![]() |
Citat:
|
Citat:
BOL |
RobinD: Sorry, ej haft tillgång till datorn något idag. Men hade nog ej kunnat hjälpt nått vidare med det spelet då jag tycker över/under känns väldigt ovisst i den matchen.
---- Linköping+0,5 @ 1.769 1u - WIN +0,77u |
Leksand @ 1.70 1u
Tycker Leksand bortaspel har varit riktigt bra i de två senaste bortamatcherna. Efter segern hemma mot Södertälje har de dessutom ett riktigt bra läge för att gå upp då man möter 6an borta och 5an hemma i de två sista omgångarna. Växjö är totalt avsågade och har allvarliga målvaktsproblem. Jag har svårt att se dem ta poäng mot ett Leksand som bör vara hur hungrig och taggat som helst! |
Ak Bars+0,5 @ 2.06 1u
Jag fortsätter att tycka att Salavat är för stor favorit i dessa möten. Samtliga matcher lagen emellen i slutspelet har varit oerhört jämna och avgjorts med mål under den sista minuten. Ak Bars har 3-1 i matcher efter två segrar på bortais och en hemma. Ak Bars är faktiskt fortfarande obesegrade på bortaplan under detta slutspel. 6 bortamatcher har inneburit 6 segrar hittills, och detta beror mycket på att man spelar med en fruktansvärt tight defensiv och försöker i stort sett enbart ta vara på motståndarnas misstag. Lägg dessutom till ligans bästa målvakt och ett av de bättre powerplayen, så får man en ganska bra grund att stå på. Salavat har inte lyckats att få till spelet lika bra nu i slutspelet som man fick i grundserien, och hemma har man endast vunnit 3 av 7 matcher under ordinarie tid. Och då var två av dessa segrar i åttondelsfinalen mot slutspelets klart sämsta lag, Automobilist. Man ska även komma ihåg att Ak Bars har vunnit samtliga tre bortamatcher mot Salavat denna säsong. Så, allt detta samantaget gör att jag tycker ett odds på 2.06 på "X2" känns på tok för högt! |
Citat:
|
Ser ut som man missar båda spelen idag, tyvärr.
Ett spel för morgondagen har lagts hittills: Lokomotiv @ 1.763 2u |
Boston/Buffalo U5.5 @ 1.73 1u
|
Pens @ 1.735 1u
Isles har visserligen gått riktigt bra på slutet, men Pens har så mycket mer att spela för. Tror även Fleury kommer göra en strålande insats efter att ha blivit utbytt senast. Testar därav raka ettan. |
Sharks/Canucks O5.5 @ 1.769
Canucks har gått över i 11 av senaste 12 hemmamatcherna. Sharks har även gått över mycket på slutet. 2 av 3 möten lagen emellan denna säsong har gått över, plus de båda träningsmatcherna lagen spelade mot varandra innan säsong. Luongo får nöta bänk inatt och Raycroft in i Canucks-målet. Han släppte 4 puckar i sin senaste start, borta mot Ducks. Får se om den fina trenden med 12 raka över/under-spel som gått in fortsätter, eller om den spricker om inatt. |
Dags att sammanfatta dagen/dygnet då:
Ak Bars+0,5 @ 2.06 1u - LOSS Leksand @ 1.70 1u - LOSS Boston/Buffalo U5.5 @ 1.73 1u - WIN Pens @ 1.735 1u - WIN Sharks/Canucks O5.5 @ 1.769 1u - WIN 3-2 +0,24u Ak Bars hade 1-0 inför tredje, men tappade tyvärr till 2-1. Leksand såg fruktansvärt bra ut på förhand, men vad som hände där har jag ingen aning om.. Skönt att få lite framgång i NHL igen dock, för där har de gått trögt efter OS. Kanske kan man lyckas vända trenden under slutspelet sen? 13e raka över/under som gick in med. Och är även 26-4 på senaste 30 där. Börjar se ut som det kan vara nått att lägga extra fokus på i framtiden. |
Gick inget vidare i KHL igår, och jag har verkligen en svacka där. Testar ändå ett spel idag.
Ak Bars+0 @ 2.16 1u |
Slänger in ett långtidsspel på Stanley Cup slutspelet:
New Jersey Devils to win Eastern Conference @ 8.50 1u Detta är ett spel som man kanske inte borde lägga, då det bygger mycket på känslor. Devils är laget jag följt sedan tidigt 90-tal och självklart kan det vara så att det är hoppet som tror på detta. Men tycker egentligen även att oddset är klart spelbart då Devils har plusstatistik på alla slutspelslag från den östra sidan, bortsett från Flyers och Sabres. Sabres har man dock ett möte kvar mot och kan jämna ut inbördes statistiken där. Man har släppt in minst mål i Eastern under säsongen och som vanligt har man en riktigt stark defensiv. Framåt har man Parise, Elias och Kovalchuk som har en förmåga att göra de viktiga målen och avgöra matcher. Men, som sagt, detta spelas egentligen mest som lite extra krydda för slutspelet. Får hoppas på scener likt dessa under slutspelet ;) [ame="http://www.youtube.com/watch?v=DCL8dAOwoJo"]YouTube- History Will Be Made - The A Line[/ame] |
Nu tar jag ut det en period i förskott, men.... Devils Atlantic Division vinnare 09/10! :cheers:
|
Citat:
Nu hoppas jag bara att man kan undvika Flyers i första omgången. Så får hoppas att Rangers kan slå Flyers imorgon och Devils tar minst en pinne, då Habs skulle kännas som en trelvig match-up. |
Testar lite kvalseriespel idag när det ska avgöras.
Tingsryd+0,5 @ 1.84 1u Tingsryd har hittills haft ett bättre poängsnitt borta än hemma under kvalserien. Sundsvall har inte fått spelet att fungera på slutet och har bara tagit 6 av 15 poäng under senaste 5 matcherna. Räddades av en sen kvittering senast. Oavgjort räcker för att Tingsryd ska fixa uppflyttningen till Allsvenskan. Enköping+0 @ 2.02 1u Oskarshamn säkrade det allsvenska kontraktet i fredags. Givetvis betydde det kraftigt festande natten lång och enligt ryktena blev det fyllecell för poängkungen JSW( http://www.barometern.se/sporten/ot-...is(1867086).gm ). Kan mycket väl ha varit utgång som gällt under gårdagen med och det är tveksamt hur motiverade spelarna kommer vara inför att spela bortamatch under söndagen. Enköping har trotsallt varit ganska bra på hemmaplan i kvalserien, 3 vinster och 1 förlust hittills. Funderar kring endel spel på kvalet till Elitserien med, men avvaktar lite där. |
Leksand @ 1.806 1u
Föll pladask när de gällde som mest borta mot Växjö. Idag tror jag absolut att de vinner, men tyvärr för Leksands del så kommer det ej räcka. AIK @ 1.388 2u Har svårt att se AIK missa denna chans. Efter åtta år utanför Elitserien har man nu världens chans att inför ett fullsatt Hovet spela sig upp till Elitserien igen. Inte ska väll jumbon Växjö kunna sätta stopp för detta? |
Rögle -1 @ 2.09 1u
|
Är sugen på både ettan och överspelet i AIK-Lakers, vad tror du geezer?
|
Citat:
Det är vad jag tror iaf : ) |
Okej :) för växjö var det lite samma förutsättningar senast mot Leksand med, men förstår din analys. Men att laget inte har nått att spela för kan samtidigt göra så att det blir lite mer hawaiispel från det lagets sida. Det spelar ingen roll hur det går, man kan anfalla med full kraft men behöver inte vara så disciplinerade hemmåt. Man spelar bara av matchen helt enkelt. Men som du säger står det 3-0 till AIK så känns det som att matchen kommer dö.
Tack för din åsikt, ska fundera ett tag på denna får vi se vad det blir. |
Citat:
AIK har bara gått över i 1 av 4 hemmamatcher i kvalserien. I hemmamatcher mot Växjö har man bara gått över i 1 av 9. AIK släpper normalt sett in väldigt lite mål på hemmaplan. Endast 1,9 i snitt under grundserien och nu i kvalet 2,5 i snitt. Normalt så skulle jag lutat åt U5.5 i denna match, men det är ju väldigt speciella omständigheter idag. Så tycker det är lite svårt att veta hur det kommer påverka totalen. |
Citat:
|
Rögle -1 @ 2.09 1u - LOSS
AIK @ 1.388 2u - WIN Leksand @ 1.806 1u - WIN Enköping+0 @ 2.02 1u - LOSS Tingsryd+0,5 @ 1.84 1u - WIN 3-2 +0,4u Lite oflyt med att Oskarshamn gör 3-2 med 26 sekunder kvar så det blev förlust istället för push där. Men hade samtidigt lite flyt när Leksand avgjorde sent, så ska absolut inte klaga.. |
Dåligt med hockey just nu så kör vidare med några långtidsspel under tiden.
Caps+Sharks+Canucks to advance @ 2.07 2u Caps ska bara slå ut Habs. Sharks brukar visserligen kunna få problem i slutspelet, men tror ej Avs ska kunna sätta stopp för dem iår. Canucks har haft relativt lätt för Kings de senaste åren och just nu ser man även ut att ha vissa problem på målvaktssidan i Kings. Ganska trist med tre favoriter, men så får det bli i detta spel. Ottawa Senators to advance @ 4.10 1u Tror Penguins kommer att få det väldigt tufft i denna serie. Ottawa har spelat riktigt, riktigt bra stundtals iår och till dethär höga oddset måste jag bara testa en chansning. Tycker lite för mycket hos Pens kretsar kring att Crosby ska producera iår. Han har gjort 20% av målen framåt och spelat fram till 22% av målen, mot Ottawa har han dock haft det lite tyngre och "bara" gjort tre poäng på fyra matcher. Samtliga tre poäng kom då i den match där Pens vann med 8-2. Kan Ottawa fortsätta att hålla Crosbys produktion nere så kommer de ha en stor chans här. Dessutom känns de inte som Malkin gör något bra år, vilket är ett klart minus för Pens. |
Sharks @ 1.725 2u
Tycker Sharks har spelat riktigt bra i sina senaste matcher. Medans Avs inledde säsongen bra för att sedan bara bli sämre och sämre. Har svårt att se dom räcka till här mot ett hungrigt Sharks. |
Kastar in ett långtidsspel och ett matchspel på KHL-finalen som inleds på torsdag.
Ak Bars Kazan to win gold @ 1.55 2u MVD har imponerat stort genom hela slutspelet och man kan inte sluta att gilla det laget. I en liga full av legoknektar och utlandsproffs så har HK MVD lyckats ta sig ända till final med ett lag som egentligen helt saknar stjärnglans och istället bygger allt kring att varje spelare måste ge allt i varje byte. Men i en sju matchers final mot regerande mästarna Ak Bars kan jag inte se hur det ska kunna räcka. Ak Bars har imponerat under slutspelet även de, främst i bortaspelet där man endast har förlorat en av sju bortamatcher. Detta trots att man mött Salavat och Magnitogorsk borta två gånger om. Jag tror att Ak Bars tar detta med 4-1 eller 4-2 i matcher. Ak Bars ML @ 1.72 1u Hade egentligen tänkt att spela det raka spelet som finns till 2.25, men fegade lite i sista stund och tog moneyline istället. Ak Bars har varit ruskigt starka borta under hela slutspelet och kommer även ha fått vila en dag extra inför denna match. Dessutom har Ak Bars hela 14(!) raka segrar mot MVD. |
Caps @ 1.667 2u
|
Blir bli många "långtidsspel" på Stanley Cup slutspelet nu, men tycker det finns en hel del intressanta odds att hämta där.
Boston Bruins +1,5 matcher @ 1.667 1u Egentligen tycker jag det finns stort värde i 2.41 på att Boston ska gå vidare från denna serie, men när jag fick se detta odds kändes det som man bara va tvungen att slå till. Har svårt att se Buffalo slå ut Boston enkelt, och tycker detta känns som en riktig sju-matchare. Boston avslutade grundserien ritkigt bra med att vinna 4 av de 5 senaste, trots att man då mötte Capitals borta två gånger om, t.ex. Boston har även vunnit 4 av 6 matcher mot Buffalo under serien. Dessutom kan Rask bli en helt grym målvakt i slutspelet, tycker han är klart en av de fyra bästa målvakterna sett över säsongen. Den tyngd Boston har i sitt spel kan även bli riktigt jobbig för Buffalo att få möta upp i en lång serie. |
Det spelar ju ingen roll hur mycket du än odlar, du kommer ej lyckas få något slutspelsskägg ändå ;)
|
Devils/Flyers O5 @ 1.833 1u
|
Ak Bars+0 @ 1.769 1u
Har redan spelat på Ak Bars ML, men kastar även in en slant på detta. MVD, som endast har fem friska backar, kommer få det väldigt väldigt tufft idag. |
Kanada -5,5 @ 1.813 1u
Kanada inledde U18-VM med en riktig flopp, då man torska med 3-1 mot Schweiz. Tror de kommer vara gruvligt revansch-sugna efter det. Kollade på Sverige - Vityryssland igår. Sverige vann då skotten med 46-8, och matchen med 7-0. Vitryssarna(som är nykomlingar i A-gruppen) var verkligen pinsamt dåliga och jag tror att detta talangfyllda Kanadensiska lag kommer leka hem detta, 10-1? |
Djurgården/HV71 O5.0 @ 1.917 1u
|
Sharks @ 1.725 2u - LOSS
Devils/Flyers O5 @ 1.833 1u - LOSS Ak Bars ML @ 1.72 1u - WIN Ak Bars+0 @ 1.769 1u - WIN Kanada -5,5 @ 1.813 1u - WIN Djurgården/Hv71 O5 @ 1.917 1u - WIN 4-2 +0,22u En galet dålig natt vändes till plus ändå via att dagens fyra spel satt. Så det får väll ses som positivt :) Lite trist att min trend med 13 raka över/under-spel sprack, men men.. |
Blir ett spel redan nu inför morgondagens NHL:
Senators+1,5 @ 1.725 1u Trodde på Senators redan på förhand i denna matchserie och har även ett långtidsspel på dem. Första matchen gav verkligen mersmak. Man matchade Volchenkov och Phillips stenhårt mot Crosby, och även om han gjorde tre assist så va han ganska osynlig. Det var enbart en gång som han egentligen fick glänsa. Nej, jag tror Sens har en bra chans imorgon igen. Gillar verkligen deras fysiska spel med, det fysiska spelet och ett möjligt ledningsmål för Sens kan absolut få Pens ur balans igen. |
Caps/Habs O1,5 1st @ 1.847 1u
Caps lär vara ordentligt taggade och verkligen gå på offensiven direkt. De har gått och väntat på denna match länge nu. Dessutom har båda lagen grymma PP, så jag tror absolut att vi kan få en ganska målrik första period i denna matchserie. |
Det där överspelet i första perioden är intressant faktiskt. Kanske ryggar det.
|
Caps @ 1.667 2u - LOSS
Caps/Habs O1,5 1st @ 1.847 1u - WIN 1-1 -1,15u Storfavoriterna fortsätter att svika mig. Återigen en riktigt dålig natt. |
Ak Bars+0 @ 1.794 5u
15 raka segrar mot MVD nu, det är sjuka siffror. Visst, MVD imponerade och gjorde det bra igår. I första och delar av andra spelade de med en väldigt hög aggresiv forecheckin, vilket ledde till att Ak Bars fick oerhörda problem med sina uppspel, men trot 1-0 och 2-1 ledning orkade tillslut inte MVD och Ak Bars vann med 3-2. Tror absolut att Ak Bars tar även dagens match, och tycker att även raka tvåan till 2.40 och O4.5 @ 2.07 är intressant, men väljer att avvakta lite där. EDIT: Höjer upp denna till 5u. |