Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   papaks spel (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/2021-papaks-spel/)

papak 2010-04-15 17:40

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 31523)
Troligen ett missförstånd här, då alternate runlines och alternative runlines är två vitt skilda saker. Alternative runlines borde inte ens existera, då en runline alltid(?) är ett hcp på 1.5 runs. Sen kan du ju i rullgardinen välja andra spreads, vilket du troligen är inne på. Ursäkta för OT. :)

Keep up the good work, brukar vara inne och kika här ibland :cheers:

Jo ett missförstånd. Men vi säger såhär då: Ni som har Pinnacle välj -1 i dropdown menyn och ni som inte har -1.5 på Rockies duger också, så är alla nöjda.

Thanks, snygg sista dag i NBA Regular säs. :cheers:

papak 2010-04-15 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 31526)
Alternative runline borde existera da det faktiskt finns tva olika hcp pa 1,5 runs pa en match. Uttrycket bor anvandas for att spela -1,5 pa underdogen, istallet for "vanlig" runline pa +1,5.

My 2 pence.. :cheers:

Hmm, om man spelar -1.5 på underdogen trodde jag det hette RRL (Reverse RunLine). Blev rörigt nu :lol:

fuzzy_ 2010-04-15 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 31526)
Alternative runline borde existera da det faktiskt finns tva olika hcp pa 1,5 runs pa en match. Uttrycket bor anvandas for att spela -1,5 pa underdogen, istallet for "vanlig" runline pa +1,5.

My 2 pence.. :cheers:

Det du pratar om kallas Alternate runline, det var det jag försökte få fram i tidigare inlägg, att de båda uttrycken "alternate" och "alternative" icke bör förväxlas. :)

EDIT: Japp, reversed runline och alternate runline är samma sak.

maddmax 2010-04-15 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 31532)
Det du pratar om kallas Alternate runline, det var det jag försökte få fram i tidigare inlägg, att de båda uttrycken "alternate" och "alternative" icke bör förväxlas. :)

EDIT: Japp, reversed runline och alternate runline är samma sak.

My bad.. :skamsen:

papak 2010-04-15 20:50

ATL Braves ML 1.85 5u
Phillies Under 9.5 2.00 2.5u

papak 2010-04-15 23:34

Oakland 1st 5 innings 1.67 2.5u

papak 2010-04-16 00:47

Men seriöst vad håller Phillies på med? Tappar 4-1 till 7-5 mot Nationals!?

Methodwaste 2010-04-16 00:54

Citat:

Ursprungligen postat av papak (Inlägg 31614)
Men seriöst vad håller Phillies på med? Tappar 4-1 till 7-5 mot Nationals!?

:thumbdown: ... bajsboll senaste dagarna :sad44:

Man hinner inte ens blinka, vänder ju så sjukt fort... knepig sport för en som försöker sätta sig in.

papak 2010-04-16 00:58

Citat:

Ursprungligen postat av Methodwaste (Inlägg 31616)
:thumbdown: ... bajsboll senaste dagarna :sad44:

Man hinner inte ens blinka, vänder ju så sjukt fort... knepig sport för en som försöker sätta sig in.

Svänger oehört mycket på senaste tiden i baseball. Har 1-2 spel
som jag gillar men vet inte om det är värt att lägga ut dom.. Har ju inte gått så strålande på sistone... Tur attdet stora bettet satt iaf...

papak 2010-04-16 01:03

Toronto Över 9 1.85 7.5u
Börjar om 7 min

papak 2010-04-16 01:05

Gillar även Didgers men det har varit entuff kväll för favoriterna, dogsen har börjat bita tillbaka...

Avej 2010-04-16 01:37

Då har vi samma i CWS/TBJ :) Har fyrat av på Dodgers innan på 1.89 lite halvslashat odds nu verkar det som :/

Lycka till

papak 2010-04-16 08:47

Stats: 5-3 +10.05u
Spoiler:

Colorado Rockies - New York Mets
Colorado Rockies -1.5 @ 2.1
5u

Philadelphia Phillies - Washington Nationals
Philadelphia Phillies -1.5 @ 1.90
5u

Philadelphia Phillies - Washington Nationals
Under 9.5 @ 2.00
2.5u

Oakland Athletics - Baltimore Orioles
Oakland Athletics -1* @ 1.94
5u

Oakland Athletics - Baltimore Orioles
Oakland Athletics 1st half @ 1.67
2.5u

Chicago Cubs - Milwaukee Brewers
Över 11 @ 1.82
7.5u

Atlanta Braves - San Diego Padres
Atlanta Braves ML @ 1.85
5u

Toronto Blue Jays - Chicago White Sox
Över 9 @ 1.85
7.5u

papak 2010-04-16 08:48

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 31620)
Då har vi samma i CWS/TBJ :) Har fyrat av på Dodgers innan på 1.89 lite halvslashat odds nu verkar det som :/

Lycka till

Gick ju bra :) jag ville inte trycka av på Dodgers men dom fixade det till slut så grattis :cheers:

papak 2010-04-16 08:50

Översystem: 3-0 +13.8u
Spoiler:

Chicago Cubs - Milwaukee Brewers
Över 11 @ 1.82
5u

Florida Marlins - Cincinnati Reds
Över 8 @ 1.99
5u

Toronto Blue Jays - Chicago White Sox
Över 8.5 @ 1.95
5u

dgothe 2010-04-16 09:16

Får ta på mig skulden för Phillies-förlusten där.. satt och kollade på matchen i början, då stod det 1-1, gick och gjorde annat, kom tillbaka när Phillies ledde med 4-1... det första som händer när jag startar upp MLB.tv är en 1-run homerun i toppen av 8e, sen kommer en 2-run homerun två gubbar senare.. vafan liksom.. allt är mitt fel :(

papak 2010-04-16 09:19

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 31631)
Får ta på mig skulden för Phillies-förlusten där.. satt och kollade på matchen i början, då stod det 1-1, gick och gjorde annat, kom tillbaka när Phillies ledde med 4-1... det första som händer när jag startar upp MLB.tv är en 1-run homerun i toppen av 8e, sen kommer en 2-run homerun två gubbar senare.. vafan liksom.. allt är mitt fel :(

Haha nej då fysiskt omöjligt* att det kan vara ditt fel så we're cool ;)

*om det inte är THA_DIESEL som är på samma spel, för bara han har gudomliga jinx-powers...

dgothe 2010-04-16 09:27

Hade också Phillies med -1.5.. testar ett litet fult chase-system som visserligen kördes framgångsrikt av en snubbe på SBRforums förra året, men det känns lite oroligt med C och D-bets.. I dag är det C-bet på Cardinals och B-bet på Yankees om jag ska följa systemet..

RobinD 2010-04-16 09:29

Helt sjukt att man lyckas missa vinsterna från dig natt efter natt trots att du i princip går fint varje natt.

Igår slashades överspelet på Cubs och jag bommade braves och HT spelet på Oakland pga att jag var trött och gick och la mig. Kan du inte posta dina vinstspel tidigt på kvällen och förlustspelen på natten istället? :)

papak 2010-04-16 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av dgothe (Inlägg 31636)
Hade också Phillies med -1.5.. testar ett litet fult chase-system som visserligen kördes framgångsrikt av en snubbe på SBRforums förra året, men det känns lite oroligt med C och D-bets.. I dag är det C-bet på Cardinals och B-bet på Yankees om jag ska följa systemet..

Jag ogillar chase-system men har för mig att dom är mer effektiva i baseball, kan vara något jag fått för mig. Lycka till dock! :cheers:

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31637)
Helt sjukt att man lyckas missa vinsterna från dig natt efter natt trots att du i princip går fint varje natt.

Igår slashades överspelet på Cubs och jag bommade braves och HT spelet på Oakland pga att jag var trött och gick och la mig. Kan du inte posta dina vinstspel tidigt på kvällen och förlustspelen på natten istället? :)

Sorrry about that men stor del av min capping handlar också om att kolla linor och rörelser så ibland är det omöjligt för mig att trycka av innan. Men visst skulle jag vilja posta mina vinstspel tidigt och inte posta några förlustspel alls om jag bara visste hur dom skulle sluta...

RobinD 2010-04-16 09:43

haha, självklart förstår jag det mannen! Jag bara skojar, däremot så tänker jag såhär:

Kan det vara något du kan dra lärdom av? Förlorar du större andel spel som postas säg mellan tidig dag-tidig kväll än vad du gör av de spelen som postas efter kl 20:00? Mina stats tyder på det både i NBA och i MLB, men väldigt litet underlag.

Är jag ute och snurrar?

papak 2010-04-16 09:48

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31641)
haha, självklart förstår jag det mannen! Jag bara skojar, däremot så tänker jag såhär:

Kan det vara något du kan dra lärdom av? Förlorar du större andel spel som postas säg mellan tidig dag-tidig kväll än vad du gör av de spelen som postas efter kl 20:00? Mina stats tyder på det både i NBA och i MLB, men väldigt litet underlag.

Är jag ute och snurrar?

Jo jag förstår hur du tänker och jag har varit inne på samma tankebana men det är inget jag bokfört. Jag skulle tro att jag ligger +/- 0 när det gäller sånt men jag vet faktiskt inte. Skulle vara intressant att ta del av dina stats även om det är litet underlag.

Barista 2010-04-16 09:48

Tack för en suverän tråd, ni alla förgyller mina dagar.

Har tripplat min bank på Papaks Mlb, Gb:s Basket samt lite småplock från Methodwaste, detta endast på 2 månader.

Kör på i samma takt!

papak 2010-04-16 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av Barista (Inlägg 31644)
Tack för en suverän tråd, ni alla förgyller mina dagar.

Har tripplat min bank på Papaks Mlb, Gb:s Basket samt lite småplock från Methodwaste, detta endast på 2 månader.

Kör på i samma takt!

Hade du följt NBA också så hade du kvadruplat din rulle :cheers:

Barista 2010-04-16 09:54

Sorry, givetvis har det gjorts en och annan Papak NBA men det tog lite tid innan jag förstod din storhet!;)

RobinD 2010-04-16 10:00

Stats från mitt spread:

Spel: 72 (38-32-2) +1.26u (1-10 skala)
ROI: 100.7%
Medelodds: 1.93

Alla spel har spelats enligt följande flatbets: 2.5, 5 och 7.5u. Igår höjde jag mitt flatbet till så vinsten skulle varit marginellt större med samma rates. Detta är blandat från NBA och MLB.

papak 2010-04-16 10:05

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31649)
Stats från mitt spread:

Spel: 72 (38-32-2) +1.26u (1-10 skala)
ROI: 100.7%
Medelodds: 1.93

Alla spel har spelats enligt följande flatbets: 2.5, 5 och 7.5u. Igår höjde jag mitt flatbet till så vinsten skulle varit marginellt större med samma rates. Detta är blandat från NBA och MLB.

Hmm, konstigt. Kan du kolla upp NBA statsen, jag hade en dålig avslutning precis innan jag bestämde mig för att ta en paus kan det möjligtvis spela en stor roll? När går du och lägger dig? Oftast kommer mina senaste bets runt 01:00* hållet så vore bra att veta när du och andra lägger er för sådär marginellt plus ska det ju inte vara.

*var väl bara Blue Jays över som jag fick ut riktigt sent igår men det var ju ett större bet så....

RobinD 2010-04-16 10:12

NBA 97% 12/4 var sista dagen.

Igår så missade jag dina spel vid 20:30, klantigt av mig!

RobinD 2010-04-16 10:16

Ser nu att min MLB från dig är på 96, det är fotbollen från dig som håller mig på rätt sida totalt på dina spel. Litet underlag, men detta måste ju ändå vara lite intressant?

papak 2010-04-16 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31653)
Ser nu att min MLB från dig är på 96, det är fotbollen från dig som håller mig på rätt sida totalt på dina spel. Litet underlag, men detta måste ju ändå vara lite intressant?

Lite intressant? Oehört intressant snarare och att mina fotbollsspel håller dig på rätt sida är ännu mer intressant. När började du rygga mig för dom olika sporterna? Kanske otur att du träffade en svacka?

RobinD 2010-04-16 10:27

Denna statistik baserar sig på spel från 31/3, så en kort period men totalt har du varit vinnare i både MLB och NBA under denna tid. Men jag skulle uppskatta att jag kanske huggit 2/3 av dina spel på grund av slashade odds, ändrade linor och framför allt missade sena picks.

Methodwaste 2010-04-16 10:34

Jag är marginellt minus faktiskt, tråkigt men sant... har följande stats...

MLB
Spel: 32 (17-15-0) -0.5U
ROI: 99.45%
Medelodds: 1.97
Vinst%: 53.13%
Insats: 3U flatbet

NBA
Spel: 26 (13-12-1) -1.5U
ROI: 97.95%
Medelodds: 1.94
Vinst%: 52%
Insats: 3U flatbet / 5U flatbet på dina lir med högre insatser

Absolut inte meningen att tracka ner här, detta är mitt fel då jag precis som RobinD har samma problem att jag ibland har missat något spel på grund av att man däckat för tidigt eller så.... sen har jag endast ryggat "så mycket jag ser och inner" från och med 6/4 (NBA) och 5/4 (MLB), så underlaget är ju inte så stort heller...

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD
Men jag skulle uppskatta att jag kanske huggit 2/3 av dina spel på grund av slashade odds, ändrade linor och framför allt missade sena picks.[/

Är nog samma grej som förklarar mina stats, man skulle ha ett auto-ryggningsprogram :)

Barista 2010-04-16 10:36

Tänkte att jag skulle börja med Units som alla så fint snackar om, jag har innan kört enkelt för mig och satsat samma summa hela tiden på alla spel.

För att göra det enkelt, säg att banken är på 1000 SEK, hur många procent skall 1U vara för att vara smart. Tänker jag rätt eller?

papak 2010-04-16 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 31658)
Denna statistik baserar sig på spel från 31/3, så en kort period men totalt har du varit vinnare i både MLB och NBA under denna tid. Men jag skulle uppskatta att jag kanske huggit 2/3 av dina spel på grund av slashade odds, ändrade linor och framför allt missade sena picks.

Konstigt, ska ju inte skilja så mycket även om du får med 2/3 av mina spel.

Methodwaste 2010-04-16 10:38

Citat:

Ursprungligen postat av Barista (Inlägg 31661)
Tänkte att jag skulle börja med Units som alla så fint snackar om, jag har innan kört enkelt för mig och satsat samma summa hela tiden på alla spel.

För att göra det enkelt, säg att banken är på 1000 SEK, hur många procent skall 1U vara för att vara smart. Tänker jag rätt eller?

Läs spelskolan.

papak 2010-04-16 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av Barista (Inlägg 31661)

Jag kör såhär 1u = 0.5% av min bankrulle så i ditt fall skulle 1u vara 5kr. Mitt standardbet ligger på 5u vilket skulle motsvara 25kr per bet. Står mer här: https://www.sharps.se/forums/cmps_ind...eid=spelskolan

Floppus 2010-04-16 10:39

inga spel idag papak?

papak 2010-04-16 10:42

Citat:

Ursprungligen postat av Methodwaste (Inlägg 31659)
Jag är marginellt minus faktiskt, tråkigt men sant... har följande stats...

MLB
Spel: 32 (17-15-0) -0.5U
ROI: 99.45%
Medelodds: 1.97
Vinst%: 53.13%
Insats: 3U flatbet

NBA
Spel: 26 (13-12-1) -1.5U
ROI: 97.95%
Medelodds: 1.94
Vinst%: 52%
Insats: 3U flatbet / 5U flatbet på dina lir med högre insatser

Absolut inte meningen att tracka ner här, detta är mitt fel då jag precis som RobinD har samma problem att jag ibland har missat något spel på grund av att man däckat för tidigt eller så.... sen har jag endast ryggat "så mycket jag ser och inner" från och med 6/4 (NBA) och 5/4 (MLB), så underlaget är ju inte så stort heller...

Är nog samma grej som förklarar mina stats, man skulle ha ett auto-ryggningsprogram :)

Nej ingen trackar ner här jag tycker det här är intressant och vill inte att någon ska gå minus på mina spel. I NBA så började du rygga lite väl sent eftersom jag totalt lagt 173 spel där och kom in i fel period (när jag hade min största svacka någonsin). Men att det skiljer så mycket i MLB (på bara 12 spel) trodde jag inte...

papak 2010-04-16 10:46

Citat:

Ursprungligen postat av Floppus (Inlägg 31666)
inga spel idag papak?

Inte börjat med något än och kommer nog inte göra det förräns på eftermiddagen...

Methodwaste 2010-04-16 10:46

Det som gör det svårt att fånga spelen är väl egentligen att man inte har tid att bevaka trådarna 24/7, de cappers jag följer genom RSS-program får man spelen på direkt när de släpps då datorn börjar tjuta när något nytt kommer in. Men på forumet får man kolla "nya inlägg" var tionde minut, och om man inte gör det är det lätt att spel som postats ligger 2 sidor bak i tråden en timme senare. Om resultatet blir att man utav 8 spel har fått med fem, missat tre varav två var sönderslashade och en tredje redan börjat spelats/man såg den inte etc. så är det inte helt ovanligt att man en natt där du går 5-3 själv åker på 2-3. Kan ju givetvis vara tvärtom någon gång, men missar man 1-3 spel ett par gånger i veckan så kan det ju göra väldigt stor skillnad. Blir snabbt 10 spel... 15 spel... ja, många bäckar små.

Det är irriterande att se din spreadsheet på 34U plus när man ansträngt sig för att få med allt men ändå ligger minus, samtidigt känns det dumt att sluta rygga pga det. Men jag förstår ju till 100% att du inte kan släppa alla spel klockan 8 på kvällen varje dag, det funkar ju inte så. Däremot kanske en framtida funktion för sharps vore om alla medlemmar har en egen "RSS", om man kopplar denna RSS till inlägg cappern markerar, så får man genom RSS-programmet reda på att användaren postat ett nytt pick. Man måste ju ha någon möjlighet att som capper markera vilka posts som ska med i RSSen, annars hade man fått en "pling" för varenda post du gjorde på forumet oavsett om det är pick eller offtopic snack...

Kanske en post för "förbättringar-tråden" egentligen, ja bara spånar lite :)

EDIT: jepp, jag kom in för sent på NBAn, det är helt korrekt!... plussade bra men åkte på downern som sänkte det rejält, dock nettominus väldigt lite så ingen skada skedd egentligen..... MLBn känns det dock mest som jag haft osis med :(