![]() |
Bäst draget kanske ändå är HT/FT X/1, bwin sätter den på 4.40, ganska bra värdering men historiskt sätt så är det så gott som alltid målsnåla matcher lagen emellan. Lens kommer ligga djupt och spela desperat. Om man orkar spela så i 90 minuter återstår att se, men i 45 minuter kan man säkert hålla ut emot ett anfallande Toulouse.
Återigen, bara förslag, inget all-in drag än. |
Ställer mig återigen frågande till varför man får jämnt skägg på överspel när Zadar spelar borta (kroatiska högstaligan).. Och att oddset dessutom går i motsatt riktning. Måste vara någon information jag inte har.. Hursomhelst.
Zadar är laget man letar efter när man vill spela överspel. Släpper in otroligt mycket mål, 4 i snitt på 6 bortamatcher, 24 mål totalt. Trodde man hade fått en liten uppsving med den nye tränarens intåg och 3 raka vinster, varav en i cupen, men efter det har man återigen visat gammal form med 3 raka storförluster och 3-4-3 i insläppta kolumnen. Den senaste går att förklara bort, det var D. Zagreb, förvisso hemma, men ändå en övermäktig motståndare. Där blev det 1-3. Men innan landslagsupehållet hade man 3e jumbon Osijek borta och släppte in 4 mål. Osijek hade gjort minst mål i serien innan det. Ett annat defensivt lag var på besök veckan innan det, RNK Split åkte dock hem med förbättrad målskillnad och 3 gjorda mål framåt. NK Zagreb är ett hyfsat hemmalag, 8 poäng på 6 matcher i år är dock inte godkänt. Har vunnit 2, spelat 2 oavgjorda och förlorat 1 dem senaste 5 hemma, noterbart är att man gjort mål i samtliga matcher, och släppt in mål i 5/6 hemmamatcher, där 4 av 6 gått över linan. Inbördes har 3 av dem 4 senaste gått över, varav det enda mötet i år slutade 2-2. Zadar är 10-2 till överspelet, och Zagreb är 9-3. Alldeles för fina odds, 2 på Betvictor spelas som all-in drag! |
Finner nästa all in drag i Danmark.
Det må låta konstigt att vilja sätta ett all-in drag på ett bortalag i Danmark men idag är det befogat. Börjar vi med Lyngby så är det en anrik klubb med rik historia som har respekt (och fans) med sig vilka man än besöker, speciellt i division 1. Nu har man dessutom börjat riktigt bra och delar ledningen i ligan med Viborg (som är 1 av 2 lag att slå Lyngby i år) med 27 poäng. 3 vinster på 6 bortamatcher, 10 inspelade poäng. Inte det bästa av facit men samtidigt har man haft svårare matcher än såhär borta. 7 vinster på dem 9 senaste visar att formen är mycket god! Ser inte ut att sakna några viktiga kuggar idag. För dagens hemmalag är egentligen anledningen till spelet. 3a placerade ifrån slutet har Köge problem både på och vid sidan av planen. Förutom att man inte vunnit i ligan sedan i början av september (emot 8e placerade Bronshoj) så har man ligans sämsta offensiv (10 mål framåt, lika få som jumbon AB Copenhagen) . En offensiv som dessutom klickat rejält dem senaste matcherna i ligan, man har gjort 1 enda mål framåt på 6 försök i Nordicbet ligaen. Som om inte det vore nog så har man valt att stänga av sina 2 brasilianare p.g.a. att man inte dök upp på spelarmötet senast. Det betyder att av lagets 10 mål, så försvinner där 7, Brandao har gjort 3 och Bruninho 4. Med det i åtanke så är bortalaget nästan för högt prisade. -0.25 som ger halva insatsen tillbaks vid oavgjort ger 1.82 på Betvictor, alldeles för bra i mina ögon! ALL - IN! :) |
Du är grym tompa
|
Snyggt.
|
Kul att det snurrar på just nu och tack för era positiva kommentarer :)
Fortsätter köra på Kings som all-in drag. Denna gången är det ett skadedrabbat Columbus som kommer på besök. Ett förbättrar Columbus i år ska sägas, det är inget strykgäng som man var för ett par säsonger sedan men tyvärr för deras del så har man blivit hårt drabbade av skador. Redan innan igår hade man McElhinny, Dubinsky, Horton, Boone Jenner och Ryan Murray borta. Igår emot Anaheim drabbades man av 2 ytterliggare skador i Adam Cracknell och Cam Atkinson som fick en skridsko i ansiktet (såg riktigt vidrigt ut). Det betyder att man har halva den tilltänkta forwardsuppsättningen skadad. Om vi då går åter till min tidigare analys av Kings så är det ju extremt svårt att göra mål på dem, speciellt hemma. Man har nu släppt in 1 mål dem 3 senaste matcherna. 1! 3 på 5 matcher och aldrig mer än 1 mål bakåt hemma. Det betyder att Kings endast behöver göra 2 mål för att ha en rimlig chans att vinna under ordinarie speltid. Inte nog med det, Columbus är b2b2b på sin Kalifornien turne med Sharks den 24e, Ducks den 25e och sedan Kings den 26e. Fördel hemmalaget utan tvekan! Raka 1an ger 1.80. Jag vill mena att om samma förutsättningar fanns i en fotbollsmatch där City möter typ Tottenham, så skulle oddset på rak 1a ligga på 1.50, därför tycker jag man kan spela 1.80 trots att det är hockey :) All in drag! |
En match som kommer mycket nära är West Brom - Crystal Palace över 2.25 @ 1.91(pinnen)
2 lag som gör en hel del mål, men också släpper in över 1 mål per match. Det är statistiken som gör mig nyfiken. Först och främst: Palace har gått över 2.5 i samtliga 4 bortamatcher i ligan denna säsong. Man har dessutom släppt in 2 eller fler mål i samtliga av dessa matcher. West Brom å sin sida har släppt in 2 eller fler mål 4 gånger på 6 matcher hemma på The Hawthornes. Man har endast gått mållösa en gång (emot Everton) och endast Burnley har åkt hem utan att göra mål framåt. Det blåser positiva vindar i West Brom lägret där man efter en trög start hittat formen med 3-1-1 dem senaste 5 (en cupmatch emot Hull inräknad), där Liverpool fick med sig 3 oförtjänta poäng hemma på Anfield och Man UTD fick med sig 1 poäng på ett mål i slutminuterna. Egentligen har man enligt mig varit värda att vinna 5/5 alltså. Det är offensiven som vinner matcherna åt dem, för trots att man släpper in en del mål, så har man gjort 2 eller fler i 4 raka matcher. Crystal Palace måste börja ta poäng nu, speciellt i 6 poängsmatcher som dessa och jag tror inte att man kommer att försöka göra det genom att spela defensivt i 90 minuter, det är inte deras stil. Dessutom saknas Delaney i försvaret efter sitt röda senast, vilket ger oss ett nykomponerat mittlås med vad jag förmodar blir Mariappa och Hangeland. West Brom har vind i seglen och har inga större bekymmer med skador, Berahino är i kalasform och laget gör och släpper in en hel del mål. Bägge lagen är 5/3 till över/under. West Brom är 3/1 till övern hemma. Crystal Palace är 3/1 till över borta. 1.91 på Över 2.25 är kanon, det blir en all in av det! |
Varese - Bari.. Inte ofta jag rekar Serie B, men det känns som läge idag.
Varese är ett typiskt hemmalag, som ligger lite pyrt till p.g.a. sitt odugliga bortaspel där man tagit 1 enda poäng på 5 matcher. Hemma är man däremot obesegrade med 2-2-0 och hela 10-6 i målskillnad. I samtliga 4 hemmamatcher har man både gjort och släppt in mål. Bari är ett anrikt lag med många säsonger i Serie A bakom sig. Målsättningen är alltid att ta sig tillbaks dit, så även i år. I bortaspelet har man imponerat med 2-2-1. 7 gjorda och 5 insläppta. Man har gjort mål i 4/5 av bortamatcher och även släppt in mål i 4/5. Offensiven är i mycket gott slag efter 7 gjorda dem 2 senaste emot tippade topplag som Catania (som dock ligger på nedflyttningsplats just nu) och Avellino. Man har däremot varit lite slapphänta i försvaret och släppt in 4 mål på dem 2 senaste. Det vill man säkerligen förbättra idag, men det kommer bli mycket svårt att hålla tillbaks Vareses fina hemmaoffensiv och Bari går enligt utsago för 3 poäng idag; således lär man blotta sig defensivt. Svårt att välja sida då Bari ska vara bättre men Varese är bra på hemmaplan, men BTTS @ 1.85 på Marathonbet är intressant. Ej all-in drag värt dock. |
Nu är det snabbt på given här; hittat ett 3e all-in drag redan!
Valencia - Elche. Vrider och vänder på denna match för att förstå varför vi får 1.99 (sbobet) på överspelet. Vad är det jag missar? Ja, Valencia gick på en rejäl mina senast men man är knappast det första bra laget som åker hem ifrån Riazor med 0 poäng och om det gjorde nånting med Valencia så var det väl att ta ner dem på jorden igen. Ett uppvaknande kan man väl säga. Idag kommer ligans 3e sämsta defensiv till Mestalla för att försöka kriga sig till en poäng. Vi har sett det förut när botten gästar toppen men i La Liga är det svårare då fotbollen är mer flytande och skillnaden mellan lagen är lite större. Elche är ett lysande exempel på det då man försökt parkera bussen emot både Barca (0-3) och Real (1-5) tidigare på säsongen. Nu är inte Valencia av samma klass som Barca och Real men man är åtminstone statistiskt sett det 3e bästa laget offensivt med sina 17 mål å 8 matcher. Av dem 17 så har 12 kommit hemma på 4 matcher. Dessutom har Almeria och Vallecano också lyckats göra 2 mål på Elche när man mött dem på hemmaplan och deras offensiver är inte i klass med Valencias. Intressant också är att Elche gått mycket bättre borta än hemma, 1-1-2 med 6-12 i målskillnad borta gente 0-1-3 och 1-6 hemma. Snittar ut det lite snabbt så får vi ett snitt på 4.5 mål per match borta. Valencia gör själva i snitt 3 mål hemma, sammanlagt snittar man 3,5 mål per match hemma. Alla Valencias hemmamatcher har gått över linan och alla Elches bortamatcher likaså. Elche kommer att spela desperat men får Valencia bara hål på dem så kan det rinna iväg, och det bör inte vara omöjligt för Elche har inte hållit nollan en enda gång i år och Valencia är revanschsugna efter storförlusten senast. Positiv reaktion att vänta tror jag, Valencia får dessutom tillbaks Negredo ifrån skada och med en Paco i form samt Negredo på topp så kommer man att ha än fler vapen idag. 2.03 på sboBET, hittar ingen annan information om skador eller mixade startuppställningar (kan inte tänka mig annat än att man spelar med bästa lagen då Valencia ej spelar i Europa i år) och Valencia vet dessutom med sig att något av topplagen kommer att tappa poäng vilket ger en liten extrakick då man kan ta sig upp på andraplats om resultaten går rätt! Över 2.5 alltså, 2.03! All in! |
Efter en eminent rek av ChristianB (se nedan) så plockar vi Indianapolis Colts -3,5 @ 2.02 på pinnen. Kan tillägga att jag såg Ravens möta Steelers förra veckan och det såg INTE bra ut. Man vann förvisso men enbart p.g.a. en kollektiv mental kollaps i slutet av andra q. Utöver det så vann Ravens med 23-6, säger en del. Colts är bättre än Ravens, och är form toppade med 5 raka vinster!
"Det fortsätter att gå riktigt bra med mina NFL-spel och ni som ryggade mitt spel i torsdags kunde återigen chasha in efter att Julius Thomas, som jag förutspådde inte skulle komma upp till 6 receptions, bara fick ta emot två bollar och spelet gick in! Därmed har 11 av mina 13 senaste spel suttit! Indianapolis Colts har vart mitt lag när det gäller spel denna säsong och vi fortsätter på samma visa. Att de bara är favoriter med 3,5 poäng (3p när linan öppnade) mot ett mycket mediokert Pittsburgh Steelers är ett frågetecken för mig! Här kommer jag att spela hårt. Colts har fem segrar och två förluster denna säsong medan Steelers sitter på fyra segrar och tre förluster. Steelers har vart väldigt upp och ner och vunnit och förlorat varannan match i år. Colts förlorade de två inledande matcherna men har sedan tagit fem stabila segrar. Så här ser lagens senaste resultat ut: Jaguars-Steelers 9-17 Browns-Steelers 31-10 Steelers-Texans 30-23 Colts-Ravens 20-13 Texans-Colts 28-33 Colts-Bengals 27-0 Colts körde fullkomligt över Cincinnati Bengals I den senaste matchen, där man också var favoriter med tre poäng. Man tillät inte motståndarna att göra en enda poäng och det var en riktigt fin uppvisning. Steelers vann alltså också senast, men OJ så mycket de blev bjudna på av Houston i den matchen! Man såg helt chanslösa ut fram till de sista två minuterna av första halvlek, då misstagen kom på löpande band av Texans. Tappad punt, fumble i egen red zone, interceptions och penalties, ja allt gick åt fel håll och Steelers kunde göra 24 poäng på två minuter. Trots detta så hade Texans chans att komma tillbaka in i matchen men fortsatte att dra på sig penalties och efter ytterligare en fumble så blev det för tufft. Steelers må ha vunnit matchen, men mig övertygade de absolut inte. Nu möter man ett lag som är bra mycket säkrare offensivt och inte alls gör samma misstag. Man möter dessutom ligans kanske hetaste QB i Andrew Luck. Colts rankas som nummer ett i ligan när det gäller antal passing yards, antal totala yards och som nummer två i antal gjorda poäng. När detta anfall ställs mot ett mediokert försvar som i år rankas som nummer 16 i antal yards per match och nummer 15 i antal tillåtna poäng så drar man nytta av det. Ger man Andrew Luck tid så hittar han någonstans att gå med bollen, så är det bara. Och tid kommer han att få. Pittsburgh har svårt att sätta press på motståndarnas QB och har i de senaste fyra matcherna bara fyra sacks. Luck är dessutom en väldigt mobil och stark QB som är svårare att ta ner. Han kommer att få hjälp av springspelet där Ahmad Bradshaw kommer att dra det stora lasset. Steelers har inte alls kunnat stoppa motståndarnas RB i de senaste matcherna och rankas som nummer 20 i ligan mot springspel. Det innebär att det kommer att bli kortare avstånd för Luck att behöva jobba med och dessutom så kommer man att kunna kontrollera klockan. Det enda som stör i anfallet är skadan på receivern Reggie Wayne, som missar denna match. Man har dock stadiga receivers att fylla hans plats bakom deras toppreceiver TY Hilton och jag skulle gissa på att Dwaybne Allen, Coby Fleener, Hakeem Nicks och running back Ahmad Bradshaw för ta emot några extra bollar denna kväll. Steelers har fortsatt skadeproblem i sin defensiv och saknar fyra spelare i detta möte. Steelers anfall är inte alls lika vasst och rankas som nummer 22 när det gäller antal gjorda poäng. När det kommer till antal gjorda yards är de dock inte lika dåliga och ligger på plats åtta. Man går nu upp mot ett riktigt tufft försvar som alltså senast totalt stängde ute Cincinnati Bengals. Colts försvar rankas som nummer tre i ligan i antal tillåtna yards och nummer fyra i antal tillåtna poäng. Framförallt så är det passförsvaret som har vart riktigt bra och man är ligans fjärde bästa lag mot passen. Man sätter dessutom riktigt mycket press på motståndarnas QB och har gjort hela 21 sacks i år, även här är man fjärde bäst. QB Ben Roethlisberger kommer alltså att ha fullt upp ikväll och han kommer att behöva all hjälp han kan få av running back LeVeon Bell. Bell är den viktigaste kuggen i denna match för Steelers och om de ska han en chans att vinna så måste de mata honom med bollen mot Colts, nu förbättrade, springförsvar. Det känns nästan konstigt att säga så efter att de endast tillåtit Bengals vassa RB Giovani Bernard springa för 17 yards i den förra machen… Men lita på att Bell kommer att nyttjas friskt i både spring- och passningspel. Roethlisberger lär dock tvingas kasta bollen en hel del denna match och det positiva i Steelers passningsanfall är att de äntligen hittade en receiver som kan linea upp bredvid Antonio Brown: Martavis Bryant. Ben har alltså nu två vapen att jobba med, frågan är hur långt det räcker i detta möte. Jag tror starkt på Colts i denna match och spelar på seger med -3,5 poängs handikapp till 1.95 gånger pengarna! Observera spelstopp klockan 21.25!" |
Plockar ett tidigt spel i nästkommande CL omgång med och återigen går jag emot mitt kära Liverpool. Vi går en riktigt tråkig säsong till mötes, speciellt med tanke på succén ifjol. Det finns ingen fantasi i Liverpools anfall spel och nu har vi verkligen ingen som gör målen heller. Balotelli floppar, Sturridge går skadad. Bakom dem är det tunt, Borini verkar inte aktuell å Lambert har även han svårt att komma till lägen. Speciellt passande att då åka till ett fullständigt överlägset motstånd nere i Spanien, som dessutom blir helt klara för slutspel och förmodligen också seger i gruppen vid vinst, 4 dagar innan serieledande Chelsea kommer på besök på Anfield. Om jag känner Brendan rätt så kommer han att rotera till fördel för ligan då det ändå är stor chans att Real går rent i gruppen och det finns därmed andra motståndare att fokusera på.
Liverpool mötte idag ett skadedrabbat och bottentippat Hull hemma på Anfield och kunde inte göra mål, hade fram till 60' minuten knappt en farlig chans heller. Hur många farliga chanser kommer man att kunna vaska fram på Bernabeu, 2-3?Max säger jag och då är jag snäll. Det betyder att våra iskalla anfallare kanske får 1 varsitt avslut att sätta, inte troligt va? Finns många roliga spel här, men jag väljer Liverpool u 0.75 som betyder halva insatsen tillbaka vid 1 liverpool mål, till 1.99 på pinnacle. All in drag! |
Jag ska börja hänga på din rygg tror jag :)
Hoppas d är ok |
Citat:
|
Blir en kortare rek nu, ska upp och jobba förmiddag :-/
Nattens nhl kändes ljummen vid första anblick men jag tycker ändå att Ducks ska ha bra chans emot ett Sharks i riktigt usel form. 4 raka torsk på ordinarie speltid emot : Buffalo, ett skadedrabbat Columbus, ett ur form Boston och ett Rangers som startat trögt. Möter väl sin Kalifornien konkurrent i allra sämsta tid då man just nu har 6 raka vinster, vinst idag skulle tangera ett "franchise" rekord och alla topp spelarna i offensiven har startat flygande. Perry snittar 1 mål per match, och han tillsammans med Getzlaf tangerade Paul Kariyas Ducks rekord senast som snabbaste spelare att nå 12 poäng i lagets kortare historia. Man kan göra mål med andra ord. Har även fått in några yngre förmågor som skapar lägen och gör mål, Vaatanen (4+3) och William Karlsson (2+1) t.ex. 3 raka matcher har man gjort över 2,5. Faktum är att fram tills nu så har endast Minnesota lyckats stänga ner Ducks offensiv hyfsat (stannade på 2 där) utöver det så har man klarat linan i resterande 7. Som om inte det vore nog motivering så har Sharks klara problem med defensiven. 2 emot Buffalo låter inte mycket men Buffalo är NHLs sämsta lag offensivt, och hade fram till Sharks matchen gjort 1 mål dem senaste 4 innan så det är ingen bedrift att hålla dem under 2,5. Innan det så släppte man in 4 eller fler i 3 raka matcher och förutom 2 raka nollor i början så har man släppt in 27 mål dem senaste 7 matcherna, 6 av 7 gånger har motståndet gjort mer än 2 mål. NHL är alltid svårt men med förutsättningarna känns det som ett givet spel, på pinnen är OT inkluderad i priset och där får vi 1.689, det känns i överkant trots allt. Synar även hemmavinst till runt 2 gånger, stor form fördel Ducks. 1.689 på Ducks över 2,5 alltså, spelas som All in drag. |
Borde ha lärt mig vid det här laget att spelgudarna aldrig tillåter en bra lördag och en bra söndag. Igår gick jag personligen bet i 2 stora parlays där bägge matcherna som var kvar slutade 1-1 och jag behövde övern. Lägger man till Colts horibla insats och Anaheims plötsliga målhaveri så blev det rejält personligt back igår :-/ fick jag för att självförtroendet var påväg åt rätt håll ;-)
Får ändå vara nöjd med veckans spel, slutar plus även denna gången. |
Hektisk vecka framför mig, flytt samt jobb och i helgen kommer svärföräldrarna så det lär bli mindre aktivt här, beroende på hur bra vi har det på jobbet :-) Har inte hittat nått all in spel idag, men Petrolul DnB med 3/5 uts känns sunt, man ligger 3a, astra 6a och Astra är i dålig form, 2 vinster dem senaste 10. 6 raka utan vinst. Jobbigt att kombinera europa spel med bra liga spel för lagen utan bredd, känns som att Astra faller in i den kategorin. Petrolul är i kalasform, 4 raka vinster (en i cupen) och endast 1 av dem 5 senaste borta har förlorats (3-1-1).
Finns till runt 2.20. |
Ett All in spel på Zürich ifrån NLA i Schweiz kanske?
Finner ingenting som talar för Freiburg, man är 27 poäng sämre än hemmalaget Zürich efter endast 17 omgångar. Matcherna duggar tätt i den Schweiziska ligan just nu, detta blir den 3e matchen på 4 dagar, brukar gynna dem bättre lagen som har bredare trupper. Zurich är dessutom ligans bästa hemmalag, 9 vinster och 1 övertidsförlust är facit efter 10 matcher, där förlusten kom emot oberäkneliga Biel. Utöver det alltså idel vinster, på med ganska rejäla siffror dessutom; samtliga har kommit med minst 2 måls marginal! Fribourg har 6 raka förluster i ligan på bortaplan, alla med minst 2 mål. Släppt in 4 mål eller fler i alla dessa matcher. Bådar inte gott när man möter den frejdiga Zurich offensiven; bara Davos har gjort fler mål än Zurich, samma gäller flest mål på hemmaplan, bara Davos är bättre. Fribourg är utöver ligans sämsta bortalag också ligans sämsta lag defensivt sätt med 72 insläppta mål på 16 matcher. Brukar ha svårt för såna här spel; men detta känns som stor klasskillnad. Zurich har vunnit 3 av dem 4 senaste hemmamötena med Fribourg med minst 2 mål, det betalar 1.90 på Betway och det får vara nog för ett all-in drag. |
Första gången jag rekar en måldubbel här, är lite av en personlig favorit och idag vänder jag blickarna emot allsvenskan och Helsingborg-Göteborg samt Schweiziska andralag i fotboll där Winthertur tar emot Schaffhausen. Skulle för mig vara en jätteskräll om dessa matcher inte bjöd på mer än 2 mål.
Hinner inte med några motiveringar dock, spelstopp om några minuter men Live spela direkt så hinner ni få det till bättre odds. Jag fick 2.4 på betvictor! All in drag. |
Plockar en match inför imorgon med; franska cupen är ju sällan fog för ett all-in drag, men Arles (franska div 2) saknar: Chimbonda(df 2/0) – Zebina(df 2/0) – Bocaly(df 5/0) – Hammar(mf 7/1) – Rosado(mf 4/0) – Ngakoutou(att 6/1),Maraval(gk 0/0) – Bosmel(gk 6/0) – Kondogbia(att 1/0) – Mendes(att 2/0) – Ben Daoud(att 0/0).
Nu ligger man även pyrt till i ligan (näst sist) så det finns liksom ingen anledning för laget att lägga ner en massa energi på cupspel där man ändå är chanslösa i det långa loppet. Kommer säkert att få se en hel del juniorer/bänkspelare. Kan tänka mig att Reims är mer motiverade, ligger i nedre mittskiktet i Ligue 1 och är ett typiskt hemmalag, har tagit 10 av 14 poäng hemma och även om man kanske roterar lite i laget borde man ses med bra chanser att ta hem detta. Har vunnit 3 av dem 4 senaste hemma emot: Toulouse, Bordeaux och Montpellier. Arles å sin sida har plockat 2 poäng borta på 6 matcher. Med ovan skadade/frånvarande spelare ska Reims vara större favoriter, 1.89 på Pinnacle tas som ett all-in drag. |
Bari - Pescara över 2,5 @ 2.12 (unibet) finns även över 2.25 till 1.80 på pinnen. Vet inte vad jag tänker välja än men Bari är ju som jag tidigare rekade ett lag med god mål form. Nu blev det förlust senast emot ett hemmastarkt Varese men inte utan att göra mål framåt. 5e raka matchen man gör mål framåt och 6e raka man släpper in mål bakåt. Lagets 3 senaste har gått över och dem andra 2 har slutat med 2 mål dem senaste 5.
Pescara spelar en offensiv (och naiv) fotboll som inte betalat så bra än så länge. Återfinns först på 18 plats. I över/under ligan är man dock 4 och snittar 3,4 mål per match. Trots att man ligger på nedflyttning har man alltså mäktat med 16 mål framåt på 10 matcher. Defensiven är desto skakigare, 18 insläppta ger oss ett snitt på nästan 2 per match. Pescara offensiv trivs bättre på bortaplan än hemma, man har 9 gjorda (och 9 insläppta) på 5 bortamatcher. 7 av deras senaste 8 har gått över och man har släppt in mål i 8/9 senaste, men även gjort mål i 8 av dessa 9. Känns långt närmare övern än under här men jag safear och kör all in draget på över 2.2.25 till 1.80 på pinnen, halva insatsen tillbaka på 2 mål. |
3 all-in drag på en och samma dag. Har jag fått hybris.. ja vem vet. Jag tycker dock att överspelet i Sassuolo - Empoli är mycket spelvärt, speciellt när vi får halva insatsen tillbaka vid 2 mål och det är Empoli som spelar. Empoli är ett otroligt naivt men sevärt lag, blandar och ger mycket. Senast släppte man in 4 på en halvlek hemma emot Cagliari, vittnar lite om den fotboll man vill spela och vad som händer om man inte får ordning på sitt eget anfall spel. För så spelar man; anfall är bästa försvar. Spelar ingen roll vart man åker så vill man åka hem med 3 poäng och även om det är en fin tanke så lär man få tänka om under säsongen. Men inte idag. Inte emot ett Sassuolo då man vet att det är en 6 poängs match och som nykomlingar ett par matcher in i serien är dessa matcher dem som bör kännas viktigast.
För Sassuolo så är det samma visa, endast 3 poäng räknas här och man har bra råg i ryggen efter att Målskyttet lossnade lite senast i 3-1 vinsten emot Parma borta. En till 6 poängs match på schemat för laget som tippades på övre halvan i början av säsongen, mycket för sin fina offensiva linjes skull. Bägge lagen gick över senast och defensiven har varit skakig hos båda, Empoli har släppt in mål i samtliga bortamatcher, men även gjort mål i 3 av 4. Sassuolos hemmafacit vad gäller över under är det som kan avskräcka lite, idel underspel på 4 försök men så har man mött Juventus, Napoli, Sampdoria och Cagliari i premiären. Man fick ändå hål på Juventus nästintill orubbliga defensiv så att man kan göra ett par framåt på ett naivt Empoli är inte otänkbart. Det är inte heller otänkbart att Empoli får hål på ett offensivt spelande hemmalag. Över 2.25 till 1.93 är värde! |
Bra tråd Tompa87. Lagom med text och intressanta spel. Har ryggat några ggr eller använt infon till andra spel.
Fortsätt det bra jobbet!:cheers: |
Citat:
Du har rättat Bari matchen fel i ditt sheet,den skall vara halvpush och inte torsk. Kämpa på! |
Citat:
Ja det var ett litet försök till anti-jinx; -) gick ju nästan hähä. Har haft ett par riktigt tunga speldagar efter i lördags då nästan allt satt. Jag vet inte hur många överspel som stannat på 1-1 och Reims spelet vill jag gärna ta tillbaks, det kändes förhastat. Nya tag. Har som sagt mkt att stå i med flytt och rust så misströsta ej om det går någon dag utan spel, "Ill be back" ;-) |
Dåligt med tid så reken får bli av det kortare slaget:
Mouscron är nykomlingar i Jupiter League men har inte varit blyga av sig. Ligger förvisso "bara" på en 12 plats av 16 lag men har idag chansen att lägga ett par extra poängs kudde till lägen under strecket, de övriga spelade nämligen match igår. För motståndet står det forna storslaget Club Brugge som fortfarande är ett bra lag i den inhemska ligan, men har tappat gente övriga Europa. Ett offensivt spelande bortalag som kommer söka efter segern idag. Då man har 4 poäng upp till ledande Anderlecht. Jag vill förespråka en offensiv match och över 2.5 mål. Ganska låga odds, pinnen står på odds högsta 1.79, men sett till förutsättningarna ett bra spel ändå. Bägge lagen är 7-5 till överspelet, inget som övertygar; men! Mouscron hemma är 4-2 till överspelet med övertygande 14-7 i målskillnad. Nästan 2,5 mål framåt per match m.a.o. 4 av Mouscrons senaste 5 hemma har gått över. Club Brugge är 3-3 borta med 10-8 i målskillnad, vilket ger oss ett snitt på 3 mål per match. 4 av brugges 5 senaste borta har gått över. Sammanfattning: 2 lag med ambition om att vinna idag, Mouscron ett helt annat lag hemma (14 av 18 mål och 11 av 14 poäng har kommit hemma) med bra självförtroende emot ett topplag som vill vinna för att komma ikapp topplagen. 2 lag som inte prioriterar defensiven för att vinna matcher. Överspel till 1.79 @ pinnen, all in drag. |
Idag gör vi det lätt för oss och lånar Nokkans rek rakt av; IFK GBG köper vi till 2.09 på Marathonbet, all-in drag!
"Mitt första spel i allsvenskans slutomgång: IFK Göteborg -1,5 till 2.0 gånger smeten. Det är dags att göra bokslut för den allsvenska säsongen 2014. Har varit ett framgångsrikt år för mitt allsvenska rekande: 91 rekar, 50 vinster, 3 push och 38 förluster. ROI på 112,13 %. Låt oss då avsluta med stil. IFK -1,5 alltså. 2. IFK Göteborg 29 14 11 4 53-33 20 53 9. Halmstads BK 29 11 6 12 43-45 -2 39 Hemma: 14 10 2 2 33-14 IFK är alltså seriens näst bästa hemmalag. Borta: 4 6 1 7 19-23 -4 19 Motivationsmässigt inför sista omgången: IFK säkrar vid seger andraplatsen (KOMMA FÖRE ANTAGONISTEN AIK). HBK kan beroende på resultat klättra ett par placeringar eller tappa ett par placeringar. Läget i lagen: HBK:s Mikael Boman kommer inte spela. Han är nämligen klar för IFK Göteborg. Jätteavbräck då han är deras bäste målskytt. Den andre tilltänkta forwarden i år, Baldvinsson, har inte spelat sedan 5 oktober och är också klar för ny klubb och lär väl inte spela här heller. I övrigt inga skador vad jag vet, men det man kan konstatera är att en mängd spelare (Silverholt, Magyar, Steindorsson, King Osei Gyan m.fl) sitter på utgående kontrakt. Hur stor motivationen är i detta nu och hur deras framtid ser ut låter jag vara osagt, men det kan ju knappast vara ett plus. Blåvitt har inga avbräck. Det hade varit intressant att se IFK Göteborg möta Malmö just nu. Vissa hävdar nämligen att Stahres mannar är Sveriges bästa lag just nu. Låter det vara osagt, men att frågan ens låter sig ställas säger en hel del. IFK har verkligen varit bra den senaste tiden. 8-3-1 på de senaste 12 matcherna. Med det här spelet hade Malmö fått sig en match om guldet på allvar. Spelare som May Mahlangu, Gustav Engvall och Sören Rieks har hittat rätt/kommit in på ett bra sätt i laget och Vibe har fortsatt leverera. Nu vill man avsluta snyggt inför hemmafansen. En andraplats och chansen att komma före AIK väger såklart tungt. Med tanke på vilka vedermödor laget gick igenom i början av året är spelarna fortfarande skyldiga fansen mycket. För mig är motivationen allt i slutomgången. IFK är hemmaplan och är laget med något att spela för medan HBK saknar gubbar och har nyckelspelare klart tveksamma. Hur sugna är hallänningarna på spel en kall novemberdag i Götet? Kanske längtar de mer till den inplanerade Dubaisemestern? Golfbagen pockar på uppmärksamhet? IFK hade en liknande avslutningsmatch i fjol. Då var det IFK Norrköping som besegrades med 2-0. Tror på något liknande du. Också Kjetil Waehlers sista match... luktar god stämning och en fin avslutning på det hela. HBK har haft en bra höst och kan nöja sig med det. Här borde det inte finnas mycket att hämta. " - Nokkan |
Hinner ej motivera men det finns många bra anledningar att tro på Teplice idag, -1 betalar 2.08 på pinnen, all in drag.
|
Kommer kanske bli lynchad av "spelvärdesnördarna" nu men nästa all in drag kommer ifrån NHL där vi hittar ett hcp spel på Pittsburgh ! Ja, 1.76 (-1,5 på unibet) är verkligen i lägsta laget. Men det skiljer oceaner mellan dessa lag just nu!
Pens PP är utomjordiskt bra, 39,5 %, överlägsna i NHL. Nu har det bara gått 9 matcher men att göra mål på nästan varannan PP snart 10 matcher in är absurt. Passar ganska bra att möta ett av NHLS mest utvisningsbenägna lag. Förmodligen för att man helt enkelt inte hänger med. Nu ska man alltså upp emot ligans kanske bästa offensiv för tillfället med bra form dessutom. 3 raka storvinster emot starka lag som Kings och Nashville i music city, dessutom slog man divisions rivalen devils med 8-3 hemma emellan det. 14 mål på 3 matcher, 3 insläppta. Sabres har förlorat 9 matcher av 11 i år, har lägst mål snitt av alla lag (knappt 1 per match), man har förvisso vunnit 2 bortamatcher av 6 MEN det har varit emot ett skadedrabbat och dåligt Carolina och emot ett i usel form San Jose. Utöver det 4 torsk där man inte ens varit nära. Pens är 4-2 hemma med torskar emot Philly (spöke) och Dallas (gick för lätt i början av matchen, slappnade av för mkt och släppte in avgörande målet i sista sekunden) . Utöver det bara hcp vinster. För mycket som talar för Pens idag! Buffalo bästa poäng plockare Drew Stafford gjorde sitt första mål senast (1+5) I Pens har man 8 spelare som är lika bra eller bättre. Om inte det är nog för er så har 3 raka matcher slutat med storvinst för Pingvinerna! -1,5 @ 1.76 på unibet! All in. |
Liverpool - Chelsea, Chelsea -0,25 @ 1.94. Kommer sänkas, tar den nu. Behöver knappast motiveras ens, har satt i system att spela emot ett fortfarande överskattat Liverpool (svider i hjärtat) när man tar emot vad jag tror blir årets PL mästare i Chelsea. All in drag!
|
Bra info ifrån CheGuevara: Bahia - Palmeiras. Bägge lagen slåss för överlevnad: Bahia ligger under och Palmeiras en bit ovanför strecket. Lite vinna eller försvinna för Bahia idag om resultaten går fel i övriga matcher. Skulle man tappa poäng och resterande lag vinna så är kan det vara så mycket som 6 poäng upp och med 6-7 lag att fajtas ikapp. Kommer bli himla svårt.
Informationen jag fått säger dock att Palmeiras har stora frånvaroproblem: Big blow for Palmerias! best player and top scorer Henrique(att 27/15) is suspended! Juninho(df 19/1) is suspended also, Leandro(att 18/1), Lucio(df 22/2 ,2nd scorer), Cristaldo(att 13/2 ,2nd scorer), Victorino(df 5/0), Wellington(Df 5/0), Rodolfo(Att 2/0) and Eguren(mf 5/0) are all injured. Det är INTE bra för Palmeiras som då tappar över hälften av lagets mål gjorda i år. Bahia spelar ruggigt snålt hemma, 11-12 i målskillnad så dem är svåra att göra mål på hemma Itaipava Arena Fonte. Det är dock bara 3 poäng som ska räknas idag så man måste gå för det, och det är ju ett passande läge med tanke på motståndarnas skadeproblem. Formen är inte bra, men samtidigt så har man spelat flera svåra bortamatcher i rad. Hemma hade man 4 raka vinster innan förlusten emot Charapoense (innan returmatchen i copan så man vilade spelare) och sedan har man ett kryss emot topplaget Atletico MG så hemmaspelet har ändå varit positivt på slutet. Palmeiras är 3-3-9 borta och utan Henrique kommer man få mycket svårt att nöta ner Bahia. -0.25 ger 1.86 på Pinnacle och det blir ett all-in drag. |
En liten snabb genomgång efter snart 60 avverkade spel är att jag blivit lite het på gröten ett par gånger men att motiverade spel i längden gör profit. Jag känner att jag har underlag nog för att våga öka all-in draget ifrån en 100 - lapp till 150 riksdaler.
Börjar direkt då med ett all-in drag inför imorgon och det är Lokomotiva Zagreb som får inleda den nya eran :-) det kanske inte är det mest spektakulära laget i Kroatien men mål framåt, det kan man göra på vem som helst. På hemmaplan är man som effektivast och har gjort 2 mål eller fler i 6 av sina 7 hemmamatcher i år, 5/6 i ligan. Då har man mött alla 3 topplagen hemma (Rijeka 2-1, H. Split 2-5 och D Zagreb 3-5) Alla 3 har alltså blivit överraskade över Zagrebs fina hemmaoffensiv. Snittar precis 2 per match hemma. För motståndet står Istra, ett mittenlag som spelar ganska snålt, men har haft lite besvär med defensiven borta. Släppt in 9 mål på 6 bortamatcher (och släppt in minst 1 i samtliga bortamatcher i år). Har fortfarande inte vunnit på bortaplan i år och efter 4 raka 1-1 matcher i början av säsongen har man nu släppt 5 dem 2 senaste matcherna. Förvisso emot D. Zagreb och Rijeka, inte mycket att orda om, men utöver suveränerna, de 3 i topp, så är Lokomotiv det absolut bästa offensiva laget, vilket dock i sin tur är sämre för defensiven, man har tyvärr släppt in lika många som man gjort (24) och därav känner jag att jag hellre plockar att hemmalaget gör över 1.5 mål istället för rak 1a. Betalar dessutom mer och om man leder kommer man definitivt få fler chanser att göra mål då Istra måste ösa på. Istra har släppt in 2 mål eller fler i 3 raka bortamatcher (senast i cupen släppte man 2 emot ett lägre divisions lag) och Zagreb har gjort 2 eller fler i 3 raka hemmamatcher. Dessutom har Zagreb vunnit motsvarande möte hemma 3 gånger i rad, 2 av dessa har man gått över linan. Jag gillar Zagreb över 1.5 till 1.87 på unibet. |
Nästa all in drag finner vi i Polen.
Hemmalaget Jagellonia är i kanonform, på dem senaste 8 ligamatcherna har man tagit 22 poäng av 24 möjliga poäng! Åkte förvisso ut i cupen borta emot svårspelade Lech Poznan efter övertid i veckan men det lär inte ha påverkat självförtroendet nämnvärt. Har gjort 2 eller fler mål i 6 raka matcher och vunnit 3 raka hemma. Bortalaget GKS Belchatow är vid första anblick ett bra defensivt lag, men går man lite djupare så ser man att det är bara på hemmaplan man har bra defensivt facit. 7-1 i målskillnad på 6 matcher. Det kan bero på en hel del saker, bl.a. dålig plan som man behärskar mycket bättre än dem på papperet bättre motståndarna, hög höjd m.m. Hemmadefensiven i all ära, men man har ändå släppt till 10 mål till i serien, vilket betyder att man släppt in 10 mål på 7 bortamatcher. Man har dock bara gjort 5 så det är inget speciellt "över-lag" per say, men då ska man veta att dem senaste 3 bortamatcherna har man släppt in 12 mål, och 4 raka bortamatcher har slutat över 2.5. 4 av Jagellonias 5 senaste hemma har också slutat över, och det har varit lite hawaii när man spelat hemma hela säsongen, målskillnaden 15-11 på 7 hemmamatcher ger oss ett snitt på 3,7 mål per match (bara Poznan har högre hemmasnitt). 6-1 är Jagellonia till överspelet hemma. Belchatow är 2-5 dock. Bortalaget saknar en nyckelspelare i anfallet, Mak, men han har saknats ett tag. Man saknar även Szymanski på mittfältet men där finns det täckning. Hemmalaget saknar 2 ordinarie backar (vilket ju är bra för ett överspel) i Modelski och Baran. Jag är kluven till vilket spel jag ska välja här; överspelet (2.25) finns till 1.80 på Pinnen, samtidigt som samma bolag har Jagellonia över 1.5 @ 2.09. Jag väljer Jagellonia över 1.5, dels för att oddset är bättre, dels för att man gjort 2 eller fler mål i 7 av dem 10 senaste, dels för att man gjort 2 eller fler mål i motsvarande möte 3 av dem 4 senaste gångerna, dels för att defensiven i Belchatow inte är på samma nivå borta som hemma och sist men inte minst för att Belchatow har haft svårt i offensiven (och defensiven) dem senaste bortamatcherna vilket får mig att tro att man kanske inte gör mål idag. Jagellonia över 1.5 @ 2.09, all in. |
Salzburg x2 emot Luleå imorrn lockar onekligen. Luleå har ju gått kräftgång i elitserien i flera veckor och en knapp straff vinst emot ett Färjestad på rejäl dekis är väl inte direkt något trendbrott. Salzburg gick igenom gruppen med 5 av 6 möjliga vinster, bl.a. så slog man HV 2 gånger (HV som ju ligger 5 placeringar bättre än Luleå i SHL) i gruppen. Finns pengar hos dem österrikiska giganterna som dessutom är i bra form med 4 raka vinster i ligan där man ligger 2a med 3 poäng och en match mindre spelad än 1an. Har dessutom gjort 69 mål på 16 matcher. Nu är det ju olika ligor och SHL är en mer defensiv liga än den österrikiska diton men Luleå har mäktat med 48 på 18 matcher. Jag tycker matchen är på förhand mycket jämnare än vad oddset antyder. Avvaktar lite info först men det känns som ett bra spel!
|
Citat:
|
Real Madrid höll som väntat nollan idag och underspelet på pool satt, skönt! Missade tyvärr att lira Salzburg idag (smaskiga 4+ gånger pengarna om någon spelade) p.g.a. diverse bestyr med nya huset. Kommer att vara lite stressigt en tid framöver men jag ska försöka hålla dagboken vid liv ändå, det kostar ju att flytta så det är ju bra om man kan hålla en liten inkomstkälla vid liv när man blöder pengar ;-) Inatt har jag en grym magkänsla av att Pittsburgh kan vinna, med fler mål än ett dessutom! Man är nästintill ostoppbara för tillfället och det känns dumt att inte rida på vågen. Tyvärr är jag lite för feg och istället väljer jag att möta överspelet med ett All in drag! Bägge lagen har firepower så det räcker och blir över! Bolagen väljer att lägga linan runt 5 där bwin.se och Marathonbet båda lägger sig på 1.78 (ordinarie speltid). Kliver man upp ett steg till över 5.5 då ligger bwin.com på 2.08 (vilket är lite högre än vad jag tänkt) men marathonbet.com tar i ordentligt och lägger sig på 2.32, vilket jag tycker är alldeles för högt! Pens lirar Griess i målet för att vila "Flower", han släppte 4 senast han lirade emot Detroit.
Som jag sa tidigare så finns det så mycket kapacitet i bägge lagens offensiver och statistiken ljuger ju aldrig (hehe) ; Minnesota har gjort 4 eller fler mål i 5 raka matcher. 4/5 har gått över. Pens har gjort 3 eller fler mål i 7 raka matcher och 9/10 i år. Man har förvisso bara gått över i 2 av dem 5 senaste men mycket av det kan tillskrivas Fleury som varit glödhet med 3 nollor dem 4 senaste matcherna! Griess är inte av samma kvalité så räkna med att en glödhet Minnesota offensiv kommer att ösa på med folk på mål och skott ifrån de flesta vinklar emot en ringrostig målvakt samtidigt som Pens sitter på ett sanslöst PP och har gott självförtroende emot Western Conference lagen efter 3 segrar på 4 matcher emot lag ifrån West i år och efter den senaste tidens fina resultat. Mycket talar för övern och jag kan inte låta bli överspelet till fina 2.32 på Marathonbet! All in drag! |
Ett bortdömt 50/50 mål ifrån vinst idag och jag känner att fru fortuna inte är med mig just nu. Valde dessutom fel spel; hade ju världens feeling för pens -1.5 till över 4 gånger stålet men vad hjälper det när hjärnan kommer ivägen för känslan ? :-)
|
Flera duktiga cappers säger att Fulham ska ha bra chans idag och jag håller med.
Har efter Magaths avgång fått snurr på offensiven ordentligt och får man bara ordning på defensiven lär man ligga bland dem 7 som har chansen att ta sig upp när säsongen summeras. Hade vunnit 4 raka hemma innan man torskade i cupen emot Derby senast. Gjorde dock ändå 2 mål framåt och gör man det idag har man goda chanser att vinna emot ett fortfarande fritt fallande Blackpool som har 4 raka förluster i ligan. På bortaplan har dem tagit 2 poäng på 7 matcher, och släppt in nästan 2 mål i snitt. Fulham har plockat 10 av sina 15 poäng hemma (3 raka vinster för tillfället med 8-0 i målskillnad emot bättre lag än Blackpool) och har inte råd att tappa poäng i såna här matcher om man ska vara med och kvala i maj. Fulham har dessutom gjort 2 mål eller fler i 4 raka matcher medans Blackpool har blivit nollade i 3 raka (varav 2 har varit på hemmaplan). Ingen förväntade sig något av Blackpool som veckan innan säsongen skulle börja knappt hade en startelva på träningarna, och inte lär man förvänta sig mer nu med den senaste tidens resultat. Jag tror Blackpool kommer få mycket svårt att hävda sig på Craven Cottage, emot ett hemmalag i bra form med gott självförtroende och mycket bättre lag i övrigt, med höga ambitioner dessutom. Gillar ju inte direkt att lägga spel på så låga odds som raka vinster erbjuder så det får bli -1 (AH) istället vilket jag tycker känns bra då Fulham är "on-fire" i offensiven och Blackpool är deras motsats :) Fulham -1 @ 2.03 på Pinnacle. All in drag! |
Citat:
|
Idag snor vi all-in draget direkt ifrån LelleSandahl:
" Kassaskåpssäker trepoängare för Everton mot Lille (3-0) i går och 1,83 satt fint in på kontot. Magert utbud denna fredag men hittar ändå en hemmaseger som känns både trolig och spelvärd mot ännu ett formsvagt bortagäng. LIGUE 1 11:a Rennes 12 4 4 4 14 14 0 16 18:e Lorient 12 3 1 8 10 16 -6 10 Rennes hemma 5 3 1 1 11 6 10 Form (från vänster) O, V, V, O, V Senaste match Nantes-Rennes (4' Pedro Henrique) Lorient borta 6 2 0 4 5 10 6 Form F, F, F, V, F Senaste match Lorient-PSG 1-2 (42' Guerreiro) Ola Toivonens (skadad) Rennes börjar få upp ångan i Ligue 1. Obesegrat i fyra matcher (fem om man räknar med 2-1-segern hemma mot Marseille i cupen) och två raka hemmasegrar. 2-0 mot Lens och 2-0 mot Lille. Det är främst det som bygger den här reken. Starkt hemmalag mot tveksamt bortalag Lorient. Ett Lorient som öppnat säsongen svagt. Klubben parkerar på nedflyttningsplats och kommer med tre raka förluster i ryggen i ligan. Faktum är att man förlorat 7 av de 8 senaste matcherna i Ligue 1. Även skadeläget ser bättre ut i Rennes. Toivonen som sagt out men annars inga spelare man inte kan klara sig utan. Lite värre i Lorient som fortsatt väntas sakna fyra gubbar; Alain Troaré, Mathieu Coutadeur, Julien Quercia och Sadio Diallo. Preliminära startelvor (whoscored.com) Rennes (4-3-3) Costil - Danze, Mexer, Armand, M'Bengue - Doucouré, Fernandes, Pajot - Ntep, Habibou, Henrique Lorient (4-4-2) Lecomte - Gassama, Lautoa, Koné, Guerreiro - Sunu, Mesloub, Abdullah, Jouffre - Jeannot, Ayew SPELTIPS Ingen liga jag normalt följer men tycker mycket talar för hemmaseger på Stade de la Route de Lorient i Rennes. Hemmalaget är starkt inför sin publik och har plockat 10 av sina 16 poäng där med 11-6 i målskillnad. Formen är god med tre raka hemmasegrar (ink cupmatchen mot Marseille) och en stark pinne borta mot Nantes senast. Desto sämre i Lorient som jag nämnde tidigare. Även skadeläget ger Rennes en fördel. " Inte mycket att orda om, jag håller med om att det är riktigt bra förutsättningar för hemmavinst och det plockas som ett all-in drag. |
Ett annat intressant drag är Belupo @ 2.59. Belupo har ny coach idag, plockat 9 av 10 poäng hittills hemma och behöver vakna till i botten av den kroatiska tabellen innan tåget går. Har trots allt kryssat emot Rijeka och D. Zagreb hemma och även förlorat med uddamålet emot H Split. Det är lagets 3 senaste matcher så schemat hemma har varit brutalt. Innan dess vann man emot Osijek som är en bottenkollega. Split är inget vidare bortalag; 1-2-3 5-8 i målskillnad. Inte vunnit sedan omgång 1 i ligan borta emot Zadar (nästjumbon). Oroande att Split vunnit 4 av dem 5 senaste mötena men det som gör spelet mest intressant är skadeläget i bortalaget; Idag saknas 5 mer eller mindre ordinarie spelare i Erceg(mf 3/0), Bilić(att 10/4 top scorer), Belle(att 5/0), Kvesić(mf 11/0), Bagarić(df 11/1), Dujmović(mf 11/0). Detta gör att jag spelar Belupo DnB @ 2.60 på Betvictor, även det ett all-in drag!
|