![]() |
England i kväll spelstopp 20,30 (20,45 i Eastbourne matchen)
Swindon + 6 @ 1,80 B365 3 U Handikapp oavgjort Swindon + 6 @ 15.00 B365 0,20 U Tomas H Jonasson +2 vs Ricky Kling @ 1,90 B365 3 U Handikapp oavgjort THJ +2 @ 11.00 B365 0.3 U Lee Richardson under 10,5 @ 1,90 Expekt 3 U Simon Gustafsson -2 vs Morten Risager@ 1,83 B365 2 Units Handikapp oavgjort Morten Risager +2 @ 9.00 B365 0,25 Units Lycka till.:hattenav: |
28-8 efter sex heat i polen. Haha, vaket av er att hoppa den :D
|
Och RR för Pawel Hlib. Kalas. FAN.
|
Ajaj, nya tag jonas!
|
:skamsen:
Citat:
Gillar din tankar Speedmagic,tror att Bjerre blir svårlagen ikväll.Vinner på Lördag? Nöjer mig dock med mina spel blev en del units på dom.:skamsen: |
Citat:
ett gott skratt när man rekar i Polen och läser google translate.:lol: |
Citat:
Bjerre kan absolut vinna på lördag, det tror jag inte är någon omöjlighet. Vi får gå igenom det under morgondagen och hitta de fina spelen. Ingen tv-sändning från EL ikväll?! |
Citat:
Eller snarare Lindgren vs Bjerre.:sweatdrop: Hoppas att Panters vinner stort ikväll,så att linan på Wolves inte blir så hög på måndag.Nu har Wolves fått tillbaka Skornicki,så nu blir man att räkna med på allvar igen. |
Blir så äcklad... Hade ju Griparna +18.5 idag. De vinner ett heat på hela matchen, torskar i sista med 2-4 som innebär att de förlorar matchen med 58-38. :rant:
Bajen i underläge 31-35 eft 11h. Ser inte ut att bli någon kul kväll i AS. |
Citat:
Griparna får väl värva Lewis Bridger,så det blir lite ordning på torpet,då. |
Citat:
|
Matcherna slut.
Kvällen slutar på +5,05 U Mina djupaste sympatier går dock till speedmagic,som hade Bjerre over 14,5. Bjerre hade 14 inkörda poäng inför heat 15,då ställer lagledningen över honom.:no: Självklart är jag nöjd med kvällen,men likt en fotbollspelare som gör mål på sin gamla klubb,så håller jag inne med mitt firande. |
Ett tidigt spel till lördagens GP i Köpenhamn;
Fredrik Lindgren vs Leon Madsen @ 1,72 Unibet 3 Units Parken har varit,något av en mardrömsbana för Lindgren i GP-cirkusen.Han har dessutom börjat årets GP-säsong på ett mediokert sätt(just nu på plats 13).Det är nog dock bara tillfälligheter för att i serielunken så är han lika stabil som vanligt. Parkens bana borde egentligen passa hans tekniska åkstil bra,så det är lite märkligt med alla bottennapp som han har gjort där.Jag tror dock att hans byte av motor från Jawa till GM,kommer att betala sig på de här specialbyggda banorna. Han SKA helt enkelt ta mer poäng än det unga wildcardet Madsen på lördag,tror att det kommer vara mycket fjärilar i magen på dansken.Det är hans första tävling på den här nivån,och Fredriks rutin ska fälla avgörandet här. |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Ska som vanligt bli intressant att höra hur många gånger Johan Ejeborg säger;"luftstaket" under sändningen.:rolleyes: |
Några lördags-lir till;
Tai Woffinden over 3 pts @ 2,05 B365 3 Units T.W exakt 3 pts @ 4,50 0,75 Units Tai Woffinden vs Piotr Protasiewicz @ 2,50 B365 3 Units (Nordicbet har 1,95 på TW mot PP) Den här kommer judarna på B365,snart slasha. Känns som att Tai är lite på gång igen,efter en tung start på säsongen.Han har säkert haft det mycket jobbigt på det personliga planet,eftersom han pappa och mentor Rob gick bort i cancer i Februari.Parkens bana påminner lite om de engelska banorna,som är hans cup of the.Han hade dessutom tur i spårlottningen och fick nummer 1.Det innebär röd bana två gånger ,och nysladdat inför varje heat som han kör.Det borde betyda att han inte måste ändra så mycket på inställningarna på sin cykel inför varje heat. Han har dessutom inte tävlat sen i måndags,så han ska vara pigg och utvilad inför detta. Piotr tror jag inte så mycket på här,han kommer in som reserv istället för skadade Sayfutinov. Tror inte att han har den rätta hungern eller motivationen,för att göra något stort här.Det är dessutom en bana som inte ska passa honom. |
Citat:
|
Citat:
Holykadoly.:moneybag: Ja nu gäller det bara att knatten levererar också.:yes: Jag tar även; Andreas Jonsson over 8 @ 2,05 B365 3 Units AJAJ exakt 8 @ 6.00 0,5 Units Andreas vann ju som bekant grundtävlingen i Prag senast,och nu var han den som såg snabbast ut på fredagens träning.Det brukar krävas minst 7 poäng gärna 8,för att ta sig till semifinal.Är väl inte många som tror att Andreas ska missa semi i morgon?Exempelvis så har bwin spelet;"vem kvalar in till semifinal"? Andreas Jonsson @ 1,55. Jag tror inte att det är någon som kommer att dominera i grundtävlingen,utan att förarna kommer att plocka poäng av varann.I min bok ska i alla fall AJ komma upp i minst 8 pts,2 gånger av 3. |
Citat:
|
Jag dunkar på lite i TW vs PP spelet.
Tar 2 units till på; Tai Woffinden vs Piotr Protasiewicz @ 2,50 B365 Passar på innan Bet365 inser sin blunder.:evilgrin39: |
Ett sista spel för natten,tror inte det blir något spel i morgon.
Greg Hancock over 8 pts @ 2,15 B365 3 Units GH exakt 8 @ 6,00 0,5 Units Greg tror jag en del på faktiskt,han var tvåa på Parken i fjol.Och älskar den typen av banor.Genrepade i veckan med att vinna heat 16 i Västervik i tisdags(sånt är faktiskt viktigare än man kan tro för en förares confidence).Och tog sedan 20 poäng i danska ligan för sitt Esbjerg i onsdags.I samma tävling tog faktiskt K.Bjerre bara 6 poäng. Dessutom har Greg ett riktigt trumfkort vid sin sida i depån i morgon.Nämligen min gamle vän John Cook,influgen från soliga Kalifornien.John har en fantastisk förmåga att sprida glädje på sina amerikanska "buddies".Det var faktiskt John som till stora delar lärde upp Gregs racing skills,back in the US,som juniorförare.Man kan säga att han är Gregs stora mentor,och han har inte varit i Europa de senaste 5 åren,räkna med en Greg på topphumör i morgon. Jag säger inte att Greg vinner i morgon,men jag skulle bli mycket förvånad om han tar mindre än 8 poäng. :hattenav: |
Mina spel för morgondagen blir följande:
Lindgren v Madsen 1.72@UB - 7u Pepe v Woffinden 2.50@B365 - 8u Bjerre o10.5p 1.90@B365 - 4u Bjerre, Final? JA! 1.90@Lads - 7u Crump, Final? NEJ! 1.83@Lads - 5u Tror hårt på Bjerre och det ska smidas medans järnet är varmt! Crump har haft det motigt och jag kommer fortsätta fadea honom tills det vänder, tveksam om det gör det imorgon kväll. Lindgren har tagits upp tidigare i tråden och likaså Tai. God lycka, Eddie! :) |
Citat:
Lycka till själv speedmagic.:smoke: |
Vilken start, kan bli en bra speedwaykväll det här. :)
woffinden i dess möjliga former ( får man tacka för, har oxå tai till semi sju ggr pengarna) Harris över sex lindgren vs madsen bjerre vs crump tack för tipsen gubbar, nu jobbar vi in det här |
Kalasstart
Citat:
Kalasstart är väl ingen underdrift,nu jävlar blir det polettregn.:clap::clap: Jag kollar dock på Svt 24 så jag är en timma efter,precis när jag skriver dessa rader så vurpar Lindgren.SCHIESSE. SNYGGT JONAS MED SEMI SPELET PÅ TAI!!!!!!! :moneybag: |
Mina spel för kvällen klara;
+11,21 :smoke: |
Vackert Eddie!
|
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=Npi4ukxLXTU]YouTube - Petter Det går bra nu[/ame]
|
Jag säger bara SPEEDMAGIC +17,79 ikväll!!!
:moneybag::cheers: Ring Finax...:holms: |
Citat:
Men annars gött och supernöjd! :moneybag: Snyggt själv, Eddie! :) |
Blir med största säkerhet inget spel från Polen,idag.Im a busy man today,återkommer
dock såklart i morgon med engelska spel. |
Unibax Torun - Wlokniarz Czestochowa +26,5
Torun är stekheta, men Peter Karlssons form pekar uppåt, Tai Woffinden vinner antagligen reservkampen och Jonas Davidsson har kört bra i Polen (37 poäng på 20 heat). Rune Holta borde kunna utmana Hans Andersen och Chris Holder - alla körde GP i går. Jag testar iaf. |
Eddie, notera att BV - Coventry är inställd pga regnsjuk bana. :sad:
Då har vi bara Wolves - Panthers kvar ikväll, vad har du för tankar? Jag funderar fortfarande... Gästerna kör ju R/R för Brzozowski samt att de plockat in D King som gästförare. |
Citat:
Ja jävligt synd att det blev inställt i Manchester,B365 hade + 2 på Cov. Det var ett bjudodds. När det gäller den andra matchen,så trodde jag på en ganska enkel seger för hemmalaget i förhand.Det var innan Brzozowski kastade in handduken, nu tycker jag P-boro ser starkare ut. Jag känner dock att jag måste kolla upp lite närmare,innan jag postar något bet. |
Första spelet för kvällen;
L.Lindgren vs K.Buzkowski +2@ 2,20 B365 3 U Handikapp oavgjort K.Buzkowski +2 @ 11.00 0,30 U Buzk.har verkligen en fin formkurva,i kväll lär han få köra minst 6 heat från sin reservplats Visserligen kan han få problem med de tajta svängarna på Monmore Green,men jag tror ända att han har lärt sig så pass mycket av englandsåkandet,att han fixar det. EDIT,oddset sänkt till 1,90.:rant: |
Adam Skornicki -2 vs Danny King @ 1,83 B365
3 U Handikapp oavgjort D.King + 2 @ 11.00 0.30 U |
Citat:
|
Mina två spel för kvällen blir följande:
R Schlein o8.5p 1.75 @ Expekt - 8u Schlein har nyligen kommit till klubben, gjorde det bra på hemmaplan senast. Förra säsongen borta mot Wolves så tog han 8p på fem heat för Coventry. Tidigare denna säsong tog han 11p på fem heat när han var här på besök med sin tidigare klubb. Han kommer få extra heat ikväll då Peterborough kör R/R för Brzozowski. Jag ser goda chanser till att "aussien" plockar in 9 pinnar för sitt Panthers ikväll! L Lindgren v K Buczkowski +1.5 1.90 @ B365 - 4u Jag tycker inte Ludde varit speciellt vass så här långt denna säsong, han snittar 5p på hemmaplan på sju matcher. Buczkowskis akilleshäl har så här långt varit att köra på bortaplan, men jag tycker han ska ha goda chanser att plocka tillräckligt med poäng för att täcka denna spread mot svensken. Senast han var på besök här så körde han riktigt uselt och körde in 3p på sju heat! Ikväll får han extraheat iomed att Peterborough kör R/R för Brzozokowski. Han snittar 4.2p på bortaplan så här långt i år. Jag ger polacken en chans till strax under medelstake. Sorry om jag lånar din tråd, Eddie. :innocent: |
Citat:
Det är lugnt mannen,jag tycker det är jättekul att du skriver ner dina tankar. Tillsammans är vi starkare.:KO: Lutar nog åt att jag skippar att tippa hkp linjen i matchen,det känns ovisst med många ojämna förare.Speciellt i bortalaget. Funderar också på Schlein,han brukar kunna få på raketstarter,det är också en viss rivalitet mellan honom och Wolves förarna. Smockan har hängt i luften vid flera tillfällen,räkna med att han är taggad ikväll!!!:KO: |
K Buczkowski är jag också med på! Nu kör vi så det ryker :D
Testar också att spela Batchelor till +2. |