Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Tompas all in drag - fotboll och hockey (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/21640-tompas-all-drag-fotboll-och-hockey/)

tompa87 2014-09-18 23:53

Tompas all in drag - fotboll och hockey

Tjenare sharpsare och annat löst folk! :)

Jag tänkte jag skulle dra igång en tråd där jag tar fram mitt "all-in" -drag för dagen (kan även komma att förekomma andra spel men framförallt all-in draget). Det kan dessutom komma dagar då jag har 2 eller fler spel som all-in drag.

Jag har varit med sen starten av sidan men har aldrig riktigt fått spelet att stämma ordentligt, förns i år, mitt första år med positiva siffror. Eftersom jag jobbar skift, har hund och hem och framförallt en tant att underhålla så kanske motiveringarna blir kortare vissa dagar (alternativt att all-in draget uteblir i några dagar) men misströsta ej då jag ska försöka hålla denna dagbok vid liv.

Det är fritt att fråga i tråden men håll er gärna till så lite kladd som möjligt så att spelen kommer i första rummet.

Målsättningen är att dela med mig av vinnande spel helt enkelt, och dessutom hålla koll på just hur siffrorna ser ut för mina "all-in" drag då jag haft dessa att tag nu (i mitt eget huvud) och det känns som att dem har gått väldigt bra.

Har ett skrill konto så spelar alltid oddshögsta (eller så gott som oddshögsta) men frekvent förekommande är Pinnacle, Bet365, Unibet, betvictor samt lite bonushorande på Mobilbet (för stunden).

Lägger till mer här om någon undrar något frekvent.

EDIT: Jag kan ju tillägga att jag kommer att hålla en diskussion med mig själv och försöka komma fram till det bästa spelet.

EDIT 2: För dem som undrar så flatbettar jag 100 kr.

tompa87 2014-09-19 00:23

Håller på att gå igenom morgondagens utbud och det lutar åt att detta blir dagens all-in Drag:

Lokomotiv Zagreb - NK Zadar i den kroatiska högstaligan. 2 lag som inte vet hur man spelar försvarsspel, där Zadar har släppt in sammanlagt 17 mål... på 3 bortamatcher i år! 17! Sug på den..

Zagreb å sin sida verkar också lämna försvarspelet helt åt målvakten då man Släppt in 18 mål på 8 matcher, 10 stycken på 3 hemmamatcher. Man har förvisso mött kvalificerat motstånd (Hajduk, Rijeka och D. Zagreb) men det är ändå många mål i baken det.

Överspelet är 7-1 när Zadar spelar, 3-0 borta. Överspelet är 6-2 när Zagreb spelar, 3-0 hemma. Inbördes har 5 av 7 möten gått över linan, den kryper neråt men 1.80 på Ladbrokes kan utan tvekan synas med gott samvete.

Den får bli mitt första all-in drag i dagboken.

Alltså: Zagreb - Zadar över 2.5 @ 1.80

Kekec 2014-09-19 01:16

Tillägger att Zadar fick ny tränare , den anfallsglade och erfarne Miroslav Blazevic.

tompa87 2014-09-19 14:48

Fastnade lite för ett spel i Azerbajdzjan, i derbyt mellan Inter-och FC Baku, där jag har en gammal hederlig magkänsla av att det kan bli mål åt bägge hållen.

Senaste 4 inbördes mötena har bägge lagen gjort mål på denna stadion, bolagen räknar kallt med att Inter Baku vinner, förmodligen med fler mål då oddset på hemmalaget i skrivande stund ligger runt 1.25.. jag själv var lite intresserad av hcp 1 an innan sänkningarna, men ändrade mig då jag såg att 3 av dem 4 senaste mötena på Sjafa Stadion hade slutat oavgjort. Faktum är att man endast vunnit med hcp en gång sedan lagen började mötas 2003 och det var just första mötet, 2003 (på hemmaplan d.v.s.). FC Baku lyckades dessutom göra 2 mål emot defensivt skickliga Qarabag Agdam (som vi numera ser i Europa League) borta senast så jag tror att denna matchen blir jämnare än vad oddsen förespråkar. Blgm till 2.36 på Marathonbet eller kanske ett hcp spel +1,5 @ 1.91 på betvictor
Mjaaa. .. får funderlera lite tä!

Edit: spelstopp om 10 min, låter bli men spelar en liten slant ifrån den personliga kassan på BLGM till 2.36, 2 uts av 5.

sirlarsson 2014-09-19 17:54

Hemskt att spela BLGM, det blir 7 mål i matchen men alla 7 till samma lag. Nya tag!

tompa87 2014-09-19 18:19

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 372848)
Hemskt att spela BLGM, det blir 7 mål i matchen men alla 7 till samma lag. Nya tag!

Ja, jag var tyvärr långt ifrån i min analys dessutom, trodde på jämnare. Derby är ju derby liksom, så blev det inte.

tompa87 2014-09-19 19:02

Jobbar hela dagen imorrn, svårt att förutspå hur mycket tid jag kommer ha så jag kikar igenom utbudet idag. Ett spel jag fastnat för är ett "stormöte" i den Slovenska ligan:

Koper möter Maribor hemma. 1an DnB går just nu att spelas till 2.80 på Ladbrokes.
Lagen blev 2a resp. 1a i den slovenska ligan förra året så det är ett prestigeladdat möte.. Nu har dock Maribor varit och spelat i Champions League i veckan (1-1 emot Sporting) där man fick jaga en massa boll (42-58 bollinnehav) och dessutom en kvittering till minut 92', något jag tror komma gynna ett utvilat hemmalag. Koper var ligans bästa hemmalag förra året men har fått en riktigt tuff start efter uddamålsförluster emot lag 1.2 och sen 2 målsförlust i den alltid så oberäkneliga hemmapremiären emot lag nummer 5 i serien. Det är dags att ta en 3a, och jag tror Maribor får svårt att ladda om efter urladdningen i CL bara 3 dagar tidigare. Vi ser det ofta i dem stora ligorna att lagen får problem matchen efter europaspel, det torde vara än mer påtagligt i dem mindre ligorna där bredden på trupperna inte är lika stor.

2-2-1 dem senaste 5 inbördes på denna plan, 2.80 på 1a DnB är för högt. Spelas ifrån min egna kassa. 2 uts.

BroderH 2014-09-19 19:21

Kul med en ny dagbok om sport, och dessutom med motiveringar till spelen. Det gillas!

En fråga: vad menar du med "min egna kassa"? Spelar du åt någon annan? Bara nyfiken.

tompa87 2014-09-19 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 372871)
Kul med en ny dagbok om sport, och dessutom med motiveringar till spelen. Det gillas!

En fråga: vad menar du med "min egna kassa"? Spelar du åt någon annan? Bara nyfiken.

Kul att höra! Tyvärr har vi fått en dålig start, men Rom byggdes inte på en dag :) 0-1 i 17e minuten, 0-1 i 90+... Typiskt :/ "min egna kassa" syftar på dem spel jag lägger fram som inte är ett "all-in drag" :) Så det är bara mina egna pengar men ifrån olika "kassor" så att säga.

Gillar faktiskt inte helgerna. För mycket att hålla koll på :) Ska se om jag kan hitta några guldkorn till morgondagen. Återkommer.

tompa87 2014-09-19 20:06

Kan lyfta fram ett till spel, blev efter mycket om och men ett "all-in drag": nummer 2 i ordningen!

Charleroi - Waregem, över 2.5 mål (finns till 1.97 på 12bet, jag spelar dock på Mobilbet och får 1.89)

Bägge lagen har fått en dålig start, Waregem i synnerhet som är ett tippat topp 5 lag men som just nu ligger näst sist. 6 poäng på 7 matcher, inte godkänt för ett lag som var med och slogs i ligatoppen förra året. Problembarnet: defensiven! Släppt in mål i 8 raka matcher (gått över linan i 6 av dem 8 matcherna) och det emot ganska medelmåttigt motstånd i lag som Westerlo, Mouscron Peruwels och inte minst senast när man gick på en riktig nit hemma, 1-4 emot Waasland Beveren som därmed fördubblade sin målskörd ifrån 6 matcher i en bortamatch.

Offensiven däremot, är det inge fel på. Har gjort mål i samtliga tävlingsmatcher (och träningsmatcher) i år!

Det jag tycker är tungan på vägen är att Charleroi är hemmastarka. Har gjort 2 mål eller fler i samtliga 3 hemmamatcher i år (5 raka om man räknar in förra årets ligaspel), varav 2 av 3 har gått över. Som jag ser det så ligger det nära till hands att bägge lagen gör mål och med tanke på att Waregem desperat behöver vinna så har jag svårt att se att det stannar vid 1-1. Charleroi är 2-1 till övern hemma i år, Waregem är 3-0 till överspelet på bortaplan.

tompa87 2014-09-20 10:08

En match som faller på målsnöret är mötet mellan Podbe******** (har inte tid att stava:P) och Gornik Z i den polska högstaligan. Även här finner jag överspelet nära till hands. Pod** har varit ett bra överlag för mig hela säsongen och levererade även senast då man förlorade med 2-1 borta emot bottenlaget Korona. Faktum är att man 5 av lagets 6 senaste matcher har gått över linan, 3 av 4 hemma. Nu har man dessutom en mittback avstängd som blev utvisad senast och det lär inte vara negativt för spelet. Gornik Z startade bra, 4-2-0, men har mattats av lite nu med 2 raka förluster. Tror inte man lider så mycket av det, en av förlusterna var dessutom emot Legia som är ett slagkraftigt lag även i Europa så man Lär inte vara alltför nedslagna.

Dem 3 senaste inbördes mötena på denna arena har slutat med överspel, och 3 av dem 5 senaste inbördes. Det som gör att jag inte väljer att spela det som All - in drag är att Gornik endast gått över linan (2,5) en gång på bortaplan denna säsongen (dem andra 2 matcherna har stannat på 2 mål) samt att Gornik hittills bara släppt in 6 mål på 7 matcher. Jag tycker det kan finnas värde även på att spela borta vinst, kanske med en DnB safety, men huvudspelet blir över 2.25 @ 1.83 på pinnen, då får vi hälften tillbaks om det stannar på 2 mål.

tompa87 2014-09-20 13:06

Springer in med ett All - in drag här, hittade ett delstat odds på mobilbet som jag tycker är mycket spelvärt.

Norska högstaligan i hockey, toppmöte mellan Sarpsborg och Vålerenga , ett möte där jag skulle bli mycket förvånad om vi inte får se en hel del mål. För det första så är norska ligan en typisk överliga, för det andra så har Sarpsborg spelat över i 3 av 3 matcher i år (11,9 och 6 mål) , för det tredje så har Vålerenga spelat 2 av 3 över (en stannade på 5) och deras enda bortamatch slutade med 6 mål, 3 av dem 5 senaste inbördes har slutat över linan (rejält ibland dessutom) och 1 av "missarna" stannade på precis 5.

Det som talar emot är att Vålerenga inte startat så bra samt att 2 raka möten gått under på denna arenan men jag släpper ändå på en 100 - ing då alla andra bolag ligger på runt 1.70 eller lägre. Mobilbet har satt över 5.5 till 1.65 men spelet : 6 mål eller fler i matchen till 1.80!

tompa87 2014-09-20 21:38

Måste tro på toppchans för Scums imorgon (tyvärr ;-) ). Har ju som ni vet förstärkt ordentligt och framförallt Di Maria har redan visat framfötterna, var helt outstanding senast och med Falcao, Blind och Rojo så känns UTD som ett par nummer större än Leicester. Raka 2an är inte spelbar men -1 (AH) till runt 2.20 kan vara tänkvärt. Sen ska ju också sägas att det är annat att spela hemma på Old Trafford när man får publiken med sig efter ett tidigt ledningsmål, en helt annan att spela på King Power Stadium (hör man ju bara på namnet :P ) med publiken emot sig. Men jag tyckte mig ändå se att man fått lite vind i seglen och jag väljer att inte vänta på oddsänkningen imorgon, 2 av 5 units är det värt. Håller tummarna för att Leicester väljer att stå upp lite då man har hemmaplan, då kan det rinna iväg.

tompa87 2014-09-20 21:54

Ett all in drag: PSG -1.5 @ 2.01 (pinnen) droppar som en sten, finns flera valida anledningar till det:

PSG är en maktfaktor på hemmaplan, vunnit 13 av dem 15 senaste tävlingsmatcherna hemma på Parc-du-Prins. 10 av dessa har varit med täckt handikapp. Man har börjat säsongen lite trevande, men på hemmaplan har man 2 raka med målskillnaden 7-0, där vanligtvis så svårforcerade St. Etienne fick släppa 5 mål förbi sig. St Etienne har i år på 5 andra matcher släppt 1 enda mål. Säger en del om kapaciteten. Lyon har i flera år dalat och är nu inte ens ett lag som tar sig till gruppspel i Europa League (utslagna av ett rumänskt lag). Parkerar just nu på 16e plats med 5 poäng på 5 matcher. Är fortfarande utan poäng borta med 2 förluster emot tippade mitten/bottenlagen Toulouse och nyuppflyttade Metz. Lyon vann förvisso senast emot Monaco (som dock har öppnat horibelt) men det känns mer som en engångsföreteelse. Enda negativa som jag kan se det är PSGs CL spel i veckan, men efter CL spel förra året vann man alla utom 2 matcher (om jag räknat rätt) och dem flesta med HCP dessutom.

HCP spel på PSG blir mitt 4e all-in lir @ 2.01 (pinnacle)

tompa87 2014-09-20 22:33

Ni får inte heller missa överspelet i Waasland Beveren - St. Liege.. Har inte tid att motivera just nu, kommer droppa dock.

tompa87 2014-09-21 08:47

Inget all in drag men ack så nära: Köln - Mönchengladbach, bundesliga omgång 4. "Nykomlingarna" Köln har gjort det bra hittills, 5 poäng utav 9 möjliga ser på papperet bra ut. 0 insläppta mål ser än bättre ut. Det skall dock påpekas att man har haft ett fördelaktigt schema med Hamburg hemma, Stuttgart borta och Paderborn borta, så man har inte stött på nån offensiv i närheten av den Mönchengladbach förfogar över . Förlorat skott och hörn statistiken i samtliga 3 matcher och jag känner lite att somethings gotta give. Möter idag ett Mönchengladbach som historiskt sett haft väldigt lätt för Köln, 4 raka vinster där man gjort 3 eller fler mål i samtliga matcher. Det är dessutom en kräsen fotbolls publik i staden Köln och jag tror inte man var nöjda med att se laget försvara sig emot Hamburg senast, kräver nog mer offensivlusta idag vilket kan straffa sig ordentligt. Pinnacle erbjuder 2.12 på Mönchengladbach över 1.25, alltså halva insatsen tillbaka om Mönchengladbach gör ett mål. Mycket spelvärt om än inte all in drag (hade inte gladbach spelat el i veckan hade jag satt all in draget här) Tillägger att Mönchengladbach kommer med full trupp, Köln saknar storstjärnan Helmes i offensiven.

tompa87 2014-09-21 08:53

3-1 gladbach säger magen ;-)

tompa87 2014-09-21 22:48

Lika bra som gårdagen var, lika dålig var idag.. PSG var inget bra spel helt enkelt, tydligt att man inte är 100 % idag. Tar på mig den, ny dag imorgon!

tompa87 2014-09-22 17:47

Sticker in med ett snabbt "all in drag":

Skralt utbud idag, men tompa har skannat marknaden och hittat en liten pärla. MO IL har förlorat 10 raka matcher. Dem senaste 2 matcherna man lyckats med bedriften att släppa in 19.. JA NITTON! mål.. 13 kom senast borta emot topplaget Follo. Innan det var 6an Skeid på besök och gjorde 6 mål. Något står inte rätt till i laget, det är klart. Det är sällan man ens håller jämna steg m.a.o.

Vålerenga gör en hel del mål, men håller inte riktigt emot topplagen. Har på papperet dålig form med 2 poäng dem senaste 5 matcherna, men emot mycket tuffare motstånd (1,2,5,6,8) och lär vara ruggigt sugna på att få spela ut lite mer emot ett sämre lag som MO IL. Defensiven har varit Vålerenga problem, speciellt borta. Men MO IL har ingen offensiv att tala om, 6 mål på 9 hemma matcher. Skrämmer ju ingen... MO IL är dessutom hela ligans sämsta hemmalag, torskat 3 av dem 4 senaste hemma med minst 3 mål.

Oddset droppar som en fura, 1.87 i skrivande stund på bortavinst med minst 2 mål (marathonbet), låter som en ganska dålig deal men det tycker jag absolut inte att det är och det får bli mitt "all-in" drag för dagen!'

EDIT: OBS! Notera att det är Vålerengas B-lag vi pratar om :)

tompa87 2014-09-22 19:42

Nää... det gick inte heller.. trist :/

lars 2014-09-22 19:57

jag prövade ett All in drag Academ C-Estoril X 3,00 utan motivering

henkel 2014-09-22 21:41

Gillar denna dagboken!
Intressant hur du resonerar dig fram till dina förslag och spel :)
Fortsätt kämpa, det vänder !

lars 2014-09-22 23:37

inte så svårt med ALL IN....ganska lätt när dom sitter.
;)

tompa87 2014-09-23 10:55

Ja, inte ger jag upp så lätt heller.. idag har jag dock valt att rygga ett "all-in" drag. Jag saxar in texten ifrån rekat:

"Men jag tycker faktiskt dette är dagens bästa spel i Capital One Cup.
MK Dons, ett av Englands mest avskyvärda lag, är på väg att springa igenom seriesystemet och ligger nu tvåa i League 1 vilket inte är det minsta konstigt. Money talks och det här laget har pengar.
Ligacupen är något som MK Dons tar på största allvar.
Kika på första omgångarna laget har spelat:
MK Dons–Wimbledon 3–1
MK Dons–Man United 4–0
Alltså först mötet med "sitt gamla jag" sedan United. Två solklara segrar. Tror icke MK vill avsluta den här resan i cupen hemma mot en sämre seriekollega.
En seriekollega som dessutom har problem deluxe!
Troligen ställer Bradford över både Stephen Darby (spelat varenda minut av den här sässen) samt Mark Yeates. Det här är två NYCKELSPELARE.
Sedan tidigare finns det probs då Alan Sheehan är avstängd samt skador på Andrew Davies, James Hanson & Matthew Dolan.
Det räcker dock inte med detta! Mason Bennett, forwarden på lån, får inte spela i cupen för sin arbetsgivare Derby….
Dessutom finns det andra småskador i truppen. Därför tvingas man kasta in dessa spelare i B-lagsspelare (juniorer) i truppen:
James Pollard, Callum Chippendale, Reece Webb-Foster, James King & Sam Wright.
Ett skadedrabbat Bradford mot ett MK Dons som har massor av valmöjligheter få skador och som absolut inte vill sluta sin cupresa i kväll.
Ettan till 1,80 får mina polletter."

Ettan finns dock just nu till 2 gånger pengarna på Pinnacle och det blir mitt all-in drag idag!

sirlarsson 2014-09-23 11:44

Enda som får mig att bli lite osäker är att Bradford slog MK Dons borta för en vecka sen.

lars 2014-09-23 17:25

mitt spel utan kommentarer ikväll tisdag ....celta vigo-La coruna Över 2,5 1,90

tompa87 2014-09-23 17:59

Citat:

Ursprungligen postat av lars (Inlägg 373445)
mitt spel utan kommentarer ikväll tisdag ....celta vigo-La coruna Över 2,5 1,90

Har själv funderat på det lasse, Coruna släppta 8 senast emot Real.. Celta är giftiga hemma, samtidigt som Coruna behöver bounca tillbaks efter storförlusten hemma. Det känns dock som att man kommer vilja tighta till defensiven först och främst. Den känns som ett fallhål faktiskt, men lycka till :)

Och du får gärna dra en kortare kommentar om dina spel om du ska utnyttja min dagbok :) annars får du starta egen ;-)

lars 2014-09-23 19:10

okey....celta är riktigt starka hemma och giftiga och jag förmodar att dom spelar mer offensivt på hemmaplan än på bortaplan då laget är mer deffensivt men så är det med alla lag.jag gillar celta starkt och spelar ofta på dom med gott resultat...la coruna klappade ihop fullständigt senast och jag förmodar att laget kommer tillhöra ett av bottenlagen

tompa87 2014-09-24 00:25

Skrev ett långt inlägg, kom åt sudda knappen vid fel tillfälle och orkar inte skriva om :P

Jag tror bestämt att detta får bli mitt "all-in drag" imorgon:

Hertha Berlin - Wolfsburg, alla överspel man kan komma åt? :) Hertha har gått över i alla tävlingsmatcher i år, 5/5. Släppt in minst 2 mål i samtliga matcher. 4 matcher i ligan har genererat 2 poäng, inte tillräckligt. Man har dessutom inte haft ett så extremt tufft schema, så nu behöver man börja plocka 3or... Ställer förmodligen upp med en offensiv elva, just p.g.a. att man måste börja plocka mer poäng iaf om man ska tro "skvallret" på Herthas svenska fans sida där det sägs att såväl Salomon Kalou som Julian Scheiber, Ronny och Roy Beerens. En potent offensiv utan tvekan. Ronny och Julian Scheiber har stått för 3 mål vardera redan.

Wolfsburg har gått över i 4 av 6 matcher i år. Släppt in mål i dem 5 senaste matcherna.
Är ett tippat topplag (gillar att spela överspel när favoriten spelar borta) och har inlett lite trevande sett till poängen. Men då ska sägas att man haft Bayern (förlust 1-2) och Hoffenheim (1-1 borta trots massor av chanser att avgöra) samt spöat topp3 tippade Leverkusen med 4-1 hemma, och E. Frankfurt (egentligen den enda "plumpen" där Frankfurt kvitterade i slutet av matchen) .

Har en giftig offensiv med Vieirinha, Olic och Rodriguez. Saknar dock lite defensivt för att utmana den absoluta toppen, men jag har svårt att se dem inte vilja gå för 3 poäng emot tippade bottenlag som Hertha.

Överspelet känns väldigt nära och fås till 1.86 på Marathonbet i skrivande stund, "all-in drag" !

tompa87 2014-09-24 01:01

En annan intressant match är Syrianska mot (just nu?) hopplösa Assyriska. Syrianska är ruggigt hemmastarka. Trots att man återfinns först på 9e plats i Superettan har man 5e bästa facit hemma av alla lag, bättre än bl.a. Hammarby. Det är på bortaplan som spelet låser sig. Tvärtom gäller för Assyriska som är vinnlösa hemma men har ändå plockat 8 poäng mer, 13 till antalet, på bortaplan. Det är dock längesedan man fick med sig en 3a ifrån en bortamatch. 26 Juni närmare bestämt (exkl. svenska cupen), då man slog dåvarande bottenkollegan Gais. Innan dess slog man också Landskrona, även dem i bottenskiktet av tabellen, det är 2 av 3 segrar. Den sista tog man emot Öster, som även dem ligger och slåss om att vara kvar i serien. Assyriska har alltså inte tagit mer än en poäng emot något lag som under året legat på den övre halvan då Gais, Landskrona och Öster alla fick en tung start. Man tog poäng av Hammarby borta efter uppehållet, men utöver det har man 4 förluster, Degerfors, Sundsvall, Ljungskile och Jönköping. Förvisso rätt svårt motstånd, men Syrianska är inget lätt lag att tas med heller, speciellt borta.

Det som jag ser som ett hot; vilket gör att jag inte gjort detta till ett all-in spel (än); är Syrianskas insats senast (0-6 emot Hammarby) samt att Assyriska tar sina poäng på bortaplan. Syrianska har 4 vinster och 1 oavgjord hemma dem senaste 5, faktum är att man inte förlorat hemma sedan i Maj när Hammarby var på besök. Sedan dess har man tagit 20 av 24 möjliga poäng hemma, extremt imponerande.

-0.25 ger oss dessutom halva insatsen tillbaks om Assyriska skulle lyckas få med sig ett kryss, och betalar över 2 gånger pengarna! Syrianska -0.25 @ 2.10 (betvictor) ligger å lutar på gränsen. Minst 4 av 5 units iaf :)

BroderH 2014-09-24 10:08

https://www.sharps.se/forums/fotboll/...-5/#post373510

Skulle aldrig röra en match mellan Syrianska och Assyriska. Luktar smuts lång väg.

erek 2014-09-24 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 373527)
En annan intressant match är Syrianska mot (just nu?) hopplösa Assyriska. Syrianska är ruggigt hemmastarka. Trots att man återfinns först på 9e plats i Superettan har man 5e bästa facit hemma av alla lag, bättre än bl.a. Hammarby. Det är på bortaplan som spelet låser sig. Tvärtom gäller för Assyriska som är vinnlösa hemma men har ändå plockat 8 poäng mer, 13 till antalet, på bortaplan. Det är dock längesedan man fick med sig en 3a ifrån en bortamatch...

Du får inte glömma bort att detta är ett Södertälje-derby, med allt vad det innebär. Bland annat att båda lagen spelar på sin hemmaplan.
Sedan kan kanske spelarna i Syrianska ge Assyriska en "hjälpande hand" i kampen om nytt kontrakt (konstigare saker har ju hänt...).

sirlarsson 2014-09-24 11:25

Det jag ser som det stora hotet här är en uppgjord match.

Assyriska har droppat från över 6 gånger pengarna till 2,30-2,40.

tompa87 2014-09-24 12:49

Mycket bra input. Hade i åtanke att det var derby, däremot känns det som att Syrianska inte har råd med en till misstanke om uppgjord match (läs Jönköping Södra borta), jag tror nästan att det kan bli tvärtom effekt. Klubben kan ju faktiskt stängas av eller få grova böter (vet inte riktigt vad straffet brukar landa vid såna här grejer) om man blir skyldiga till uppgjorda matcher och blir det en till match med misstanke lär ju möjligheterna till det öka en del.. sen kan man ju debattera om inställningen hos hemmalaget ändå, men det är en annan diskussion :-) men att bägge lagen spelar hemma är ju än mer gynnsamt för Syrianska då Assyriska fortfarande är utan 3a hemma i Södertälje :-) men jag håller med om att det inte blir något all in drag av det!

tompa87 2014-09-24 14:37

Jag spelar ju som ni vet inte bara dem här spelen som jag lägger fram här, och idag råkade jag ut för en liten fadäs, som tur var på mitt "bonus konto" på mobilbet. Lyckades dra en nolla för mycket på en chans fyrling med Turku - LHC kryss, Poznan och Legia -1 (ah) i polska cupen och över i Parma - Roma. Utdelningen blir ju fantastiskt rolig om den går in (som den gör med lite rättvisa) men jag känner att det nog får vara nog med spel för dagen p.g.a. det. Har märkt att det ofta blir en nolla för mkt på vissa bolag, har man tur så har man inte så brett saldo, nu hade jag tyvärr det och spelade alltså ett dubbel all in drag (200 spänn) vilket är mkt för mig som ni förstår, på en chans fyrling till runt 25 gånger degen :P håll tummarna! ;-)

tompa87 2014-09-24 14:39

Och för att klargöra: mitt sammanlagda saldo är större men jag brukar oftast ta ut pengarna till skrill kontot direkt efter vinster, så att man inte blir slösaktig och alltid får (och tar) odds högsta. Sätter in den summan jag vill lägga på varje spel istället, i den mån det går :-)

tompa87 2014-09-24 22:30

Pjanic <3<3<3<3<3<3

henkel 2014-09-24 22:35

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 373706)
Pjanic <3<3<3<3<3<3

Stort grattis till "All-in-fyrlingen"! :)

Fortfarande helt sjukt gällande Syrianska...

tompa87 2014-09-24 22:43

Haha, helt galet.. Missklicken blev en fantastisk kväll istället :) satt långt inne med Parma - Roma överspelet men Pjanic drar en underbar frispark ribba in i 88e minuten å räddar mig samtidigt som Poznan ÄNTLIGEN får hål på Krakow.. Hade en missad straff och på bet365 stod det typ 18-0 i skott, 13-0 i hörnor och 80-7 i anfall, 40-2 i farliga anfall.. :) men det löste sig det med, å jag gick jätteplus trots att inget av mina i dagboken föreslagna spel gick vägen. Syrianska la sig (lär få konsekvenser, hur kan dem vara så jävla puckade undrar jag) och Hertha - Wolfsburg var aldrig riktigt nära.

tompa87 2014-09-25 11:25

Efter den smått ofattbara gårdagen (tack Pjanic) så letar vi nu spel idag. Ganska späckat schema men den enda matchen som fastnar på mig är Häcken - Åtvidaberg.

Häcken som i sina bästa stunder utan tvekan utmanar Malmö och AIK som Sveriges bästa offensiva lag. Är i bra form, speciellt offensivt, efter 8 mål på dem 2 senaste matcherna. Kommer idag att möta ett kompakt spelande Åtvidaberg som hållit nollan i 2 raka bortamatcher. MEN; det har varit emot Gefle (som snittar knappt över 1 mål per match) och emot Djurgården (som förtjänade en kvittering med tanke på bollinnehav och annan statistik som Djurgården vann). Nu är det dock så att man spelade ett stentufft och lika viktigt östgöta derby emot lokalrivalen, tillika bottenkonkurrenten Norrköping för 3 dagar sedan. Ett derby där man dessutom mycket snöpligt tappade alla 3 poängen i den 90e minuten efter en misstänkt handssituation. Poängen betydde dock att man fortfarande är bäst i Östergötland och har 6 poäng ner till strecket med 5 matcher kvar, så nu är det inte just lika blodigt allvar. Man har dessutom 3 lag emellan sig och strecket. Vilket betyder att man nu kan satsa allt på hemmamatcherna och inte dör av att somna av en bortamatch emot ett av topplagen. Ett topplag som i sin tur säkerligen är hungriga både på att bli bäst i länet, och europaplatser (4 poäng bort).

Det skiljer alltså 2 dagar vila och dessutom fick Häcken en mycket behaglig resa senast då man slog hopplösa BP med hela 5-1.

Resan från öst till väst, med buss, direkt efter en urladdning emot största rivalen, för att sedan parkera samma buss och försöka jobba sig till en poäng i en match av mindre dignitet emot ett bättre lag med 3 dagars vila för ett lag som sen åker hem igen och spelar en 6-poängs match emot Helsingborg 4 dagar senare som mer eller mindre kan cementera deras vara eller icke vara i allsvenskan i år... Det låter som ett framgångsrecept för hemmastarka Häcken det.

Tilläggas bör även att Åtvidaberg inte är särdeles bra borta, 2 vinster i rad till trots så hade man innan det inte vunnit sen den 26 september förra året! Bortafacit 2-3-7 med 9-22 i målskillnad, att jämföra med Häcken som trots 4 i rad utan vinst hemma har 6-5-1 med 26-14 i målskillnad.

Får man bara ett tidigt mål kan det nog rinna iväg, Häcken -1.5 @ 2.26 på 18bet (har dock ej det bolaget) så det får bli 2.19 på Pinnacle, ett "all-in" drag!