Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Geezer odlar slutspelsskägg(Ishockey) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1485-geezer-odlar-slutspelsskaegg-ishockey/)

131007 2010-04-02 00:46

om man kör matchodds.. borde det inte räknas som vinst då??? dom vann ju i sudden??

Qirren 2010-04-02 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av 131007 (Inlägg 26619)
om man kör matchodds.. borde det inte räknas som vinst då??? dom vann ju i sudden??

Du får skilja på europeisk hockey och NHL. Kolla reglerna hos bookien du spelar hos.

131007 2010-04-02 00:51

okok.. tackar.. spelar på bet365

Geezer 2010-04-02 00:52

Citat:

Ursprungligen postat av 131007 (Inlägg 26619)

+0 på Pinnacle, eller PK som det även står, innebär pengarna tillbaka vid oavgjort. De har tyvärr ingen "OT Included" på KHL.

EDIT: Ser att Qirren hann före med svaret där.

Geezer 2010-04-02 01:34

Ak Bars +1,5 @ 1.60 2u
Ak Bars @ 4.20 1u

Enligt många är detta den moraliska finalen. Hade det varit för två veckor sedan hade jag absolut trott på Salavat då de var klart bättre under grundserien. Men Salavat har inte imponerat under slutspelet och man har haft svårt att få in pucken i de flesta matcherna. Nu möter man Ak Bars Kazan, vars bortaspel verkligen har imponerat såhär långt under slutspelet. Ak Bars har dessutom troligen KHL's bästa målvakt i Vehanen. Lägg därtill att de vann bortamatchen mot Salavat i gruppspelet.
Jag tycker helt enkelt att alla bookies har Salavat som något för stark favorit, hade velat ha minst 1.95 för spel på dem, och väljer därför att chansa lite på dessa spel.

Geezer 2010-04-02 03:54

HK MVD+0 @ 1.87 1u
Kör på samma spel här som tidigare igår. Tyckte ändå att MVD kontrollerade matchen bra igång ända fram tills sista halvan av tredje perioden där man blev något för passiva.

MVD/Lokomotiv U5.5 @ 1.787 1u
Hade inte väntat mig en lina på 5.5 här. Trodde absolut den skulle bli 5.0, som den var igår. Dessa lag har nu spelat fem matcher mot varandra denna säsongen, fyra av dessa har gått under, jag tror att även fredagskvällens match gör det.
MVD's hemmamatcher i slutspelet har snittat 4,25mål/match. Lokomotivs bortamatcher har haft ett snitt på 5,2mål/match. Lokomotivs snitt blev dock lite väl högt efter att sista bortamatchen mot Spartak rann iväg till hela 8-1..

Geezer 2010-04-02 06:16

Rögle @ 1.70 1u
Man vann senast uppe i Leksand med uddamålet och nu är det dags att mötas igen. Men denna gång nere i Skåne och Lindab lär vara full till bristningsgränsen denna långfredag.
Grymt viktigt match detta då en Rögleseger här mycket väl kan betyda att man säkrar kontraktet, medans en Leksandförlust i stort sett skulle spoilera drömmen om elitserien.
Rögle har fått ut den effekt man ville ha i samband med tränarbytet och Pelle Svensson är än sålänge obesegrad i båset. En av Svensson första åtgärder var att flytta Colliton från centerplatsen ut till ytterforward, och detta har verkligen ftt igång kanadicken. Han har gått från poänglös i de två första matcherna till 2+2 i de tre senaste.
Detta tror jag att Rögle fixar under 60 minuter, även om det lär bli jämt.

Hade även en diskussion med Bofors lagkapten om Växjös situation häromdagen. Han berättade endel om hur Boforsspelarna kände och tänkte när de var i en liknande situation under kvalet 02 och 06. Ska man gå på det han sa så bör 1.60 på SSK absolut vara spelvärt, men jag är lite rädd för att revanschlusten och hemmaplan ska kunna vara tillräckligt stor morot för att Växjö ska sprattla till en sista gång och ta poäng. Får fundera lite till där helt enkelt.

Geezer 2010-04-02 08:36

Tingsryd -1,5 @ 1.99 1u
Tingsryd har vunnit hemmamatcherna mot Olofström med 4-0, 6-1 och 7-2 iår. Man slog även Olofström med 6-2 borta i kvalseriens första match. Helt klart har Tingsryd ett övertag på Olofström och hemma är man ett klart bättre lag.
Dessutom var Olfoströms Hurtubise, poängliga ledare, borta senast pga en knäskada. Dock var det i måndags och jag har inte kunnat hitta nån info på Olofströms hemsida eller blt.se om han spelar eller ej ikväll.
Hursomhelst så tycker jag att oddset och den inbördes statistiken gör detta spelvärt vare sig Hurtubise är med eller ej.

Geezer 2010-04-02 19:55

Dags att sammanfatta dagen då:

Ak Bars @ 4.20 1u - WIN
Ak Bars +1,5 @ 1.60 1u - WIN
Rögle @ 1.70 1u - LOSS
Tingsryd @ 1.45 2u - WIN
Tingsryd -1,5 @ 1.99 1u - LOSS
HK MVD +0 @ 1.87 1u - PUSH
HK MVD/Lokomotiv U5.5 @ 1.787 1u - WIN

4-2-1
+4,1u

Lite synd att Olofström skulle få in en puck med 20 sekunder kvar, då hcp-spelet missade pga det.
Blev många spel idag, kanske lite för många, med tanke på att det just var de två sista jag la till som förlorades.

Geezer 2010-04-03 12:51

Ak Bars +1 @ 1.877 1u
Ak Bars @ 4.30 1u

Fick in 4.20-oddsaren på Ak Bars igår då de vann med 4-3. Ny match idag och denna gång med lite andra förutsättningar.
Frustrationen var stor för Salavat i slutet av matchen igår och Thoresen fick med 20 sekunder kvar för sig att sätt en armbågstackling i huvudet på Ak Bars lagkapten Morozov. Om Morozov spelar eller ej har man ej bekräftat ännu, men han finns med i laguppställningen i alla fall.
Thoresen, som tillsammans med Radulov är Salavats viktigaste spelare, är därav avstängd idag och det är ett tungt avbräck för Salavat.
Därför tycker jag att dessa två spel är intressanta till dessa odds.

Lemasive 2010-04-03 13:09

vad tror du om under 5.5 DIF- LHC?

Geezer 2010-04-03 13:29

Hv71 @ 1.55 2u
Oddset på Hv sjunker hela tiden nu, anledningen till detta är troligtvis Sportbladets rubriker om skadekris i Skellefteå. Hurvida dessa spelare kommer saknas eller ej låter jag vara osagt, då man aldrig vet sådant i slutspelstider. Men jag tror ändå Hv kommer ta detta idag och utöka till 2-0 i matcher och ser lite värde i oddset än sålänge.

Geezer 2010-04-03 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 26998)
vad tror du om under 5.5 DIF- LHC?

5 av 6 möten lagen emellan har ju gått under. Samtliga hemmamatcher för Djurgården under slutspelet har gått under och Linköping har varit rätt målsnåla på bortais, så nog ser det rätt bra ut för ett underspel.
Funderade själv på det spelet igår kväll, men har valt att avvakta. Men ser ju helt klart bra ut rent statistiskt.

Lemasive 2010-04-03 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 27009)
5 av 6 möten lagen emellan har ju gått under. Samtliga hemmamatcher för Djurgården under slutspelet har gått under och Linköping har varit rätt målsnåla på bortais, så nog ser det rätt bra ut för ett underspel.
Funderade själv på det spelet igår kväll, men har valt att avvakta. Men ser ju helt klart bra ut rent statistiskt.

Precis vad jag tänkte, dessutom är Djurgården rätt svaga på hemmaplan och både Norrena och Weslau storspelar just nu.

Tror jag tar underspelter och LHC ML..

Geezer 2010-04-03 14:24

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 26988)
Ak Bars +1 @ 1.877 1u
Ak Bars @ 4.30 1u

Om någon ryggade så tänkte jag bara tipsa om att det kan vara läge att säkra upp lite av insatsen via livespel nu då Salavat står i 4.60 och ligger på och skapar väldigt mkt.
Tror fortfarande Ak Bars reder ut detta, men alltid bra att ta det säkra före det osäkra.

laban1982 2010-04-03 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 27005)
Hv71 @ 1.55 2u
Oddset på Hv sjunker hela tiden nu, anledningen till detta är troligtvis Sportbladets rubriker om skadekris i Skellefteå. Hurvida dessa spelare kommer saknas eller ej låter jag vara osagt, då man aldrig vet sådant i slutspelstider. Men jag tror ändå Hv kommer ta detta idag och utöka till 2-0 i matcher och ser lite värde i oddset än sålänge.

Dom är roliga sportbladet.
Är ju inte så många nya skador, Tenkrat har ju vart borta 2 månader, lindström lika länge. Det enda oväntade var väl att söderström är sjuk. Skrbek kan också vara avbräck men han kan vara seg å spela iaf.
Blir en spännande match men intressant att se hur sportbaldet överdramatiserar allt :)
Sedan kan det bara vara bra att söderström är sjuk kan någon ung spelare som är mer hungrig komma in och spela.

Är ju som en komedi allt spel inför matcherna men blir nog en jämn å spännande match säkert mer än vad oddset säger, med ett sådant lågt odds borde krysset ju vara högt å fint :)

Geezer 2010-04-03 15:17

Ak Bars +1 @ 1.877 1u - WIN
Ak Bars @ 4.30 1u - LOSS

15 sekunder kvar när Salavat kvitterar på något som egentligen inte ens är en chans. Tungt tungt, hade dock hunnit säkra upp insatsen på livespel så ingen förlust. Men ändå trist när man är nära att få in ett så pass högt odds..

Geezer 2010-04-03 15:41

Djurgården/Linköping U5.5 @ 1.70 1u

Geezer 2010-04-03 19:30

Testar två spel på de tidiga NHL-matcherna idag:

Sens O2.5 @ 1.758 1u
Detroit @ 1.90 1u

Geezer 2010-04-03 21:04

Ak Bars +1 @ 1.877 1u - WIN
Ak Bars @ 4.30 1u - LOSS
Djurgården/Linköping U5.5 @ 1.70 1u - WIN
Hv71 @ 1.55 2u - LOSS

2-2
-1,4u

Ja, vad ska man säga. En ganska dålig dag helt enkelt. Får hoppas på lite bättre lycka när det gäller dagens/nattens NHL.
Samtidigt lite otur med att Salavat fick in en puck med 15 skeunder kvar, hade Ak Bars gått ut hade man istället hamnat på plus.
Måste börja överväga mina lågodds-spel bättre med, har skrämmande låg träffprocent på dom.

Geezer 2010-04-03 21:09

Aik/Leksand U5.5 @ 1.926 1u
Hade precis tryckt av denna till 1.80 när man får svaret att linan hunnit ändrats och vips så hade den stigit till 1.926. Det tackar jag för.
Leksand har gått under i 4 av 6 matcher i kvalserien, Aik har även de gått under 4 av 6.
De två mötena mellan dessa på Hovet i grundserien gick under och mötet uppe i Leksand nu under kvalet gick under det med. 3 av 5 inbördes under alltså.
Imorgon står dessutom hela säsongen på spel. Förloraren i denna match kan troligtvis räkna bort möjligheterna att gå upp, ingen lär vilja bjuda motståndaren på något i denna match!

Geezer 2010-04-03 21:15

Rögle @ 1.87 1u

Qirren 2010-04-03 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 27112)
Rögle @ 1.87 1u

Hakar på, Rögle känns bättre på bortplan.

Geezer 2010-04-03 21:58

Lokomotiv @ 2.10 1u

Geezer 2010-04-04 22:38

Aik/Leksand U5.5 @ 1.926 1u - WIN
Rögle @ 1.87 1u - WIN
Lokomotiv @ 2.10 1u - LOSS

2-1
+0,8u

Några snabba reflktioner.
Över/Under-spelen stämmer bra nu, tionde raka som satt.
"Team-total" borde jag nog nästan lägga ner däremot, går riktigt dåligt.
Hockeyallsvenskan(inkl playoff och kvalserie) har börjat gå betydligt bättre sedan Bofors åkte ur, var troligen lite för mkt hjärta i spelen innan det.
Hockeyallsvenskan sålänge Bofors var med: 20-21, -14,5u.
Hockeyallsvenskan sedan Bofors åkte ur: 10-4, +10,4u.

Jaja, bara nöta på resten av hcokeysäsongen nu!

Geezer 2010-04-05 07:09

Linköping @ 1.99 1u
Allt såg ut att gå Linköpings väg i lördags. I två perioder gjorde man en riktigt bra bortamatch, hade ledningen med 2-0 och Norrena såg sådär snuskigt vass ut i målet.
Sedan fick Djurgården ett tidigt mål i tredje och helt plötsligt började spela likt ett pojklag i försvaret, dessutom drog Pihl på sig ett extremt onödigt matchstraff och Djurgården kunde tillslut gå ikapp och vinna i övertid.
Detta gör att Linköping nästan är tvugna att vinna idag om inte detta ska vara säsongens sista vecka. Hemma är LHC starka och jag tror de fixar en seger idag.

Lemasive 2010-04-05 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 27451)
Linköping @ 1.99 1u
Allt såg ut att gå Linköpings väg i lördags. I två perioder gjorde man en riktigt bra bortamatch, hade ledningen med 2-0 och Norrena såg sådär snuskigt vass ut i målet.
Sedan fick Djurgården ett tidigt mål i tredje och helt plötsligt började spela likt ett pojklag i försvaret, dessutom drog Pihl på sig ett extremt onödigt matchstraff och Djurgården kunde tillslut gå ikapp och vinna i övertid.
Detta gör att Linköping nästan är tvugna att vinna idag om inte detta ska vara säsongens sista vecka. Hemma är LHC starka och jag tror de fixar en seger idag.

Jag tyckte personligen att Djurgården så grymt starka ut i slutet av andra och vinsten var ganska given, vilket även gjorde att jag fick in ett bra livespel. Hardy har dessutom pratat om att störa Norrena på ett mer effektivt sätt, så jag tror på DIF idag men BOL bra dagbok.

Geezer 2010-04-05 17:27

Salavat+0 @ 1.833 1u
Har redan startat, blir upplagd sent pga att jag ej kunnat komma in på sidan här tidigare.

Geezer 2010-04-05 23:24

Salavat+0 @ 1.833 1u - PUSH
Linköping @ 1.99 1u - WIN

1-0-1
+0,99u

Fem powerplay för Ak Bars i tredje blev för jobbigt för Salavat och med minuten kvar kunde de kvittera till 2-2. Linköping lyckades dock hålla emot i tredje idag och totalt blev de en vinst och en push, vilket får ses som godkänt ändå.

Geezer 2010-04-06 03:40

Ak Bars+0 @ 1.87 1u
Kom först ut till 1.56 på Pinnacle, några minuter senare uppe i 1.87. Jag kan inte förstå varför Salavat blir så upphaussade hela tiden. Visst, deras spel sista veckorna innan är det absolut bästa spel som jag sett i KHL denna säsong. Men i OS gick spelgeniet Zinoviev sönder, och i slutspelet har de bara gjort mig besviken gång på gång.
Jag trodde på dem igår och då hade de även 2-0 efter två perioder och hade fört spelet riktigt bra, men sen föll man ihop som ett korthus när Ak Bars började sätta ordentlig press framåt i tredje perioden. 2-0 lending blev 3-2 förlust i övertid.
Och jag tror det var dödsstöten för Salavat iår. Man ligger nu under med 3-0 i matcher mot regerande mästarna och har ny bortamatch i Kazan idag, jag tror inte de orkar prestera dne hockey som kommer krävas idag.
Egentligen kan jag tycka att raka 1an till 2.50 är ganska intressant med, men då Ak Bars kryssat en hel del i slutspelet så känns +0 till 1.87 ännu bättre.

Funderar även på Leksand+0 och Aik+1. Men ska ta och följa oddsutvecklingen där lite och fundera på dessa nån/några timmar till..

Geezer 2010-04-06 05:58

Leksand+0 @ 1.909 1u
Södertälje började strålande i första 4-5 matcherna. Efter dessa hade man dragit ifrån lite i tabellen och därefter har man visserligen fortsatt att ta poäng i varje match, men insatserna har varit mer tveksamma på slutet.
Leksand däremot har troligtvis gjort sina två bästa insatser i de två senaste matcherna, då man tagit bortasegrar mot Rögle och Aik. Och ska man ha chans på att lyckas iår krävs det dock att hemmaspelet börjar funka från start i matcherna som är kvar.
Man är tre pinnar efter Rögle, men har samtidigt ett på pappret lättare schema kvar. Dock är man fullt medvetna om att det troligtvis krävs 9 av 9 möjliga poäng under de sista matcherna.
Här tror jag att vi får se ett heltaggat hemmalag som kommer spela med den desperation som ibland kan vara så värdefull i hockeyn. Dessutom bör man komma väldigt stärkta från den påsk-roadtrip som gav 5 av 6 poäng mot de två största hoten om andra platsen. Att man lyckades avgöra båda matcherna i slutminuterna bör stärka moralen ytterligare.

Geezer 2010-04-06 18:55

Helt plötsligt ökade oddset på Aik rejält. Tyckte de fanns värde redan i 1.87, men nu känns de som jag bara måste testa!

Aik+1 @ 1.943 1u

Geezer 2010-04-06 21:27

Ak Bars+0 @ 1.87 1u - LOSS
Leksand+0 @ 1.909 1u - PUSH
Aik+1 @ 1.943 1u - WIN

1-1-1
-0,06u

Synd att Leksand tappade två ledningar, men så kan det vara och det blev ju inte allt för stort minus trots allt.

Geezer 2010-04-06 23:01

Pens/Caps O5.5 @ 1.529 2u

Geezer 2010-04-07 03:08

Pens/Caps O5.5 @ 1.529 2u - WIN

1-0
+1,06u

Då var den klar med två minuter kvar av andra perioden. Kanske fegade lite väl mycket med den låga linan.

Geezer 2010-04-07 07:40

Linköping+0,5 @ 1.769 1u
Tycker detta odds är något högt. I de tre senaste mötena lagen emellan i Stockholm så har detta spel gått in. Om man bortser från tredje perioden i matchen på Hovet så tycker jag även att Linköping har neutraliserat Djurgården riktigt bra och knappt bjudit till några målchanser alls.
Fortsätter Linköping med det försvarsspelet ikväll och Norrena är på humör, då ser det riktigt bra ut för detta spel.
Med hemmapubliken i ryggen kommer dock säkerligen Djurgården få några billiga utvisningar med sig, men tycker inte deras powerplay har varit mycket att hänga i granen under semifinalerna. Två mål på 16 försök har det blivit, varav det ena målet egentligen inte var mycket till powerplay-mål, då det kom 18 sekunder in på perioden..

kingscania 2010-04-07 10:52

Tycker också det här ser intressant ut och instämmer helt med dig angående Difs powerplay. Det ser inte alls särskilt bra ut, går väldigt långsamt och är stillastående, till skillnad mot Lhcs som ser grymt ut!

RobinD 2010-04-07 12:39

Ö 4.5 MVD till 2 ggr degen, tankar?

Lemasive 2010-04-07 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 28168)
Ö 4.5 MVD till 2 ggr degen, tankar?

Ingen av dessa 3 matcher har väl slutat över med 5 mål eller mer? Varför skulle dom göra fler idag?

imo 2010-04-07 14:17

nice spel! linköping är typ bättre borta ryggar