Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Offside bettar fotboll! (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/17220-offside-bettar-fotboll/)

offside 2013-08-15 19:50

Offside bettar fotboll!
 
Lagom till fotbollssäsongens start, så påbörjar jag en speldagbok.

Varför?
Kul grej, samtidigt som det underlättar min bokföring. Blir lite mer seriöst kan jag känna. Dessutom är det roligt att kunna dela med sig av sina spel och tankar.

Om mig.
Älskar fotboll. Speciellt toppeuropeisk. Franska, spanska, tyska, engelska och italienska är favoriter. Det är där jag nog har mest kunskap. Där jag känner mig minst bekväm är ironiskt nog allt som har med svensk fotboll att göra. Aldrig lockat och kommer aldrig göra.

Mål.
Målet är att om 2-3 månader ha gått så pass mycket plus att det räcker till en resa där jag njuter av en europeisk toppfotboll:).

Regler.
*Alla spel finns på mitt spreadsheet; "offside bettar".
*En kort motivering kommer oftast att finnas till varje spel.
*Insatsnivån är mellan 1-10 units.
*Ska försöka lägga upp spelen i god tid, kan dock hända att dom ibland kommer bara någon timme innan spelstopp.
*Vill helst att denna tråd hålls så "ren" som möjligt. Man får gärna komma med egna tankar och spel, men det ska diskuteras relevanta saker då. Inlägg som "har du något spel idag", eller "fan vad usel/bra du är" och sånt undanbedes tack.


:cheers:

offside 2013-08-16 01:28

Fredagens spel:

2013-08-16 20:45FotbollDoncaster vs Blackburn BTTS Yes FT 7.5 1.850

2013-08-16 20:45FotbollDoncaster vs Blackburn ÖVER Ö 2.5 FT 6 2.230


Intressant möte. Blackburn inlett säsongen dålig och målsnålt. Bara ett mål på två ligamatcher. Plus att man åkte ur Capital Cup mot ett lag från en lägre division, där man släppte in hela fyra mål. Potentialen är dock stor i detta Blackburn där man har mycket skickliga Jordan Rhodes och Leon Best i anfallet. Tror det kan bli lite av ketchupeffekten för Blackburn då målskyttet lossnar och trepoängaren kommer. Inställningen bör i alla fall vara offensivt inriktad där man verkligen går för tre poäng.

Doncaster som förlorade sin första och enda ligamatch vann sedan i Captial Cup. Man har kunnat ladda upp i en vecka för denna match till skillnad från Blackburn som bara haft tre dagar. Doncaster har förstärkt anfallet under tiden ett köpt av Theo Robinson. Och man har nu en trupp som bör klara sig kvar i Championship. Man fick dock klart stryk mot Blackpool i den första matchen (1-3) på hemmaplan och om man ska vara ärlig är Blackburn inte så mycket sämre än Blackpool.

Doncaster hade ett ganska risigt hemmafacit förra säsongen. Samtidigt som Blackburn allt som oftast släpper in mål på bortaplan. Det känns som det kan komma en del mål i detta möte, även om slutresultatet 1-1 oroar något. Trots att ett av spelen går in med det resultatet.

offside 2013-08-16 16:31

Vet inte varför denna inte hamnade här i dagboken. Ett tungt spel på Getafe imorgon.

2013-08-17 19:00FotbollReal Sociedad vs Getafe X2 FT 9 2.150


Plus och minus med Getafe-spelet:

+ Real Sociedad med en hel del skadebekymmer. Definitivt borta från spel är; anfallaren Ifran (9/2) nio starter förra säsongen och två mål, mittbacken Mikel Gonzalez (34 starter), mittfältaren Bergara - avstängd (27/1) och vänsterbacken Jose Angel (2). Sen har man anfallaren Agirretxe (22/13), lagets näst bästa målskytt förra säsongen efter Vela, som mycket tveksam. Han har drabbats av en lårskada och lär till 99% chans inte heller vara med.
Sen har man en hel knippe med spelare som är osäkra till spel och som dragits med mindre skador på senare tid. Försvararna Carlos Martínez (29/4) och Dani Estrada (9), mittfältarna Elustondo (8/1), Prieto (33/9) och Ruben Pardo (10/4) har alla små skadebekymmer. Och även om dom blir spelklara så är det knappast optimala förutsättningar då många av dessa inte kunnat träna 100%:igt under den senaste veckan.

Ett problemområde inför match blir därmed det centrala mittfältet och vilka som ska starta där. Lägg därtill då det faktum att man tappat sin bästa spelare från föregående säsong i Illarramendi till Real Madrid.

+ Champions League-kval väntar Real på tisdag, bara dagar efter premiären. Sånt kan störa, speciellt då spelarna inte är vana vid dessa dubbleringar. Är tankarna på rätt håll, på lördag? Kommer man våga riskera samtliga spelare som har små skadebekymmer? Och så vidare. Läget är inte optimalt med andra ord.

+ Den skickliga tränaren Philippe Montanier som tog laget till en finfin 4:e plats i ligan förra säsongen är inte kvar i Real. Ett stort avbräck såklart, när man blir av med en så pass bra tränare. Ny tränare är Arrasate som var assisterande förra säsongen. En del frågetecken kring honom och hans kapacitet. Speciellt då Real haft en ganska halvdan försäsong där man förlorat mot lag som Southampton (3-4) och Sporting Lissabon (0-2), och kryssat mot Norwich (1-1). Enda vinsterna har kommit mot spanska lag från lägre divisioner. Det är också första gången Arrasate har huvudansvaret i en professionell fotbollsklubb.

+ Getafe är ett lag som har ganska lätt för Sociedad. Real har inte slagit Getafe på de fem senaste mötena lagen emellan. Där Getafe vunnit två av matcherna (tre kryss). Real Sociedad har inte slagit Getafe på Anoeta sedan 2005. De fyra senaste matcherna på Reals hemmaplan har slutat med fyra kryss. Lagen har bara mötts tolv gånger totalt och i bara två av dessa har Real lyckats vinna (Getafe med fem vinster, fem kryss).

+ Getafe var väldigt upp och ner under förra säsongen. Man har dock en mycket skicklig tränare i Luis García och man lyckades till slut ändå ta en helt ok 10:e plats under 2011/12. Det var också Luis Garcias första säsong med laget och nu är kraven lite större på honom och truppen. Getafe förväntas komma högre upp i tabellen denna säsong och iom att Luis García fått jobba in sitt system (4-2-3-1) i laget så ser tror jag faktiskt att man kan komma högre upp i år. Det är en tränare med stor potential vilket han bland annat visade i Levante. Och det är också därför det cirkulerar rykten om större klubbar för honom.

+Premiärer tenderar att bli låsta (om rätt lag möts). Med tanke på historiken mellan lagen och skadeläget så ser jag premiär-känslan som positivt för Getafe.

Minus:

- Getafe har två spelare som är tveksamma till start. Kaptenen Gavilan (10) och anfallaren Colunga (15/6). Sena tester görs på båda för att se om dom kan spela men rapporter säger i alla fall att Colunga ser ut att hinna. Två spelare som man dock annars kan ersätta ganska bra (Miku och Alvaro finns tex som anfallsalternativ). I övrigt har man inga skadebekymmer.

- Trots Reals skador (dom bekräftade) har hemmalaget en trupp som är snäppet vassare rent kvalitetsmässigt än Getafe.

- Getafe har likt Real knappast imponerat under försäsongen, där man tex kryssat dom tre senaste mot Bastia, Zaragoza och Rayo Vallecano.

Om lagens transfer-sommar kort:

Real: Tappade Illarramendi som betydde väldigt mycket för laget. Annars har man lyckats hålla truppen relativt intakt. Värvat anfallaren Seferovic som kommer från spel i Serie B. Och nu senast idag lånade man in Esteban Granero. Som kan bli en mycket bra värvning. Om han kommer till spel på lördag är dock mycket tveksamt. Förmodligen inte. Summering; relativt små förändringar i truppen.

Getafe: Har gjort sig av med en del spelare. Dock egentligen bara yttern Barrada av klass. Så inget större tapp här. Man har likt Real hållit sig lugna på värvningsfronten där man dock tex hämtat hem anfallaren Miku (24 mål för Getafe på 85 matcher) som varit på lån i Celtic. Annars inga betydande förändringar.


Så här kan lagen komma att starta:
Real: Bravo - Carlos Martinez, Ansotegi, Inigo Martinez, Bella - Zurutuza, Pardo - Prieto, Griezmann, Castro - Vela

Getafe: Moya - Lago, Alexis, Lopo, Valera - Lacen, Borja - Pedro Leon, Castro, Sarabia - Colunga


Otroligt svårt att säga hur Real startar dock. Med tanke på omständigheterna. Jag gillar dock Getafes lag. Man har en bra defensiv, med två starka mittbackar. Helt ok mittfältare. Där man sedan ändå har bra offensiva spelare som kan avgöra matcher. Luis Garcia är känd för att kunna snickra ihop bra lag, och har han fortsatt att utveckla detta Getafe där samtliga jobbar stenhårt för varandra så tycker jag dom har spelmaterialet till att kunna hota alla lag på bortaplan, förutom Barcelona och Real Madrid.

Getafe X2 spelas tungt.

offside 2013-08-16 21:59

2013-08-17 15:30FotbollStuttgart vs Leverkusen 2 FT 8 2.150


Plus och minus med detta bet:

+ Leverkusen är ett lag som passar Stuttgart illa. Bayer04 har slagit Stuttgart fler gånger än man slagit någon annan Bundesliga-klubb. Stuttgart har inte vunnit någon av de sex senaste mötena lagen emellan. Fyra vinster för Bayer04 och två kryss. Bayer04 har gjort minst ett mål mot Stuttgart i elva raka inbördes möten. Under dessa matcher har man snittat 2.5 mål per match mot Stuttgart.
En annan som trivs mot Stuttgart är Leverkusen-anfallaren Kiessling. Han har nätat mot Stuttgart fler gånger än mot något annat Bundesliga-lag (12 mål på de 8 senaste matcherna). Dessutom står han för tillfället på 99 mål för Bayer04. Lär vara sugen på att göra sitt 100:e mot sitt favoritmotstånd.

+ Stuttgart har stora problem i defensiven. Serdar Tasci och Georg Niedermeier är båda skadade. Två givna mittbackar som gjorde över 40 starter förra säsongen (i alla tävlingar). Båda skadade sig under förra veckans matcher. Niedermeier missade ligapremiären medan Tasci bara spelade dryga 20 minuter (innan skadan). I en premiär där Stuttgart förlorade med 3-2. Ersättare kommer därmed vara Antonio Rüdiger, en 93 som startade elva matcher förra säsongen. Eller kanske också 89:an Röckner, som spelade i andralaget förra säsongen. Bredvid någon av dessa lär Schwaab spela, som kom från Leverkusen till denna säsong. Schwaab som trivs allra bäst som högerback. Schwaab som användes som en truppspelare i Bayer04. Därmed är det inte en direkt kvalité-spelare som kommer höja Stuttgart.

+ Leverkusen har inga skador och kommer med bästa möjliga trupp.

+ Bayer04 har en bättre trupp och kvalité i sin startelva än Stuttgart. Stuttgart som slutade på nedre halvan förra säsongen har till denna säsong haft en relativ stor spelaromsättning. Däremot är kvalitén enligt mig i princip oförändrad. Noterbara spelarköp är försvararen Schwaab som kom på free transfer och norska anfallaren Abdellaoue. Inget att höja ögonbrynen för. Man hade stora problem i EL-kvalet mot Bate Plovdiv för en vecka sedan där man tog sig vidare med nöd och näppe (1-1 borta och 0-0 hemma). Offensiven imponerade inte som under förra säsongen och försvaret såg vilset ut. Och det var bara tur att man inte åkte ut här. Det finns helt enkelt mycket frågetecken i detta Stuttgart och något topplag lär man inte bli, det finns iaf inte mycket som talar för detta.

Bayer04 har i sin tur blivit av med tre mycket bra spelare i Carvajal, Kadlec och Schurrle, till denna säsong. Men man har samtidigt värvat mycket bra och hämtat in spelare som mittfältaren Emre Can från Bayern Munchen. Mittbacken Spahic från Sevilla. Målvakten Palop från samma klubb. Högerbacken Donati från Inter. Och den spännande koreanen Min Son från Hamburg. Som gjorde tolv mål i Bundesliga förra säsongen. Det är bra ersättare och man har en bred och skicklig trupp som bör sluta topp fem i ligan. Man har spelat bra under försäsongen med många mål och vinster. Samtidigt som man vann sin första ligamatch mot Freiburg med 3-1, på hemmaplan.


- Stuttgart var förvisso ett lag på nedre halvan förra säsongen men man skrällde mot topplag då och då förra säsongen på hemmaplan. Bayer04:s försvar såg sådär ut i premiären även om man vann den matchen. Men någon som är positivt för Bayer04 är att tränaren Sami Hyypiä är medveten om detta och att han verkligen påtalat inför match att man måste jobba stenhårt i försvaret. Kan Leverkusen hålla nollan intakt eller tom bara släppa in ett mål så ser jag stora vinstchanser för bortalaget.

Så här kan lagen komma att starta:

Stuttgart:
Ulreich - Sakai, Schwaab, Rudiger, Rausch - Gentner, Boka - Harnik, Leitner, Traore - Ibisevic (4-2-3-1)

Bayer Leverkusen:
Leno - Donati, Toprak, Spahic, Boenisch - Castro, Reinartz, Bender - Sam, Kiessling, Son (4-3-3)

Tror helt enkelt Leverkusens fart och offensiv blir för mycket för Stuttgart, speciellt med tanke på deras två stora avbräck i mittförsvaret. Man är snäppet vassare än Stuttgart och man har, historiskt sätt, väldigt lätt för hemmalaget. Leverkusen spelas till en medelhög insats.

Spelar även:

2013-08-17 15:30FotbollStuttgart vs Leverkusen Ö1.5MÅL FT 7 1.830

2013-08-17 15:30FotbollStuttgart vs Leverkusen MÅLSKYTT Kiessling MÅL FT 6 1.950

offside 2013-08-17 01:39

Lägger till två spel. Hinner inte motivera något nu. Återkommer dock kanske med en kort motivering runt lunch.

2013-08-17 20:00FotbollNice vs Rennes BTTS Yes FT 7 1.830

2013-08-17 16:15FotbollZenit Petersburg vs Anzhi ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.020

Swe-WinTip 2013-08-17 10:40

16:15 Zenit - Anzhi 1 ( 1.45 - 1.65 ) 9/10


Anzhis ägare, Suleiman Kerimov har beslutat att minska budgeten för klubben från 150 till 40.000.000 EURO. Han måste ha varit trött att kolla på överbetalda spelare springa runt och tappa poäng mot bottenlag som t.ex Rostov, Krylia Sovetov, osv.
Därför så säljs alla stjärnor just nu. Rene Meulensteen, han var assisterande tränare i United och kom till Anzhi för 2 månader sen, men han fick också sparken igår. Han skulle vara assisterande tränare till Gus Hiddink som inte tränar laget längre utan idag kommer en av ungdomstränarna och sätter sig på bänken.
Vissa spelare har redan lämnat klubben: Shatov har skrivit på för just Zenit, Denisov,Kokorin och Yuri Zhirkov gick över till Dinamo Moskva.
Bousuffa gick över igår från Anzhi till Lokomotiv Moskva för 15 miljoner EURO. Jag är säker på att Willian inte spelar idag men har ingen information om Samuel Eto'o och Lassana Diarra, men jag tror inte att de kommer spela eftersom dom lämnar klubben närsom.Zenit är ett starkt lag och måste ta den här chansen. Är nog helt 100 på att dom vinner idag. Lycka till , tar gärna emot några Sharps :)

offside 2013-08-17 11:03

Lägger till ett sista spel denna dag:

2013-08-17 23:00FotbollValencia vs Malaga BTTS No FT 7 1.950


Swe-WinTip
Känner till det. Om jag har min info korrekt så är Etoo och Traore med idag. Etoo har iaf rest med laget till Petersburg. Trots allt. Var för sen på att hugga på Zenit och det nuvarande oddset lockar knappast längre. Tycker dock att det finns värde på överspelet. Känns inte som något av lagen kommer prioritera defensiven idag. Anzhi i en märklig sits, men som sagt man har ändå en duglig trupp. Och skulle Etoo och Traore spela idag så kan jag se bortalaget näta.

Mitt Nice-spel.
Nice saknar flera spelare i försvaret och kommer starta med en B-betonad backlinje. Dock får man tillbaka sin stora anfallsstjärna efter skada. Kan se detta bli en öppen match.

Valencia mot Malaga-spelet
Malaga tappat rejält till denna säsong, i kvalité. Pellegrini lämnat. Nytt tänk, nya spelare. Otroligt tunna i offensiven. Valencia blivit av med Soldado. Ersatt honom med Postiga, som jag tror kan visa sig bli nyttig. Men han kan dock få det lite tufft till en början. Tror inte båda lag gör mål.

offside 2013-08-18 03:47

Oj. Hemma efter en sen kväll. Kom på att jag glömt lägga ut söndagens spel. En mycket kort motivering följer, sen väntar en lång sovmorgon. Tyvärr har jag inte tid att gå igenom spelen mer utförligt denna gång.

2013-08-18 21:00FotbollReal Madrid vs Real Betis BTTS Yes FT 7 1.910


Betis ett lag som jag tror hårt på under denna säsong. Bra offensiv. Spelar med fart och fläkt. Fått behålla sin stomme samtidigt som skicklige Pepe Mel sitter kvar som tränare. I de fyra senaste av fem mötena lagen emellan på Bernabeu har Betis lyckats göra ett mål.

2013-08-18 23:00FotbollSevilla vs Atletico de Madrid ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.000


Två offensivt balanserade lag och två (offensivt) potentiella startelvor om jag är rätt ute. Många duktiga, snabba och tekniska lirare i båda lagen.

2013-08-18 19:00FotbollSporting Gijon vs Real Madrid Castilla HT/FT FT 7 2.750


Real Madrid Castilla har tappat en massa spelare, som både blivit uppflyttade och sålda. Lägg därtill att man har några skador på ett par nyckelspelare.

2013-08-18 17:00FotbollChelsea vs Hull Ö2.5MÅL FT 7 1.900


Rankar inte detta Hull högt. Ett nysatsande Chelsea gör premiär på hemmaplan med många hungriga spelare och ett antal anfallare som vill bevisa att dom bör vara tränarens val nummer ett.

offside 2013-08-18 23:52

Morgondagens enda spel:

2013-08-19 22:00FotbollCelta Vigo vs Espanyol BTTS No FT 7 1.830


En kort motivering följer imorgon.

offside 2013-08-19 23:05

Fyra spel på en och samma match. Riskabelt, ja. Men så är det ibland.

2013-08-20 20:45FotbollPSV vs AC Milan DNB FT 9 1.830

2013-08-20 20:45FotbollPSV vs AC Milan 2 FT 7 2.730

2013-08-20 20:45FotbollPSV vs AC Milan ÖVER Ö 2.5 FT 7 1.850

2013-08-20 20:45FotbollPSV vs AC Milan Ö1.5MÅL FT 7 2.250


Truppnyheter:

Bekräftad Milan trupp:

Målvakter: Abbiati, Amelia, Coppola
Försvarare: Abate, Constant, Mexes, Silvestre, Zaccardo och Zapata
Mittfältare: Boateng, Cristante, De Jong, Emanuelson, Montolivo, Muntari, Nocerino och Poli
Anfallare: Balotelli, El Shaarawy, Niang och Petagna

Skador: De Sciglio, Antonini, Robinho, Traore, Saponara och Pazzini.

Eventuell startelva:
Abbiati ? Abate, Zapata, Mexes, Constant ? Poli, De Jong, Montolivo - Boateng, Balotelli, El Shaarawy

Preliminär PSV trupp:

Målvakter: Zoet och Tyton
Försvarare: Jörgensen, Rekik, Bruma, Willems, Arias, Brenet och Tamata
Mittfältare: Maher, Schaars, Wijlaldum, Hiljemark, Ritzmaier, Park Ji-Sung och Schouw
Anfallare: Toivonen, Matavz, Locadia, Depay och Jozefzoon

Skador: Narsingh och Bakkali
Tveksam till spel; Park

Eventuell startelva:
Zoet; Brenet, Bruma, Rekik, Willems; Wijnaldum, Schaars Maher - Jozefzoon, Matavz, Depay

Plus och minus med detta spel:

+ Stor kvalitetsskillnad mellan de båda lagen/startelvorna. Milan har bättre startspelare på i princip varje position än PSV. Ingen i PSV:s trupp går för tillfället in i Milans elva. PSV:s försvar tycker jag ser väldigt tveksamt ut. Orutinerat och utan någon ledare. Stort frågetecken kring positionsspelet, speciellt från mittbackarna. Även om det inte visats frekvent under inledningen på säsongen så är försvaret under kritik när det kommer till CL-nivå. Holländarna har förvisso många individuellt skickliga spelare med fart och teknik i offensiven, och visst ger det utslag i den egna ligan där försvarsspelet från många lag är obefintligt. Däremot tror jag man kan stöta på riktig patrull mot Milan, även om italienarnas försvar inte är det bästa för tillfället så är det fortfarande många, många klasser vassare än något annans lag i Eredivisie. Tycker också därmed att PSV galanta inledningen på säsongen inte ska övertolkas (fem raka tävlingssegrar - dock mot mediokert motstånd), vilket oddssättarna i min mening har gjort. Och det tackar jag för.

Offensiva spelare som Boateng, Shaarawy och Balotelli (spelklar efter lite tveksamheter) är en trio som borde ge PSV:s svaga backlinje enorma problem. Där bakom har man De Jong och Poli som sett väldigt bra ut i träningsmatcherna. Med Montolivo som kreatör. Jag blir väldigt överraskad om Milan inte gör två mål eller fler i denna match och det bör räcka till seger.

+ PSV är ett extremt orutinerat lag. Man har bara fem spelare som tidigare spelat Champions League-fotboll (bortsett från CL-kvalet som PSV spelade för någon vecka sedan). Bruma och Matavs som gjort en ynka start tidigare. Schaars som har sex starter. Jörgensen och Park som har 20/30+ starter. Ironiskt nog så ser dock de mest rutinerade i detta sammanhang inte ut att starta på tisdag kväll (Jörgensen platsar ej, Park skadad/tveksam till spel). Milan med stor fördel här när det kommer till CL-erfarenhet.

PSV är dock inte bara orutinerade när det kommer till uteblivet CL-spel. Utan rent åldersmässigt är det ett väldigt, väldigt ungt lag. Snittåldern på startelvan mot tex NEC senast i ligaspelet var under 21 år. I CL-kvalet mot Waregem för någon vecka sedan, var den även där under 21 år.
Är det någon gång åldern och rutinen spelar extra stor roll så är det i dubbelmöten i Champions League. Och denna orutin och ungdomlighet tror jag blir till en rejäl nackdel för hemmalaget. Speciellt då man ställs mot ett rutinerat och taktiskt disciplinerat Milan. PSV känns helt enkelt otroligt naivt.

+ PSV är ett sämre lag än det som slutade tvåa i ligan förra säsongen, i min mening. Man har tappat flera nyckelspelare och de flesta av dessa rutinerade herrar som hade varit fullständigt vitala mot AC Milan.
Spelare som sålts/lämnat/slutat sen förra säsongen är; anfallarna som stod för 30+ ligamål (tillsammans) 2012/13; Jeremain Lens (30 ligastarter förra säsongen, 15 mål) och Mertens (29/16). Mittfältarna Strootman (32/5), Bommel (28 starter) och Hutchinson (33s). Och till sist, försvararen; Marcelo (32s), som lämnade för en vecka sedan för spel i Bundesliga.

Detta är enormt tunga tapp, inte bara kvalitetsmässigt men även rutinmässigt. Då många av dessa som lämnat var viktiga stöttepelare (och något äldre) i ett annars väldigt ungt PSV.
Har PSV värvat bra då, för att täcka upp för dessa tapp? Man har värvat sådär i min mening. Man har hämtat hem Schaars som haft svårt att ta plats i Sporting CP. Man har plockat hem Park, från QPR. Park som dock är på väg ner och skadedrabbad. Ett annat ok köp är 20-årige Maher som hämtats från AZ. Men jag tycker spelarförlusterna vägt mycket, mycket tyngre än spelarköpen, vilket är synd för PSV:s del.

+ Det är ingen hemlighet att den holländska ligan blir sämre och sämre, eller att den inte är vad den varit för ett antal år sedan.
PSV som blev ligatvåa förra säsongen ska nu försöka kvala in till CL. Något en holländsk ligatvåa bara klarat av EN gång på de senaste SJU Champions League-säsongerna.

Feyenoord åkte tex ut mot Dinamo Kiev 2012/13 (förlora 1-0 hemma, 1-3 totalt). Twente missade CL 2011/12 till Benfica (2-2 hemma, 3-5 totalt). Twente misslyckades även 2009/10 mot Sporting CP (1-1 hemma, 1-1 totalt). 2008/09, Twente ut mot Arsenal (0-2 hemma, 0-6 totalt). 2007/08 Ajax ut mot Slavia Prag (0-1 hemma, 1-3 totalt.). 2006/07, Ajax ut mot Köpenhamn (0-2 hemma, 2-3 totalt.)

Den enda gången på de senaste sju säsongerna en ligatvåa från Holland lyckats kvala in är 2010/11, då Ajax slog ut Dinamo Kiev (2-1 hemma, 3-2 totalt).

Hemmastatistiken för ligatvåan under dessa kval är alltså en vinst, två kryss och fyra förluster. Och jag har väldigt svårt att se PSV öka på vinstraden.

Annan intressant statistik i sammanhanget är att inget holländskt lag gått vidare från gruppspelet i CL på de senaste sex säsongerna.

Noterbart är även att PSV som spelade i Europa League förra säsongen åkte ut i gruppspelet. Där man bland annat bara fick med sig en poäng mot AIK på två matcher och där man hade en 1-1-1 record på hemmaplan.

+/- Båda lagens skadeavbräck är väl inget som ska påverka matchens utgång särskilt mycket. Visst kommer Milan sakna spelare som Pazzini och De Sciglio, men samtidigt har man fullgoda ersättare. Bakkali som bekräftat via Instagram att han missar matchen må ha inlett årets säsong galant men samtidigt hypas han lite väl mycket för tillfället. Park är tveksam till spel och är inte matchtränad. Hans rutin hade dock verkligen behövts. Kanske chansar PSV tränaren Cocu här.

- Det som talar för PSV är att man redan påbörjat sin liga och spelat tre tävlingsmatcher (fem om man räknar CL-kvalet mot Waregem). Milan i sin tur har bara träningsmatcher i ryggen. Däremot har man stött på bra motstånd här, då man bland annat mött City, Chelsea och Valencia. Jag tror dock vi kan få se motsatt effekt här då PSV mött väldigt medioker motstånd hittills. I alla sina tävlingsmatcher. Jag tror man kan bli något chockat av den klasshöjning som Milan kommer bjuda på jämfört med PSV:s tidigare motståndare.

-

Jag tror Milan och den italienska tränaren Allegri är en väldigt dålig kombination för Cocu och PSV. Italiensk rutin och taktiska kunskaper väger tyngre än ungdomlighet och fart i dessa sammanhang. Speciellt när Milan också kan bjuda på teknik, fart och individuell skicklighet. Milan är alltid Milan, trots att man kanske är sämre än på många år. Många räknade tex ut dom förra säsongen mot Barcelona i CL:s åttondel, men italienarna slog spanjorerna övertygande på San Siro. Och även om man förlorade dubbelmötet så visade man ändå att man aldrig kan räkna bort dom.

Oddset på Milan lockar i alla fall enormt. Och jag tycker verkligen att det är flera snäpp för högt. Jag spelar en DNB på Milan samt en rak tvåa. Spelar även Milan att göra över 1.5 mål och över 2.5 mål i matchen. 2-1 till Milan känns som ett bra resultat.

samiazzat 2013-08-20 08:08

Nämen tjenare, här kommer mitt första inlägg här på forumet!

Du, jag har lite pengar och spela för och tänkte skojja till det med en 10000 på milan vinst imorgon. Är det idiotist?

cochise 2013-08-20 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av samiazzat (Inlägg 268015)
Nämen tjenare, här kommer mitt första inlägg här på forumet!

Du, jag har lite pengar och spela för och tänkte skojja till det med en 10000 på milan vinst imorgon. Är det idiotist?

ja du måste skojja :lol:
jag skulle köpa en resa till thailand i stället!

samiazzat 2013-08-20 08:39

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 268016)
ja du måste skojja :lol:
jag skulle köpa en resa till thailand i stället!

Haha! :cheers: Vore det inte bättre med 2 biljetter?

karpafan 2013-08-20 09:06

Klart de är bättre med 2!

Men slutar kanske med parkbänken i stället?

offside 2013-08-20 12:53

Lägger till ett spel redan nu, match som spelas på fredag. Då jag tror oddset kommer falla en bra bit tills dess.

2013-08-23 20:00FotbollGetafe vs Almeria 1 FT 8 1.910


Getafe tror jag som jag tidigare varit inne på kan bli en positiv överraskning i La Liga denna säsong. Man förlorade första matchen borta mot Sociedad men vänder tillbaka till Madrid nu där man tar emot nykomlingen Almeria. Almeria som fick en svidande förlust i premiären där man tappade 2-1 till 2-3 på hemmaplan mot en annan nykomling Villarreal.

Tycker kvalitetsskillnaden trupperna emellan är ganska stor. Almeria som blivit av med sin stora målskytt Charles till denna säsong kommer få stora problem med målskyttet, speciellt på bortaplan. Jag förväntar mig att Getafe vinner denna match ganska komfortabelt.

offside 2013-08-20 17:44

Lägger till detta spel som kickar igång imorgon, onsdag. PAOK med en mycket bra defensiv. Schalke saknar Huntelaar. Schalke har släppt in en massa mål här i inledningen men nu är det CL-kval och ett första möte. Jag tror vi kan få se ett försiktigare Schalke som fokuserar på att sätta defensiven. Dock kan man få svårt att göra mål utan sin klassanfallare, speciellt när ersättaren är en i min mening medioker (i sammanhanget), Adam Szalai.

2013-08-21 20:45FotbollSchalke vs PAOK UNDER U 2.5 FT 7 2.100

offside 2013-08-20 18:54

Ett till spel till imorgon:

2013-08-21 23:00FotbollAtletico de Madrid vs Barcelona 1X FT 7.5 2.290


Jag tror hemmalaget har en bra chans till att få med sig ett bra resultat här. Man är starka i cupmatcher. På något sätt vassare än i ligamatcher. Se bara vad som hände mot Real Madrid i Copa del Rey-finalen förra säsongen när trenden på 14 år utan seger mot ärkerivalen bröts.

Matchen spelats sent, 23:00. Kommer vara ett kokande Vicente Calderon. Hemmalaget har inlett säsongen bra och man har en vass trupp trots att man tappat en klassanfallare som Falcao. Dock har man värvat bra när man hämtat in Villa. Lägg därtill att man har Diego Costa som anfallspartner till spanjoren. Det är en mycket kompetent duo. Villa lär för övrigt vara otroligt sugen på att sätta dit Barcelona, där han hade en väldigt tuff tid.

Tror också Barcelona 7-0-premiär har gjort laget lite övermodiga (och oddssättarna). Jag kan se det få en motsatt effekt där man tror att allt ska gå av sig själv. Men är hemmalaget taggade och smäller på så som man kan göra så blir detta en otroligt tajt affär.

Barcelona har dock på senare år haft det lätt för Atletico, men jag känner att det är tid att detta ändras en aning. Sist dom spelade på VC så vann Barcelona. Dock otroligt orättvist där Atletico gjorde självmål med några minuter kvar att spela. Barcelona har svårigheter med presspelet och man släpper till väldigt stora ytor på mittfältet. Atletico har spelare med fart och teknik som ska kunna såra Barcelona ordentligt.

manunited03 2013-08-21 16:32

För att spela 1X i denna match är väl 2,29 aningen lågt för mig, ge mig närmare 2.6-2.7 så är det väl motiverat men svårt att se Barca falla här med tanke på hur de sett ut..

offside 2013-08-22 00:25

2013-08-22 18:00FotbollKarabakh Agdam vs Eintracht Frankfurt 1X FT 7 2.150

2013-08-22 18:00FotbollDinamo Tbilisi vs Tottenham 1X FT 7 2.800


Två EL-spel. Hinner tyvärr inte motivera något nu. Ev. så kommer där en liten text imorgon.

manunited03 2013-08-22 11:41

Måste reka Härnösand hemma mot Helsingborg i Svenska Cupen. Har lyckats dra åt sig en landslagsmålvakt från Ghana som kan hålla tätt och finns möjlighet för skräll idag. 10.5 gånger pengarna på seger för Härnösand med pengarna tillbaka vid X låter fint :)

offside 2013-08-22 12:55

Många spel idag. Lägger till fem.

2013-08-22 18:30FotbollMaccabi Haifa vs Astra ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.130


2013-08-22 18:30FotbollFC Minsk vs Standard Liege ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.160


2013-08-22 20:00FotbollPandurii vs Braga 2 FT 7 2.150


2013-08-22 20:00FotbollTromsö vs Besiktas ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.210


2013-08-22 20:05FotbollSwansea vs Petrolul -1EH FT 7 2.040


Dessvärre har jag inte tid att motivera denna gång. Ska bli bättring på detta.

offside 2013-08-22 21:01

2013-08-24 15:30FotbollHannover96 vs Schalke04 DNB FT 9 2.000


Plus och minus med detta spel:

+ Schalke har en del skadeproblem. Man kommer sakna sin stora målskytt Huntelaar 26/10 (26 ligamatcher förra säsongen, 10 mål) till detta möte. Här senast i onsdags skadade sig än annan nyckelspelare; yttern Farfan (25/6). Vred till fotleden och lär med största säkerhet missa lördagens match. Dessa två kom etta och tvåa i den interna skytteligan förra säsongen när Schalke knep fjärdeplatsen i Bundesliga. Bortalaget saknar även mittbacken Papadopoulos 8/2, mittfältaren Marco Höger (15/3), vänsterbacken Sead Kolasinac (12/0) och anfallaren Obasi (2/0) som varit skadad under en längre tid.

+ Schalke04 kommer ha svårt att ersätta spelare som Huntelaar och Farfan då det är två spelare som ska bära detta Schalke i offensiven samt då man faktiskt inte riktigt har bästa back-up här. Adam Szalai som kommer få förtroendet från start på anfallet är enligt mig ett mycket tveksamt kort och en undermålig ersättare för en klubb av Schalkes dignitet. Finländaren Pukki kan bli den som går in på Farfans plats och även här så är det ett väldigt stort hopp i kvalité och kapacitet. Kan också bli någon av Meyer och Clemens som täcker upp för Farfan, två väldigt orutinerade spelare. En annan skada som är något jobbig för Schalke är att vänsterbacken Sead saknas. Sead är något vassare i defensiven än sin ersättare Fuchs. Något som Schalke hade varit i behov av för tillfället då defensiven läcker som ett såll. Man har släppt in hela åtta mål på de två första Bundesligamatcherna och i den första CL-kvalmatchen mot PAOK. Man har inte riktigt råd med två offensivt starka ytterbackar (och defensivt något svagare).

+ Schalke har inte bara inlett ligasäsongen dåligt med en poäng efter två ligamatcher utan man har även ställt till det för sig i CL-kvalet. Man fick bara 1-1 hemma mot PAOK i onsdags och nu måste man även börja oroa sig för ett ev. misslyckat CL-öde. Frågan är hur tränaren kommer matcha laget till denna match, om han kommer vila vissa spelare, och så vidare. Schalke spelar redan på tisdag mot PAOK, vilket gör att man kommer ha spelat tre matcher på bara sex dagar. Knappast optimala förutsättningar.

+ Samtidigt som Schalke behövt fokusera på två olika tävlingar har Hannover96 kunnat ladda upp ordentligt till denna match. Det efter en smärtsam 0-3 förlust senast på Gladbach på bortaplan (där man på de senaste säsongerna haft otroligt svårt). Man lär i alla fall vara otroligt revanschsugna till denna match där man ska försöka vinna andra raka hemmamatchen efter att Hannover96 besegrat Wolfsburg i premiären med 2-0. Samma Wolfsburg som piskade Schalke med hela 4-0 på hemmaplan.

+ Hannover är ett mycket bra hemmalag. Förra säsongen förlorade man bara tre matcher på hemmagräs (Bayern, Gladbach och Freiburg), man vann nio och kryssade fem. Statistik som gav Hannover en femteplats i ligan när det kommer till hemmaplansfacit Man slutade på en niondeplats totalt (det var på bortaplan som Hannover slet förra säsongen då man hade den fjärde sämsta bortastatistiken). Schalkes bortafacit förra säsongen var; sex vinster, fyra kryss och sju förluster.

+/- Hannover saknar två bra spelare/försvarare (skadade), högerbacken Cherundolo (20/1) och vänsterbacken Pander (11/0). Däremot är ersättarna bra här, där den schweiziska landslagsmannen Pocognoli (10/0) täckt upp mycket bra för Pander och där den japanska landslagsmannen Sakai (8/0) gjort det helt ok istället för Cherundolo.

- Hannover har inte slagit Schalke på de senaste fem mötena lagen emellan. Man har inte vunnit hemma på de senaste tre. Tar man dock en titt på de fem nästkommande matcherna, så har Hannover tre vinster mot Schalke, varav två raka hemmavinster. Så det är inget lag som historiskt sätt alltid har svårt mot Schalke även om man haft det på senare tid.
Det känns också som det inte kommer ett bättre läge än detta till att vända på denna negativa trend för Hannover.

Så här kan lagen komma att starta:

Schalke:
Hildebrand - Uchida, Höwedes, Matip, Fuchs - Jones, Neustädter - Clemens, Draxler, Meyer - Szalai

Hannover96:
Zieler - Sakai, Marcelo, Sane, Pocognoli - Stindl, Andreasen - Bittencourt, Prib, Huzti - Diouf

Tycker oddset på Hannover lockar stort. Tycker inte kvalitén mellan lagen är särskilt stor med tanke på Schalkes skador. Visst är Schalkes elva ändå vassare, men tar man deras form, CL-besvär och hemmaplan för Hannover i beräkningen så ser jag stort spelvärde i detta bet. Hannover har också några vassare spelare med spetskompetens i Huzti och Diouf samtidigt som man ändå har en ok defensiv, där man hämtat in en viktig pjäs i Marcelo till denna säsong.

Alldeles för bra odds för att inte testas i min mening. Spelar även en rak etta till lägre insats. Tar det redan nu då oddsen nog sjunker en bit tills lördag eftermiddag.

offside 2013-08-23 12:07

Har redan spelat på Getafe ikväll, rak seger. Men lägger till denna också:

2013-08-23 20:00FotbollGetafe vs Almeria HT/FT FT 7 3.100


Getafe HT/FT 1/1.

Gillar som sagt detta bet. Tror på årets Getafe helt enkelt, speciellt hemma där man nog kommer plocka en hel del poäng. Inga skador i truppen och tränaren Garcia hävdar att spelarna ser extremt taggade ut till att få revansch efter bortaförlusten mot Sociedad (som inlett överraskande starkt). Han fick tom lugna ner dom på träningen igår:). Almeria tror jag trillar ner denna säsong. Som jag skrev tidigare är man väldigt tunna i anfallet där man tappade sin stora stjärna Charles till Celta Vigo.

offside 2013-08-23 23:00

2013-08-24 13:45FotbollFulham vs Arsenal ÖVER Ö 2.5 FT 9 1.800

2013-08-24 13:45FotbollFulham vs Arsenal ÖVER Ö 3.5 FT 6 2.900

2013-08-24 13:45FotbollFulham vs Arsenal 1X FT 8 1.800



Arsenals är desperata efter tre poäng efter förlusten i premiären. Fulla med självförtroende igen efter 3-0 mot Besiktas. Dock är försvaret i min mening fortfarande väldigt osäkert och svagt.

Stekelenburg missar matchen i Fulham. Dock har man ett starkt lag på pappret då man värvat imponerande under sommarens Silly. Spelare som Scott Parker, Darren Bent och Adel Taarabt. Sen tidigare har man Dimitar Berbatov i truppen. Så det är en mycket stark offensiv. Vann ligapremiären borta mot Sunderland. Ett styrkebesked. Fulham var svaga hemma förra året men jag kan se dom vinna betydligt fler matcher denna säsong.

Alex Oxlade-Chamberlain, Thomas Vermaelen och Arteta missar alla matchen i Arsenal. Laurent Koscielny, avstängd. Tuffa avbräck speciellt i försvaret.

Tror på en mycket öppen match med många mål, där Fulham kniper en poäng minst.

offside 2013-08-23 23:08

2013-08-24 15:30FotbollBayer Leverkusen vs Borussia Mönchengladbach ÖVER Ö 3 FT 7.5 2.170

2013-08-24 15:30FotbollBayer Leverkusen vs Borussia Mönchengladbach ÖVER Ö 3.5 FT 7 2.630


Två lag som brukar bjuda på en riktig häftig och offensiv fotboll när dom möts. Leverkusen har förvisso hållit tätt hittills men man har haft en hel del tur att man inte släppt in fler mål. Kanske vänder den turen nu när man möter ett offensivt skicklig Gladbach som haft lätt för Bayer04 på senare tid. Inga större skadeproblem i något av lagen.

2013-08-24 18:00FotbollVerona vs AC Milan 1X FT 7 2.150

Milan har CL att oroa sig för. Samtidigt som jag gillar att spela på nykomlingar under de första omgångarna då dom brukar leverera under den första tidsperioden. Allegri kommer nog vila en hel del spelare till CL-mötet mot PSV.

2013-08-24 21:00FotbollEspanyol vs Valencia ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.060


Brukar bli målrika matcher när dessa lag möts. Soldado borta i Valencia (såld), men man har ändå en bra offensiv där Postiga lär starta på topp. Espanyol kan ha svårt att göra mål ibland men man har på senare tid haft väldigt lätt för Valencia, i Katalonien. 2-1 till något av lagen känns som ett bra resultat.

offside 2013-08-24 11:48

Arsenal slog såklart Fenerbahce och inte Besiktas. Tack för rättelsen via PM:).

offside 2013-08-24 11:54

2013-08-24 21:00FotbollReal Madrid Castilla vs Alcorcon DNB FT 7 2.150


Segunda B i Spanien som gäller här ovan. Ingen hemlighet att Castilla tappat stort till denna säsong, i spelarkvalité. Är dock lite rädd för krysset men all värde ligger verkligen på Alcorcon. Bortalaget ska inte vara lika bra som förra säsongen men man ska ändå vara knappa favoriter idag tycker jag. Lagen möttes i en träningsmatch för några veckor sedan och då vann Alcorcon med 2-0.


2013-08-24 19:00FotbollAtletico de Madrid vs Real Madrid C 1 FT 7 2.250


Stor omsättning i Real Madrids tredjelag har automatisk följt då man var tvungna att flytta upp en hel spelare från Real Madrid C (tredjelaget) till Real Madrid Castilla (andralaget). Derby mot Atletico där oddset på hemmalaget lockar.

Misär 2013-08-24 22:17

Vilken dag! :D:clap::moneybag:

offside 2013-08-24 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 269248)
Vilken dag! :D:clap::moneybag:



Ja, den var väl ganska lyckad. Känns som jag börjat hitta rätt efter lite om och men.

Bara köra på!

offside 2013-08-25 00:01

Mycket fokus på en och samma match på söndag. Fyra bet på Nantes - PSG:

2013-08-25 21:00FotbollNantes vs PSG -2EH FT 6 4.750

2013-08-25 21:00FotbollNantes vs PSG HT/FT FT 7 2.290

2013-08-25 21:00FotbollNantes vs PSG -1EH FT 8 2.450

2013-08-25 21:00FotbollNantes vs PSG ÖVER Ö 2.5 FT 7 2.040


Truppnyheter:

Nantes, uttagna spelare:

Målvakter: Riou, Zelazny
Försvarare: Cichero, Cissokho, Djilobodji, Veigneau, Vizcarrondo
Mittfältare: Bedoya, Bessat, Deaux, Nkoudou, Touré B., Trébel, Veretout
Anfallare: Aristeguieta, Djordjevic, Gakpe, Pancrate

Skadade: Yohan Eudeline (ordinarie mittfältare)

Så här kan Nantes komma att starta:
Riou - Cissokho, Djilobodji, Vizcarrondo, Veigneau - Bessat, Veretout, B.Toure, A.Toure - Djordevic, Gakpe.

PSG:s uttagna spelare:

Målvakter: Douchez, Sirigu
Försvarare: Alex, Camara, Jallet, Maxvell, Marquinhos, Sakho, Wiel, Thiago Silva, Digne
Mittfältare: Motta, Matuidi, Lucas, Pastore, Verratti, Rabiot
Anfallare: Cavani, Zlatan, Lavezzi, Ongenda

Skadade: Bodmer och Menez (Menez nyttig truppspelare)

Så här kan PSG komma att starta:

Sirigu - Jallet, Silva, Alex, Maxwell - Lucas, Matuidi, Verratti, Lavezzi - Zlatan, Cavani


Ketchupeffekten för PSG!


+ Stämningen i Nantes-lägret kunde ha varit bättre för tillfället. Laget som vann ligapremiären mot Bastia hemma med 2-0, och förlorade borta i omgången därpå mot Lorient, kan bli av med sina enda vunna poäng på grund av slarv från klubbens ledare (och kanske tom straffas hårdare). Då man använde sig utav en avstängd spelare mot Bastia i ligapremiären. Tråkiga nyheter för klubben som kommer behöva vartenda poäng för att hålla sig kvar.

+ Klasskillnaden mellan lagen är enorm. Jag behöver väl knappast motivera vidare här. PSG är helt enkelt bättre på allt, och det med flera snäpp. Nantes är ett lag som kommer slåss för att hålla sig kvar i högstaligan och sett till truppkvalitén så säger de allra flesta experter på förhand att de randiga kommer få det tufft i den kampen.

+ Och sett från säsongsinledningen så stämmer den slutsatsen ganska bra. Nantes har inte imponerat hittills trots tre poäng efter två matcher. Spelet har sett otroligt stabbigt ut (dessutom mot svagt motstånd) med mycket felpass och en defensiv som emellanåt sett väldigt vilsen ut.
I hemmapremiären mot Bastia (2-0-vinst) hade bortalaget fler skott mot mål än hemmalaget (7 - 9). Passningssäkerheten låg på svaga 65% för Nantes medan Bastia hade 83%. Bollinnehavet var 36%-66% till bortalagets fördel. Hörnstatistiken; 2-2. I förlustmatchen mot Lorient hade Nantes 74% passningssäkerhet mot Lorients 86%. Lorient vann bollinnehavet med 63% - 37%. Skott mot mål var 17-7 till Lorients fördel. Hörnor 10-3 för Lorient.

Allt annat än en imponerande statistik och det mesta talar för att PSG kommer kunna få iväg en hel del skott mot mål samt att man kommer ha ett väldigt högt bollinnehav. Och med spelare som Zlatan, Cavani, Pastore, Lucas, och så vidare, plus med två offensiva ytterbackar som fyller på konstant, då undrar jag om Nantes kommer kunna stå emot.

PSG i sin tur har haft två skott på mål emot sig under de två första ligamatcherna, BÅDA har resulterat i mål.

(Statistiken via "whoscored")

+ PSG har bara två poäng efter två ligamatcher men man har spelat bättre än vad poängen säger. Senast mot Ajaccio hemma, så hade man t.ex. hela 37 skott mot mål! Varav 15 på mål. Medan bortalagets enda skott på mål resultera i just mål och sedermera i 1-1. PSG hade hela 90% passningssäkerhet i denna match och hela 81% bollinnehav. Samt 12-1 i hörnor. Mot Montpellier i premiären hade PSG 70% bollinnehav och fina 86% passningssäkerhet. 8-1 i hörnor. 12-6 i skott mot mål. 4-1 på mål till PSG:s fördel. PSG är i bra form, rent generellt, man måste "bara" börja få in bollarna.

+ Nantes är främst skickliga i offensiven, man har några bra anfallare som kan göra mål. Tex Djordevic, Gakpe och Aristeguieta. Man kommer vara otroligt beroende av att dessa levererar mål då man knappast kommer vinna matcher genom en stabil defensiv. Och just detta tror jag rimmar väldigt illa emot PSG, som har ett väldigt starkt centrallås i Silva, Alex/Marquinhos/Sakho. Känns lite som en mismatch för Nantes.

+ PSG:s konkurrenter, Monaco och Lyon tappade poäng igår/förrgår. Vilket bör vara en liten motivationsfaktor för PSG till att ta igen lite mark.

+ Cavani och Zlatan börjar närma sig matchform, efter att ha missat stora delar av försäsongen (iaf Cavani). Det är en duo som kommer bli vassare och vassare ju längre säsongen går.

+ Kanske irrelevant men en hel del magkänsla på detta bet. Tror på ketchupeffekten för PSG. Tror också Blanc kommer satsa offensivt direkt från start. Man har helt enkelt inte råd att tappa fler poäng så här tidigt in på säsongen.

Spelar även -1EH på PSG, PSG HT/FT och ett överspel (2.5). Mycket bra odds på samtliga spel.

:cheers:

offside 2013-08-25 00:12

Lägger till denna:

2013-08-25 21:00FotbollNantes vs PSG PSG HöRNOR Ö 6.5 FT 7 2.100


Motivering finns här ovan. Ännu ett mycket bra odds i min mening. PSG att få minst sju hörnor alltså.

offside 2013-08-27 00:14

Mycket kort motivering.

2013-08-27 20:45FotbollBarnsley vs Southampton 2 FT 8 1.850


Capital One-cup. Barnsley har svårt i Championship. Inte vunnit än efter fyra. Southampton har ett spännande lag och tar denna cup på allvar.

2013-08-27 20:45FotbollLegia Warsawa vs Steaua Bukarest To qualify FT 7 2.100


Steaua är ett bättre lag på pappret, men satt sig i en svår sits här. Mycket av bettet grundar sig på att jag finner bortalaget mycket bättre kvalitetsmässigt/spelarmässigt.

2013-08-27 20:45FotbollArsenal vs Fenerbahce BTTS Yes FT 9 1.850

Arsenal kontrar in 1-0 och dödar matchen för att sedan slappna av och släppa in ett mål? Ett liknande scenario kan jag se hända i denna match där båda lag väntas ha en offensiv mentalitet.

offside 2013-08-28 12:31

2013-08-28 20:45FotbollWatford vs Bournemouth ÖVER Ö 3.5 FT 7 2.550

2013-08-28 20:45FotbollWatford vs Bournemouth -1EH FT 7 2.700


Bournemouth är ett dåligt bortalag, Watford starka hemma och favoriter i Championship där båda spelar. Nu, cupmatch. Väntas bli en del rotationer i båda lag. Vilket brukar öppna upp matcher. Dom möttes i ligan för någon vecka sedan då vann Watford med 6-1. Tror det blir jämnare denna gång dock, men chansen att matchen går över 3.5 mål ser jag som bra ändå. Watford har mycket bättre bredd och trygghet i sina positioner, vilket bör vara till fördel mot ett lite tunnare bortalag.

offside 2013-08-29 01:32

2013-08-29 19:00FotbollSlovan Liberec vs Udinese 2 FT 8 2.000

2013-08-29 19:00FotbollSlovan Liberec vs Udinese Ö1.5 FT 7.5 1.830


1-3 till Slovan Liberec i första mötet vilket tvingar Udinese framåt. På förhand har tränaren i Udine pratat mycket om att man ska satsa ordentligt på att ta sig vidare och att man verkligen vill göra en bra match, osv. Så bästa laget kommer säkert ställas fram, med vassa anfallare som Muriel och Natale. Vilket normalt sätt borde resultera i mål. Första mötet slutade som sagt 3-1, men resultatet var väldigt orättvist sätt till matchbilden där Udine inte borde ha förlorat.

Klasskillnad mellan lagen. Bortaplan är heller inte alltid till en fördel här, då man har ett så pass bra resultat att gå på. Kan bli lite nervöst vid ett Udine mål, där stödet från hemmapubliken istället förvandlas till tystnad och press.

2013-08-29 19:30FotbollBesiktas vs Tromsö -1EH FT 7 2.040

2013-08-29 19:30FotbollBesiktas vs Tromsö HT/FT FT 7.5 1.950


2-1 till Tromsö i den första matchen. Otroligt konstig match där det kändes som Besiktas kontrollerade händelserna i 90 minuter. Tromsö går dåligt i ligan och formen är dålig. Besiktas har fått ett lyft med den nya tränaren Bilic, en duktig coach. Och man vill verkligen ta sig vidare här. Klasskillnaden är stor lagen emellan och ett ev. tidigt mål tror jag kan göra så att hemmalaget vinner komfortabelt. Tror också man sätter högsta fart från sekund ett, vilket borde gynna HT/FT bettet.

Sorry för den halvdåliga motiveringen men har ont om tid till vidare "utveckling".

offside 2013-08-29 21:12

2013-08-30 20:45FotbollBayern vs Chelsea 2 FT 3 5.170

2013-08-30 20:45FotbollBayern vs Chelsea DNB FT 7 3.500

2013-08-30 22:05FotbollBayern vs Chelsea X2 FT 8.5 2.100


Jag måste säga att oddsskillnaden är löjligt stor. Ja, Bayern är förmodligen favoriter men jag ser en otroligt tajt match framför mig där ett ev. slumpmål avgör. Hinner tyvärr inte motivera mer utförligt men alltså, så stor är inte skillnaden mellan lagen varesig man tittar på spelare, tränare, form eller vad som helst. Små marginaler avgör denna match och jag ser den som 50-50.

offside 2013-08-31 11:15

Mina spel idag, tyvärr ingen motivering. Hinner inte ens bokföra dom, får göra det i efterhand:

PSG -2EH @ 2.50 BET365 - 7 units
PSG to win both halves @ 2.10 BWIN - 8 units

Crystal Palace @ 2.63 BET365 - 7 units

Newcastle - Fulham ÖVER 2.5 @ 2.00 Pinnacle - 7 units

Gladbach - Werder Bremen ÖVER 2.5 @ 1.86 Pinnacle - 7 units

maddmax 2013-08-31 11:43

Imponerad av dina spel, har följt med ett par gånger. Tror dock du har rättat Chelsea 2:an fel igår.

Hoppas din fina form fortsätter.

Migge 2013-08-31 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 270546)
Tror dock du har rättat Chelsea 2:an fel igår.

Felpost!

Migge 2013-08-31 11:51

Citat:

Ursprungligen postat av offside (Inlägg 270237)
2013-08-30 20:45FotbollBayern vs Chelsea 2 FT 3 5.170

2013-08-30 20:45FotbollBayern vs Chelsea DNB FT 7 3.500

2013-08-30 22:05FotbollBayern vs Chelsea X2 FT 8.5 2.100


2:an på Chelsea är felrättad, ska vara loss istället för push!

offside 2013-08-31 15:21

Tack för rättelsen. Det stämmer såklart. Har haft lite bråttom här på senare tid.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved