![]() |
Så då var det dags för en liten summering, nu har det gått en månad sedan jag började bokföra mina spel samt började med dagboken. Detta är resultatet över månaden.
Antal spel: 281 Vinster: 143 Förluster: 133 Push: 5 Levande spel: 1 Netto: +61.98 Units ROI: 120.73% Vinstprocent: 51.81% Medelodds: 2.65 Så har uppnått ett delmål och det var att ha ökat rullen med 25% och det var ju avklarat. Hade varit bättre om man skippat vissa livebets samt att i vissa spel hade man maximalt oflyt. Nu kör vi på med månad nummer 2 och se vad den har att ge, förhoppningvis 25% till så att vi är uppe i över 300 units efter det :p |
Härligt jobbat Pacman :)
|
Fy fan gårdagen var ingen höjdare, tänkte jag skulle pröva rygga en del tennis igår men det gick ju helt åt helvete! Slutade på -7.5 units bara på det sedan sket sig en del fotbollsmatcher också så var den riktigt sur dag, största tappet sedan jag började.
Nå nya tag idag, finns en del kul matcher att betta på samt höjdarmatcher på Canal+ också så då blir det att bänka sig med ett gäng pilsner :cheers: |
Så nu när PL börjar gå mot sitt slut så måste man ju hitta nåt annat att spela på så tänker nu börja följa och sätta mig in lite mer i den finska fotbollsligan. Jag spenderar min tid ungefär lika mycket i Sverige som i Finland så har bra koll på det sättet.
Så kommer att lägga några spel nu för att se hur det går, lite knepigt nu i början eftersom man inte direkt har nåt att gå på och mycket har hänt sedan förra säsongen. Så dagens första spel blir följande: Spel: FC Honka - MyPa Typ: 1 Odds: 1.70 Insats: 2 units Bookie: Bet365 Resultat: 3-1 = WON Honkas fem senaste hemma i ligacupen (i år) är följande: 3-3-3-1-3 medans Mypa har bara spelat tre borta i ligacupen i år och tar man med dom två sista från förra säsongen så är deras rad 3-0-0-3-0-1. Ser rent historiskt så har Honka ett bra övertag på Mypa. Se underspelet för mer info. Spel: FC Honka - MyPa Typ: Under 2.5 Goals Odds: 1.825 Insats: 2 units Bookie: Bet365 Resultat: 3-1 = LOST 5/6 senaste matcherna lagen emellan har slutat under 2.5, så ska vi tippa 2-0 idag? 17.03.10 MYPA vs. FC Honka 1:0 02.08.09 MYPA vs. FC Honka 1:3 07.05.09 Honka vs. MYPA 0:0 11.03.09 MYPA vs. FC Honka 0:1 27.07.08 MYPA vs. FC Honka 0:2 27.04.08 FC Honka vs. MYPA 2:0 |
Citat:
|
Finns i spreadsheetet så du kan kolla där vad det var för nåt.
|
BOL med liren idag!!
|
Då trycker vi in ett sista spel idag i finska division 1, får se hur många rätt man slutar med nu så här i början av testfasen.
Spel: Klubi 04 - Tpv Tampere Typ: Over 2.5 Goals Odds: 1.90 Insats: 2 units Bookie: Betway Resultat: 3-0 = WON Om vi kollar enbart förra säsongen så gick Klubi över 2.5 mål i 69% av sina matcher och TPV gick över i 46% av sina. Ser vi till lagens fyra senaste från förra säsongen så är det följande: Klubi 04 vs. KPV-j 1:2 Klubi 04 vs. PK-35 Vantaa 2:1 Klubi 04 vs. FC Hämeenlinna 0:1 Klubi 04 vs. TP-47 3:2 Pitu vs. TPV 1:6 AC Oulu vs. TPV 1:1 FC Viikingit vs. TPV 4:0 TP-47 vs. TPV 3:1 |
Projektet med att reka finsk fotboll började helt ok, 2-0-1 slutar dagen. Var lite fel ute i underspelet i Honka matchen men annars gick det som det skulle, Klubi-04 hade ju 3-0 redan i halvtid och Honka vann klart med 3-1.
Så nu blir det att hitta nya matcher tills imorgon att fortsätta testerna på :) |
Bara två matcher i den finska ligan idag, har riktat in mig på denna (kanske kommer en till innan matchstart). Blir två spel i matchen.
Spel: FC Inter - IFK Mariehamn Typ: 1 Odds: 2.0 Insats: 2 units Bookie: Bet365 Resultat: 1-1 = LOST Spel: FC Inter - IFK Mariehamn Typ: IFK Mariehamn Under 0.5 Goals Odds: 2.4 Insats: 2 units Bookie: Nordicbet Resultat: 1-1 = LOST Inter sex senaste hemma: 1-3-3-1-1-3 FC Inter vs. FC Honka 0:0 FC Inter vs. IFK Mariehamn 2:1 FC Inter vs. MYPA 1:0 FC Inter vs. HJK 1:1 FC Inter vs. TamU 2:2 FC Inter vs. JJK 3:0 Mariehamn sex senaste borta: 0-0-0-1-0-0 FC Inter vs. IFK Mariehamn 2:1 MYPA vs. IFK Mariehamn 2:0 HJK vs. IFK Mariehamn 2:0 IFK Mariehamn 0:0 IFK Mariehamn 5:1 TamU vs. IFK Mariehamn 1:0 Senaste mötet 20.03.10 i ligacupen så vann Inter hemma med 2-1. Tror det blir en rätt målsnål match faktiskt men under 2.5 mål för oddset 1.60 är inte värt att spela på. EDIT: Ja vad säger man, Inter gör mål i 44:e för att sedan totalkollapsa och släppa in 1-1 direkt efter avspark i den 45:e :no: Annars blev det ju målsnålt så spelen hade suttit om dom varit lite mer fokuserade! |
Blev tre spel på den andra matchen med, det är följande:
Spel: FC Haka - TPS Typ: 2 Odds: 2.25 Insats: 2 units Bookie: Bet365 Resultat: 0-0 = LOST Spel: FC Haka - TPS Typ: Both Teams To Score Odds: 1.75 Insats: 1 unit Bookie: Nordicbet Resultat: 0-0 = LOST Spel: FC Haka - TPS Typ: Over 2.5 Goals Odds: 2.1 Insats: 1 unit Bookie: Bet356 Resultat: 0-0 = LOST Håller nere insatserna lite på specialspelet samt överspelet eftersom det är tidigt på säsongen och jag vill se lite hur testerna kommer att falla ut, blev ju 2-0-1 igår på matcher. Så till lite stats då, gällande överspelet så har Haka ett snitt på 1.65 mål gjorda hemma över dom sex senaste medans TPS har 2.0 i snitt borta över sina sex senaste...vågar man kanske tro på ett 1-2 resultat här. Nedan är dom tio senaste mötena mellan klubbarna. Haka vs. TPS 0:3 TPS vs. Haka 1:2 Haka vs. TPS 1:2 TPS vs. Haka 0:1 TPS vs. Haka 2:0 TPS vs. Haka 3:2 TPS vs. Haka 2:1 Haka vs. TPS 2:1 TPS vs. Haka 3:1 TPS vs. Haka 1:2 EDIT: Borde kanske ha hållit mig i från denna i alla fall då, dagen slutar 0-5 så inget vidare :sad44: |
Efter den senaste tidens misär så kommer jag att skifta fokus lite samt lägga om spelandet en del vilket innebär att jag kommer att vara mer selektiv i vad som ryggas samt ändra unitsizen lite. Så efter att nattens och morgondagens spel har avslutats så kommer jag att ta ut det extra som jag spelat ihop so far och sedan börja om med 10000 SEK igen på dom kontona jag har...eventuellt blir det att öppna ett konto på Pinnacle eller nån annan bookie.
Så ser fram emot nystarten :yes: |
Så det blev en bra dag igår trots all misär innan, 9/10 spel satt....var bara Barca som fuckade up the perfect ten :thumbdown: Nå har en bit kvar innan man är tillbaka där man var innan helgens tapp. Ny fortsätter vi på den uppåtgående trenden :p
|
Hehe, snyggt!
Alltid lika skönt när man lyckas bryta en negativ trend :) |
Hyfsad dag igår ändå, tyvärr så sket ju sig Aston Villa matchen trots att dom i ett läge var tre mot en men Agbonlahor lyckades ju inte passa ordentligt :gun_bandana:. Hull hade ju även chanser dom med så det borde ha suttit.
Synd även att jag inte hann få in VPS ettan innan matchstart i ligacupen, dom spelade verkligen bra så drar redan nu in en tvåa på dom i mötet mot Mariehamn på söndag (5.50 hos betway). Får se vad det finns för spelbart idag :) |
Idag startar vi med lite Rysshockey (REK finns under Ishockey) samt nån tennismatch och sedan får vi se vad vi kan klämma in för nån fotboll också innan vi avrundar med baseboll och basket.
Lyckades ju missa alla mina basketspel igår så det sög ju! |
Dom egna spelen har gått fin fint idag, x i ryska hockey till 2.45 samt Jaro vinst borta om Tampere till 3.45. Sedan var det extreeemt små marginaler (0.5) som man tappade tennisspelen på men så kan det gå.
Nu hoppas vi bara att kvällens ryggningar kan skapa all time high i kassan, game on :yes: |
Då är det dags att avsluta med gamla spreadsheeten och trycka in tre nya. Avslutar med alltime high +84.41 Units på sex veckors spelande. Dagens höjdpunkt var ju annars VPS seger borta mot Mariehamn som jag skrev om tidigare i veckan, 5.50 på den :D
Kommer att rulla ut kvällens och nattens spel och sedan lägga jag upp dom nya spreadsheetsen, kommer att vara ett bestående av bara livespel så att jag får bättre koll på dessa samt ett som bara består av egna rekar på finsk fotboll nu när den dragit igång och dom andra ligorna tar paus. Det sista kommer att bestå av diverse ryggningar och egna spel...samma som den nuvarande men med mer selektiva spel och ändrad unitsize. |
Är du mycket insatt i de finska ligorna? :)
|
JJK - TPS Under 2.5 Goals 1.72 Betsson
JJK har under sina fyra spelade matcher i April (cup och ligaspel) inte släppt in ett enda mål, samma gäller TPS som dock bara spelat två matcher under April månad men har heller inte släppt in ett enda mål. 28.04.10 Veikkausliiga VPS vs. JJK 0:1 23.04.10 Veikkausliiga TamU vs. JJK 0:2 10.04.10 Liigacup FC Honka vs. JJK 0:0 07.04.10 Liigacup JJK vs. FF Jaro 1:0 26.04.10 Veikkausliiga TPS vs. FC Honka 1:0 19.04.10 Veikkausliiga Haka vs. TPS 0:0 Så i ligaspelet har båda lagen gått under 2.5 mål i alla sina matcher, dock ska noteras att mötet i ligacupen mellan dessa slutade 2-2 (31.03.2010). Båda lagen haltar även i målskyttet och har inte haft speciellt många lägen i dom matcherna dom spelat, så två defensiva lag som möts. AC Oulu - KuPS 1:a 1.90 Nordicbet Ac Oulu har inlett säsongen över förväntan, fyra poäng av sex möjliga (AC Oulu - TamU 3-0, MYPA - AC Oulu 1-1) medan KuPS form varit bedrövlig. Man har spelat ihop endast ett poäng på sina två (KuPS - HJK 0-5, KuPS - FC Lahti 1-1). KuPS bortastatistik är heller inget vidare, räknar man med ligacupmatcherna i år får man följande: 27.02.10 Liigacup, Lohko 1 AC Oulu vs. KuPS 0:0 20.02.10 Liigacup, Lohko 1 FF Jaro vs. KuPS 1:0 13.02.10 Liigacup, Lohko 1 VPS vs. KuPS 3:0 Oddset på 1.90 motiverar spel på rak 1:a |
Kommer att följa med i denna tråd med spänning.
Är själv insatt i finska fotboll och kommer att vara närvarande under VPS -HJK idag. BOL |
Kul, har inte möjlighet att kolla matchen själv idag för måste se United matchen så den får gå före :D
|
Har ju kört ett tag i den "organiserade rekar" avdelningen med hyfsat resultat så kommer att börja posta samma info här innan det blir dags för regelrätta rekningar :)
Så tidig info idag innan oddsen droppar på denna, kanske kommer nån mer info om matcherna i tvåan idag om jag hinner med det. TPS - VPS VPS har en seger hittills i ligan och den kom borta mot IFK Mariehamn (0-3) sedan dess har det blivit två förluster hemma (VPS - JJK 0-1, VPS - HJK 0-3). TPS har två vinster (TPS - FC Honka 1-0, JJK - TPS 0-2) och en oavgjord (Haka - TPS 0-0). TPS har heller ännu inte släppt in ett mål på sina tre matcher! När lagen möttes förra säsongen slutade det med TPS vinst båda gångerna, 2-0 hemma och 0-2 borta. TPS ligger förnärvarande på en 2:a plats i ligan på 7 poäng (samma som ledande HJK men sämre målskillnad) och VPS parkerar på en 11:e plats med 3 poäng. Antonio Inutile kommer säkert att få starta ensam på topp för VPS, han har dock precis kommit tillbaka från en ljumsskada så tror det blir som mot HJK att han kör 45-60 minuter. Greg Eckhardt gör comeback i försvaret men VPS saknar fortfarande Joacim Tuuri (mittfältare) och Brian Pope (målvakt) TPS får tillbaka anfallaren Jonatan Johansson som betyder mycket för laget, inget mål ännu men det kan bra komma idag. Hemmalaget ska ta sin tredje vinst för säsongen, TPS har nästan samma nivå som suveräna HJK och det blir svårt för gästande VPS att ta med sig några poäng från Åbo. Dock ska noteras att VPS vunnit borta i år men inte hemma men det var mot IFK Mariehamn som ligger sist i tabellen. Raka 1:an är inte speciellt intressant, ligger runt 1.50 - 1.55 så förslagsvis spelas AH på TPS -1 till 1.90 hos Bet365 (finns till 2.00 på Pinnen). Man skulle även kunna tänka sig att spela med liten insats på 2-0 till 6.50. |
Droppar en intressant match till idag främst pga av Nordicbets odds!
MuSa - Sinimustat Musa förlorade sin öppningsmatch för säsongen borta mot Honka II med 6-2, Sinimustat (Inter Turku II) förlorade också sin första match borta mot samma Honka II med 7-1, sedan kryssade dom även mot EIF, enligt rapporter borde EIF ha vunnit matchen. Detta borde vara en hyfsat jämn match på förhand som kan sluta hur som helst men det som vissa bookies inte har tagit med till dagens match är att MuSa lånat in fyra spelare från Fc PoPa som spelar i ettan (Janne Vuorinen, Topi Mattila, Aleksander Akbar och Luiz). Då tycker jag att detta påverkar matchbilden till fördel för Musa och Nordicbet sticker ut från dom andra jag kollat, dom flesta ligger runt 2.30 - 2.40 för hemmavinst medans Nordicbet erbjuder 2.70 för det samma. Så värt att testa spelet på 1:a till 2.70! EDIT: Läser precis att Sinimustat också får lite förstärkning men tror inte det ska påverka direkt. |
Får tacka för det fina spelet på MuSa! Trots lagets smålustiga namn gav dem ett gött klirr i kassan :)
:hattenav: |
Kul att nån snappade upp det :) Dagens finska fotbollstips slutar 2-0-1, har precis skapat spreadsheetet här så kommer att fylla på med det som jag har rekat/spelat tidigare i det också vid tillfälle.
|
Tog också Musa bra jobbat !
|
Får se om det kommer fler tips idag, ska kolla genom utbudet lite nogrannare och se vad man hittar.
MyPa - JJK MyPa har börjat säsongen utan en enda vinst, två kryss samt en förlust i ligan är saldot hittills. Detta ska vara ett bra tillfälle att ta första trepoängaren för säsongen då man möter JJK hemma. JJK har skrapat ihop två vinster och en förlust men dessa vinster har kommit mot sämre lag i tabellen och mot topplaget TPS tog det slut. Detta blir för övrigt tredje matchen på en vecka för JJK (och femte på femton dagar), dom spelade även cupmatch i veckan (JK - KuPS 1-2) så tröttheten borde sätta in samt att dom saknar en del spelare så som Antto Tapaninen (försvarare), Touko Tumanto (mittfältare), Zakaria Abahassine (anfallare) samt osäkert om Mikko Hyyrysen (anfallare) spelar. 03.05.10 Veikkausliiga TamU vs. MYPA 1:1 24.04.10 Veikkausliiga MYPA vs. AC Oulu 1:1 18.04.10 Veikkausliiga FC Honka vs. MYPA 3-1 02.05.10 Veikkausliiga JJK vs. TPS 0:2 28.04.10 Veikkausliiga VPS vs. JJK 0:1 23.04.10 Veikkausliiga TamU vs. JJK 0:2 Så blir ett spel på MyPa till 2.00 hos Bet365. |
MyPa svek ju igår, trodde faktiskt inte att JJK skulle kunna fortsätta den fina trenden men så fel man kunde ha. Dagens första spel blir i alla fall följande.
FF Jaro - FC Honka Tror dagens match kommer att bli väldigt målrik så ett spel på över 2.5 mål till 2.00 på Bet365 är taget. Jaro kommer att få det svårt att stå emot trycket från bortalaget som är vana vid att vinna stort över just Jaro, förra året slutade båda matcherna med vinst för FC Honka (FC Honka - FF Jaro 5-1, FF Jaro - FC Honka 3-5). Jaro saknar fortfarande Eremenko Jr medans Hermanni Vuorinen borde vara tillbaka i laget för Honka. Jaro har följande resultat hittills i ligan, 30.04.10 Veikkausliiga Haka vs. FF Jaro 4:3 25.04.10 Veikkausliiga FF Jaro vs. FC Inter 0:1 17.04.10 Veikkausliiga FC Lahti vs. FF Jaro 1:3 Medans FC Honka har, 01.05.10 Veikkausliiga FC Honka vs. IFK Mariehamn 3:0 26.04.10 Veikkausliiga TPS vs. FC Honka 1:0 18.04.10 Veikkausliiga FC Honka vs. MYPA 3:1 Honka har också en så pass stark trupp att avbytarbänken kunde starta i vilket ligalag som helst samt att dom inte slå av på takten och börjar enbart försvara sig fastän dom skulle göra ett tidigt mål. Så dagens spel blir över 3 mål till 2.91 hos Bet365. EDIT: Lägger även till FC Honka -1.0 (2.56 hos Bet365) samt Över 2.5 mål (2.00 hos Bet 365). |
PK-35 - TPV
PK-35 parkerar på en 7:e plats i ettan med en vinst och en oavgjord match hittills (PK-35 Vantaa - FC Viikingit 0-0, OPS-jp - PK-35 Vantaa 0-1) medans TPV är hopplöst sist med tre förluster (Klubi 04 - TPV 3-0, OPS-jp - TPV 3-0, TPV - PS Kemi 1-4). Inga större skadeproblem i nåt av lagen och förmodligen kommer trupperna att se likadana ut som senaste matchen, tror att PK-35 ska ta denna med två måls marginal så blir ett spel på PK-35 -1.0,-1.5 till 1.80 hos Bet365. |
Rygg på över 2.5 spelet!
|
Ja vad ska man säga, 0-4 :ohmy: Sedan så gick ju förstås dom spelen in som man inte tog istället men det är väl bra klassiskt!
|
shit happens! :) den finska liga är väldigt svår tippad
själv så såg det bra ut fö mig i både Mariehamn och tottenham match. Men i båda matcherna vände motståndet 0-2 till 3-2. :ohmy: |
Gårdagen gick ju sådär och inte mycket spel idag heller, tre matcher finns att välja på..har i alla fall vrakat ut lite info om två av dessa so far.
Lahti - FC Haka Resultat i år: 03.05.10 Veikkausliiga FC Inter vs. FC Lahti 1:3 29.04.10 Suomen Cup TamU vs. FC Lahti 1:2 25.04.10 Veikkausliiga KuPS vs. FC Lahti 1:1 17.04.10 Veikkausliiga FC Lahti vs. FF Jaro 1:3 30.04.10 Veikkausliiga Haka vs. FF Jaro 4:3 26.04.10 Veikkausliiga HJK vs. Haka 1:1 22.04.10 Suomen Cup FC Hämeenlinna vs. Haka 1:2 19.04.10 Veikkausliiga Haka vs. TPS 0:0 Förra säsongen slutade med seger för Haka i båda mötena, 27.09.09 Veikkausliiga FC Lahti vs. Haka 2:4 24.06.09 Veikkausliiga Haka vs. FC Lahti 3:0 Lahti har även lite skadebekymmer i backlinjen då följande spelar fortfarande är skadade, Toni Huuhka (försvar), Heikki Haara (försvar) ja Janne Moilanen (försvar). Lahti förlitar sig på att Litmanen och Rafael håller sig skadefria och spelar hela matchen, dom står för tre av Lahtis fem gjorda mål i ligan hittills. Så lutar lite åt följande spel: Over 2.5 Goals till 2.05 hos Bet365 samt en chanstvå:a till 3.20 också det hos Bet365. Utanför spreadsheetet så kommer jag även att sätta en halv unit på dessa två spel, om man ser till hur många matcher utspelats i år så har det laget som tagit ledningen i halvtid inte varit det laget som vunnit matchen så får bli ett litet kul experiment :) FC Haka - Lahti 29.00 Lahti - FC Haka 34.00 ÅIFK - Salpa Salo Skadebekymmer i Salpa, alla tre målvakter dras med skador och så det återstår att se vem av dom halvskadade som får stå (Santeri eller Känkänen). Lahtinen är garanterat borta fram tills efter midsommaren, dom kommer även att sakna Uotila (mittfält) och Kesänen (anfall). ÅIFK har två segrar på sina två första matcher (ÅIFK - EIF 4-0 samt P-Iirot - ÅIFK 0-1). Salpa har i sin tur bara spelat en match som slutade med förlust (SalPa - LoPa 0-2). Så rätt ok odds för hemmaseger 2.20 Bet 365. |
Citat:
Väldigt vanligt på bet365 att samma spel finns under olika kategorier till olika odds så det lönar sig att kolla lite extra, tex AH-1.5 är samma som 3-way handicap -1, kan vara upp till 0.5 i skillnad där ibland. Dubbelchans X2 @ 1.57, Haka +0.5 @ 1.59 osv. Ryggat! |
Så till dagens potentiella skräll om nån är intresserad, small stakes dock.
SoVo - IFK Mariehamn Sovo spelar i tvåan och ligger på en fjärde plats med en vinst och en oavgjord (SoVo - Ilves 0-0, GrIFK - SoVo 1-4),man gjorde en mycket bra match senast då man vann borta mot GrIFK. Man han även satsat på cupen i år och även där har man gjort bra i från sig, slog MuSa borta med 0-6. IFK Mariehamn spelar i ligan men ligger hopplöst sist med ett inspelat poäng på fyra matcher. 09.05.10 Veikkausliiga IFK Mariehamn vs. TamU 2:3 01.05.10 Veikkausliiga FC Honka vs. IFK Mariehamn 3:0 25.04.10 Veikkausliiga IFK Mariehamn vs. VPS 0:3 19.04.10 Veikkausliiga FC Inter vs. IFK Mariehamn 1-1 Dom är även spelat en cupmatch som slutade med vinst 0-1 borta mot P-Iirot, som också spelar i tvåan tillsammans med SoVo. Enligt rapporter från matchen så vann dom lite turligt och hade inte speciellt imponerande spel. Mariehamns nyförvärv Sebastian Strandvall för inte spela eftersom han redan representerat Haka i cupen i år. Så blir ett halv units bet på SoVo vinst till 10.00 hos Expekt. |
intressant spel! 1X är ju också ett alternativ och spelas till till 3.33 på NB ;)
|
Skrällen levde fram tills den 75:e minuten sedan tog det stopp, men det blev ändå inte den monsterseger som många förväntade sig.
|
Dagens finska spel blir följande,
ÅIFK - BK-46 ÅIFK ligger delad 2:a i tabellen med två vinster och en förlust medan BK-46 ligger sist med två förluster. 10.05.10 Kakkonen Lohko B ÅIFK vs. SalPa 0:1 02.05.10 Kakkonen Lohko B P-Iirot vs. ÅIFK 0:1 27.04.10 Kakkonen Lohko B ÅIFK vs. EIF 4:0 08.05.10 Kakkonen Lohko B LoPa vs. BK-46 3:1 02.05.10 Kakkonen Lohko B BK-46 vs. GrIFK 0:2 Tror att ÅIFK ska ta hem detta med 2-0 så blir ett spel på 1:a (AH -1) 1.975 hos Bet365. Klubi-04 - OPS-JP Klubi-04 ligger etta i tabellen med två vinster och två oavgjorda medans OPS-JP ligger på en nionde plats med en vinst och två förluster. 08.05.10 Ykkönen Klubi 04 vs. MP 3:1 02.05.10 Ykkönen RoPS vs. Klubi 04 1:1 25.04.10 Ykkönen Klubi 04 vs. PS Kemi 0:0 18.04.10 Ykkönen Klubi 04 vs. TPV 3:0 08.05.10 Ykkönen FC PoPa vs. OPS-jp 3:1 01.05.10 Ykkönen OPS-jp vs. PK-35 Vantaa 0:1 24.04.10 Ykkönen OPS-jp vs. TPV 3:0 Så Klubi-04 ska ta detta hemma så raka ettan spelas till 2.10 hos Bet365. FC Lahti - MyPa FC Lahti har spelat med väldigt varierande reslutat so far med en vinst, en oavgjord och två förluster medans MyPa haft två oavgjorda och två förluster. FC Lahti saknar idag Juho-Matti Heikari, Toni Huuhka, Janne Moilanen och Heikki Haara. Jari Litmanen dras med en förkylning så han kommer inte att spela hela 90 minuter idag. 10.05.10 Veikkausliiga FC Lahti vs. Haka 0:1 03.05.10 Veikkausliiga FC Inter vs. FC Lahti 1:3 25.04.10 Veikkausliiga KuPS vs. FC Lahti 1:1 17.04.10 Veikkausliiga FC Lahti vs. FF Jaro 1:3 08.05.10 Veikkausliiga MYPA vs. JJK 2:4 03.05.10 Veikkausliiga TamU vs. MYPA 1:1 24.04.10 Veikkausliiga MYPA vs. AC Oulu 1:1 18.04.10 Veikkausliiga FC Honka vs. MYPA 3:1 Tror ändå att Lahti ska kunna ta tre poäng hemma, säg en 1-0 seger efter mål av antingen Litmanen eller Rafael. Så får bli ett spel på FC Lahti till 2.40 hos Bet365. |
MuSa - SalPa
Dagens första spel blir på MuSa igen som förra gången jag lirade dom gav fina 2.70, idag tror jag dom kan ha en fin chans hemma till en ny trepoängare. SalPa har nämligen stora skadebekymmer idag, man har alla tre målvakter på skadelistan så man har lånat in Erkka Heinä som vanligtvis är tredjemålvakt i Haka till dagens match. Man har även varit tvungen att låna in tre spelare från sin samarbetsklubb i trean, inför matchen har bara 10-11 spelare kunnat träna och det är några av dessa samt dom inlånade som kommer att spela idag. MuSa ska kunna ställa upp med ordinerie lag. SalPa ligger 8:a med en vinst och en förlust (ÅIFK - SalPa 0-1, SalPa - LoPa 0-2) medans MuSa ligger 9:e med samma saldo (Musa Pori - Sinimustat 2-0, Pallohonka - Musa Pori 6-2). Tror på en målsnål match idag, kanske en 1-0 seger för hemmalaget så dessa två spelas idag. Under 2.5 mål till 2.05 hos Betway. MuSa - SalPa 1:a till 3.50 hos Betway (övriga ligger runt 3.20 - 3.30). |