Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Offside bettar fotboll! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/17220-offside-bettar-fotboll/)

offside 2013-09-03 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av bilen (Inlägg 271427)
71, 80, 91 2.5 an satt fint fast det var tight. Följt dina rekar ett tag och de uppskattas. :thumbup:


Tyvärr kändes det hela tiden som om nyckeln till båda överspelen var ett tidigt mål. Låter ju självklart, men i detta fall och även i många andra liknande fall så blir det en utlösare. Hade något av lagen tex gjort mål innan halvtimmen, så tror jag denna match hade gått över fyra, till och med, fem mål.

Angående det tidiga målet, så är det inte alltid fallet att det betyder automatiskt att tyglarna släpps fria och att vi får se en målfest. Speciellt när vi t.ex. har ett defensivt spelskickligt lag som gör mål tidigt mot ett offensivt bra lag.

Men i detta fall här ovan så hade båda stora problem i defensiven och en vass offensiv. Tyvärr lät det första målet vänta på sig.

Vet inte om det här ovan lät särskilt logiskt, men men...

Tack förresten.

:cheers:

bilen 2013-09-03 22:10

Har själv spelat en del ö/u och känns som lägre div, cup (inte dubbelmöten 1a matchen däremot andra ) är mer mot ö spel.

U är svårt & jobbigt om man följer matchen testat köra på lite statistik men har väl inte varit jättelyckat.

Tidigt 1a mål kan ibland låsa matcherna ta tex liv-united 1-0 i 4min sen låst spel.

offside 2013-09-04 00:39

2013-09-04 18:00FotbollSant Andreu vs Pena Deportiva -1EH FT 7 2.600

2013-09-04 18:00FotbollSant Andreu vs Pena Deportiva HT/FT FT 7 2.500


Två spel från dagens Copa del Rey (Spanien).

Sant Andreu spelar i Segunda B. Pena i Terceran. Det skiljer alltså en division mellan lagen, till fördel för hemmalaget.

Bortalaget har stora skadeproblem där man har tre i vanliga fall ordinarie spelare som missar matchen och lika många tveksamma till spel. Största avbräcket är anfallsstjärnan Ayrton, som inte kommer vara med då han är knäskadad.

Bortalaget har dock inlett ligan bra med två segrar. Det dock mot två tippade bottenlag.
-
Sant Andreu kommer till matchen med en inställning om att man vill gå vidare från cupen och ev. få möta något topplag framöver. Tränare och spelare verkar ta matchen på allvar när man i intervjuer inför hävdar att man vill gå långt. Till skillnad från bortalagets tränare som något tveksamt hävdat inför match att man kommer försöka gå ut och bjuda till match men att man prioriterar ligan.

Sant Andreu har inlett ligaspelet med en vinst och en förlust.
-
Ligaspel är inklämt här emellan så det är ett tufft matchande för båda lag för tillfället. Båda lag kanske vilar någon spelare här och där, och med tanke på bortalagets skador och hemmalagets kvalité så bör ev, rotationer gynna Sant Andreu.

Inga betydande skador har rapporterats i hemmalägret.

Oddset på en stabil hemmaseger känns bra och spelas.

offside 2013-09-05 01:10

Ett antal landslagsspel, till fredag. Många intressanta spel, motiverar bara lite kort.

2013-09-06 20:45FotbollNordirland vs Portugal HT/FT FT 8.5 1.830

2013-09-06 20:45FotbollNordirland vs Portugal -1EH FT 8 2.050


Klasskillnad. Såklart. Nordirland har stora skadeproblem i backlinjen kan bli tre byten i den backfyran som höll nollan mot Ryssland här hemma senast. Nordirland slog förvisso Ryssland senast hemma annars har man haft stora problem med att vinna på hemmaplan, under de senaste åren.

Portugal spelar med kniven mot strupen och måste mer eller mindre vinna. Det är just vid sådana här tillfällen som Portugal presterar allra bäst.


2013-09-06 21:00FotbollSkottland vs Belgien HT/FT FT 7 2.750


Belgien har ett extremt spännande lag på gång. Många kvicka spelare, individuellt skickliga och bollsäkra. Samtidigt som man kan spela fysiskt. Tror dom passar Skottland väldigt illa. Skottarna är det sämsta hemmalaget i gruppen med bara två poäng på tre hemmamatcher. Man har stora problem i anfallet då man gör väldigt lite mål.

Skottland har inget att spela för då det är hela elva poäng upp till andraplats. Belgien krigar för att vinna gruppen.

Hazard är något tveksam till spel och det är ett avbräck om han inte kan vara med. Min känsla efter att ha läst dom senaste rapporterna är dock att han kommer finnas med och då är oddset fint. Han har iaf ett test på torsdag för att se om han kan spela. Så håll utkik.

2013-09-06 20:45FotbollTyskland vs Österrike BTTS No FT 8 1.910


Tysklands försvar har läckt som ett såll på senare tid. Däremot förväntas Löw ha jobbat väldigt mycket med detta inför matchen mot Österrike. Det undermåliga försvarsspelet har varit väldigt omtalat i media och bland kritikerna och Löw har sagt att han förstår kritiken och att man jobbar för att täppa till.

Jag tror vi kommer få se ett mer noggrant Tyskland i defensiven till denna match där man sätter stor fokus på att hålla tätt. Även om man skulle leda med ett par mål. Kvalitetsmässigt så ska man klara av att vinna en sådan här match med 1/2-0.


2013-09-06 20:45FotbollItalien vs Bulgarien UNDER U 2.5 FT 7.5 1.850

2013-09-06 20:45FotbollItalien vs Bulgarien UNDER U 1.5 FT 6 3.400


Tror på en målsnål match. Italien har lite problem i offensiven, man saknar bland annat Balotelli, Montolivo och Osvaldo. Tränaren Prandelli är lite orolig över spelarnas fysiska status, samtidigt som han även påpekar att Italien alltid har svårt i september. Bulgarien ät tvåa bara fyra poäng efter Italien, men bara en poäng före trean Tjeckien. Båda lagen lever på sin starka defensiv. Bulgarien har på två bortamatcher gjort ett mål och släppt in ett. Italien har på två hemmamatcher slagit Italien med 3-1 och Malta med 2-0.


2013-09-06 20:15FotbollBosnien vs Slovakien BTTS Ja FT 7 1.910

2013-09-06 20:15FotbollBosnien vs Slovakien ÖVER Ö 2.5 FT 8 1.850

2013-09-06 20:15FotbollBosnien vs Slovakien ÖVER Ö 3.5 FT 7 3.250


Allt annat än en vinst för Bosnien är en stor besvikelse. Samtidigt som Slovakien mer eller mindre måste vinna för att ha chans på kval. Ser en offensiv matchbild framför mig där båda lag går för tre pinnar. Bosniens tre hemmamatcher i kvalet har alla gått över 2.5 mål. I två av dessa har man släppt in mål; mot Lettland och Grekland. Man har, då och då, stora problem i defensiven. Man släppte tex in hela fyra mål mot USA i en träningsmatch för några veckor sedan.

Kommer även spela på "rött kort i matchen mellan Serbien och Kroatien", eventuellt även "antal kort i matchen, över...". OM jag finner något bra odds, Har inte lyckats hitta något än. Hojta gärna till om ni hittar något. Det uppskattas.

Melvin 2013-09-05 09:28

2.75 ger bland annat Betsson för ett rött kort om du nu inte redan sett det förstås.
http://www.betbrain.com/football/eur...ding-overtime/

offside 2013-09-05 12:05

2013-09-06 20:45FotbollSerbien vs Kroatien RöTT KORT? Ja FT 7 2.750


Sista spelet till på fredag. En riktig "hatmatch". Nu blev det ganska lugnt förra gången då dessa två drabbade samman men jag förväntar mig lite mer känslor och aggressivitet denna gång. Serbien har bara äran och hedern att spela för och skulle man tex hamna i underläge så tror jag detta kan bli en "ful" historia. Domaren är Felix Brych, en domare som är ganska kortglad. Han har bland annat redan hunnit dela ut två röda kort efter sina två dömda Bundesligamatcher.

Melvin
Tack. Jag såg det i morse också. Tack ändå.

Lawio 2013-09-06 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av offside (Inlägg 271714)
2013-09-06 21:00FotbollSkottland vs Belgien HT/FT FT 7 2.750


Belgien har ett extremt spännande lag på gång. Många kvicka spelare, individuellt skickliga och bollsäkra. Samtidigt som man kan spela fysiskt. Tror dom passar Skottland väldigt illa. Skottarna är det sämsta hemmalaget i gruppen med bara två poäng på tre hemmamatcher. Man har stora problem i anfallet då man gör väldigt lite mål.

Skottland har inget att spela för då det är hela elva poäng upp till andraplats. Belgien krigar för att vinna gruppen.

Hazard är något tveksam till spel och det är ett avbräck om han inte kan vara med. Min känsla efter att ha läst dom senaste rapporterna är dock att han kommer finnas med och då är oddset fint. Han har iaf ett test på torsdag för att se om han kan spela. Så håll utkik.[/B]

Kompany & Vertonghen missar matchen också.

Seebbo 2013-09-06 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av Lawio (Inlägg 272040)
Kompany & Vertonghen missar matchen också.

Hazard är definitivt out nu också. Men det är trots det ingen dålig elva dom har.

Misär 2013-09-06 21:56

Fina spel ikväll! Keep it up!:cheers:

offside 2013-09-06 22:01

Ja...en ok dag, som kunde varit riktigt, riktigt bra om Bosnien inte klappat ihop. Oväntat att dom klappar ihop när det verkligen gäller? Nej inte direkt. Synd man inte synade den bluffen. Verkar finnas en mental blockering; där man viker ner sig konstant när stundens allvar slår till.

Mycket märkligt. Dom sabbar iaf en superkväll för mig, men livet går vidare: ).

Migge 2013-09-06 22:49

Citat:

Ursprungligen postat av offside (Inlägg 272181)
Ja...en ok dag, som kunde varit riktigt, riktigt bra om Bosnien inte klappat ihop. Oväntat att dom klappar ihop när det verkligen gäller? Nej inte direkt. Synd man inte synade den bluffen. Verkar finnas en mental blockering; där man viker ner sig konstant när stundens allvar slår till.

Mycket märkligt. Dom sabbar iaf en superkväll för mig, men livet går vidare: ).

PS. du har ett orättat spel i ditt spreadsheet 17/8 :whistling:

offside 2013-09-06 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 272190)
PS. du har ett orättat spel i ditt spreadsheet 17/8 :whistling:

Fixat. Tack för rättelsen.

offside 2013-09-07 00:28

2013-09-07 16:00FotbollCarlisle United vs Port Vale 1 FT 7 2.880

2013-09-07 16:00FotbollCarlisle United vs Port Vale DNB FT 9 1.910

2013-09-07 16:00FotbollCarlisle United vs Port Vale ÖVER Ö 3.5 FT 6 2.900


Hemmalaget kommer från en mycket positiv 0-0 match mot topplaget Brentford (på bortaplan). Man har kunnat förbereda sig inför denna match en hel vecka. Port Vale är något mer slitna då man spelat cupmatch bara för fyra dagar sedan, samt en ligamatch dagar innan det. Bortatränaren har medgett att vissa (start) spelare är slitna och ev. kommer vilas.

Carlisle är i stort behov av en vinst då man inte vunnit i ligan än (två oavgjorda, tre förluster). Port Vale har vunnit en match hittills, kryssat en och förlorat tre. Man har dock förlorat två av två på bortagräs.

Det är två lag med svaga försvar. Dock har Carlisle värvat lite under de senaste dagarna, där man speciellt förstärkt defensiven. Detta tillsammans med den moralhöjande 0-0.matchen mot Brentford här senast tror jag ger hemmalaget bra chanser i denna match.

Port Vale har historiskt sätt väldigt svårt för hemmalaget. Man har förvisso inte mötts särskilt ofta men under de senaste tio ligamatcherna så har Port Vale aldrig besegrat Carlisle. Man får gå tillbaka till 1963 till den senaste Port Vale ligasegern.

Tycker oddset är generöst på Carlisle, kan se små tendenser till att dom börjar vinna igen på lördag eftermiddag. Gillar också hur hemmatränaren snackar om lagets moral, inför mötet:

"They’ve lost a couple of games, so their tails will be a little bit down, but we’ll have to be at our best. We’ll have to work hard to stop them getting a foothold but I just think there’s a different mood this week and the lads are feeling excited and confident. It’s a different type of tension in the air and they can’t wait to get out there and get at the opposition.”

Det enda som oroar är om hemmalaget skulle falla tillbaka i gamla spår när det kommer till försvarsspelet, då kan detta bli en väldigt svängig och målrik match. Därav överspelet.

Men varför inte; 3-1?

offside 2013-09-07 12:19

2013-09-07 14:00FotbollHeidenheim vs Stuttgart Kickers HT/FT FT 7 2.100

2013-09-07 14:00FotbollHeidenheim vs Stuttgart Kickers -1EH FT 7 2.250


2013-09-07 16:00FotbollNuneaton vs Wrexham HT/FT FT 5 3.750

2013-09-07 16:00FotbollNuneaton vs Wrexham 1 FT 7 2.430


Jag tippar helt enkelt emot två bortalaget som är helt ur form och som dessutom dras med stora skadeproblem. Bettet går istället på hemmalagen som inte har några större skadeproblem och som dessutom är i mycket bra form.

Wrexham har en poäng på tre bortamatcher så här långt. Nuneaton sju poäng på tre hemmamatcher.

Kickers har spelat tre bortamatcher hittills, man har två poäng. Heidenheim har sju poäng på sin tre hemmamatcher.

Det är alltså topplag mot bottenlag och med tanke på skadeproblemen så har jag svårt och se någon skräll.

Notera spelstopp på Heidenheim - Kickers.

offside 2013-09-07 22:28

Min första 10/10:

2013-09-08 18:00FotbollTenerife vs Barcelona B 1 FT 10 2.360

2013-09-08 18:00FotbollTenerife vs Barcelona B HT/FT FT 6 4.100

2013-09-08 18:00FotbollTenerife vs Barcelona B -1EH FT 6 4.600


Tenerife tar emot Barcelona B i spanska andradivisionen.

Vad är det som talar för Tenerife:

+ Barcelona B saknar tio truppspelare till denna match. Några av dom mer viktiga som inte finns med är:
Sergi Gomez, är på landslagsspel, startat tre av tre denna säsong och spelade 21 matcher förra säsongen. Han är den som håller ihop katalanernas försvar. Anfallaren Dongou är också iväg på landslagsspel. Startat tre av tre hittills men inga mål. Det är tänkt att han ska bära hela Barcelonas anfallsspel denna säsong. Vänsterbacken Grimaldo är fortfarande skadad, var en nyckelfigur förra säsongen innan hans svåra skada. Mittbacken Edgar Lé som startat en match denna säsong kommer inte kunna täcka upp för Gomez p.g.a. skada. Nyförvärvet på mittfältet Bedia, som gjorde 30 starter för Hercules förra säsongen är även han skadad. Han har startat två matcher för Barcelona B 2013/14. Båda reserv-anfallarna Adama Troare och Sanabria är även dom ej tillgängliga. Barcelona B kommer till spel med egentligen bara en renodlad anfallare; Sandro Ramirez. En anfallaren som flyttats upp från Juvenil A (ungdomslag), till denna säsong. Han har startat tre av tre hittills men inga mål. Det är en talangfull anfallare men frågan är om hoppet från spel i Juvenil A till spanska andradivisionen inte är för stort för att han ska kunna leverera redan första säsongen.

+ Även om Barcelona B tagit sex poäng av nio hittills så har jag inför säsongen placerat dom rätt så långt ner i tabellen. Mycket på grund av dom stora tapp man gjort inför säsongen där t.ex. anfallstrion Deulofeu, Luis Alberto och Araujo lämnat klubben. Tillsammans gjorde dom 36 mål 2012/13. Lägg därtill att man tappat nyckelspelare på mitten; Rafinha, som lånats ut och Sergio Roberto som flyttats upp. Man har inte heller förstärkt särskilt tungt/bra och jag tycker det här Barcelona B 13/14 är flera snäpp sämre än förra säsongens. Det utan att överdriva.

+ Barcelona B (Eusebio) har bara tagit med 17 man till denna match, p.g.a. alla skador och avbräck, tre av dessa kommer från Juvenil A (ungdomslag), Munir, Xavi Quintillà och Lucas Gafarot. Bredden är helt klart inte den bästa och med tanke på alla avbräck så lär tränaren Eusebio få svårt att ändra matchbild med hjälp av avbytarna, om det nu skulle behövas.

+ Barcelona har som sagt tagit sex poäng av nio hittills, men spelmässigt har man inte varit lika imponerande som resultaten säger. I två av (hemma) matcherna har sena mål gett dom alla pinnar, det efter mycket tajta och svängiga matchbilder. Båda vinster har alltså kommit på hemmaplan (Lugo och Zaragoza). Samtidigt som den enda förlusten är från bortaspel (Mirandes).

+ Barcelona B hade sju segrar, fyra kryss och tio förluster på bortagräs förra säsongen, i många av sina vinstmatcher och kryssmatcher (borta men även hemma) var man tvungna att göra minst två mål för att få med sig poäng och för att kompensera för den bristande defensiven. Till denna säsong anser jag att man med dom offensiva tapp man gjort och med den uteblivna förstärkningen inte kommer kunna förlita sig på offensiven lika mycket för att hämta in poäng. Och defensiven tror jag lär fortsätta läcka som ett såll även denna säsong, trots att man hittills \'bara\' släppt in tre mål på tre matcher. Man är helt enkelt otroligt naiva i sitt försvarsspel, vilket är naturligt med tanke på den unga snittåldern truppen präglas av samt den offensiva mentaliteten som laget innehar. Sen har man heller inte förstärkt defensiven, trots att den var urusel 2012/13.

+ Barcelona B släppte in näst flest mål förra säsongen; 71 st. Bara jumbon hade fler, 74. Man gjorde dock näst flest, 76 mål. Fyra färre än rivalen Real Madrid Castilla. Återigen, offensiven kommer inte kunna leverera samma siffror denna säsong. Jag har väldigt svårt att se det med den nuvarande truppen.

+ Nykomlingen Tenerife som ännu inte tagit poäng och faktiskt inte ens gjort ett enda mål, kan dock äntligen räkna med sin stora målskytt Aridane (gjorde 27 mål på 39 starter förra säsongen)till denna match. Aridane gjorde 20 minuter sist mot Mirandes efter sin skada, men väntas nu starta, för första gången 2013/14. Och det är något Tenerife verkligen behöver. Man har som sagt inte gjort ett enda mål hittills på tre matcher, däremot har man skapat chanser.

+ Man har haft ett lite oflyt samt ett tufft schema med två bortamatcher mot Alcorcon och Mirandes. Där man faktiskt spelat bra försvarsspel. Men där man släppt in mål i slutet av matcherna. En av ligafavoriterna, Alcorcon fick t.ex. vänta till den 89:e matchminuten innan man fick hål på Tenerife. Man är bra i defensiven (bara släppt in tre, trots bara en pinne hittills) och kan man få det att lossna i offensiven så tror jag man kan plocka en hel del poäng, speciellt på hemmaplan.

Är det någon gång man ska börja göra mål och ev. börja vinna så känns det som om tidpunkten inte kunnat vara bättre än nu.

Förmodade startelvor:

Tenerife: Aragoneses; Moyano, Bruno, Carlos Ruiz, Raúl Llorente; Aitor Sanz, Quique Rivero; Cristo Martín, Loro, Chechu Flores; Aridane Santana.

Barcelona B: Masip; Patric, Bagnack, Planas, Lucas Gafarot; Ilie, Espinosa, Pol Calvet; Dani Nieto, Joan Román; Sandro.

Tenerife saknar vänsterbacken Raúl Cámara och mittfältaren Iñigo Ros till denna match. Däremot har man bra täckning på dessa positioner.

Hemmalaget kommer gå för en seger något som tränaren påpekat inför. Han har sagt att det bara finns en sak i tankarna och det är tre pinnar. Man har haft problem med att göra mål, men nu möter man ett defensivt svagt Barcelona B, som dessutom har stora avbräck. Samtidigt som hemmalaget får tillbaka sin store målskytt efter skada. Det känns som läget är perfekt för den första vinsten för nykomlingen och ö-laget. Tenerife som hittills kanske inte imponerat, men man har faktiskt haft lite oflyt. Kanske kan man få det att lossna rejält mot katalanerna. Jag spelar även HT/FT och -1EH på hemmalaget.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved