Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Lemasives - Projekt Allvenskan (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/2143-lemasives-projekt-allvenskan/)

Pacman 2010-05-11 21:59

IFK Goteborg/Orebro ska man verkligen våga betta på över här, har ju varit några sjuka reslutat senaste tiden :ohmy:

Grezea 2010-05-11 22:41

Jag förstår att du enbart spelar gnaget pga. oddset men tänk på att IFE är obesegrat hemma på plasten och lär vara rejält revanchsugna efter torsken senast. De har dessutom haft förhållandevis lätt för gnaget. Det andra ser mycket bra ut dock och där blir det rygg ;=)

RobinD 2010-05-11 22:48

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 39145)
Jag förstår att du enbart spelar gnaget pga. oddset men tänk på att IFE är obesegrat hemma på plasten och lär vara rejält revanchsugna efter torsken senast. De har dessutom haft förhållandevis lätt för gnaget. Det andra ser mycket bra ut dock och där blir det rygg ;=)

Precis därför han spelar ju:)

AIK med vinst i ryggen, Elfsborg torsk i ryggen med en Avdic med bruten näsa. Dessutom är Elfsborg inne i en svit på hemmaplan, sviter bryts någon gång.

6.60 motsvarar cirkus 15% vinstchans för gnaget, i Allsvenskan är det ju bissart. Lagen vinner ju till höger och vänster.

Grezea 2010-05-12 00:56

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 39148)
Precis därför han spelar ju:)

AIK med vinst i ryggen, Elfsborg torsk i ryggen med en Avdic med bruten näsa. Dessutom är Elfsborg inne i en svit på hemmaplan, sviter bryts någon gång.

6.60 motsvarar cirkus 15% vinstchans för gnaget, i Allsvenskan är det ju bissart. Lagen vinner ju till höger och vänster.

Ja jag vet det, har dock ändrat uppfattning efter att jag läst detta http://www.svenskafans.com/fotboll/a....asp?id=355805. Anders Svensson är tveksam inför matchen, han håller ihop hela laget. Om det visar sig att Svensson saknas kommer jag också spela på gnaget.

calahan 2010-05-12 00:59

Lirar gnaget, hade inte gjort det om inte ellos haft mycket skador på försvar och avdic borta och kanske även svensson. De har inte gjort mål på typ 4 år mot ellos borta men det får bli 1-0 imorrn då ;)

Grezea 2010-05-12 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 39176)
Lirar gnaget, hade inte gjort det om inte ellos haft mycket skador på försvar och avdic borta och kanske även svensson. De har inte gjort mål på typ 4 år men det får bli 1-0 imorrn då ;)

Avdic spelar dock.

calahan 2010-05-12 01:00

Citat:

Ursprungligen postat av Grezea (Inlägg 39177)
Avdic spelar dock.

Såg det nu på svenskafans

Grezea 2010-05-12 01:02

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 39178)
trots bruten näsa?

Japp! Elfsborgs hemsida:

Elfsborgs trupp:
Joakim Wulff, Ante Cović, Mathias Florén, Johan Karlsson, Anders Svensson (C), Denni Avdić, Martin Ericsson, Daniel Mobaeck, Amadou Jawo, Anders Wikström, Daniel Nordmark, James Keene, Fredrik Berglund, Emir Bajrami, Johan Larsson, Briar Faraj, Niklas Hult, Amadaiya Rennie.

Med frågetecken för Wikström och Svensson som är osäkra.

Lemasive 2010-05-12 08:50

Lär ju inte vara svårt att sänka Advic, nej men som sagt spelar jag på oddset bara och 6.6 är JÄVLIGT bra odds enligt mig. Inget lag i AS kan någonsin räknas som stora favoriter. Det här är inte PL eller någon annan superliga.

This is fucking Allsvenskan :)

Lemasive 2010-07-09 06:09

Lägger in ett spel i all hast såhär, Svenska cupen spelas idag mellan AIK och Helsingborg. En match som borde vara given på förhand kan man tycka, men inte alls så. Miller har piskat igång AIK(tyvärr som Djurgårdare) och trots en svag match mot ÄFF så ser jag matchen som 50/50, oddset är 3.260 och jag tycker det är klart spelbart mot ett Helsingborg som nyligen fick reda på matchdatumet och inte kan förbereda sig på rätt sätt.

Helsingborg spelade dessutom uselt mot Häcken borta tidigare och visar ganska svag form, tung träningsperiod för båda lagen men AIK har enligt rapporter sett ganska pigga ut efter en dags vila.

Lycka till om ni ryggar.

Frikeer 2010-07-09 12:28

Jag håller nog HIF som favorit ändå men det är fortfarande ett överodds som heter duga. Jag ryggar med 2u!

Lemasive 2010-07-17 11:54

9 spel den här helgen, BOL

Lemasive 2010-07-17 18:00

12.75U+ idag, men Halmstad svek tyvärr.

Lemasive 2010-07-18 14:18

La ut ett överspel också

Lemasive 2010-07-24 11:59

2 spel idag

Lemasive 2010-07-31 00:13

4 spel den här omgången hitils undrar någon något bara fråga.

Jemrol 2010-07-31 00:38

Tror du gjort lite fel i BP-Heif matchen. BP är fettext trots att du spelar på Heif.

Lemasive 2010-07-31 00:46

Citat:

Ursprungligen postat av Jemrol (Inlägg 52238)
Tror du gjort lite fel i BP-Heif matchen. BP är fettext trots att du spelar på Heif.

Tack har ändrat nu :)

Lemasive 2010-08-02 21:52

4-0 idag då, inte helt fle om jag ska vara ärlig.

eddieh 2010-08-02 22:03

Impressive.
:hattenav:

Lemasive 2010-08-04 10:28

6 nya spel och det är inte omöjligt att fler kommer komma.

ligger 2 på mest ROI bland dom aktiva Sharps.se - Spreadsheetlista det känns ju ovanligt.

Lemasive 2010-08-05 21:00

3-1 idag, la ett livespel men tänkte lägga flera idag.

Tyvärr låg canal + stream cirka 40 sekunder efter och det blev många missar. I ärlighetens namn fegade jag väl lite men vid 2-3 vågade jag inte annat än att säkra upp.. Synd att Djurgården inte lyckades hålla ut men för oss som såg matchen var 3-3 skrivet i stjärnorna.

sodomyandlust 2010-08-05 21:19

Imponerande statistik. Vad tycker du om MFF? Oddset ligger ju riktigt högt där och jag ser ingen orsak till att MFF ska vara underdogs. Visserligen så har ju både Wilton och Ofere haft känningar på träning enligt mff.se men det tror inte jag spelar så stor roll. Ofere har inte imponerat och både Dardan och Agon som kan ta hans plats håller högre nivå än honom. Wilton har ju varit lysande men det finns ju spelare som med lätthet skulle kunna ersätta honom. Man kanske t.o.m testar att trycka in den nya portugisen som mittback och flyttar upp Daniel Andersson till Wiltons position eller helt enkelt kör Miljan på Wiltons position. 2.90 känns riktigt saftigt. Även fast jag redan spelat så skulle det vara intressant att höra din syn på matchen om du nu har tänkt spela på den då jag i min research är partisk då MFF är laget jag håller på och att jag kanske omedvetet har trängt bort anledningar till varför de inte skulle vinna. :D

Lemasive 2010-08-05 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av sodomyandlust (Inlägg 53239)
Imponerande statistik. Vad tycker du om MFF? Oddset ligger ju riktigt högt där och jag ser ingen orsak till att MFF ska vara underdogs. Visserligen så har ju både Wilton och Ofere haft känningar på träning enligt mff.se men det tror inte jag spelar så stor roll. Ofere har inte imponerat och både Dardan och Agon som kan ta hans plats håller högre nivå än honom. Wilton har ju varit lysande men det finns ju spelare som med lätthet skulle kunna ersätta honom. Man kanske t.o.m testar att trycka in den nya portugisen som mittback och flyttar upp Daniel Andersson till Wiltons position eller helt enkelt kör Miljan på Wiltons position. 2.90 känns riktigt saftigt. Även fast jag redan spelat så skulle det vara intressant att höra din syn på matchen om du nu har tänkt spela på den då jag i min research är partisk då MFF är laget jag håller på och att jag kanske omedvetet har trängt bort anledningar till varför de inte skulle vinna. :D

MFF är mitt hatlag, inte för att jag ogillar dom personligen utan mer för att dom kan blanda och ge utav bara helvete oberoende av form eller spelare nästan. När det gäller mot Örebro så tror jag att det kommer bli över 2.5 mål men vilka som vinner tycker jag är väldigt svårt att sia sig till, jag tycker att MFF har en klar chans men det beror som sagt helt vilken sida dom vaknar upp på. Örebro däremot presterar på ungefär samma nivå match efter match och bör vinna om jag ska tippa något, men allt kan hända och verkligen när MFF spelar.

Jag tycker att du ska avstå att spela MFF då ÖSK har både fin form och inga skador att tala om såvitt jag vet.

Lemasive 2010-08-08 17:53

Kalmar kan suga min feta kuk, jävla bönder..

HeIF gör mål i minut 93
KFF gör mål i minut 94?!?!?

Kul omgång, kan nog rätta alla som förluster.

Jemrol 2010-08-08 21:16

Nu är det väl lite väl negativ gentemot helgens resultat tycker jag. Blev ju ändå 3-1 idag och med de oddsen du spelar så blir det ju stora plus :)

Lemasive 2010-08-08 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Jemrol (Inlägg 54096)
Nu är det väl lite väl negativ gentemot helgens resultat tycker jag. Blev ju ändå 3-1 idag och med de oddsen du spelar så blir det ju stora plus :)

Hade bara tur..

Gammelman 2010-08-09 00:20

Intressant tråd :)

Lemasive 2010-08-11 16:18

nya spel osv

muRum 2010-08-11 16:21

Du skriver inga analyser om spelen eller kommer det upp någon annan stans? Vore trevligt att se,

Lemasive 2010-08-11 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 54725)
Du skriver inga analyser om spelen eller kommer det upp någon annan stans? Vore trevligt att se,

Ingen som bryr sig ändå om dom :P

Är det något spel du undrar över?

muRum 2010-08-11 16:33

Jag tycker det känns skönare och rygga när jag vet att du har bra bakgrund till spelen. Jag undrar väl över alla spel då jag inte är insatt i allsvenskan.

RobinD 2010-08-11 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 54729)
Jag tycker det känns skönare och rygga när jag vet att du har bra bakgrund till spelen. Jag undrar väl över alla spel då jag inte är insatt i allsvenskan.

Lemmy spelar bara tvärtemot all logik och på odds över 2 gånger pengarna;)

somerled74 2010-08-11 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 54733)
Lemmy spelar bara tvärtemot all logik och på odds över 2 gånger pengarna;)

Ja fan vet om inte det funkar lika bra som nåt annat

Lemasive 2010-08-11 17:54

Citat:

Ursprungligen postat av muRum (Inlägg 54729)

Du har ÖSK som trivs ganska bra borta och gillar att kunna backa hem mot lite sämre lag. Mjällbys backlinje innehåller inget direkt upphetsande och har gjort en hel del enkal misstag, däremot har dom en ganska bra offensiv när den vill sig och det gör den med jämna mellanrum. Jag anser att ÖSK kommer vinna på rutin och skicklighet vs ett lag som är sämre på nästan alla positioner. Båda släpper in bra med mål och över 2.5 känns självklart.

ÅFF är ett uselt lag, dom har tappat allt momentum och ingen underskattar dom alls längre, det blir inga gratischanser eller lag som slöar lite extra mot sämre motstånd. Halmstad är favoriter att vinna och med rätta, dom är likt ÖSK ingen glidarlag utan kommer gå ut och kämpa för det poäng jag tror dom tar dom ganska enkelt.

IFE kommer med bra form mot Kalmar och KFF är vana att kunna peta in en eller 2 bollar ur nästan inget alls. 2-2 skulle inte förvåna mig alls.

TFF-Häcken har jag över för att det kändes rätt bara, kan inte riktigt motviera det men i sådana "skitmöten" brukar det kunna rinna till rätt bra.

calahan 2010-08-11 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 54738)
TFF-Häcken har jag över för att det kändes rätt bara, kan inte riktigt motviera det men i sådana "skitmöten" brukar det kunna rinna till rätt bra.

buuuu :D

pankbank 2010-08-11 18:47

jag hittade åtvidaberg-halmstad 2 2.30 på nordicbet. jag blev sugen , så jag satsade direkt.

Lemasive 2010-08-14 15:53

1-0 idag då på helgens säkraste spel.

Lemasive 2010-08-19 15:41

5 nya spel, kommer fler sen.

Lemasive 2010-08-19 23:13

Får hoppas på en grand slam

http://lolsnaps.com/upload_images/real/391.gif