![]() |
Sweep på gång! :hattenav:
|
Jo men visst, alla fem spelen satt idag (hade andra utanför spreaden också så summan blev 12 vinster). Skön form för tillfället med 11 vinster och 1 push på dom 12 senaste spelen i spreadsheetet.
Kommer att fokusera med på hockeyn och fotbollen samt försöka vända innebandytrenden så blandverket kommer att ligga nere ett tag framöver. |
De såg lite mörkt ut på några, men som tur var ordnade det upp sig.
:hattenav: |
Grymt Tack Pacman!!
|
Mnja, lite missnöjd med valet av spel idag faktiskt. Lyckades bara med 2 vinster och 3 förluster varav JYP spelet stör mig mest. Hade tolv spel att sålla mellan innan nedsläpp men lyckades inte välja ut dom bästa av dom tyvärr. Sedan att oddsportal fuckade sig typ hela dagen gjorde ju inte saken bättre.
Nå två matcher i Mestisplayoffen imorgon, två matcher i ligacupen samt hela sju matcher i Salibandyn så nåt spelbart ska man väl luska fram, har några alternativ redan. |
Dags för en liten summering nu då när hockeysäsongen officiellt är över i och med att HIFK tog hem guldet efter 4-0 i matcher mot Blues, så grattis till dom!
Resultatet för första säsongen av hockeyrekandet blev det fullt godkänt tycker jag, var egentligen bara Januarimånad som sabbade statistiken lite. Antal spel: 342 Vinster: 172 Förluster: 163 Push: 7 Vinstprocent: 51.34% ROI: 107.55% Annars har det varit dåligt med postandet på sistone mest pga jobb, bröllopsplanering och diverse andra sidoprojekt. Om tio dagar drar den finländska fotbollen igång igen på allvar så då kommer det att synnas lite mer av mig igen, tills dess over and out :) |
Grattis till framtida giftemål Pacman!
|
|
Droppar lite info om morgondagens Veikkausliiga matcher redan nu eftersom dessa börjat droppa redan för att återuppliva dagboken :)
RoPS vs Jaro till 1.95 (PAF/Centrebet) (tog den igår till 2.00 hos Expekt) Första matchen för säsongen då för båda lagen, RoPS steg ju som bekant från Ykkönen till denna säsongen men åkte sedan fast i en sällanskåda matchfixningshärva vilket slutade med att dom kickade ut 9 av 11 spelare som oftast var i öppningselvan. Inte nån direkt bra förberedning inför ligastarten. Man har nu tagit upp en del juniorer samt värvat lite spelare som inte platsade i dom andra lagen i liga och ykkönen. Försvarsmässigt helt ok men anfallsmässigt inget vidare tyvärr. Dom har ju dock tagit några poäng i diverse cupmatcher i år, Jaro har haft det tungt i cupspelet so far men har kommit igen på slutet och jag såg dom i träningsmatchen senast mot VPS då dom vann med 0-3. Håller dom samma klass imorgon ska det inte vara nåt problem för dom att vinna, båda lagen möttes för övrigt i ligacupen tidigare i år och då vann Jaro borta med 2-5. Inget vidare info med vilka som spelar i båda lagen ännu dock. Denna matchen borde Jaro vinna utan större problem, frågan är om RoPS kan skapa nån riktigt farlig målchans i matchen. Honka vs JJK O2.75 till 2.00 (Ladbrokes/188Bet/SBOBET/Canbet) Blir ett överspel här, Honka grymma hemma och har bokstavligen sprutat in mål i cupspelet. Man snittar 2.2 gjorda på fem senaste i cupen och 1.0 insläppta. JJK har även varit inblandade i några målrika cupmatcher. Senast ledde man med 0-3 mot FC Lahti i halvtid bara för att se försvaret totalt klappa ihop och släppa in fyra mål sista 20 minuterna. Innan dessa hade man en 0-8 seger borta mot PK-35. Man möttes öven i ligacupen tidigare i år och då slutade det med hemmavinst för Honka med 2.1. Så för att summera så har båda lagen bra med spelare som kan göra mål medans deras försvar kan vara lite shaky och släppa in några enkla mål. Spelet blir således över 2.75, tar en halvvinst och en halvpush om det bara blir tre mål i matchen. |
Näe fy fan, i dag var ingen höjdare med 0/4 och totalt -12u. Kan dock inte påstå att jag är missnöjd över spelen eller tankarna kring dom men däremot på resultaten. Nå fler matcher imorgon och nya tag!
|
Du ska ha tack för spelen ändå! Kommer att följas till 100 %.
Lycka till och trevlig helg. :hattenav: |
Jag funderar på att spela IFK Mariehamn vs TPS 1 till 2,30 på Unibet.
Vad tror du om matchen? Du verkar ju ha lite koll på den ligan. Som jag uppfattat det så har TPS förlorat en hel del viktiga spelare inför säsongen. Det finns en bra inför-artikel på http://www.ifkmariehamn.com |
Jo då det är ett bra spel som jag är inne på själv, har dock inte bestämt mig riktigt ännu om det blir raka ettan eller +0 på den.
|
Måste fan ryggdunka mig själv i min egen dagbok :lol:
Lyckades faktiskt med konststycket att sätta alla fyra spelen idag och ~9U+ bara på det, så lite fler sådana dagar så är vi in the green again efter Majmånads misär! |
Så då var det dags att jinxa resten av månadens spel då genom att skriva ett inlägg ;)
Junimånad ser ut att bli riktigt bra om det håller i sig, har nästan hämtat in dom ~22 unitsen som man låg back efter majs berövliga resultat och detta bara på 13 dagar, så två matcher till typ så är man +/- noll och sedan är det bara att öka från det! Var snudd på sweep idag men tyvärr så förvaltade inte JJK sina grymma lägen utan missade med milimetrar istället, Jaro hade även dom ett par halvchanser så man får kanske nöja sig med en halv förlust istället. |
Postar ett litet utstick om nu någon skulle vara intresserad, gäller matchen mellan Klubi 04 - Sudet i grupp A i finska tvåan. Över 4.5 ligger just nu på 3.00 hos Betway medans andra bookies har sänkt och ligger runt 2.20! Kan vara värt en liten slant, inget omöjligt resultat idag :)
|
Nu var det säkert ingen som tog nån notis om denna men Klubi vann i alla fall med 5-0 så körde in 1U på den i alla fall :)
|
Citat:
|
Citat:
Snyggt :cheers:- kollade på den men fegade ur - det gör jag inte nästa gång, tror jag... :skamsen: /Badass |
Så då var det dags för lite hockey igen :)
Mestis drar igång idag och imorgon väntar smliigastarten, ska bli kul att få följa och betta lite på matcherna framöver. Har i alla fall plockat ut några spelbara matcher i första omgången, håller nere det lite eftersom det är premiär osv. Kör på dessa.
|
Kul! Ska följas :).
Lycka till! Kollar du mycket på matcher eller är det enbart statistik du går efter? Vilken är din favorit till guldet? HIFK ser starka ut på pappret! |
När pacman börjar släppa ut den finska hockeyn, då vet man att den Riktiga säsongen är igång...ska följas som vanligt :cheers:
|
Citat:
Så spelen baserar sig mest på statistik och liknande men då men en extra genomgång av trupperna och annan information inför matcherna. Guldstriden ligger nog mellan HIFK, JYP och Jokerit skulle jag säga, i botten kommer vi förmodligen att hitta SaiPa och Tappara. |
Så summerar vi första omgången då, 4/8 och ett litet plus i kassan i alla fall.
Fanns egentligen bara ett av spelen som jag var missnöjd över och det var JYP-Aketemia vs K-Vantaa. Sedan att JYP och Pelicans vek ner sig är en annan sak. Fler matcher imorgon och till helgen, la ett tidigt spel nu på Peliitat vs Sport och fler bets kommer förmodligen under morgondagen. |
Då river vi av dagens spel lite snabbt, blir dessa så får väl hålla tummarna att det inte blir nån kollaps utav lagen :)
|
Rätt ok dag idag faktiskt, prickar in båda hockeyliren samt alla fyra fotbollsliren så inte illa alls. Får se vad vi hittar för nåt imorgon, massor med hockeymatcher att gå igenom i alla fall så nåt spelbart ska väl dyka upp :)
|
Droppar en rad i dagboken och passar på att tipsa om ett rätt ordentligt utstick eller felsatt odds om man nu vill ha det så.
I morgondagens möte i finska korisliga så tar Lappeenrannan NMKY emot UU-Korihait, NMKY är ännu utan vinst på sina tre första matcher och ligger sist i tabellen. Korihait ligger fyra i tabellen med 2 vinster och 2 förluster. Bet365 erbjuder nu 2.10 på ML för Korihait, detta kan jämföras med finska Veikkaus som erbjuder 1.45 på 1x2 spelet! |
Citat:
|
Citat:
|
Betsson har dom fortfarande för 2.00.
|
Kan nån mod stänga denna, kommer att starta en ny dagbok inom kort med ett lite annat upplägg. Denna känns som den blivit lite spretig för att passa in i det jag tänker.
|
TS önskan är vår lag.
Dagbok stängd /MOD |