![]() |
Tycker det är kul med lite variation i min dagbok, så till och från kommer jag berätta lite om mig själv och mina genom åren högst tvivelaktiga bravader.
Jag ska vara helt ärlig. Jag kommer aldrig kunna ligga plus på spel under min livstid. Jo möjligen om jag klonkar V75. Rejält. Jag har genom åren varit en usel spelare. Pga av att jag till och från haft väldigt gott om pengar som jag dragit in på andra affärsverksamheter så har jag oxå haft mkt kapaital att spela bort. Jag kan inte direkt påstå att jag varit spelmissbrukare,åtminstone inte den klassiska, har aldrig spelat maskiner eller casiono eller andra slumpspel. Jag har bara varit dum och haft en oerhörd nonchalant syn på pengar. Anledningen till att jag berättar detta är att jag hoppas att ingen ska göra samma misstag jag har gjort. Värdering av odds och liknande har under större delen av mitt liv inte intresserat mig, utan har ofta laddad på devisen "det är helt klart"., jag kliver in. För två år sedan beslöt jag mig för att ändra på mitt beetende och det är en process jag ständigt jobbar med. Bla har denna sajt, Sharps varit till stor hjälp för att förändra mitt tänk och mitt BRM Sedan 1.5 år tillbaks har jag varit vinnande på sportspel. Tillfälligt möjligvis men jag jobbar på det. Jag har lagt om mitt spelande och tänk totalt och jag är ödmjuk inför vad framtiden planerat för mig. Jag har dessutom familj nu och har inte råd med samma misstag som tidigare. Här kommer en liten story som det tyvärr finns många liknande av. Har för mig att jag var 18. Var inne på mitt tredje år i Stockholm och saker och ting ville väl inte riktigt lossna. Ett av problemen var ju att hitta en vettig bostad. Tillslut efter många och långa disskutioner hade jag lyckats övertyga min far att borga för ett lån till en bostadsrätt. På den tiden var ju priserna helt annorlunda och jag skulle köpa en 1a på Roslagsgatan för ca 400k som jag har för mig den kostade. Villkoret från min far var att jag skaffade 40.000 kr till kontant insatsen, samt att jag lovade att sköta betalningarna klanderfritt. Jag har alltid skött mina åtaganden så jag var inte orolig över att inte klara avbetalningarna. Jag hade fått ihop exakt 40 k, dels delade jag ut tidningar varje morgon, samt att jag sålde kokosbollar till lunchrestauranger(verksamheten ökades senare ut men det blir en annan story) På torsdag skulle jag träffa banken tillsammans med min far som rest från landet för detta ändamål. På onsdag var det som vanligt Solvalla, hade inte varit där på några veckor och tänkte att jag kunde åka ut och göra en v5a och bara softa. Det var högsommar. Eftersom jag inte vågade lämna 40k i det rum jag hyrde så hade jag dessa i fickan. Hursomhelst, Lopp 5 skulle börja och i det loppet startade Stickan en helt "klar" gulddivisionare. Den stod i 1.20. Då händer det som inte får hända. Jag satsar 10k vinnare och tänkte tjäna 2k snabba. Vad händer, mkt välförtjänt så straffar Gud mig omedelbart. Stickans klaring studsar bakom bilen. Jag var ung och orutinerad och vart mkt stressad av situationen. Nu var goda råd dyra. Som ni förmodligen kan räkna ut så försökte jag spela tillbaka pengarna, givetvis helt utan framgång. När sista loppet ska gå har jag 5000kr kvar. Där startar en häst från bricka 1, har för mig att den hette Akrobat G och Kördes av Kaj Widell. Hästen hade en dålig rad men jag visste ju sedan tidigare att den bara gick i spets. Jag laddade all in 5k på Akrobat G och när starten gick har jag för mig att totolisatorn visade på 9ggr. Akrobat G spetsade lätt och fick bestämma. Vid det här laget hade jag redan gett upp och orkade inte ens hoppas. Stod på e läktarn och såg loppet. 500 kvar så drog Kajan hårt och övriga hade svårt att följa. Hoppet kom tillbaka. Då jävlar körde jag all in. Som en riktigt maniac började jag skrika på Kajan. Kör nu Kajan för helvete, kör. Folk stirrade, men vad fan, denna var ju viktig. När hästarna kommer på upploppet leder Akrobat G med flera längder jag har tagit mig ner via eläkarens trappor och springer allt vad jag kan längs med upploppet och skriker. Akrobat G vann loppet och jag hämtade 45k i kassan. Dan efter löste jag och farsan lägenhetsköpet. Det var en hyffsad kick. På den tiden:D För en gångs skull slutade det lyckligt. Det gjorde det sällan:D |
Blev nervös bara av att läsa historian haha.. :sweatdrop:
|
Inte riktigt Wagner-klass på den men close enough. :hattenav:
|
Citat:
|
1986 inlägg med detta. :)
Det där 1.20-oddset känner jag igen från just Valla. Fösta gången jag lira en lax, måste varit 79 eller 1980, var just till det oddset. Det var varken insats till lägenhet eller så men ändå inget man glömmer. Super Male med Wallner/Lindstedt i vagnen. Vred på 800 kvar och tappa några längder direkt. När dom kom in i sista kurvan låg han stensist. Men man fatta ändå ingenting och trodde det skulle lösa sig. 1.20 för fan! :lol: Kolik kunde man läsa sig till i tidningen dan efter. :whoco5: |
Då har jag min "tomhetskänsla", en av de första och en av flera... Läs noga: nedanstående är som jag kommer ihåg det...
Färjestads travbana på 90-talet och Larssons hade grymma märrar. Björn Larsson startade en Sund-häst och var storfavorit. Sjundespår bakom bilen eller volt - skit samma. Stod i 1.70 och jag skulle stajla, hade nyss fått lön och hade med min finske polare på restaurangen för både bira och lir... Spelade i alla fall på denna "oslagbara" märr som jag sett en eller ett par gånger innan och som sagt, stod i 1.70 ca. Spelade en stor del utav mina medhavda/kvarhavda penningar - var väl ett "tillbakapengarnalir" och hon stod i ca. 1.70. Tog ledningen lätt efter ett par hundra meter som väntat och fick bestämma utan problem i ledningen... Jag hade lirat 1800 kronor vinnare då, en ansenlig summa för mig då, och allt såg ut att vara okey och "stenklart" som jag tjatat om i en hel timme innan. Hästen leder och har allt under kontroll och går in i sista kurvan med "ALLT" kvar! I utgången utav kurvan så händer då det som inte ens finns i min sinnesvärld - hästdjäveln galopperar!!! Allt var verkligen klart - jag lovar... Hade ni sett loppet hade ni förstått mig... Jag sade till min polare direkt att något måste hänt, han hade spelat sin kvarvarande 600 kronor också, och att någon måste skjutit på hästkraken med luftpistol i sista kurvan, eller något! Detta är en av de mest klara vinnarna jag sett, som inte vann då, och som jag såklart lirat! Jag bara tittade på min polare och han såg på mig och vi svepte varsin grogg och drog på krogen... Vi sade ingenting - allt var så djävla klart! Ridå! |
Blir ett spel till dagens luchtrav på Bergsåker.
Hinner inte med någon motivering då det vankas lunch med en polare. Med jag tycker oddset sitter fel, och värdet är fint. HTH/ Bergsåker Lopp 4/ Spelstopp 13.08 Honey Pie vs Vikens Adam 20-17 Öppnar upp serie nr 2 och detta blir seriens första spel. Spel: Honey Pie 2.0/ Insats 1000kr |
Riktigt dåligt spel av mig idag på lunchtravet. Definitivt en felvärdering av oddset. Michael Ågren, spår 4, resa, osv. För många negativa faktorer jag bortsåg ifrån och hade behövt 22 på min ide för att kunna rättfärdiga spelet:skamsen:.
Alltid lätt att vara efterklok, men när jag postar svaga spel i min dagbok bör jag straffas. Tjejen får gå på lite extra med brödspaden ikväll. |
Saldo 98.000:-
Levande Serie 1: 2.573:- Antal förlorade serier: 1st |
Lägger redan nu det 3 spelet i serie 1.
HTH Going for Gold Zaz vs Alvena Nonstop 1.55-2.30 Bolag Bet365/ Spelstopp 19.25 Timo Nurmos var mkt uppåt på Zaz inför dennes årsdebut. I loppet stämde det inte rikrigt för honom men då Timo tar ut honom igen så förutsätter jag allt allt är ok. Jorma var oxå väldigt nöjd med hur hästen kändes. Detta är en uberkapabel pålle som jag tror kan komma att verkligen blomma ut iår. Här läser jag Adena Boko till spets och släpp till Jorma. Att han därifrån ska förlora detta billiga lopp tror jag inte på. Iallafall inte mot Alvena N. Alvena Nonstop kan det bli fel för här då han enligt mig är chanslös svara 3 från start. Att han sedan ska slå Zaz som kommer få bestämma i ledningen känns långsökt. Formen annars mkt fin både på häst kusk och stall. Hästen ger 1.55 och det är 0.10 för högt. denna HTH tror jag mkt på och väljer att ta sista spelet i serie 1 på denna. Spel Bet365/ HtH Going for Gold Zaz 1.55/ Insats 2.573:: |
Citat:
Kriga? Du som jagat O.U.Glide så länge nu, trodde jag du skulle hugga på den mot Vincent Du Ling till 1,90 på ubbe? Skam den som ger sig.... |
Även om Going for Gold Zaz är väldigt kapabel, så skulle ja aldrig våga spela Nurmos hästar till 1.55 så ojämna som hans hästar har varit dom senaste åren men lycka till!!
Roligt med rekar på travet och du verkar vara vass, kul och se hur andra tänker trav när det kommer till HTH spel. |
Tycker H2H Adena Boko - Turbos Cherie till 2,55 är riktigt bra på Expekt. Nästan på gränsen till löjligt bra.
Adena Boko tidigt till ledningen och släpper till GOing For Gold Zaz och får bra resa rygg ledaren. Dessutom är Örjan en utav de bättre h2h kuskarna och kör efter hästens kapacitet. Bör klara av att vara i mål 2-4a i detta gäng. |
Citat:
Har inte hunnit kollat så mkt idag, fullt upp Calvin klein:D |
Citat:
|
Citat:
Så sant! Hans hästar har inte vunnit på 2 veckor, något man bör ta med sig inför kvällen:rolleyes: |
Citat:
Jag har lite lätt ibland för att fästa mig vid vissa hästar och bortser då ibland från viktiga faktorer. Mådte jobba mer på det. Samtidigt är det inte lätt att alltid komma rätt i värderingarna. Men jävligt bra synpunkter, Uppskattas:cheers: |
Visst är det svårt med värderingarna, lätt som du säger att missa viktiga faktorer.
Nu ser spelet bättre ut verkar som Nurmos har en sån där dag då alla hästar är ruskigt bra. |
Vill bara flika in o tacka för en rolig läsning och fina spel! Denna dagbok kommer definitivt följas! Du har inget spreadsheet här på Sharps som man kan följa?
|
Going for Gold Zaz satt klockrent. Skönt att analysen stämde om spets och taktiklopp.:cheers:
Extra viktigt att sätta 3dje spelet i serien och nu rullar dagboken upp på fint plus. Sammanställning kommer lite senare. |
Saldo: 101.988
Antal Vunna serier: 1st Antal Förlorande serier: 1st Levande: 0 |
En sak som jag gillar att gå emot är stall som verkar ha tappat form. Är lite inne på att Melanders är down . Inte alls samma klipp i hästarna just nu.
Han är ju dessutom en usel kusk så här kan det dyka upp fina lägen. |
Citat:
Att du har en kassa på över 100 lax känns väldigt trovärdigt.....:whoco5: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Och att han helt plötsligt skulle ha dessa summor, är som att leva i en fantasivärld... Men men.. Tror du på det så är det bara att gratulera.. |
Tycker mig ha hittat ett intressant spel i lopp 11 på solvalla.
Är relativt försiktig med trippelheadar, men dom är ju alltid intressanta när en häst är med som man absolut inte tror på och värdet blir ju då per automatik väldigt bra. TrppelHTH, Bet365 Naughty La Marc 2.70- Fran Ebo 2.50- Paired 2.70 Paired: är en häst jag följt hela kariärren. Stallet har provar allt men det hjälper inte. Hästen är usel och den tror jag ingenting på. Tveksam på melanders stallform och här har vi en utmärkt skattebetalare. Naughty la Marc Har respekt för den hästen, bricka 1 nu på 1640 och jag tror inte den kan svara spets. Hästen är väldigt skör och blandar upp bra lopp med riktigt usla. Är motbudet till min ide, Fran Ebo: En häst jag gillar. Tveksam sist, men det var första loppet efter vila och jag tror loppet kan göra mkt för formen. Har dragit ett svårt spår 7 över 1640 och det kan givetvis häxa. Tycker ändå Fran ebo är en häst på väg upp och löser bara Kajan ett vettigt lopp så ska det vara jättechans att den knäpper de andra 2. Oddsmässigt tycker jag det finns riktigt bra värde i detta spel. Skulle det vara en enkelhead mot Naughty la marc skulle jag sätta 17-20 i Fran Ebos favör. Jag öppnar upp serie 3 och spel 1 i denna serie blir som följer. Fran Ebo. Odds 2.50. Bet365. Spelstopp 21.40 Insats 988:- |
Fran Ebo liret sparack. Är ändå väldigt nöjd med detta spel då det över tid är jättevärde i att hitta dessa(paired) skattebetalare.
Kajan hittade dödens med Fran Ebo och det blev för tufft. Naughty öppnade mkt bättre än jag trodde och spetsade för att sedan släppa till Pay Attention. Liftade sedan med till ett 3dje pris och var positiv. |
Vad har kidsen för veckopeng nu förtiden egentligen?
Käkade lunch idag på en liten trevlig sushibar på Kungsholmen. Sitter ensam vid ett bord nära kassan. En kille och en tjej i 13 års åldern kommer in. Tjejen beställer en 6 bitars. Inga Konstigheter. När det sedan är lillkillens tur så beställer han en 25 bitars Sushi. 24 bitar räkor och en avacado meddelar han självsäkert den lilla japanskan i kassan. Killens "lunch" landar inkl läsk på 265kr. What a fuck is going on liksom? Har kidsen flera lax i veckan? |
vet inte vem du är el kriga är, men av det jag läst så ser jag att du är från göteborg? och han surrar mycket om stockholm? är du helt säker på att du vet? isf vrf inte "kontakta" han ist för att skriva här ?
|
Jag funderar mest på vad den där ensamma avocadon hade där att göra? :)
Kom och tänka på den där historien om gubben som hade 24 öl och 1 sockerdricka i backen. Kassörskan ville skoja till det och frågade om något blivit fel. Jo du förstår sa gubben... Den är till kärringen min. Hon är alldeles tokig i sockerdricka. |
Blir ett spel i dagboken inatt.
San Jose tar emot Edmonton Oilers. San Jose med 6 raka har här blivit på tok för stora favoriter enligt mig. Unibet verkar vara marknadshögst på Edmonton och erbjuder 3.70 på raka och 2.65 ML. Finns klart värde i denna match som jag tror är mkt mer öppen än oddsättarna. Öppnar serie 4 med detta spel. Edmonton ML 2.65 / / Instats 1000kr Bolag: Unibet Sammanfattning detta spel inkluderat. Saldo 100.000:- Levande 1000:- (Edmonton ML 2.65) Förlorade serier 2st Vinnande serie 1st |
Nytt spel:
Öppnar serie 5 med detta spel: Lopp10. Färjestad lördag. Vinnare 1. Bon Frecia. På förhand öppet lopp. Bon Frecia hamnade fel på det sist och det lopper glömmer vi. Klar uppåtform på Nurmos hästar för tillfället efter mkt infektioner en längre tid. Bon Frecia är härdad i mkt tuffa gäng hela förra året och jag tycker det är lite billigare emot nu. Loppet tror jag kommer att avgöras i starten. Värsta spetshotet är troligen Belgrado . Men denna körs av Mattias Djuse var teknik från springspår inte direkt övertygat än så länge(se lopparkiv) Tror att han måste träffa perfekt om han ska kunna snuva Bon Frecia på spetsen. Är dock inte supersåld på Jorma i voltstart, håller inte alls samma nivå som Erik o örjan. Nurmos uttalade sig inför förra starten ang BFs startsnabbhet och han trodde den skulle kunna öppna mkt snabbt i volt. Nu är det spår ett och det passar mkt bättre. Jorma kör med ett väldigt självförtroende oxå just nu vilket jag gillar. Jag är väldigt inne på att BF håller upp ledningen och från spets tror jag han har toppchans. Ev blir det barfota runt om nu och det vore ett stort plus. Bananförhållande oklart ännu dock. Unibet erjuder 4ggr på Bon Frecia och jag väljer att spela redan nu. Ett mer korrekt odds enligt mig hamnar på 3.50 Serie5. Bon Frecia Vinnare/ Odds 4ggr/ insats 1000:- Saldo 99.000: 2 serier levande (2000) |
Citat:
Oavsett om du känner Kriga eller inte, eller om han spelar för 100.000 eller 100kr spelar det ingen större roll för oss andra. Han har startat en underhållande spelblogg, med roliga spel och intressanta tankar. Mer sånt på sharps, keep up the good work Kriga:hattenav: |
Förlust Edmonton efter straffläggning. Bara en tidsfråga nu innan Shark torskar nu. Detta var sjunde raka.
Jag är dock som alltid positiv:D När vi sitter på straffarna till 2.65 är värdet finfint över tid. Koffeinet från dagens första kaffe kickar in nu och jag kan bara konstatera att det ser ut att bli en bra dag. Väntevärdet för dagens aktiviteter är positivt. |
Kul att se dig jaga värde, keep it up!
|
Citat:
Här har du nog hamnat helt snett på det, anser jag... 4 gånger i odds är alldeles för klent för att ta - minst 7 gånger skulle jag vilja ha... Är inte mer än fjärde, femtehäst för mig här. Hoppas jag har fel dock - kör hårt, kriga - gillar dagboken... :thumbup: |
Träffade en gammal kompis idag jag inte sett på drygt ett år.
Det första han säger att han tycker jag blivit fet:sad44: Hursomhelst var det jäkligt kul att se honom och det vart en lunch o fika. Befann mig i exakt samma situation förra året. Jag är inte jättefet, men helt klart så där sliskigt knubbig. Kroppen är slapp och min hållning blir allt sämre. Tack vare att jag är ganska lång, 1.90 så sprids ju kilona ut lite och det ser ok med kläder. Utan däremot ser jag ut som en liten rosa gris. Väger nu 100kg. Beslut fattat: Med hjälp av GI metoden skall jag gå ner till 85 kilo fram till den 1 juni. From nu skippar jag alla former av kolhydrater. Godis, chips och liknande åker oxå i papperskorgen. Jag tappade 15 kilo på detta sätt förra året men nu har jag fettat till mig igen, och nu måste disiplinen fram. Gillar Gi då man kan käka mkt kött och fisk, men framför allt bli mätt. För att visa vilket dåligt skick min kropp är i tänkte jag fota min mage och lägga ut i dagboken. Min tjej fotade och jag tror minsann jag såg en glimt av äckel och avsky i hennes blick:D Tyvärr vart hon vart skitsur när jag sa jag skulle posta magbilden på nätet. Eftersom det är fredagsmys idag så viker jag ner mig för husfridens skull. Men, Jag ger 150 Sharps till den som är först med att posta en bild på sin mage(utan tröja) i min dagbok. Helst vill jag se Sharps.se i bakgrunden så jag vet att det är din mage och inte någon random mage. Är det någon mer som köra GI nu. Vore kul om fler än jag körde. 150 sharps till första magbilden, viss nivå av bevisning krävs. Någon modig?? |
haha va störd du är, fast på ett underhållande sätt :D
kommer dock inte upp någon magbild från min sida iaf, känns sådär lagom gay :D |
Min mage har legat ute över ett år. Duger inte den? http://www.clicksmilies.com/s1106/sp...smiley-001.gif
|