![]() |
Verkar som det smygit sig in en liten tryckfelsnisse i ett av NCAAF spelen i ditt spread. Gissar att det är Florida International mot Louisville och inte mot Georgia. Oddset och line talar för det.
Mkt bra jobb annars osså håller vi tummarna för dagens japanska matcher. |
Citat:
Citat:
Japan blev bara 1-2 imorse, lite synd då jag tycker jag var rätt ute i samtliga tre. Fukuoka förlorade visserligen med 7-5 men det efter en stor inning av Rakuten (5 runs) och vi hade 5 runs efter 5 i Seibu. Jag lägger även till Clemson:
Linan har rört sig upp och ner en del men för att stilla sinnet lägger jag spelet nu. Möjligt att det kommer en rek på denna idag eller imorgon. Get some :moneybag: today! |
Följer med spänning och tackar för att du delar med dig av din kunskap :cheers:
|
Tack Daniló. Som sagt, det ger mig mer motivation att reka och lägga ut spel i tid när jag vet att folk är intresserade. :cheers:
Förutom de tre lagda MLB-spelen har jag även ett i Japan. Linorna kom väldigt tidigt idag och har ett par leans på 1st 5 (får hoppas dessa också kommer tidigt). Vill även uppmärksamma Otago inför morgondagen. Champions League i T20 spelas i Punjab så Kandurata har "hemmaplan" men de såg ganska bleka ut i sin första match medans Otago tog en ganska komfortabel vinst. Otago (från Nya Zeeland) har Brendon McCullum som leder laget. McCullum är en världsstjärna och han har en ganska bra lineup bakom sig. Kandurata är i mina ögon inget lag som har något i Champions League att göra. Förutom Misbah-ul-Haq så är det mest lokala talanger och jag tycker att Otago bör vinna mer än hälften av sådana här matcher. 55% är min gissning och då är 2.03 mer än spelbart:
|
Otago steg mycket inför matchstart och ett tag kunde man få dem till 2.18. Det gjorde inte särskilt mycket då spelet precis gick in. McCullum blev out tidigt och det såg inte jättebra ut i mitten av Volts inning men ten Doeschate ägde verkligen matchen och med 4 overs kvar var matchen nästan avgjord.
Japan gick 2-1, och det var lite synd att ORIX hade 5 runs i sjätte inningen. Hade de kommit lite tidigare hade det varit 3-0 men ska inte klaga. Jag har redan ett par tilltänkta spel i MLBn, iallafall två 1st 5. Oddsen lär släppas på Pinnacle inom en timme och sen kanske det kommer ytterligare ett spel. Lycka till idag, oavsett vad ni spelar! :cheers: |
Mycket ser intressant ut i Japan imorgon, har redan lagt två spel och har faktiskt tre leans till (d v s möjlig action i samtliga matcher). Spelar även Otago Volts igen, denna gången till 2.49 mot Hyderabad. Volts har i och med dagens vinst vunnit de senaste tjugo(!) T20-matcherna man spelat. Hyderabad Heroes har en del namnkunniga spelare men kan man göra det man gjorde idag plus få ut lite mer från McCullum så bör man ha en mycket bättre chans än de 2.49 som Pinnacle erbjöd. Riktigt odds borde vara någonstans runt 2.15-2.20.
Nu drar MLBn igång, på återseende! :cheers: |
Visst spelas Otago matchen på fredag den 20:e? Vill bara kolla så jag inte ryggar fel.
Annars gör du ett sjukt bra jobb. Ser fram emot att få slå på datorn när jag kommer på jobbet på morgonen och se vilka spel du lagt. Har över 107% ROI trots att jag oftast ryggar till lägre odds. Speciellt dina 1ST5 spel där jag inte lirar ML utan lägger dom rakt har jag en ROI på över 173% Edit: 1ST5 har ryggat 13 spel och har 11 vinster och 2 förluster. Så tack för att du delar med dig. |
Yes loneranger, du har alldeles rätt. Tack för att du håller koll på mig! :)
1-3-1 i Japan, tänker inte gå in på det då jag antagligen bara blir irriterad. Det var synd på en del av spelen räcker det att säga. Tre MLB och två amerikansk fotboll inför kvällen. Lycka till! |
Om någon har ryggat cricketen så kan matchen ses gratis här:
http://www.espncricinfo.com/champion...ch/654339.html Halvvägs in i Sunrisers inning. Om 45 minuter eller så kommer Otago Volts slå. Crossing my fingers! |
Kan absolut inget om cricket, men måste väl vara bra att Otagu är nere i 1,66 på liven nu :lol:
|
Citat:
Test-20 är mycket kul att se på, man kan lära sig cricket-regler snabbt.. :) |
Då återstår frågan; vill man lära sig cricket överhuvudtaget. :lol:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
Spelet gick in med god marginal iallafall! :cheers: |
Boise förlorade men endast med en poäng så det blev en bra inledning på college-helgen. Har tre spel inför morgondagen, och är sugen på ett till.. Vi får se. I Japan har jag tre spel, två som börjar nu (är på väg till sängen dock).
Fick för övrigt en bonus hos ett visst spelbolag för några dagar sedan och efter att omsättningen blev färdig beslutade jag att köra ett sidosheet med parlays och annat. Det blir ett slags anti-sheet för allt som heter god betting och ingen rekommenderas att rygga. I värsta fall gular den och ingen tar någon skada, i bästa fall blir det kanske en resa hem till jul. God spelhelg vänner! :moneybag: |
Louisville kör över Florida International, och Mumbai såg inte vakna ut. Får hoppas att eftermiddagen är snällare mot mig..
Systersheetet har dock gått bra. Only a matter of time until it goes to hell. |
Totalt meltdown på 5 minuter i samtliga spel. San Diego släpper TD med 15 sekunder kvar, Green Bay är fem yards från red zone men tappar bollen och Bengals springer in en TD. Bases loaded och inga runs. Känns riktigt surt och motivationen försvinner i samband med sådant.
Nej, det blir att ta sig en funderare kring det här. På återseende längre fram! |
Ta det lugnt nu och tänk positivt, alla har lite motgångar ibland.
Gör som jag ska göra strax dvs ta ett långt affärsmöte med Mr. Toilet. Brukar lätta trycket lite granna. Kan du inte bara nån släkting/vän skicka över lösgodis till eller du kan göra som Tomas Holmström och få en regelbunden leverans av smått och gott till andra sidan Atlanten? |
Måste säga att du har makalös känsla för basebollspelen. Varje morgon vaknar jag till övervägande gröna spel i sheetet. Näst efter kaffet ger det bästa starten på dagen!
Ditt jobb uppskattas sannerligen. |
Snygga spel inatt!!:claps::claps::claps:
|
Tack för de vänliga orden! Självfallet har alla motgångar, men det är skönt att någon påminner en om det när man ser svart. Hatten av för kusagawa! :hattenav:
Trots en liten bounce-back sedan söndagens mörker (fin morgon idag bl.a. som följdes upp av högoddsaren NY Mets vinst) är jag lite osäker på fortsättningen. Tiden spenderad att cappa spel i relation till vinsten är förnärvarande ganska hög. Jag hade nog behövt öka kassan med 50% (eller trycka upp ROIn ett par procentenheter till) för att det skulle försvarbart. Jag lär fortsätta säsongen ut men avvaktar med att säga om det blir någon vinteridrott. Hursomhelst, tre MLB-spel ligger uppe i spreadsheetet nu och har börjat gå igenom Japan med en del leans. Blir nog spel där inom halvtimman. God jakt i speldjungeln! :cheers: |
Håller tummarna för att din ROI ökar många procent till då. Det tjänar vi alla på.
Tack för dagens spel. :claps::claps::claps: |
Den 26:e blev en minusdag efter snöplig push i sista MLB-spelet (se avreageringstråden). Japan gick 2-1 dock.
Inför kvällen/natten har vi följande på kortet, väldigt kortfattat:
VT är 0-3 och GT 3-0-1 i ATS hittills i år. Virginia Tech har sett ruggigt bleka ut, och t o m när Alabamas offensiv i princip ställde in skorna tappade man ändå in 35 poäng. Mot Marshall senast var man utspelade i första halvlek och jag tror att Georgia Tech kan utnyttja hemmaplan, fin form och överlag ett bättre lag för att avgöra tidigt.
Detta är i mina ögon dagens största värde. Rangers är visserligen det enda laget som har något att spela för i denna sista serien av säsongen men det betyder inte att man kommer göra det bra. Garza kommer från en bra start senast mot KC men har bara två QS av sina tio senaste försök. Hans ERA sedan början av Augusti är skyhögt och blev tryckt till ordentligt senast mot LAA. Williams har fyra QS de senaste fem och Angels har vunnit samtliga dessa fem. Ingen av dagens SP gillar respektive lag (dåliga siffror). Angels offensiv har inte sett bra ut mot slutet men oddset borde inte vara över 2.30 här. Inte en chans.
Albers (Twins pitcher) är gräslig och Cleveland går fram som tåget (8-2 senaste tio och sex raka vinster). Twins har motsatta siffror (2-8) och har sämre hemmafacit än borta. Har mycket svårt att se hur matchen skulle sluta på annat sätt och spelar, i 1st5-sammanhang, det relativt låga oddset 1.86 på -0.5.
Volquez verkar ha hittat rytmen i Dodgers (fantastisk trade för honom för övrigt) och jag gillar hans chanser mot Giants ikväll. Båda lagen har haft en trög offensiv de senaste två veckorna men detta är ett hatmöte som kommer tända samtliga spelare. Ser man till säsongen så är Dodgers i en annan klass och även om Ethier inte startar ikväll (står som questionable) är Kemp tillbaka. Lincecum släppte 3 runs de första fem senast mot Dodgers (har sedan dess en 6.2 IP/4ER mot Yankees) och händer det idag tror jag detta spelet går in. Korrekt odds? 1.95-1.97. Endast en match imorgon i Japan, ska cappa den strax. Återkommer om det blir spel. |
Innebär Action/Action på morgonens Pro Yaku spel att spelet gäller även om dom byter Pitcher?
|
Citat:
Tre MLB-spel ligger uppe inför natten redan nu, tror det kommer bli en upptagen fredag. Skall försöka få in Japan-spelen innan svensk natt eftersom omgången (eller ja, vissa matcher) börjar tidigt imorgon. Lycka till med spelandet idag! :cheers: |
Jag hade tänkt försökt lägga Japan-spelen innan midnatt men det blev lite efter. Hoppas de som följer kunde rygga då det är tidig start på samtliga matcher. MLB:n kommer gå plus oavsett då både Red Sox och Royals gjorde fina insatser och lät oss slippa svetten. Hoppas dock att Oakland kan sköta sig och vi får 3-0 eller 2-0-1.
Jag har två NCAA spel imorgon, kommer själv gå på Minnesota-Iowa. Det blir minst ett spel till, har leans på mer än ett spel. Lycka till i helgen! :) |
Bugar och bockar.. Snygg natt!!
|
Fina spel inatt, mister. Tackar för dem!
|
Citat:
Citat:
Titans vann också mycket övertygande, i en bra match. Japan blev bara 1-2 och det var lite snöpligt då båda underspelen missade med en halv run. I en av matcherna kom 7 runs i en halv inning och i den andra 5. Men stolpe in och stolpe ut och allt det där. Fin utdelning totalt iallafall. :) Har fem spel inför college-fotbollen. Tydligen går jag mot "stuckey" i åtminstone ett spel så vi får se. Är inte i gröna siffror i NCAAF längre men gillar dagens matcher. Skall gå igenom MLBn nu och se om det är något intressant i de tidiga matcherna. |
Har gått lite upp och ner de senaste dagarna men ändå ett hyffsat plus-resultat just nu. Mycket stolpe ut i South Carolina (otroligt) men det har säkert varit någon stolpe in också. Baltimore såg ut att komma tillbaka men med 5 interceptions är det svårt att vinna. Cowboys leder just nu, hoppas de kan fortsätta spelet de haft i andra quartern för då har ska de kunna hålla undan. Båda dagens MLB-spel gick in och utan dessa hade vi nog varit nära plus/minus noll.
Ingenting intresserar i Japan, men har lagt ett prop-spel i sista NFL-matchen. Lycka till i veckan! :cheers: |
Det har gått lite tungt på slutet får man ändå ta att säga. Tyvärr har det varit mycket marginaler mot spelen (särskilt i Japan) men även en del dåliga spel med facit i hand. Reken som lades tidigare ikväll gick in iallafall, får hoppas att Japan följer den trenden.
NHL är igång och för första gången på flera år är jag riktigt taggad. Vet inte om det beror på att Wild-fansen börjar visa sig på gatorna men jag ser fram emot att kunna lägga en del spel kommande månader. Inte alls lika beprövat som basebollen men hoppas kunna hitta en strategi ganska snabbt. Kommer köra relativt lik insats nivå privat trots att jag inte har lika mycket erfarenhet som i andra sporter och satsar på några procentenheter över grönt. Pengarna kommer oavkortat gå till matchbiljetter (eller öl på något lokalt Wild-hak). I promise. :) |
När det kommer till NHL vad kommer du ha ditt fokus på? Över/under, FT, ML eller blir det en blandad kompott?:)
|
Citat:
|
Helsike vad mycket action det är just nu. NFL, MLB-slutspel, collegefotboll och NHL. Dessutom kan man strö in all möjlig europeisk toppfotboll om man vill. Att det blivit nästan 350 spel redan kan jag nästan inte förstå. Har precis passerat en intensiv period när det gäller jobb o dylikt så det kommer nog bli en hel del sport-tittande till helgen, kanske med ett glas i handen. Och med ett par spel på brickan. :)
Det var en bra gårdag på det hela taget. Vissa spel var sköna att få in men det var inga direkta nagelbitare. Inför kvällen har jag fyra spel, det kan komma något till (har ett par-tre matcher till att gå igenom). ps. Lite småsur att jag var girig precis. Chennai (i CL-cricketen) var uppe i 1.719 hos Pinnacle medan jag gick igenom andra spel. Oddset hade stigit en del (snabbt, även om inga nya skador har rapporterats) och jag ville vänta ut en eller två punkter till trots att det redan var värde. Sedan "störtdök" oddset med 10 punkter. Ajaj, så går det när man gapar efter för mycket. :skamsen: ds. |
Ett kort inlägg innan jag ska röra mig hemåt och vila hjärnan. Rek ligger ute för morgonens Champions League-final. Tack ni som röstat, och var inte blyga med kommentarer eller förslag. I skrivande stund ser det ganska mörkt ut för överspelet i basebollen, det kom tre runs i första inningen men sedan har det varit stendött. Lite synd.
BYU-Utah State kommer gå under med ganska bra marginal (trots två defensive TDs i 1Q) och är glad att matchbilden speglade det jag förutspått. Jag hoppas att det kan hålla i sig tills imorgon då jag har fem spel i NCAAF. Det handlar om fyra bortafavoriter som jag tycker är klassen bättre än sina motståndare och alla har kapaciteten att vinna tvåsiffrigt imorgon. Plus ett underspel i UTEP-matchen. En del intressanta möten förövrigt, tror jag kommer försöka ratta in FSU-Maryland (18:00) och njuta utan pengar satsade. Har även tre spel i Japan där säsongen börjar lida mot sitt slut. Sist men inte minst vill jag önska alla er som läser detta all lycka i spelandet den här helgen. May it be green! :moneybag: :cheers: |
Ja, det var blandad kompott igår. Tänker inte gå in i detalj på vad som hände i NCAAF men för Rutgers att släppa en 21-poängs ledning när man har 10 minuter kvar av matchen och bollen i egen ägo är inte acceptabelt. ECU vinner men med en halvpoäng för lite efter en MASSA turnovers. Räddande ängeln har varit Japan de senaste dagarna, med sju raka vinster.
Idag blir det Rajasthan Royals som dog i CL-finalen. Har även tre NFL-spel, samtliga O/U (och lite teasers och parlays privat). Siktar in mig på att gå igenom NHL nu under förmiddagen, tror jag ser ett litet lean iallafall. Må gott! |
Ingen lysande avslutning på helgen, särskilt med tanke på att det kom en TD i de första två minuterna i båda överspelen, och miss med 3 poäng i under. Missade fieldgoals, missade 4th down conversions och turnovers i redzone var melodin den här omgången. Privat räddades det dock upp med teasern eftersom alla var såpass nära linan.
Hursomhaver, lite tunnare utbud väntar nu. Fortfarande några matcher kvar i både MLB och i Japan men sedan blir fokusen främst på NHL. Jag kommer med största sannolikhet gå ned från 6-7 spel om dagen till 1-2 (vilket inte kommer vara bra för omsättningen förstås). Basketen drar igång snart antar jag, vi får se hur det blir. Annars hoppas jag på en blixtsnabb vinter! |
Vill snabbt upplysa om ORIX Buffaloes som fortfarande finns till 3.89 på Pinnacle. Har ni lite småslantar att avvara så kör action/action (d v s inga pitchers i-checkade). Har deras chanser till 33-34% så det är ett överodds av Guds nåde.
|
4.14 nu :popcorn:
|
ORIX orkar inte tyvärr. Tycker dock att spelet även på efterhand var mycket bra. ORIX tar ledningen både i första och andra inningen och har 2-1 i nedre tredje med två outs (och man på tredje). Pitchern Nishi skadas och in sätts någon västerlänning. Rakuten gör 6 runs (!) med två outs och sen inte gjort någonting. Bortser vi från det som hände under en out har Buffaloes varit det bättre laget.
Som tur är vann de två andra Japan-spelen, men ändå. Aja. |