Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   BlackCobra letar värde... (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/11907-blackcobra-letar-vaerde/)

Pilkast 2012-08-01 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 194803)
Räknade precis lite och jag har 113% ROI på de 77 spel jag lagt själv i sheetet och 68% ROI på de 32 spel jag ryggat.

Kan det rentav vara så att man kan vara väldigt dålig på att rygga (kass intuition vilka spel man ska välja?) för det är bara från användare jag tycker är riktigt bra och som kan visa på gröna sheet som jag har ryggat.

Vill bara höra om någon upplevt samma och helt slutat rygga eller om det bara är som hjärnan säger ren otur? Det känns ju verkligen så men 68% trots ynka 32 spel, kom igen liksom? Man kan ju inte rygga varje spel som kommer upp och jag vill hellre bli visad nu att man kan vara kass på det ena och bra på det andra om andra uppelvt samma sak. Jag jämför det hela med bra på singel i tennis men kass på dubbel i tennis. Hjärnan säger ju att är man bra på det ena så borde man vara bra på det andra men så är ju verkligen inte fallet....


Skall snart försöka mig på att lägga spel inom travets ädla sport - hoppas du kan få lite tips där, eller avslag. :skamsen:

Sprite 2012-08-05 09:00

Ogiltigt spel-ID: 1096659



Hur skumt odds är inte det här? Viss risk för void men enligt min erfarenhet av Bet365 så voidar dem extremt sällan.

Andra bolag som ladbrokes och unibet ligger på 1.50 och 1.57! Det beror lite på hur man satt oddsen här. Går man på det logiska så borde det bli tiebreak med tanke på underlaget och två starka servare. Dock har dessa spelare inte spelat ett enda tiebreak mot varandra på deras senaste 5 matcher vilket kanske bet365 har vägt in mer än de andra bolagen?

Det är iaf en femsetare till skillnad från de tidigare matcherna i OS och jag vet inte vad som händer om det blir 6-6 i det femte setet. Kanske olika regler på olika sidor men antar att det måste till tiebreak på de första fyra seten för en vinst här.

Hur som helst ett enormt utstick och även om jag på förhand mest trodde på 3-0 eller 3-1 till Federer så ligger ju värdet helt klart på tiebreakspelet med dessa odds!

edit: Betsafe har 2.31! Missade att kolla den först, dock är risken för void betydligt större på det bolaget i min mening om det nu finns någon risk.

Sprite 2012-08-05 13:32

Oddset sänkt till 2.01 på Betsafe och 2.00 på Bet365, synd att inte fler än yertle, O12 och henke111 hann rygga eller snålar folk på sina sharps och inlägg? ;)

Semicolon 2012-08-05 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 194803)
Räknade precis lite och jag har 113% ROI på de 77 spel jag lagt själv i sheetet och 68% ROI på de 32 spel jag ryggat.

Kan det rentav vara så att man kan vara väldigt dålig på att rygga (kass intuition vilka spel man ska välja?) för det är bara från användare jag tycker är riktigt bra och som kan visa på gröna sheet som jag har ryggat.

Vill bara höra om någon upplevt samma och helt slutat rygga eller om det bara är som hjärnan säger ren otur? Det känns ju verkligen så men 68% trots ynka 32 spel, kom igen liksom? Man kan ju inte rygga varje spel som kommer upp och jag vill hellre bli visad nu att man kan vara kass på det ena och bra på det andra om andra uppelvt samma sak. Jag jämför det hela med bra på singel i tennis men kass på dubbel i tennis. Hjärnan säger ju att är man bra på det ena så borde man vara bra på det andra men så är ju verkligen inte fallet....

Ska man rygga, tycker jag man ska försöka rygga rubbet. Jag upplever lite som du att det annars har en tendens att bli så att man alltid väljer "fel" spel.

Kör RSS på sheet du litar på och se till att få in rubbet där. man blir tvungen att begränsa sig till några få sheet eller bloggar, men i gengäld slipper man bli så rövknullad av variansen som man blir då man missar var tredje spel etc.

Jag är lätt anal av mig så jag applicerar dock alltid en massa filter över exakt vilka spel jag ska rygga, så att jag ryggar allt från en användare är inte riktigt sant heller. Bland de betalspel jag köper finns det t.ex en del användare som har brutal ROI överlag, men som också envisas med att betta på ligor de inte behärskar, då cuttar jag helt enkelt de ligor som visar röda siffror och ser till att rygga allt på resten.

Det tänket tycker jag man ska applicera på alla ryggningar, mycket intressant man kan få ut när man börjar jämföra sides och totals etc. Min poäng är därför att även om du ryggar någon med positiv ROI är det inte säkert att du lyckas rygga de spel som denne lägger som faktiskt är +EV.

Och, den riktiga vattendelaren tycker jag är en snabb filtrering på bolag. Dvs. hur står sig den här personen mot pinnen, och asien. Är det plus där över tid = :moneybag::moneybag::moneybag:

Sprite 2012-08-05 13:58

Tack för synpunkterna Semicolon. Är dock väldigt rookie på det här med RSS så kanske dags att lära sig nu då för jag håller med i allt du skriver!

Får hoppas det blir en lång finalmatch för herrarna i tennisen så man hinner se sista seten för nu är det ut i 30-fotarn på sjön ett tag i solen :)

Sprite 2012-08-05 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 195275)

Ogiltigt spel-ID: 1096659


Hur fan kan världsettan vara så kass att han bara tar 7 gem på 3 set? Fyfan vad uselt, glad jag var ute och åkte båt så jag slapp se skiten :rant:

kingofding 2012-08-06 00:18

Ja det var en sjuk match. Stod ändå 2-2 i första set :) Murray gjorde ju sin livs match och va de inte sjuka vinnare han slog så hade han den där extra lilla turen när den behövdes. Såhär i efterhand borde man kanske litat mer på bet365 oddssättare än Ladbrokes :)

Sprite 2012-08-06 05:06

haha jag litar inte på några oddssättare då alla hade Federer som klar favorit och med facit så blev det 7-18 i gem ;)

Sprite 2012-08-09 17:50

Ogiltigt spel-ID: 1102702



Förstår fan inte oddset här. Norge kom verkligen igång i slutet på första halvlek med målvaktsspelet och man gjorde 18 mål i första halvlek då båda lagen spelar snabb handboll. Tror inte Sydkorea kommer först till 15 (tror inte dem gör 15 mål i andra halvlek) och Norge borde ha betydligt bättre chanser än bara ca 25%!

Sprite 2012-08-09 18:11

7-4 efter precis halva andra halvleken. Liveoddset har sjunkit till 3.60 och det som hindrar spelet just nu är att Norge försvarar så bra så Sydkorea får väldigt långa anfall

Sprite 2012-08-09 18:14

Men fyfan. Först missad straff och kort därefter en ren kontring som man också missar :no:

Sprite 2012-08-09 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 195847)

Ogiltigt spel-ID: 1102702



Förstår fan inte oddset här. Norge kom verkligen igång i slutet på första halvlek med målvaktsspelet och man gjorde 18 mål i första halvlek då båda lagen spelar snabb handboll. Tror inte Sydkorea kommer först till 15 (tror inte dem gör 15 mål i andra halvlek) och Norge borde ha betydligt bättre chanser än bara ca 25%!

13-10 slutade andra halvlek. Sydkorea aldrig nära 15 mål och det slutade med att detta spel avgjordes på två lägen som bara ska vara mål när Norge inte fick in bollen. Kan kommentera kommentatorn på en av sydkoreanska målvaktens räddningar: "idioträddning"

Sprite 2012-08-09 18:53

Ogiltigt spel-ID: 1102808



Frankrike är långt ifrån så bra som de varit tidigare år. Kroatien har sett ruskigt starka ut och jag förstår inte varför man inte är större favoriter här. Jag hade velat se 1.75-1.80 för att inte spela här, såpass fel tycker jag oddset sitter!

Pettzon2 2012-08-10 00:33

Nu har jag inte sett så mycket av Kroatien i detta OS men jag tycker däremot att Frankrike ser vassa ut. Jag ser inte Kroatien som större favoriter...

Ber om ursäkt om första inlägget var lite fattigt på info och därför kanske lite onödigt så lägger till lite mer. Jag tycker Frankrike ser starka ut och att vända det underläget mot Spanien sist ger självförtroende. Tycker att Karabatic & Co gör det bra och med ett psykologiskt övertag på Kroatien med 4 vinster på de fem senaste så tror jag det kan gå vägen. Som du säger är Frankrike kanske inte lika bra längre men jag tycker nog oddsen ligger rätt. Ser att Kroatien sjunker så kanske bara är jag :)

Sprite 2012-08-10 04:44

Du behöver absolut inte ha fel Pettzon2. Frankrike har en ruskigt hög högstanivå precis som Kroatien och det gäller att plocka fram den här för båda lagen om man vill vinna. Dock tror jag inte att Frankrike har råd att ligga under som de gjorde mot Spanien för det släpper inte Kroatien. Ska hur som helst bli en ruskigt intressant match och jag hoppas jag är rätt ute :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved