![]() |
Citat:
|
Citat:
Prio är inte cupen med andra ord:). Men jag är lite rädd för handikappsspelet. Tror på max tre mål idag. 2-0, 2-1, känns troligt. Synd man inte var vaken på denna för några dagar sedan. Hade nog fått bra odds på en rak hemmaseger. Lycka till. |
Citat:
|
Lägger ev. ett spel i matchen mellan Villarreal - Getafe. Beroende på hur startelvorna ser ut.
|
Villarreal är ett lag som passar Getafe bra, sett till spelsättet. Getafe gillar inte att styra spelet och ha boll. Utan man ligger gärna på kontringar. an har sältt till det för Villarreal tidigare. Man vann tex på Ubåtarnas hemmaplan för två säsonger sedan med 2-1. Tar man en titt på deras fem senaste möten på Villarreals hemmaplan så har båda lag gjort mål i fyra av dessa. Getafe har tom vid tre tillfällen gjort 2+ mål. Jag tycker ändå Getafe har en farlig anfallsfyra med Pedro León, Gavilán, Diego Castro och Ciprian. Dessutom är man vassa på fasta, där Villarreal har haft lite problem. |
Två lag som inte är i form, speciellt hemmalaget. Randers har dock på senare tid börjat visa lite fina tendenser, senast slog man nästan FCK (1-1). Skadeproblem i hemmalaget med en del avbräck på några viktiga spelare. Speciellt i anfallet där Absalonsen inte kommer finnas tillgänglig. Enormt avbräck. Hemmalaget tar 0.36 poäng mer per match när han spelar. Randers har en fin anfallsduo i Schwartz och Brock-Madsen. Så även om spelet inte är hundra är potentialen för mål alltid där. Edit: Blir det några fler spel till på fredag, så läggs dom till imorgon runt 12. |
får säga att du är det bästa som hänt Sharps på länge:) Keep up the good work!
|
Två spel till, till fredag. Inga fler. Kort, kort motivering.
Två lag som är på väg mot formen. Stuttgart inledda kasst men har sedan tränarbytet varit riktigt bra. Man gör många mål på bortaplan (näst flest i ligan). Stuttgart är vassa på fasta, Dortmund kan ha stora problem med att försvara sig på just fasta. Hoppas på en rapp och offensiv start från Dortmund. Brukar vara normen när man spelar hemma.
Lockande odds. PSG saknar fortfarande Thiago Silva. Zlatan kommer heller inte spela denna match. Lorient har förvisso inte börjat bra denna säsong, men man har några sluga spelare på anfallet, som Monnet-Paquet (ett mål hittills) och Aboubakar (fem mål hittills). Stora problemet är att man läcker bakåt. Lorient vann den senaste ligamatchen efter fyra raka ligaförluster. Så man har fått en liten boost kanske. Man vet att man kan åka till Paris och göra mål då man spelade 2-2 där förra säsongen. Och säsongen innan vann man med 1-0 på PSG:s hemmaplan. Jocklon Tack. |
Mina spel till på lördag. Hinner ej motivera något tyvärr.
|
Sitter också med Överspelet i Coventry matchen. Brukar bli riktig raggar-fotboll när de spelar "hemma".
BOL. :cheers: |
Kan bli ett spel i Rayo - Real Madrid. Beror lite på hur startelvorna kommer se ut.
Beror på vem som tar plats bredvid Alonso på mitten. Och om Bale, Ronaldo och Benzema startar. Ser gärna obalans i elva (för offensiv). Då tror jag Rayo kan göra något här. Får se. |
Nästan oförskämt offensivt Real Madrid, med tre av världens bästa kontringsspelare bakom Benzema; Ronaldo, di Maria och Bale, alla från start. Tror vi kan få se en riktigt rapp start. Rayo brukar pressa högt och inleda aggressivt, speciellt när rivalen Madrid kommer på besök. Rayo kommer få sina chanser mot detta otroligt offensivt balanserade Real Madrid. Xabi Alonso gör sin första start på ett tag och har ingen som kan städa upp bakom honom. Lite naivt från Carlo då Rayo faktiskt har sina stunder på hemmaplan även om man denna säsong inlett dåligt. Ronaldo och hans kompisar på anfallet trivs att få ställa om, Rayo är ett lag som har högt bollinnehav. Därmed är det en match som bör passa bortalaget ganska bra. Överspel i halvlek känns spelvärt. |
Fan 1.90 på över 1.5 på bet365 redan, testar dock lite mindre insats
|
Tack för denna offside
Synd det inte kom ett mål till för jackpott. Men + blev det ju :) Tankar på liva fler mål i matchen? |
Citat:
1-3 känns troligt. Men jag håller här för idag. Morgondagens spel kommer upp inatt. Lycka till:). |
Citat:
Tack för dina åsikter. Spännande vänta in dina spel för imorgon |
Söndagens spel, TIDIG matchstart:
Är helt slut. Orkar inte motivera denna gång, tyvärr. |
Extremt sent spel, men går in på "överfest" i matchen mellan Verona och Cagliari. Väntat in startelvorna för detta spel och jag gillar det.
över 2.5 mål @ 2.04 Pinnacle, 8 units över 3.5 mål 3.40 Ladbrokes, 7 units BTTS Ja @ 1.75 Ladbrokes, 10 units. Hinner inte föra in dessa spel, gör det efteråt. Så ni vet. |
Da.Contis 2-1 i 90-minuten var viktigt
|
offside du är en hjälte!
|
Ok, nu kommer en massa spel, plus ett meddelande på slutet. Har redan morgondagens och tisdagens/onsdagens spel klara. CL-spelen har jag varit inne på sedan förra omgångens slut: ). Så här kommer alltså spel för måndag, tisdag och onsdag.
MÅNDAG
Jong Ajax i usel form. Fem raka förluster (klara förluster också). Jag ska vara ärlig, har ingen info om deras trupp. Men jag vet att A-laget spelade i lördags och att en viktigt CL-match väntar på onsdag. Därmed har jag svårt att se hur man kanske ska "låna ut" några av sina A-lagsspelare (som även är registrerade för spel för Jong Ajax). Helmond har inga skador på viktiga spelare. Tränaren säger att det är fart på träningarna och att han får svårt att bestämma laget. Man är vid en vinst uppe på playoff plats.Något som bör vara en extra morot. -
Skador hos bortalaget på några viktiga defensiva spelare. Samtidigt som ett antal spelare har fyra gula kort och är en varning ifrån att missa derbyt nästa match mot Altach. Bortalaget har släppt in åtta mål på dom senaste två matcherna. Förvisso fyra mot Sturm Graz, men ändå. Man har en tunn trupp och man är känsliga för skador. Hemmalaget saknar en viktigt mittback, Gugganig. Man är i dålig form och söker poäng. Hemmatränaren säger inför att han förväntar sig en tempostark och attackvillig match. Man får tillbaka kaptenen på mitten till denna match, efter en längre skadefrånvaro. Senast lagen möttes blev det 3-3. - Champions League spelen, tisdag:
Tror på ännu en klar PSG seger. Med eller utan Zlatan. Klasskillnaden är enorm. Anderlecht otroligt svaga på bortaplan i Europa. Man har sin bästa målskytt skadad. 2-0, 2-0 per halvlek känns rimligt och då går båda spel in. -
City fullt av självförtroende efter 7-0 mot Norwich. Har dock en magkänsla att den hybrisen kanske kan straffa sig och att CSKA får in en boll i matchens början. Däremot bör Citys offensiv vara flera nummer för stor sett över 90 minuter. Men man saknar Kompany i backlinjen fortfarande och CSKA har börjat vinna i ligan igen efter en periods negativa resultat. Man har tre raka segrar efter förlusten ot City, och man har gjort nio mål på tre matcher. Tosic och Doumbia är spelare som kan göra det lilla extra och chocka hemmalaget. -
Enorm klasskillnad här också. Pep och Bayern kommer vilja säkra avancemanget och förstaplatsen så snabbt som möjligt, så inte kommer sparas eller underskattas i denna match. Plzen passar Bayern bra då man spelar en vad jag kallar naiv fotboll. Man överskattar ofta sin egen potential. Man försöker rulla och spela attraktiv fotboll konstant trots att man kanske ibland borde safe:a och slå den längre. Tror Bayern kommer försöka döda matchen direkt i första halvlek. Plzen är faktiskt inte helt oävna i offensiven. Man gör mycket mål i den inhemska ligan. Man gjorde även två mål borta mot CSKA. Man har några vassa veteraner som har kyla och kan sätta dit en boll, trots motstånd. -
Ser potential i dessa spel. Jag tycker inte Real Madrid har spelat särskilt bra fotboll denna säsong, även om man plockat sina poäng. Tycker inte spanjorerna var så mycket bättre än Juventus i Madrid, även om man spelade med en man mer i 45 minuter. Juventus måste vinna. Real Madrid är nog supernöjda med ett kryss. Madrid brukar normalt sätt ha otroligt svårt mot italienskt motstånd, speciellt borta. Jag ser stora hål i Real Madrids defensiv, som släppt in hela 16 mål i ligan hittills, jämfört med Barcelona sju. Och då anser jag att rent spelarmässigt är katalanerna betydligt svagare i defensiven. Spelet är mer emot Real Madrid än för Juventus. Juventus är dock på gång, man har efter en sådär start vunnit de tre senaste ligamatcherna. Känns som rätt tid att kliva in på Juventus nu. - Onsdagens CL-spel:
Chelsea och Mourinho kommer vara otroligt revanschsugna efter förlusten mot Newcastle. Schalke saknar fortfarande mycket viktiga Farfan, Höger och Huntelaar. Tränarens framtid är osäker. Lagets kapten erkänner i media att man inte kan tävla mot topplag som Chelsea. Luiz får förhoppningsvis gå tillbaka till bänken vilket ger hemmalaget lite stabilitet. Där jag rankar Cahill högre för tillfället. Schurrle lär också bänka Mata och Chelsea lär få extra spets i kantspelet och kontringsspelet. Det Mourinhos lag är allra bäst på. Fart och omställningar. -
Milan i usel form. Känns som Barcelona kan underskatta dom. Barcelonas försvar tycker jag ser mediokert ut. Presspelet är inte vad det varit. Milan vet hur det är att göra mål på Nou Camp. -
Enorm klasskillnad. Två lag i olika form. Austria Wien som ska vara ett topplag i den inhemska ligan har bara en seger på dom åtta senaste. Atletico ängar på både i ligan och i CL. Simeone är otroligt bra på att motivera sina spelare så någon underskattning tror jag inte på. - Långt inlägg, jag vet: ). Nu till meddelandet jag hade. Det kommer bli så att efter onsdagens spel så tar jag en paus. Jag vet inte hur lång den blir eller om jag kommer tillbaka alls. Dagbokens mål har uppfyllts, även om jag förlorar alla dessa spel. Så det har varit svårt att hitta motivationen på senare tid. Men alltså. Dessa spel här ovan är inga jag bara slänger fram på skojs skull. Så "oprofessionell" är jag inte. Utan det är spel som jag tror stenhårt på, likt alla mina tidigare bets. Som sagt. Vi får se vad som händer här framöver. En paus blir det i alla fall. Mvh Offside |
fan va synd. din dagbok och spread är ju guld värd och fotbollssäsongen har ju bara börjat. hoppas du kommer tillbax snart!
|
Håller med Nock, riktigt tråkigt med ett uppehåll, men det är antagligen viktigare att du för ditt spreadsheet om du är motiverad att göra det. Ska naturligtvis vara roligt, och inte någon belastning!
Får passa på att tacka för rekarna ovan, precis som tidigare spel från ditt håll. :thumbup: |
Tråkigt att du ska ta en paus, har följt hela denna tråden med $pänning.
Lycka till med det du nu ska göra! |
Fan vad tråkiga dom var i Österrike då
0-0 HT |
Välkommen tillbaka då du orkar och vill Offside =)
|
Starkt komma igen från 0-2 till vinst 3-2 i Holland
|
Oväntat nog så vill jag lägga till några spel till idag: ).
Av den infon jag fått så kommer båda lag till spel med starka lag. Barcelona har två otroligt vassa anfallare i Haddadi och Sanabria. Gjort åtta mål tillsammans på tre matcher. Milan är inte helt ofarliga dom heller i offensiven. Sist lagen mättes så vann Barcelona med 6-2. Barcelona spelar hemma denna gång och jag tror att man som vanligt går all in från första minut. atchen tv-sänds. Extra morot.
Sverige underskattas enormt. Svensk taktiskt styrka och förmågan att prestera bäst i underläge mot afrikanska nerver och taktisk okunskap? Alldeles för höga odds på oss idag. Spelas alla dagar i veckan. |
Fyfan vilken grön kväll!!!
Stående ovationer till dig Offside :clap: Inte för att jag vet vad du jobbar med, men en karriär som capper skulle kanske passa dig? |
Citat:
|
jättesjuka swings haha men väldigt imponerande resultat :omfg:
|
Oavsett hur du gör efter din paus, så får du mina eviga tack för att varit en duktig fotbolls kännare att följa. Speciellt med dina Chelsea spel, ruskigt imponerad!
Hade varit roligt om du kunde fortsätta men förstår ifall du inte hittar motivationen och vill avsluta det hela. Jag säger bara, Salut! |
Oj förlåt. Visste inte man inte fick länka till bloggar.
För er som missade inlägget så kommer jag ta en paus från bettingen på sharps, till nyår i alla fall. Efter det är det mycket möjligt att jag kör igång dagboken igen. Men vi får se. Jag har ett nytt projekt på gång. Som jag eventuellt kommer dra igång (efter jag laddat batterierna lite), lite beroende på om där finns intresse. Det inkluderar betalspel. Vill helst inte se fler inlägg här, utan som jag sa, kan bli så att jag kommer tillbaka efter nyår. Ha det bra alla: )! |
betalspel?
"som vanligt" när ngn springer bra i några månader så ska dom vips ta betalt. trist. men lycka till oavsett :cheers: |
Mormor i Valbo fick just ett konto hos Betathome.
90 plus är hon men det ska nog gå bra. Nu kör vi. :cheers: |
Tanken är också att jag kommer ge gratisspel på min sida. Men fokus på betalspel; ja. Det blir ett litet experiment. Jag kommer säkert tillbaka till sharps (denna dagbok). Kommer kanske även posta någon rek eller så. Jag uppskattar denna sida fortfarande väldigt mycket.
Sen är det inte så att jag varit grön på mitt bettande bara under dessa månader. Utan skulle säga att jag har bra stats i ur ett längre perspektiv. Men det var ju bara under dessa månader som jag delade med mig av mina spel. Vi ses. Mvh Offside Edit: Mina "gratisspel" kommer jag fortfarande regga på spreadsheetet här på sharps. Håll koll om ni är sugna. |
Jag tycker det är synd men inte oväntat. Ännu en i raden. Förhoppningsvis kan det nya reksystemet agera som en buffert och hålla kvar spelare som är "heta". Samtidigt vet vi hur det brukar gå för de som försöker sig på eget. Vi får se hur många anhängare offside kan ta med sig efter <200 spel (ja, jag räknar inte O2.5 och O3.5 eller -0.5 och -1.5 som fristående spel).
Lycka till oavsett! :cheers: |
Då dagbokens syfte är uppfylld och inga fler spel kommer postas här utan endast i spreadsheetet, samt att trådskaparen inte vill se fler inlägg här så låser vi denna tråd.
Du är välkommen att starta en ny dagbok när du känner för det med nya mål. |