![]() |
Juret
Tja!
Tänkte förutom mina inlägg i Tänkarhörnan nu även bidra lite i form av en speldagbok. Nu är ju jag dock sådär supertråkig som använder mig av statistiska modeller för att sätta mina linor och räkna på sannolikheter. Så det kommer inte bli speciellt mycket argumentation från min sida om varför jag bettat på ett lag. Men alla har ju sina olika sätt; det här är mitt och det fungerar bra. Däremot är det fritt fram att fråga om allt statistikrelaterat så ska jag göra mitt bästa att svara även om jag naturligtvis inte kommer ge någon detaljerad guide över hur jag byggt min modell. Jag har valt att ge mina bets (endast spreads) på Erste Liga, en hockeyliga med lag från framför allt Österrike och andra central-/östeuropeiska länder. Varför denna liga? Jag har flera ligor igång men denna har hyfsat hög limit på Pinnacle och den är betydligt mer intressant än vissa andra jag bettar på haha. Så, håll till godo! /Juret Spelkassan är indexerad till start på 100. Jag spelar alltid "to win" 3 eller 4 % av startkassan. |
Skiter i argumentation om du vinner^^ lycka till!
|
Detta kommer att följas med intresse!
Slå oss med häpnad nu! Mr statistic :cheers: |
Har lagt till tre spel i mitt sheet för morgondagens omgång men lyckades inte hämta in dem som rek haha, gick inte att trycka på "Posta rek".
Znojmo, pk, 2.37 Innsbruck, +2.5, 2.1 Dornbirner, pk, 2.25 |
En sånhär dagbok har jag väntat på!
Kommer bli grymt, lycka till! |
Kanoners med en "ren" statistik-db här på Sharps! Känner mig nödgad att ställa standardfrågan hir just Eerste gick för dig förra säsongen samt hur många ligor du kör parallellt med riktiga insatser?
|
Det här ska bli kul att följa.
Lycka till! |
Citat:
|
:hattenav:
Det här var på tiden! Ska bli riktigt intressant att följa! |
Sådär! Nu lite snyggt infogat också! Verkar som om de två nykomlingarna blivit lite undervärderade, använder mig av statistik från de fyra första omgångarna. |
Citat:
:hattenav: |
Citat:
|
2-1
bra start! |
Citat:
|
Citat:
|
Du har möjligtvis inte några gamla spreadsheets man kan få titta på?
Antar att svaret är nej, eftersom du bara visar det som du använder nu, men man kan ju alltid hoppas! |
Citat:
Vad gör du för statistikbygge? Såg att det var på fotboll, det ska vara riktigt klurigt har jag förstått att modellera. |
Citat:
Yes, det är fotboll som jag försöker mig på, har hört samma sak, att det ska vara svårt, målgörandet är ju tydligen inte lika slumpartat som i hockey, försöker att mest hålla mig till över/underspel, men det går väl sådär. Just nu är det Bundesliga II som gäller, lär bygga på med någon till liga i framtiden, men endast om systemet håller i längden. |
Citat:
|
|
Skulle vara trevligt ifall du kunde skriva ut EV värdet enligt dig alt lägsta spelbara odds. Helst båda. Dessa går att fylla i info rutan.
|
Citat:
Tillägg: Skulle nog ändå vid närmare eftertanke hålla mig närmare mitt spelade odds än -20 % men jag kan skriva nån rad vid varje match vad som är gångbart. |
Citat:
|
Citat:
|
Finns hos Pinny till 2.00, kan spelas ner till 1.85 med bra edge!
|
Fin start tackar för tipsen :hattenav:
|
Fin start och man hoppade på dagens tre. Noterade att du sa att du hade ca 65% hitrate (nåja litet sample). Men till det medeloddset? Är verkligen oddsen så "off" i den ligan?
|
Citat:
|
spelbar från 1.96
spelbar från 1.82
spelbar från 2.14 spelbart odds ovan är vad jag själv skulle spela till som lägst, inte på något sätt min uppskattning av det rätta oddset, bara för att förtydliga :) |
pk på dornbirner? isf var de snabba att ta bort det. du menar inte -0.5?
|
Citat:
|
Båda oddsen verkar ha rasat vad jag kan se... Värre än när RAS släpper sina spel :P
|
Juret sänker dessa spel själv när han lirar på pinny skulle jag gissa.
|
Citat:
|
Citat:
Gissar att de kommer studsa tillbaka senare närmare matchstart. |
Citat:
|
Okej, sista rycket:
spelbart från 1.95
spelbart från 1.74 Nästa omgång väntar jag till full limit innan jag postar här. Oddsen brukar ändå sällan röra sig supermycket innan full limits. |
Välj Void istället i menyn som dyker upp när du klickar på matchen och inte push. Annars stämmer inte statsen.
Finns ingen anledning att låsa matcherna heller. Det finns ett grönt streck som intygar att spelet är ditlagd före matchstart. |
Citat:
|
Kanske en noob fråga, men vad står PK för?
Hursom spännande att följa och lycka till. |