![]() |
Ikväll tar Broberg emot Kungälv.
Jag tror inte det blir massor av mål och inte heller stor skillnad mellan lagen i antal mål - så jag har spelat på Kungälv med hcp +2,5. |
6-5 i en svänging match där Broberg hela tiden fick kämpa sig tillbaka.
Grattis till spelet. Fyra matcher i Elitserien imorgon. Hoppas du hittar något spel. Rätt många favoriter dock. |
Citat:
Tack.... Jag tittade lite snabbt och funderar på ö8,5 i Kalix - Hammarby.... Vi får se .. lång jobbdag i morgon, vet inte om jag hinner titta så mycket mer... Andra förslag någon? |
Ja, det blev ett överspel på Kalix - Hammarby...
|
Hey
I morgon är den stora dagen. Edsbyn tar emot Bollnäs - ett Bollnäs som inte impat direkt. Edsbyn har en avstängd spelare har jag hört.... Jag tror på en målrik match där Edsbyn vinner med minst två mål, säg 8-5. Hammarby mot Sirius blir inte heller så spännande tror jag, men Hammarby vinner med många mål och jag har spelat både överspel och -4,5 på Hammarby. Broberg åker upp till Ljusdal och vinner med några mål, har spelat -1,5 på Broberg där. Några tankar från någon annan? |
Ljusdal tar emot Hammarby idag.
-4 på Hammarby ger 2,05 på Bet365. Taget. Den känns finfin. Bollnäs tar emot Västerås och där ger -0,5 2x pengarna hos Bet365. Taget. Både Hammarby och Västerås är klart dom bättre lagen och båda ovanstående känns väldigt spelbara i mitt tycke. |
Om du är här.
Några tankar ikväll? Denna testar jag lite på chans. 3.60 Bollnäs spelade jag ikväll. Visst ska Vänersborg vara favoriter hemma. Men 3.60 känns lite väl högt och testas med 3-Units hos staten. |
Citat:
Ja 9-2 som slutresultat var lite oväntat, det kan jag tycka. |
Det blir spel på SAIK i morgon mot Sirius.
-4 till 2,04 hos Marathon! Sirius har inte imponerat i år och SAIK är ju en maskin. Kan man bara hålla humöret uppe så har man en ledning på mer än 4 mål innan det är 30 minuter kvar. |
Sirius hänger med bra i första 4-4 i HT.
Men SAIK lägger nog in en extra växel i andra om man vill. |
Edlund gör alltså SAIK:s 9 av 11-mål. Det är sjukt bra tycker jag.
Inte rekord det? Grattis till spelet. |
Citat:
Tack, jo det är nog rekord den här säsongen. Jag hann se andra på matchen - till en burgare och ett par öl på O'learys. Fint. Så länge han har humöret på rätt sida så är han fantastisk. Dock har jag sett honom live några gånger när han tappar det fullständigt - då blir man rädd när man är lite för nära. Nu måste vi kolla igenom morgondagens spel, Broberg - Edsbyn kommer bli spännande och jag funderar på om man ska åka dit o kolla. |
2.30 på Byn hos staten är inte det ett ganska bra odds alltså?
4-4 mot GAIS hemma och 5-2 förlust mot Kungälv borta i två senaste är ju inte bra alls. Men innan dess 3-2 mot Bollnäs hemma och framförallt 7-4 vinst borta mot SAIK. Snacka om att Byn varit upp och ner denna säsong. Broberg fyra vinster på fem senaste. Men inte mött dom bästa lagen precis i vinsterna. Dubbla vinster mot Sirius och vinster mot Kungälv å GAIS. Broberg hemma: 5-1-2 Edsbyn borta: 5-0-3 Dina tankar? |
Citat:
Något annat som är intressant däremot är att det verkar som Franco ska komma in och styra upp Bollnäs. Jag är inget stort fan av Franco och tror att det kommer gå åt andra hållet, i alla fall i början. Så Bollnäs har nog inte fått något + av att Franco kommer in och tränar laget. Båda mina uppgifter här om Franco och Edling är väl inte helt bekräftade officiellt, så en nypa salt på det. Återkommer lite senare om jag hittat nån fakta på ovanstående och annat - någon annan kanske har lite info? |
Edling klev av i matchen mot GAIS och Franco är nu klar som tränare för Bollnäs.
|
Citat:
Franco står det om i lokalblaskan nu (helahalsingland.se). Jonas klev av då, haft problem med en hand förut och nu ett ben. Det är inga bra tecken. Tack för input. |
Citat:
Har inte sett att Jonas spelar eller inte spelar (Edling). Lite chansning då han är viktig för laget o vinst. Spelade även på att Villa spöar Ljusdal med hcp. Får se om det blir något mer. |
Både Edling och Felix Pherson borta enligt bandypuls.se. Jag spelar Broberg här. Edsbyn har tunn trupp och bra spelare skadade. Men man vet aldrig med Edsbyn, spöade SAIK på bortaplan med en ordinarie borta.
|
Kniper också 2.45 på Byn trots skadorna.
3-Units |
Citat:
Det blir tufft - får se om jag åker o kollar.... |
Citat:
|
Ser svårt ut för byn - jag är dock INTE på plats så man vet ju inte hur matchen är egentligen....
Däremot ser ju Villa ut att piska Ljusdal rätt hårt - 0-7 i pause.... |
Både Bollnäs och Sirius verkar ha spelare borta ikväll... Ett vanligtvis tajt Bollnäs (bakåt) saknar viktiga spelare samt samt Törnberg (Per).
Vädret verkar ganska ok (klart o nära nollan?). Jag spelar över 7,5 - för jag tror vilket lag som helst kan vinna, även om jag tror och hoppas på Bollnäs. |
Nya tag.
Saik - Ljusdal spelas. Inspiration från Patrik_G's rek. Sedan även den tv-sända matchen mellan Villa och Hammarby. Jag tror på Hammarby här när jag får oddset 2,70. Hammarby är täta bakåt som släppt in minst i snitt i elitserien vad jag vet. |
När man kollar på Ö/U i matchen Villa - Hammarby så har
NB Ö10,5 1.85- U 1.85 SvS Ö10,5 2.30- U 1.55 , 9,5 1.77-1.93 PP Ö10 1.80- U 2.02 UB Ö10,5 1.85- U 1.85 Även om Bajen är täta bakåt, så blir man lite sugen på 2.30 hos staten Väners- Gais U7.5 SvS 2.25 U7,5 NB 1.85 U 8 PP 1.84 U7.5 UB 1.95 |
Citat:
Vänersborg - Gais köper jag direkt tror jag. Men Bajen.. Njae.... Jag har stor Respekt för Mr. Arver på Svenska Spel - han kan sitt jobb. Tack |
U&Ö gav lillpluss, tack för storpluss på Hammarby Fiskfan (& Mr Arver 2.80)
:cheers: |
:)
Kul att det gick vägen där. Jag är mest glad dock för att Byn vann. Jag ville spela på dom men försöker att inte spela då jag tror lite väl på dom.... Grattis! |
Edsbyn - Vänersborg - Över8,5
Hammarström ser sig vara bättre o bättre och Hedqvist petar ju säkert in några mål... |
Hammarby - SAIK i afton.
TV-sänd tror jag. Över 10,5 hos Bet365 gav 2x pengarna... Fint! Över 9,5 fanns hos Marathon men till mycket lägre odds. Så det fick bli Bet365. Övriga matcher skippas nog men i morgon är det Villa - Broberg och vi hoppas oddsen släpps snart. Jag tror på en lite störra Villa-seger... |
Dagens spel hann jag inte ens skriva om, men -2,5 på GAIS mot Ljusdal.
Det blev rätt bra marginal där, 10-0 :) I morgon rätt intressanta matcher. Jag funderar på SAIK samt att Bollnäs är oklart med hur mycker skador dom har, så där kanske det blir en förlust. |
Samtliga spel hos Marathon den här gången.
Hammarby -4,5 @ 2,20 SAIK @ 2,25 Edsbyn -5 @ 1,94 Hammarby och Edsbyn har i sina bortamatcher vunnit med bra marginal mot dagens motståndare och verkar vara i bra form. Villa - SAIK är lite mer ostadig och Kandell styr och ställer med sin visselpipa - det kan gå hur som helst - men SAIK är klart det bättre laget över tid. Jag låter bli Bollnäs match borta mot Vetlanda. Den är för osäker. |
Citat:
Hammarby vinna serien gick in. Fint med den så min statistik ser lite bättre ut - det såg rätt illa ut före :) |
Då blir det spel igen då.
Villa tar emot Edsbyn. Edsbyn har hela 5,4 i odds på vinst. Den är tagen med lite mindre insats. Sen hcp +2 också på byn. Edsbyn har förlorat sina 2 senaste möten mot Villa har jag för mig, men nu är det slutspel och andra takter - Byn har överraskat då och då i år. SAIK tar emot broberg och där spelas -4 på Saik till 2,1. Spelen ligger i mitt sheet. Söndagen har två matcher till som är intressanta. Åsikter? |