![]() |
Emil Sajfutdinov på Ullevi håller jag med dej om att han kommer ha en bra chans. Var där förra året och han åkte överlägset bäst av alla, känns som banformationen är som gjord för honom =)
Har dock inte sett något av honom än i år, hur är hans åkform? |
Citat:
|
Kvällens lir;
Swindon-8,5 @2,00 Unibet 1 unit Leigh Adams over 12,5pts @2,10 Expekt 1 Unit Kenneth Bjerre over 11 @ 2,10 Bet365 1 Unit Ber om ursäkt för den sena uppdateringen:skamsen: |
Tackar, ryggar bet365 reket igen :cheers:
|
Matchen klar.Swindon 54 Peterborough 39 :yes:
Leigh Adams 15 poäng Kenneth Bjerre 11 poäng Synd på Bjerre som började med två heatsegrar. Höll nere insatserna idag eftersom självförtroendet var kört i botten.Har från och med idag provat en ny strategi.Där jag så fort jag får laguppställningen skriver program och kör heaten i förväg.Det kan dock vara svårt i just engelska ligan eftersom dels så singlar man slant om startspåren innan första heatet,och sedan har dom något som kallas tactical joker.Med det menas att om ena laget ligger under med mer en 10 poäng så kan man nominera en förare som joker,dennes poäng dubblas i heatet.Man kan använda jokern max två gånger,en "femetta"kan alltså bli 8-1 vid maximal utdelning. Sådana dumheter förekommer dock inte i svenska elitserien,där är det fasta startspår och vanliga toppningar som gäller,det gör det lite lättare att analysera i förväg. Hoppas att dagens lillplus var vändningen. |
Citat:
Vilket bolag var det som hade odds på allsvenskan? |
Citat:
åkteknik. Han åkte på en hjärnskakning dagen efter säsongens första GP i Leszno,där han var trea.Han har dock kört tre tävlingar efter det,och tappat tre poäng på 14 heat!!! Han står just nu i 5 gånger pengarna på Bet365,jag vill dock avvakta vädret innan jag lägger något spel.Det kan bli väldigt orättvisa banförutsättningar om det blir en regntävling. |
Laddar upp inför morgondagens GP,med ett spel i från engelska ligan.
Lakeside vs Ipswich Spelstopp 7 maj 21.00 Lakeside -13,5 @ 1,72 Unibet 2 Units Oddset är väl i klenaste laget kanske,men jag tycker ändå att det finns värde idet. Lakeside är det näst bästa laget i ligan efter Poole,Ipswich har egentligen bara en bra förare i Scott Nicholls.Han har visat ruggit bra form i engelska ligan i år,men han kan ju inte köra i alla heat. Lakesides bredd avgör det här och man bör vinna med minst 16 poäng. |
Känns som ett vidöppet GP(om det nu blir något), var själv på väg från Umeå, men ställde in pga väderleksprognosen, men nu ser det bättre ut(enl, svt.se)...
|
Nordicbet hade odds på allsvenskan. De hade det delvis förra säsongen, men inte alla matcher, tyvärr...
Brukar köra elitserien där oxå, fina handicaplinor. |
Idag lägger jag slantarna på Nicki Pedersen top 3 - 1.75 på nordicbet. Finns säkert bättre någonannanstans, men orkade inte ödsla tid på det.
|
Kvällens spels kommer utan motivering,har åkt på migrän.:hurt:
Spelstopp 19.00 Vinnare; Emil Saifutinov @ 4,50 Unibet 4 Units Nicki Pedersen @ 4,75 Unibet 2 Units Jason Crump @ 5,00 Bet365 2 Units Jaroslaw Hampel @ 19.00 Bet 365 1 Unit Total Förarpoäng (endast grundtävlingen) Tai Woffinden under 3 poäng @1,90 Bet 365 3 Units Antonio Lindbäck under 7 poäng @2,05 Bet 365 2 Units Magnus Zetterström exakt 4 poäng @ 4,75 Bet 365 1 Unit Vinnare Heat 1; Hans Andersen @2,40 Bet 365 2 Units Vinnare Heat 16; Jason Crump @ 2,20 Bet 365 2 Units Hade tänkt mig en lång motivering inför kvällens spel,men jag pallar fan inte.Nu blir det sängläge,hoppas att skiten släpper innan underhållningen börjar.:popcorn: Satt uppe halva natten och rekade,så hoppas att det var mödan värt. Lycka Till.:hattenav: |
Prata precis med en poalre som är i göteborg för att kolal gpt.
Det va uppehåll just nu men väldigt molnigt |
Vinnare;
Emil Saifutinov @ 4,50 Unibet 4 Units Nicki Pedersen @ 4,75 Unibet 2 Units Jason Crump @ 5,00 Bet365 2 Units Jaroslaw Hampel @ 19.00 Bet 365 1 Unit Total Förarpoäng (endast grundtävlingen) Tai Woffinden under 3 poäng @1,90 Bet 365 3 Units Antonio Lindbäck under 7 poäng @2,05 Bet 365 2 Units Magnus Zetterström exakt 4 poäng @ 4,75 Bet 365 1 Unit Vinnare Heat 1; Hans Andersen @2,40 Bet 365 2 Units Vinnare Heat 16; Jason Crump @ 2,20 Bet 365 2 Units Som man kanske kunde ha väntat sig så blev det en riktig skitbana,där startspåren avgjorde allt. Om man hade vetat att just bana 2 hade varit den sämsta så hade det inte varit så svårt att luska ut slutställningen. Men jag tror att om inte Nicki Pedersen hade släppt om Kenneth Bjerre på mållinjen i det nittonde heatet,och därigenom hade fått en tredje bana i semifinalen,så hade han mycket väl kunnat vinna hela tävlingen. Ja ja bara att ta nya tag om två veckor då GP-serien fortsätter i Prag.Då är det en permanent bana, hoppas bara att vi slipper regnet då. Förresten apropå fortsättningen,så får vi inte glömma bort att lira på Chris Holder.Han ska defenitivt tas på allvar nu efter att ha fått känt på hetluften i de två inledande tävlingarna... I min spåkula så är det Emil Saifutinov,Chris Holder och kanske Kenneth Bjerre som kommer att domi- nera världsspeedwayen inom en 3-4 år. Hade förresten två spel till som jag la under gårdagen ,nämligen; Chris Holdervs Anto9 Lindbäck @ 1,72 3 Units Chris Harris vs Tai Woffinden @ 1,30 5 Units Men dom lägger jag inte till på spreadsheet eftersom ni inte hade någon möjlighet att rygga. Rätt ska va rätt,inget fusk här inte.Glömde att ta med dom när huvudet bultade som värst.Det stora huvudet för en gångs skull.:lol: |
Kvällens spel from the UK;spelstopp kl 20,30.
Belle Vue -12,5 vs Peterborough @ 1,90 4 units Unibet Swindon - 11,5 vs Coventry @ 1,90 2 units Unibet Peter Karlsson over 10,5 @ 1,70 2 units Nordicbet Hans Andersen -3,5 vs Troy Batchelor @ 1,90 2 units Expekt |
Intressant. :)
Har du någon bra sida på lager där man kan följa liveresultat från matcher? |
Själv tog jag under 10,5 på Karlsson och +13,5 på Peterbourogh. Får se om det går vägen.
|
Citat:
Jonas326 äger Eddie Hitler.Nu ska jag gå ner i källaren och se om jag hittar något bra rep att hänga mig i,men med det flyt jag har just nu så misslyckas väl det också...:whoco5: |
Citat:
Skämt åsido, det vänder snart ska du se :yes: |
Ja, alla har vi svackor - det gäller bara att bryta den så fort som möjligt.
|
På kvällens kupong lägger jag:
Valsarna +8,5 Dackarna -4,5 Hans Andersen vs Jaroslaw Hampel (0.0-0.5) |
Hittade ett intressant odds på Unibet
Valsarna -Lejonen Result Heat 2. Valsarna @ 3,00 3 units |
Magnus Zetterström +2 vs Damian Balinski @ 1,90 Bet365 2Units
Dackarna -4 vs Elit Vetlanda @ 1,90 Bet 365 3Units |
Ser ut som jag får trycka in lite pengar på Unibet till nästa omgång :-)
Nu sätter jag i mig bilen o drar till Hagfors. Hoppas på bra speedway. |
Citat:
|
Valsarna -Lejonen Result Heat 1
Valsarna @ 6,00 Unibet 1 Unit (heat 1) Valsarna Lejonen oavgjort @ 2,75 Unibet 2 Unit (heat 1) Chris Holder over 11,5 poäng @ 2.00 Expekt 2 Unit Mest poäng i matchen Valsarna Lejonen; Chris Holder vs Sebstian Ulamek @ 2,30 Unibet 4 Units |
Kvällens spel sammanfattade då,nu kör vi...
Spoiler:
|
Valsarna Lejonen oavgjort @ 2,75 Unibet 2 Unit (heat 1)
Chris Holder over 11,5 poäng @ 2.00 Expekt 2 Unit Chris Holder vs Sebstian Ulamek @ 2,30 Unibet 4 Units Magnus Zetterström +2 vs Damian Balinski @ 1,90 Bet365 2Units Dackarna -4 vs Elit Vetlanda @ 1,90 Bet 365 3Units Valsarna @ 3,00 3 units Valsarna @ 6,00 Unibet 1 Unit (heat 1) |
Såg bra ut när Valsarna ledde med 23-19, men till slut orkade man inte hålla emot längre. Chansningen Matej Kus gick inte hem och Anders Mellgren var inte bara sist - han var låååååångt efter. Kan tänka mig att det är ganska oroande för Valsarna i fortsättningen, eftersom man pratat så gott om reservparet inför säsongen.
Dackarna satt som sagt iaf, även om det satt långt inne ;-) |
Citat:
Det kanske låter tufft att säga så,när man vinner mot Vetlanda,men titta på pappret vilket lag man har.Nu när man dessutom har värvat Rune Holta som jag trodde skulle bli tungan på vågen,den här säsongen. Nej det blir nog inget guld iår heller för Målilla-laget. Idag är det en match i engelska Elite-League. Seriesuveränerna Poole som tar emot bottenlaget Ipswich.Och där tror jag att jag har hittat ett intressant spel på Unibet. Vilken åkare kommer att få flest poäng? Holder, C 1,40 Nicholls, S 2,75 Alla som följer den här dagboken vet att jag är svag för Chris Holder,så varför spelar jag då emot honom?Jo jag tror att han är sliten,han har haft ett riktigt tufft tävlingsschema de sista dagarna,eller vad sägs om följande? Fredag;Träning Göteborgs GP Lördag;Göteborgs GP Söndag;Hemmamatch för sitt polska lag Torun Måndag;:sleep:eller :drunk:eller:smoke: Tisdag;Bortamatch mot Valsarna i Hagfors Scott Nicholls kommer garanterat att få köra fem heat,han är lagets stora stjärna,han har dessutom haft Poole som hemmabana en gång i tiden. Om nu Chris är sliten så är det inte omöjligt att han avstår sitt sista heat, Poole har ju dessutom andra bra förare så det är inte ens säkert att han får köra det sista nomineringsheatet. Poole vinner matchen komfortabelt,men jag tror att Scott Nicholls har stora möjligheter att ta mer poäng än Chris Holder. Scott Nicholls over 9,5 @ 2,00 Nordicbet 3 Units Scott Nicholls vs Chris Holder @ 2,75 Unibet 3 Units |
Intressant! Du tror förresten inte att Ipswich klarar linan på +27 om Nicholls kan leverera och Holder tar lite färre poäng än vanligt?
Jag testar! 1.85 på NB. |
Citat:
Lycka till Jonas,jo visst finns chansen till det,samtliga förare i Poole utom Jason Doyle körde i Sverige igår.Du såg ju själv tre av dom Watt ,Mrozka och Holder. Att ta sig från de djupa värmländska skogarna till engelska sydkusten på mindre än 24 H,borde kännas även för en kringflackande speedwayförare. Det borde betyda som mest 3 till 4 timmars nattsömn. Ingen av Ipswich förare körde i Sverige igår,jag tror nyckel till spelet ligger i hur förare som Robert Miskoviak,Olly Allen och Daniel King kör i kväll. Kan de tre undvika att göra en plattmatch,så borde chansen att klara handikappet vara goda.Så goda att jag ryggar ditt spel med 2 units.:thumbup: |
42-18 med fem heat kvar. Haha, jisses vilken utklassning. ;D
Det hjälpte inte att Hagfors låg "i världens ende" för Mroczka, Watt och Holder, tyvärr. |
Nicholls har två heat kvar, det kan vara räddningen.
|
Såja, Tactical Ride. Nu jävlar måste det gå vägen.
|
Fy fan,jävla skit!!!
Bara att konstatera att Poole anno 2010 är heeelt överlägsna. Såklart så vann dom också banlottningen inför första heatet,vilket innebar att Holder fick stå på bana 3,och Nicholls på bana 4. Usch vad jag är besviken just nu.:sad44: |
Ah, där sket det sig. Men räknas TR in i förarpoängen?
|
Spelar ingen roll, jag glömde "bekräfta spelet" på Nicholls över 9,5 poäng. Härligt. :>
|
Citat:
|
Fy fan vilken sanslös svacka man är i alltså,förresten det är ingen svacka det är en krater!!!
Undrar just när man blir värvad av :holms: |