Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Pacman dubblar upp (Fotboll, Hockey, Basket) (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/1708-pacman-dubblar-upp-fotboll-hockey-basket/)

Pacman 2010-12-31 11:54

Så var det dags att summera året då eftersom jag inte kommer att lägga fler spel innan det nya året. Efter att ha joinat sharps i Januari i år så bestämde jag mig i februari/mars att börja köra i stort sätt bara egna spel (några få ryggningar har det blivit också i ett eget sheet). I början var det bara finsk fotboll och när det var slut blev det hockey och innebandy samt en del ströplock från diverse ligor och sporter som verkade intressanta.

Resultatet för i år blev:

953 SPEL
119.86% ROI
56.73% HIT
+273.89 UNITS

Tyvärr så drog dom två senaste dagarnas hockey ner resultatet lite men van fan det är ju långsikitigt :) Hade kanske kunnat ha lite mer + units men hade svårt att bestämma betsize rätt ofta men har blivit bättre på det nu så nästa år ska förhoppningsvis bli lite mer stabilt på det fronten.

Ja så vad satsar man på till nästa år då?

1. Skaffa fler bookies, Ladbrokes, Pinnacle, SBOBET och/eller 188Bet.
2. Vara ännu mer selektiv i urvalet och värderingar av spel.
3. Se över insatserna per spel.
4. Öka unitsizen.
5. Slå 2010 års siffror :D

BOL 2011!

Pohjan 2010-12-31 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 92893)
Så var det dags att summera året då eftersom jag inte kommer att lägga fler spel innan det nya året. Efter att ha joinat sharps i Januari i år så bestämde jag mig i februari/mars att börja köra i stort sätt bara egna spel (några få ryggningar har det blivit också i ett eget sheet). I början var det bara finsk fotboll och när det var slut blev det hockey och innebandy samt en del ströplock från diverse ligor och sporter som verkade intressanta.

Resultatet för i år blev:

953 SPEL
119.86% ROI
56.73% HIT
+273.89 UNITS

Tyvärr så drog dom två senaste dagarnas hockey ner resultatet lite men van fan det är ju långsikitigt :) Hade kanske kunnat ha lite mer + units men hade svårt att bestämma betsize rätt ofta men har blivit bättre på det nu så nästa år ska förhoppningsvis bli lite mer stabilt på det fronten.

Ja så vad satsar man på till nästa år då?

1. Skaffa fler bookies, Ladbrokes, Pinnacle, SBOBET och/eller 188Bet.
3. Se över insatserna per spel.
4. Öka unitsizen.
5. Slå 2010 års siffror :D

BOL 2011!

Tack för iår och lycka till nästa år.. Då är jag med från början..:hattenav:
Gott nytt (spel) år

Foppa21 2010-12-31 12:04

Fantastiska siffror, snyggt jobbat !

bokis29 2010-12-31 12:10

Respekt får du och hoppas på ett gott nytt år, nu e de dags och slappna av lite :drunk:

umebon 2010-12-31 12:17

Tack för detta år och gott nytt år!

Hoppas nästa spelår blir riktigt grönt :cheers:

Majo 2010-12-31 12:19

Grattis, snyggt jobbat!

Apropå bookies skulle jag verkligen rekommendera de du sa: pinnen, sbo och 188bet.

Ligger väldigt ofta med i toppen när man jämför odds.

KungK2 2010-12-31 14:31

Riktigt tjusigt och grymt lirat! Ska nog se till att kika in här lite oftare framöver!!

comprende 2010-12-31 14:41

kan ju nämna att jag noterat lokalt i excel att jag ryggat på 89 spel. missade tyvärr helt fotbollen (den blåvita alltså), men iaf så har jag av dessa spel använt mig av 24 olika bookies.
jag har roi på 117,5% på dessa ryggar.

gott nytt år

Pacman 2010-12-31 15:07

Ja dom blåvita fotbollsliren var ju 555 stycken sammanlagt så över hälften bara där, sheeten finns kvar men bara osynliga eftersom dom inte fylls på mer. Har 10 bookies just för tillfället men ska som sagt fixa fler.
Funderar även på om jag ska börja utnyttja dagboken mer framöver också, har inte blivit det pga tidsbrist men får försöka bättra sig där.

Gott nytt också alla :cheers:

Pacman 2011-01-02 14:28

Jaha då var det nytt år då, inte alltför mycket spelbart idag tyvärr men har i alla fall öppnat tre konton nu så det blev 188Bet, Pinnacle och Ladbrokes. Så blir att dunka in lite dineros på dessa bara jag skiftat om lite mellan MB och några andra konton. Sedan är det bara att invänta guldkronan ;)

Pacman 2011-01-03 13:24

Så då var det dags för innebandyn att kicka igång igen, har ju lite tid över nu så passar på att skriva en rad eller två om dom båda matcherna.

2011-01-03 17:30SalibandyliigaKoovee vs Trackers ÖVER Ö 11.5 FT 3 1.750

* Trackers 14 spelade 11 över (insläppta 8,29 i snitt)
* Koovee 14 spelade 10 över (gjorda 6.28 i snitt)
* Förra mötet slutade 3-9 till Koovee.
* Koovee spelar inte lika defensivt mot sämre lag utan är mer anfallsglada.

2011-01-03 17:30SalibandyliigaTPS vs SPV 2 FT 4 1.490

* TPS ligger nästsist i tabellen och tar emot sjätteplacerade SPV, förra mötet slutade 4-5 till TPS borta.
* TPS saknar idag 8 mer eller mindre ordinarie spelare bland annat deras bästa målskytt Jarkko Penttinen.

gbkalle 2011-01-03 14:09

Tar rygg! thx

Blixth1958 2011-01-03 14:31

Äntligen är innebandyn i Fin igång,:hattenav::popcorn:

gbkalle 2011-01-03 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 93481)
Så då var det dags för innebandyn att kicka igång igen, har ju lite tid över nu så passar på att skriva en rad eller två om dom båda matcherna.

2011-01-03 17:30SalibandyliigaKoovee vs Trackers ÖVER Ö 11.5 FT 3 1.750

* Trackers 14 spelade 11 över (insläppta 8,29 i snitt)
* Koovee 14 spelade 10 över (gjorda 6.28 i snitt)
* Förra mötet slutade 3-9 till Koovee.
* Koovee spelar inte lika defensivt mot sämre lag utan är mer anfallsglada.

2011-01-03 17:30SalibandyliigaTPS vs SPV 2 FT 4 1.490

* TPS ligger nästsist i tabellen och tar emot sjätteplacerade SPV, förra mötet slutade 4-5 till TPS borta.
* TPS saknar idag 8 mer eller mindre ordinarie spelare bland annat deras bästa målskytt Jarkko Penttinen.

Är de 8a spelarna som saknas borta enbart idag elr har dom varit borta under en längre period?

Pacman 2011-01-03 15:17

Det mestadels från och med idag, vissa har bytt studieort och är borta därför samt småskador och förkylningar osv...

gbkalle 2011-01-03 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 93507)
Det mestadels från och med idag, vissa har bytt studieort och är borta därför samt småskador och förkylningar osv...

Tack för svaret

Pacman 2011-01-03 21:54

Kort summering av dagen då, alla sju fotbollsspelen satt samt det enda spelet i mestis. Innebandyn blev en vinst och en förlust så in alles 9/10 idag. Hade sedan två ryggningar också, blev överspelet av RobinD och en modifierad variant på underspelet av shoreline (U4.5 istället) och båda dom två satt ju också så en riktigt bra dag :thumbup:

RobinD 2011-01-03 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 93607)
Kort summering av dagen då, alla sju fotbollsspelen satt samt det enda spelet i mestis. Innebandyn blev en vinst och en förlust så in alles 9/10 idag. Hade sedan två ryggningar också, blev överspelet av RobinD och en modifierad variant på underspelet av shoreline (U4.5 istället) och båda dom två satt ju också så en riktigt bra dag :thumbup:

:clap::clap::clap:

pr0llan 2011-01-03 22:14

Grymt :)

perry 2011-01-04 00:28

Utklassning :cheers:

alexT 2011-01-04 21:30

Hernandez 1-0

:hattenav:

Pacman 2011-01-04 23:07

Hmm, ja idag var ju inte en lika bra dag som igår tyvärr. Var ju ett livebet på United samt ett bortglömt elitserienspel som gjorde att dagen ändå slutade plus. Fy fan vad trött jag är på hockeyn och alla underpresterande lag jag är just nu :thumbdown:

En sak som jag reflekterade över idag är att jag kan fan inte försöka anpassa mitt sätt att spela, jag spelar ju främst för min egen skull och om nån vill rygga så fine men om det betyder att jag slänger iväg 10+ spel en dag eller massor i en viss liga så kommer jag att göra det, att vara extremt selektiv passar inte mig alls har jag märkt utan det får blir det som det blir helt enkelt!

RobinD 2011-01-04 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 93923)
Hmm, ja idag var ju inte en lika bra dag som igår tyvärr. Var ju ett livebet på United samt ett bortglömt elitserienspel som gjorde att dagen ändå slutade plus. Fy fan vad trött jag är på hockeyn och alla underpresterande lag jag är just nu :thumbdown:

En sak som jag reflekterade över idag är att jag kan fan inte försöka anpassa mitt sätt att spela, jag spelar ju främst för min egen skull och om nån vill rygga så fine men om det betyder att jag slänger iväg 10+ spel en dag eller massor i en viss liga så kommer jag att göra det, att vara extremt selektiv passar inte mig alls har jag märkt utan det får blir det som det blir helt enkelt!

Varför skulle du anpassa dig efter oss? Det är ju upp till vi som ryggar att selektera eller följa allt. Jag gör det enkelt för mig, jag plockar de spel du lastar in mest pengar på och håller på så vis ned antal spel till en nivå som passar mig.

pr0llan 2011-01-04 23:16

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 93928)
Varför skulle du anpassa dig efter oss? Det är ju upp till vi som ryggar att selektera eller följa allt. Jag gör det enkelt för mig, jag plockar de spel du lastar in mest pengar på och håller på så vis ned antal spel till en nivå som passar mig.

+1

Tycker inte folk om sättet du spelar på så är det ju helt enkelt bara att sluta rygga, kör på ditt eget vis som du tycker är bäst.

Mycket tacksam för dina spel. :popcorn:

Pacman 2011-01-04 23:19

Jo bra fråga RobinD, tänkte jag skulle testa det idag men nah det blir nog inget mer av den varan...back to the old way of doing things :)

Blir att vaska fram nåt innebandy samt mestis spel tills imorgon och sedan är det ju lite fuzzball med så finns att vraka och välja mellan. Tack för alls input dock :hattenav:

RobinD 2011-01-04 23:25

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 93934)
Jo bra fråga RobinD, tänkte jag skulle testa det idag men nah det blir nog inget mer av den varan...back to the old way of doing things :)

Blir att vaska fram nåt innebandy samt mestis spel tills imorgon och sedan är det ju lite fuzzball med så finns att vraka och välja mellan. Tack för alls input dock :hattenav:

Gör det du är bra på så blir alla nöjda, det är jag säker på. BOL

Boden 2011-01-04 23:27

skit bara i vad andra tycker och tänker, det är ju du som spelar och du gör ju naturligtvis det som känns bäst för dig. har ju gått bra hittils så...
Vi som ryggar gör ju det på "egen risk" så att säga.

tack för att du delar med dig av spelen!

Slurf 2011-01-04 23:59

Att inte slänga iväg 10 spel eller mer varje dag är knappast att vara extremt selektiv, du slänger ju iväg alla spel du ser värde i men kanske lite onödigt att lira något till 1.90 som du värderar till 1.87, typ.

Om det inte fungerar för dig att vara selektiv så är det väl din oddsvärdring som behöver bli lite bättre? Sen är jag tveksam att du hittar över 10 spel med bra värde i, om du bara lirar finska hockeyn och plastbandyn.

Att sitta och sura för att du avstått några spel du inte ansåg vara spelvärde som sedan råkar gå in är knappast en bra anledning att bli mindre selektiv igen.

Och nej, jag är inte sur över den dåliga dagen på hockeyspelen då jag för tillfället bara följer innebandyn. (ifall någon nu skulle påstå något sådant)

Lycka till i fortsättningen!

RobinD 2011-01-05 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 93962)
Att inte slänga iväg 10 spel eller mer varje dag är knappast att vara extremt selektiv, du slänger ju iväg alla spel du ser värde i men kanske lite onödigt att lira något till 1.90 som du värderar till 1.87, typ.

Om det inte fungerar för dig att vara selektiv så är det väl din oddsvärdring som behöver bli lite bättre? Sen är jag tveksam att du hittar över 10 spel med bra värde i, om du bara lirar finska hockeyn och plastbandyn.

Att sitta och sura för att du avstått några spel du inte ansåg vara spelvärde som sedan råkar gå in är knappast en bra anledning att bli mindre selektiv igen.

Och nej, jag är inte sur över den dåliga dagen på hockeyspelen då jag för tillfället bara följer innebandyn. (ifall någon nu skulle påstå något sådant)

Lycka till i fortsättningen!

Har man 120% i ROI på över 900 spel så är det nog inte något fel på varken värdering eller selekteringen imo :)

Slurf 2011-01-05 00:32

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 93985)
Har man 120% i ROI på över 900 spel så är det nog inte något fel på varken vördering eller selekteringen imo :)

Positiv varians. ;)

Nä, men seriöst, det var han själv som skrev att det inte fungerade att vara extremt selektiv. Jag klagade inte i inlägget, hoppas inte det uppfattades så.

RobinD 2011-01-05 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 93990)
Positiv varians. ;)

Nä, men seriöst, det var han själv som skrev att det inte fungerade att vara extremt selektiv. Jag klagade inte i inlägget, hoppas inte det uppfattades så.

Jag uppfattade det inte så iaf, men folk brukar uppfatta saker som inte finns på detta ställe.

Slurf 2011-01-05 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 93994)
Jag uppfattade det inte så iaf, men folk brukar uppfatta saker som inte finns på detta ställe.

Hehe, ska tilläggas att jag inte försökte lägga någon värdering i hur selektiv han ska vara, det är upp till honom själv, men det lät som att han bestämt sig för just det utifrån det han skrev tidigare. Jag bara skrev några av mina tankar.

Wej 2011-01-05 11:16

Du gör det så bra Pacman!
det finns ju en anledning till att så många ryggar dig!

Keep it up!

Foppa21 2011-01-05 11:44

Håller med Robin, har man den statsen finns ingen anledning ändra på något.

Slurf 2011-01-05 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Foppa21 (Inlägg 94055)
Håller med Robin, har man den statsen finns ingen anledning ändra på något.

Det är ju förf*n han själv som satt upp det som mål. :whoco5:

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 92893)

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 93923)

Allt jag menade var att om han får sämre resultat genom att vara mer selektiv, så är det mest troligt oddsvärderingen som måste bli bättre.

Steinstein 2011-01-05 14:59

robind, läs lite bättre innan du yttrar dig på varje tråd.. blir så less

RobinD 2011-01-05 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Steinstein (Inlägg 94146)
robind, läs lite bättre innan du yttrar dig på varje tråd.. blir så less

Que?

Pacman 2011-01-05 15:48

Blev ju en intressant debatt av det hela men nu droppar vi det och fokuserar på dagens spel :yes:

2011-01-05 17:30MestisHokki vs Kookoo 2 FT 3 1.900

Hokki har blandat och gett hela hösten och har idag en del viktiga spelare borta samtidigt som KooKoo ångar på utan tecken på att svika, 10 raka vinster har man nu och tror att den 11:e kommer idag. Var lite sugen på hcp här med men nöjer mig med raka ettan.

2011-01-05 17:30MestisSapKo vs K-Laser 1 FT 1 2.000

SaPKo stod för en makalös upphämtning senast mot Jukurit, där man hämtade upp ett 4-1 underläge i sista till att vinna 4-5 i OT. K Laser är ett av dom sämre bortalagen så testar ettan här med minsta insats.

2011-01-05 17:30MestisD Team vs Heki -1.5 FT 1 2.100

D Team har varit lite på dekis på sistone efter att ha spelat strålande hela hösten, dock vann dom sin senaste match mot Leki borta med 3-5 och spelade som dom gjort tidigare. Heki har inte spelat speciellt bra men tog dock en poäng av Jokipojat senast. Lite småskador fortfarande i båda lagen så testar ett hcp med minsta insats.

2011-01-05 17:30MestisLeKi vs Jukurit 2 FT 2 1.850

Jukurit förlorade ju skumt nog förra matchen mot SaPKo men idag ska dom nog hitta tilbaka till sitt vinnande spel, vågar inte trycka på fullt i denna utan håller nere insatserna lite just in case.

Pacman 2011-01-05 16:02

2011-01-05 17:30SalibandyliigaClassic vs Happee ÖVER Ö 12.5 FT 2 1.960

Classic är målgladast i hela serien och trycker in 9.21 mål per match i snitt, snittet kunde vara högre men då har man mött en del starkare lag redan. Happee i sin tur släpper in 6.21 i snitt. 8 av 14 matcher har gått över linan medans tre stannat på precis 12 mål och tre matcher under. Så testar överspelet med rätt liten insats.

2011-01-05 17:30SalibandyliigaLoviisa vs Nokian KrP 2 FT 2 2.150

Sjundeplacerade Nokian möter tolfteplacerade Loviisa borta och ska ha bra chans att ta hem segern trots bortaplan. Man har spelat bra på sistone och tog en fin seger senast mot TPS borta då man vann med 7-11. Loviisa föll borta mot SPV med 7-4. Blir ett spel på tvåan här med mindre insats.

2011-01-05 17:30SalibandyliigaLoviisa vs Nokian KrP UNDER U 11.5 FT 1 2.100

Senast lagen möttes vann Nokian hemma med 5-4, Loviisa snittar 4.5 gjorda mål per match och Nokian 5.85. Tror att det finns chans till att detta gå under linan så testar underspelet med minsta insats.

Pacman 2011-01-05 19:58

Kort summering av dagen då, 3/4 hockeyspel satt men 0/3 innebandy så första större förlusten där men den dagen skulle ju komma också. Slutar dock miniplus och om fotbollen bara gör sitt så blir det en rätt ok dag i alla fall.

Dagens sjukaste var väl kanske Loviisa där firma Niiranen och Salminen hade lekstuga, laget som snittar 4.5 och har som mest gjort 9 mål i en match i början av säsongen sätter hela 14 stycken, Nokian gjorde ju sin del för att underspelet skulle sitta. Samtidigt skrällde Happee och där slutar matchen 5-6 efter en bra första period med fem mål totalt och sedan kom det bara 3 i andra och tredje perioden. Nya tag nästa gång!