![]() |
Citat:
Citat:
http://stream1.gifsoup.com/view/51698/sieg-heil-o.gif |
Spoiler:
Att du orkar, plocka för fan av dig offerkoftan nu, du är ju så pinsam så man häpnar :ohmy: Om vi istället återvänder till det väsentliga är jag mer intresserad med vad som hände med Sri Lanka, var nere i 1.50 på liven ett tag, men nu har det svängt om rejällt? |
Det är väl inte speciellt ovanligt att oddsen svänger ganska mycket i cricket live?
|
GC:
Att maddmax kanske inte alltid bemöter dig på samma sätt som din fröken i lågstadiet gjorde är knappast en anledning till att börja kriga i tråden och posta gifbilder på farbror Hitler, speciellt inte när ditt första inlägg i tråden var hyfsat meningslöst. |
Citat:
|
Bara det att man drar in Hitler i en diskussion...
Den som först nämner Hitler i en diskussion förlorar på teknisk KO. Sedan gammalt. |
När jag skrev förra inlägget ville jag verkligen inte svara dig igen eftersom jag tycker synd om dig, men ja.. Något i det du skrev fick mig att ändra åsikt.
Citat:
Citat:
Och nej, du är inte en sämre människa för att du inte kan bet-to-win-"formulan". Men det verkar som att du är lat eller dum nog att inte kunna leta upp det på egen hand. Har du kommit hela vägen till Sharps bör du ha stött på Google någonstans på vägen. Det som däremot KAN nominera dig till titeln 'en sämre människa' i mina ögon är faktumet att du är 22 (23 nu?) år gammal, har aldrig jobbat en dag i ditt liv och sitter på Sharps mitt på dagarna. Varför letar du inte jobb istället? Går du på bidrag så är det en skymf mot samhället, och låter du dina föräldrar betala notan är det en skymf mot dom. Nä just det, det är säkert bonushoreriet och affiliatepengarna som du levt på de senaste 3-4 åren. Du säger att det är ditt fel att du inte har ett jobb men att "hade inte vi haft den här invandringen med extrema mängder outbildad arbetskraft så hade säkerligen jag och många andra socialt utslagna unga haft ett arbete". Det är aldrig ditt fel helt och hållet, det var ju ingen som erbjöd dig jobb och vinnande spel gratis på ett silverfat! Du beter dig som en barnunge som inte får godis och lägger sig ner i affären och skriker. Respekt är något som du inte kan begära eller tvinga dig till, det är något som du förtjänar. Väx upp och jag slår vad om att folk kommer möta dig med mer av den varan. |
Förövrigt en sur avslutning på VM för Västindien (och långtidsspelet). WI hade lång uppförsbacke visserligen men spelet avbröts p.g.a. hagelstorm och då avgörs matchen genom D/L (en statistisk model) och Sammy och grabbarna fick inte ens chansen att jaga. Senast man spelade gjorde man 82 runs de sista fem oversen, nu hade man sex overs kvar för att plocka 81 runs..
Hursomhaver, golfen är igång och första spelet på Els gick in med god marginal (fyra slag). De andra två spelen börjar nu. Inget intresserar i NBA idag tror jag, kanske kommer upp ett 1st5 i MLBn senare. BOL! :cheers: |
Det blev vinst i både nattens MLB och morgonens japanska baseboll. Enda förlusten var Seibu Lions som inte alls orkade med, de såg mycket bleka ut.
Tre spel i MLB ligger redan ute, har inga fler planerade. Dock finns det ett par leans i NBA så det kanske kommer något där. Fem av morgondagens matcher i Japan böjar 07.00 och jag kommer nog avvakta upp taken där, men spel kommer finnas i sheetet innan matchstart iallafall. Nu ska Leonard jobbas in mot Points, lycka till med era spel ikväll och inatt! :cheers: |
Ännu en godkänd natt med 2-1 i MLB och 2-1 i NBA. Onödigt mycket spänning i underspelet där Boston släppte fyra runs i top 9 och tyvärr föll Toronto med en usel poäng. Men men.. Leonard lyckades klå Points med tre slag och Shell Houston Open har börjat med 3-1, vilket bådar gott inför Masters nästa vecka. Tre spel inför tredje rundan ligger uppe i sheetet.
Japan gick 1-1 imorse efter dålig aktivitet av främst Marines. Vi har ett överspel kvar som börjar strax där jag tror Giants offensiv kan skrapa ihop lejonparten av de åtta runs som behövs. Ganska bra med matcher i MLB ikväll och inatt så spel kommer under dagen. Sex matcher i NBA, får gå igenom dessa när tillfälle ges. Lycka till idag! :cheers: |
Minus i MLB efter 1-2-1 och 0-2 i morse i Japan så det har varit en dålig söndag från basebollperspektiv. Dock blev det underdogvinst i cricketfinalen och två vinster i golfen (7-2 totalt i SHO!), och sen var det bra tempo i den tidiga NBA-matchen så den totala kassan ligger på plus för dagen. Ett spel kvar i natt, jag hoppas att matchen i Sacramento ska se ut ungefär som senaste mötet.
Ingen baseboll i Japan imorgon, men hoppas vi kan plocka in lite fler vinster fram till torsdag. Efter det blir det fokus på golf och andra småmarknader i dagboken. Mot Master's 2014! :cheers: |
vilka marknader kommer du täcka förutom golfen?
|
Citat:
|
Citat:
|
Då håller iallafall jag tummarna för att du får det att fungera ang de japanska baseballspelen. 1 timme kvar :)
|
Tackar.
|
Citat:
Jag lägger upp spelen till de odds jag spelar för, främst för att det är lättare att hålla reda på för mig själv. :) Dock (som jag skrivit tidigare i tråden) spelar jag alltid till minst 7 punkter över vad jag anser vara korrekt odds, och i många fall handlar det om fler. Detta kan vara en bra tumregel om man ryggar. BOL idag! :cheers: |
Gött att du kör på med brännbollen, hur rankas de olika ligorna i baseball efter MLB?
|
Citat:
#1. MLB-systemet #2. Japan #3. Kuba #4. Venezuela (vinter) #5. Mexiko (vinter) #6. Sydkorea #7. Australien #8. Italien Latinamerika är svårt eftersom vinterligorna där är välfyllda med MLB och AAA-spelare. Den taiwanesiska ligan har enormt bra spelare men sex av de tio lagen gick i konkurs förra året så.. I Europa är Italien definitivt bäst. Spanien har också en del bra lag, även Tyskland och Tjeckien. Nivån generellt är dock betydligt lägre. |
Och sweep i Japan. :D
Hatten av för Nishi som gjorde en CGSHO. Mycket bra. :hattenav: |
Fittningarna i basebollen har redan debuterat för säsongen. Idag inleder vi med 4-1 för HANSHIN RL efter 8 innings där deras closer släpper två och slutresultatet blir 4-3. Nu gör Cleveland 2-0 i sjätte inningen med 1st 5 ML.
Jaja, sånt är livet. Tre spel lagda för first round i Masters, två av dom verkar finnas till bättre odds nu än när jag spelade. Förhoppningsvis har några basebollpolletter trillat in innan första bollen går ut imorgon. På återseende! |
(whine) När vi ändå är inne på ämnet: Rakuten 3-1 efter 4 innings släpper en tre-run HR i bottom 5th. KUL! :cry:
Varians, varians, varians, varians. Lika bra att den visar sitt fula tryne nu än när man är i botten av en grop iallafall.(/whine) Hursomhelst, jag har tre spel lagda i MLB som antagligen kommer upp senare men det blir också de sista på överskådlig framtid. Det samma gäller NBA. Jag tackar er som varit aktiva i tråden under vintern och jag beklagar om inte alla gått plus på 1Q-spelen. Jag hoppas att dagboken hålls vid någorlunda liv men aktiviteten kommer med största sannolikhet att avta. Annars hittas jag i chatten då och då. Vi ses i Nangijala! :cheers: |
Citat:
|
Tack!
/108% ROI :moneybag: |
Citat:
|
Spoiler:
enligt ovan svarade han när jag frågade :) |
Förstår om du inte vill svara och accepterar det men hur kommer det sig att du slutar med MBL och NBA och drar ner på aktiviteten? Bristande tid/motivation? eller ska du börjar sälja spelen?
|
Senast han pausade började det suga i tarmen efter en dryg vecka. Så ni behöver inte ge upp än. :) https://www.sharps.se/forums/321779-post377.html
|
Citat:
Citat:
IPL börjar nästa onsdag och har min preseason ranking klar! :) Citat:
Citat:
Nu är detta dock inte en paus och suget är det definitivt inget fel på. Jag kan ärligt talat inte ens klaga på resultaten (även om det alltid kunnat vara bättre). Som sagt, spel kommer läggas upp men marknaderna är inte särskilt stora. Fattiga doktorander måste dryga ut kassan, särskilt när CSN har stängt dörren. |
Citat:
Men borde det inte vara ett alternativ att gå in bolaget bakom Sportspelet med Wagner annars?:D:evilgrin39::popcorn::moneybag::ful: |
På tal om något annat än betting, jag ska över till Florida nu i slutet av april och till mitten av maj, är det värt att gå på en baseboll match även om man kan väldigt lite om spelet?
|
Citat:
Men det är helt klart värt det! |
Citat:
|
Ja, hoppas det lyckas Schdefan! :)
--- En liten update: Indian Premier League drar igång imorgon vilket ska bli väldigt kul. Jag har valt att testa KKR i premiären mot Mumbai, en match som spelas i Abu Dhabi. Kommer nog bli en del rekar postade under säsongen så tänker inte ta upp några större tankar just nu men tycker det borde vara relativt jämnt. Malinga mot Narine, varav den senare har kännts bättre mot slutet. Pollard tog visserligen en century förra veckan men varken han eller Anderson känns som tillräckligt starka middle order bats. KKR som vann för ett par år sedan har plockat in ett par starka veteraner. Det kommer dock vara viktigt för KKR att deras indiska spelare spelar bra. Finns till 2.25 hos Paf men även 2.20 hos bet365 är överkomligt. Har även en parlay i torsdag-fredagsmatcherna. I samtliga dessa spel kan oddsen röra sig en del så om ni inte hittar något liknande men ändå är intresserade av att rygga, så avvakta lite. Brukar bli liv särskilt innan matchstart. I Japan har jag nästan fullt kort imorgon. Dock har jag valt att börja lägga upp spelen i sheetet betydligt senare (20 minuter innan matchstart). Detta främst p.g.a. att någon antingen har väldigt liknande tankar som mig men något senare, eller någon som kopierar mina spel och lägger upp på blogabet. Jag tackar kocken för uppmärksamma ögon. :) Finns oftast i chatten så ger gärna ut spel och funderingar där något tidigare. Som vanligt, BOL! :cheers: |
Riktigt härlig inledning på IPL då KKR tog en mycket komfortabel vinst i sanden. Är inte så många här som tycker om cricket (förutom highbury90 då) men highlights kan alla njuta av:
http://www.youtube.com/watch?v=N7PsMNVl_yg |
IPL-dubbeln lever efter att Bangalore (utan Gayle) mycket enkelt slog ett svagt Delhi (utan KP). Trevlig battalj, återkommer med highlights och även kommentarer om det finns värdeodds i något av lagens nästa matcher. Andra delen av dubbeln startar tidigt imorgon och där hoppas vi att grabbarna i gult visar vart skåpet ska stå.
BOL! :cheers: |
Parlays alltså, det trodde jag inte du sysslade med ;)
BOL! |
Citat:
I detta fallet var det för att komma runt limitsen hos Pinnacle. |
Citat:
|
Citat:
Ska du baka in 15-20 objekt (med värde) i en komb är det troligt att varken livet eller spelkassan räcker till innan första klirret kommer. Om man däremot har 2-3 objekt runt 1.50 i odds så föredrar jag dom i en dubbel eller trippelkaka, om dom nu dyker upp samtidigt. Hälsa boored och psykakuten från mig. http://www.clicksmilies.com/s1106/ak...smiley-015.gif |