07-26 15:49

Citat:

Ursprungligen postat av wLn (Inlägg 194015)
Jag tror Kohl ger bort även detta set, för att slippa spela fler matcher och kunna rikta in sig på OS.

Fast förra setet spelade Rosol riktigt bra. Tror inte han gör om Nadal-matchen även om han såklart spelade ännu bättre då.

Blev dock väldigt orolig där vid 0-40 som det såg lite nonchalant ut på. Men varför skulle han först jobba sig till breakbollar för att sen när han missade bara släppa matchen? Nu tog han gemet från 0-40 så hoppas verkligen inte dina misstankar stämmer.

Nu borde han vinna om han vill vinna för Rosol gör en del dubbelfel och nån miss här och där. Få se om han spelar med rent mjöl i påsen eller om han borde ha hoppat denna turnering i mina ögon sett för hur man beter sig gentemot åskådare och spelare.

Sprite 2012-07-26 16:03

Ogiltigt spel-ID: 1084362



Så jäkla skönt! Var orolig under setet såklart med dem misstankarna som även jag hade i bakhuvudet men tyckte värdet var för bra då Rosol aldrig varit i semifinal förrut och Kohlschreiber i grunden är så mycket bättre.

-1 unit totalt på matchen men det känns alltid som en seger att ligga back betydligt mer och minska ordentligt på förlusten :smoke:

Tack för din input wLn. Aldrig roligt att ha en monolog oavsett vilka tankar andra har. Hör faktiskt hellre att jag är den sämsta rekaren någon sett än att det är tomt på kommentarer om nu ändå folk läser och har åsikter. Är ju svårt att veta utan kommentarer eller sharps (hellre kommentar än sharps ;) )

Norrman90 2012-07-26 16:14

När tror ni Kohli börjar tänka mer på OS än själv turneringen, om ni tror att det kommer hända alltså :)

Altarath 2012-07-26 16:17

Cobra vad tror du om Odesnik - Haase? Vore kul om du hängde lite i chatten så man kan bolla lite tennistankar med någon då det mest är fotboll som snackas där :drunk:

Sprite 2012-07-26 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 194019)
När tror ni Kohli börjar tänka mer på OS än själv turneringen, om ni tror att det kommer hända alltså :)

Tror inte han gör det nu när det är dags för semifinal faktiskt.

Citat:

Ursprungligen postat av Altarath (Inlägg 194020)
Cobra vad tror du om Odesnik - Haase? Vore kul om du hängde lite i chatten så man kan bolla lite tennistankar med någon då det mest är fotboll som snackas där :drunk:

Jadu, det skulle inte överraska mig om det blev ytterligare en tresetare. Överspelet närmast men jag väntar och livebettar. Lättare att se värde då.

Jag vet faktiskt inte varför jag inte varit därinne förrut. Tror jag testade men att det inte funkade av någon anledning eller hur det nu var. Var ett par månader sen och hade väl fått för mig att det berodde på att jag har mac. Går in där nu och kollar läget lite :)

wLn 2012-07-27 07:30

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 194017)

Ogiltigt spel-ID: 1084362



Så jäkla skönt! Var orolig under setet såklart med dem misstankarna som även jag hade i bakhuvudet men tyckte värdet var för bra då Rosol aldrig varit i semifinal förrut och Kohlschreiber i grunden är så mycket bättre.

-1 unit totalt på matchen men det känns alltid som en seger att ligga back betydligt mer och minska ordentligt på förlusten :smoke:

Tack för din input wLn. Aldrig roligt att ha en monolog oavsett vilka tankar andra har. Hör faktiskt hellre att jag är den sämsta rekaren någon sett än att det är tomt på kommentarer om nu ändå folk läser och har åsikter. Är ju svårt att veta utan kommentarer eller sharps (hellre kommentar än sharps ;) )

Snyggt spelat Cobra!

Håller med dig, monologer är ingen direkt höjdare. Jag är glad att jag höll mig ifrån den matchen, kände mig väldigt osäker på Kohl (och mig själv) haha!

WP!

Sprite 2012-07-30 09:09

2012-07-30 S. Stakhovsky - L. Hewitt (MOlympicR1)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...rts/tennis.jpg
Datum: 2012-07-30
Tid: 12:35
Sport: Tennis
Land: Internationell
Liga: MOlympicR1
Match: S. Stakhovsky - L. Hewitt
Period: ft

Spel: L. Hewitt
Insats: 10.00
Odds: 1.400
Bolag: 888sport

Motivering:
Inget snack om saken här. Riktigt bra dubbelmaterial! Se till att använda en annan one-ball-bookie om ni inte spelar på 888sport!

Hewitt har riktigt bra form, gick till final i sin senaste turnering för 2 veckor sedan och har haft tid att ladda upp här. Han har slagit Raonic i början på året och tog även ett set mot Djokovic då så gubben kan än! :) Har gräs som bästa underlag! 7 raka matcher har nu spelats på gräs dessutom.

Stakhovsky har dragits med en revbensskada sedan London för 1,5 månad sedan. Han drog sig ur då och även i Wimbledon 12 dagar senare. Har efter det spelat två matcher på grus och de två spelare han mött har han förlorat emot. Spelarna är Brown och Cervenak som är rankade 134 och 183. Dessa hör generellt till på Challengertouren så det måste vara två tunga förluster. Hur han ska ställa om till gräset och ha någon chans mot Hewitt har jag ingen aning om, antagligen inte han själv heller. Bank och maxspel!

Sprite 2012-07-30 13:44

6-3, 4-6, 6-3 :moneybag:

Segern var lättare än setsiffrorna säger. Jag följde matchen och det var oftast nollade gem när Hewitt servade och jämna gem när Stakhovsky servade. Tror Stakhovsky bara hade en enda breakchans i hela matchen och det var i det gemet han bröt.

Sprite 2012-07-30 14:27

Tycker jag har hittat ett konstigt odds här till andra set i Federers match mot Benneteau som börjar om några minuter:

Ogiltigt spel-ID: 1089007



Motivering: Federer är såklart superstor favorit att vinna första set utan att det behöver gå till tiebreak. Alltså börjar Benneteau serva om inte Federer bryter honom när Federer har 5 vunna gem. Kanske är jag som fått för mig men Federer brukar inte vara så sugen på att dubbelbreaka innan han ska serva hem ett set heller.

Om det blir så som jag tror alltså så börjar Benneteau att serva efter att ha förlorat första set och det brukar tända spelare lite extra till början på nästa set. 2.37 känns lite väl högt för att han "bara" ska hålla sina två första servegemen i andra set. Jag gillar dessutom Benneteau och han kan vara lurig och spela väldigt bra har jag flera minnen av. Just nu när jag skriver det här så har han 0-30 i matchen första gem som Federer servar!!!

Sprite 2012-07-30 14:39

Just nu står Benneteau i 1.33 att hålla sina servegem efter att ha förlorat ett och vunnit ett. Kör man det dubbel 1.33x1.33 så blir det 1.77 så även om oddset sjunkit från 2.37 till 2.10 redan vid 4-1 i första set så borde värdet finnas där eftersom han dessutom även kan breaka Federers första servegem i andra set. Förstår inte oddssättningen. Någon som förstår får gärna förklara för mig :)

edit: kom på det själv precis. dem räknar ju med att federer kan breaka nu till 6-2 och få börja serva. :skamsen: :D



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved