Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Speldagböcker (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/)
-   -   Eddie Hitler bettar på Speedway (https://www.sharps.se/forums/speldagboecker/2409-eddie-hitler-bettar-pa-speedway/)

Overkill 2010-09-21 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av SuprMario (Inlägg 63210)
Körde tyvärr bara detta idag så det blev en dyyr kväll. 10u känns i börsen..:-)

nya tag!

Sorry för den, dåligt av Harris att inte fixa minst lika många som AJ när han dessutom fick ett heat mer än svensken.

Overkill 2010-09-23 19:20

20:30 Coventry v Wolverhampton -10.5 1.85 @ NB - 5u
Kvartsfinalretur i Knockout Cup, Wolves vann hemmamötet med 51-43 så det är åtta poäng för Bees att plocka in här. Det ska de bara fixa normalt sett, iaf sett till hur deras säsong artat sig. Toppform på samtliga förare! Tror detta derby kan rinna iväg i slutskedet och medel testas.

Overkill 2010-09-23 20:16

20:30 B Barker v T Proctor -2 (3-way) 1.75 @ B365 - 5u
BB har enklare heat IMO ikväll. Proctor kör i par med F. Lindgren i tre av sina fyra heat. Att BB är före med 3p ikväll känns rätt troligt IMO, han är en jämnare förare dessutom. Medelstake.

Overkill 2010-09-23 21:03

Matchen avbruten pga vatten efter två heat. Båda spelen voidas. Mycket tråkigt..

Overkill 2010-09-24 16:00

25/9 19:00 N Pedersen v A Jonsson 1.95 @ BS - 7u
Båda dessa jagar topp-8 i sammandraget, AJ ligger 6p bakom Harris som har den sista direktplatsen och Nicki ligger 9p bakom Harris, så det är ruskigt tätt inför de två avslutande GP-tävlingarna. Rent formmässigt så är AJ riktigt bra just nu och jag tror det kan bli snäppet vassare imorgon i Italien. Nicki däremot har uppvisat att en formsvacka kan vara på väg, senaste två matcherna för Lejonen har inte varit imponerande. Här tycker jag svensken ska vara favorit då jag tror en hel del på honom imorgon.

25/9 19:00 A Jonsson Topp3 5.50 @ Bwin - 3u
Testat denna också, stämmer det omgående med motorerna för Jonsson imorgon då kan det bli en riktigt kul tävling för honom. Han är i poängbehov, likaså de andra runt och strax utanför topp-8. Så det bådar för en väldigt spännande tävling imorgon kväll. :) Lowstake här.

eddieh 2010-09-24 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63616)
Båda dessa jagar topp-8 i sammandraget, AJ ligger 6p bakom Harris som har den sista direktplatsen och Nicki ligger 9p bakom Harris, så det är ruskigt tätt inför de två avslutande GP-tävlingarna. Rent formmässigt så är AJ riktigt bra just nu och jag tror det kan bli snäppet vassare imorgon i Italien. Nicki däremot har uppvisat att en formsvacka kan vara på väg, senaste två matcherna för Lejonen har inte varit imponerande. Här tycker jag svensken ska vara favorit då jag tror en hel del på honom imorgon.

Testat denna också, stämmer det omgående med motorerna för Jonsson imorgon då kan det bli en riktigt kul tävling för honom. Han är i poängbehov, likaså de andra runt och strax utanför topp-8. Så det bådar för en väldigt spännande tävling imorgon kväll. :) Lowstake här.

Kommer sätta mig ner senare i kväll,och kolla in alla förutsättningar.Watch this space.

Overkill 2010-09-24 16:24

19:00 A Jonsson, minst semifinal 1.72 @ Bwin - 5u
Vill AJ ha någon chans på att ta en direktplats så känns det som att minst semifinal imorgon är ett måste. 1.72 känns helt ok, borde ner till runt 1.55 kanske. Medelstake.

Overkill 2010-09-24 19:07

21:00 L Richardson (Lakeside) o12.5 2.00 @ NB - 9u
Han har hemmaplan ikväll, dvs han kan banan utan och innan. Dessutom har han riktigt, riktigt fin form. Som i gårdagsmötet så körde han in 13p på sina fem heat, ikväll kör dessutom Lakeside R/R för Shields som skadade sig under gårdagskvällens match och det innebär ytterligare ett heat tillgängligt att köra för Lee. Alltså kan han få så många som sex heat och då ska han vara över denna linan annars känns det faktiskt lite pinsamt med tanke på hans kaliber på speedwayovalen. Dessutom om Lakeside ska ha någon rimlig chans att plocka in underläget från första mötet krävs det att Lee drar med sig samtliga och jobbar in poängen! Jag håller överspelet som favorit ikväll så oddssättningen känns för mig lite lustig. Highstake och väldigt nära maxning här.

Overkill 2010-09-24 19:32

21:00 P Ljung v S Gustafsson -2 (3-way) 1.72 @ B365 - 3u
Har faktiskt imponerats av PJ i de senaste matcherna som han kört. Igår körde han in 9p på sex heat i första kvartsfinalmötet mot Eastbourne borta. SG har plockat massvis av poäng i England denna säsong, men det är främst när han kört som reserv. Nu kör han på ordinarie och det har gått sämre, igår körde han in 6p på hemmaplan. Tror han kan få det lite kämpigt ikväll och bör hamna runt samma poängantal som han gjorde igår. Ljung nollade faktiskt i sina två sista heat igår, så han plockade 9p på fyra heat vilket är bra. Spelet känns bra, men oddset är inget jättevärde så testar endast 3u här.

Overkill 2010-09-24 20:12

21:00 Lakeside v Eastbourne -8.5 1.85 @ NB - 5u
Lakeside kör R/R för Shields som skadade sig i sitt andra heat igår, har plockat in Kennett som gästförare för skadade J Davidsson. Eastbourne kör R/R för Jedrzejak och har plockat in Bridger som gästförare för skadade Woodward. Eftersom båda lagen kör Riders för en förare var ikväll, fördel för hemmalaget. Framförallt för att Richardson med all säkerhet får sex heat. Bästa gästföraren av Kennett och Bridger? Jag skulle faktiskt vilja säga fördel för hemmalaget även där. Har aldrig gillat Bridger, han är en choker och "faller" väldigt lätt i tuffa dueller. Detta ska kunna bli en tuff match där det inte skiljer mycket mellan gårdagens resultat hemma för Eastbourne och kvällens resultat hemma för Lakeside. Medelstake här.

eddieh 2010-09-24 21:50

Ser tyvärr inte så bra ut,för dina spel so far speedo.Early days,men det blir tufft att nå spreaden för Lakeside,med RR.:sad:

Jag hade leans på S.Robson vs L.Dryml.Glad att jag avstod.Robbo nollade i sitt första,och Dryml är redan uppe i fem poäng.:skamsen:

Overkill 2010-09-24 21:52

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 63680)
Ser tyvärr inte så bra ut,för dina spel so far speedo.Early days,men det blir tufft att nå spreaden för Lakeside,med RR.:sad:

Jag hade leans på S.Robson vs L.Dryml.Glad att jag avstod.Robbo nollade i sitt första,och Dryml är redan uppe i fem poäng.:skamsen:

Nä, kunde ju fått en bättre start. Usel inledning av Lee dessutom, snacka om förvandling over one night! Ljung chokar givetvis när jag ger honom en chans. :sleep:

eddieh 2010-09-24 22:44

Nu ser det helt plötsligt MYCKET bättre ut,speedo.Lakie 4 up med 4 heat kvar.
Ljung 6 Simmo 4 och Lee R 9 poäng med två heat kvar att köra.Spännande.:evilgrin39:

eddieh 2010-09-24 22:55

Nej nej nej Lakeside,usch vad ni viker ned er,på hemmaplan dessutom.Bara hoppas att Lee R kan ta minst en poäng i heat 15,för att minska förlusten speedo.:KO:

Overkill 2010-09-24 23:13

Richardson plockade 15p, utan problem. ;)

Ljung plockade in 8p men Gustafsson plockade 6p. Rätt kasst av Ljung att inte klå Gustafsson med 3p när han fick ett heat mer.

Lakeside vek ner sig totalt när de hade 33-27 med fem heat kvar, riktigt ***** uselt att släppa det.

+1u ikväll. Nya tag imorgon med GP!

Overkill 2010-09-24 23:17

Ska börja kika igenom bookies nu och återkommer med fler spel inför morgondagens GP förutom de jag redan lagt ut.

Antar att Eddie kommer med lir också. ;)

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63622)
Vill AJ ha någon chans på att ta en direktplats så känns det som att minst semifinal imorgon är ett måste. 1.72 känns helt ok, borde ner till runt 1.55 kanske. Medelstake.

eddieh 2010-09-24 23:24

Kort brief inför morgondagens GP i italienska Terenzano.

Den här banan anordnar sitt andra Gp genom tiderna,det är en extremt ovanlig bana som närmast kan liknas vid Gubbängen i Stockholm,och Galgberget på Visby.Med det menas att det är jättelåååånga rakor,och väldigt väldigt halt underlag.Det är alltså en bana där starterna är A och O,eftersonm det är så lite utrymme att köra om på.

Spontant känner jag att,förutom de som vanligt starka Gollob och Crump finns
förare som borde gynnas av underlaget.Dessa är Hans Andersen och Greg Hancock.

Förare som borde missgynnas av underlaget är,Tai Woffinden ,Davey Watt och Magnus Zetterström.

Ett litet smakprov från fjolårets GP är på sin plats;
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=G4-WSPrFOLs&NR=1]YouTube - Italian Speedway GP, Terenzano, 2009 - Heat 7. Nearly crash.[/ame]

eddieh 2010-09-24 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63696)
Richardson plockade 15p, utan problem. ;)

Ljung plockade in 8p men Gustafsson plockade 6p. Rätt kasst av Ljung att inte klå Gustafsson med 3p när han fick ett heat mer.

Lakeside vek ner sig totalt när de hade 33-27 med fem heat kvar, riktigt ***** uselt att släppa det.

+1u ikväll. Nya tag imorgon med GP!

Jag vill inte vara någon wesserbisser,men om du hade haft en liten liten sudd på "hkp oavgjort" S.Gustafsson +2,så hade du ju fått insatsen tillbaka.Men,men plusresultat är alltid plusresultat.:)

Nya tag "imöra".

Overkill 2010-09-24 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 63701)
Jag vill inte vara någon wesserbisser,men om du hade haft en liten liten sudd på "hkp oavgjort" S.Gustafsson +2,så hade du ju fått insatsen tillbaka.Men,men plusresultat är alltid plusresultat.:)

Nya tag "imöra".

I know. ;) Men då försvinner också en del av värdet genom att man viktar en del av insatsen på "oavgjort", det är så jag resonerar när jag aldrig gör så. :cheers:

Overkill 2010-09-24 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 63700)
Kort brief inför morgondagens GP i italienska Terenzano.

Den här banan anordnar sitt andra Gp genom tiderna,det är en extremt ovanlig bana som närmast kan liknas vid Gubbängen i Stockholm,och Galgberget på Visby.Med det menas att det är jättelåååånga rakor,och väldigt väldigt halt underlag.Det är alltså en bana där starterna är A och O,eftersonm det är så lite utrymme att köra om på.

Spontant känner jag att,förutom de som vanligt starka Gollob och Crump finns
förare som borde gynnas av underlaget.Dessa är Hans Andersen och Greg Hancock.

Förare som borde missgynnas av underlaget är,Tai Woffinden ,Davey Watt och Magnus Zetterström.

Ett litet smakprov från fjolårets GP är på sin plats;
YouTube - Italian Speedway GP, Terenzano, 2009 - Heat 7. Nearly crash.

Det där kommer jag ihåg. Fy fan, det var äckligt att se det där igen faktiskt. :sweatdrop:

Kolla din PM, har kanske ett intressant spel IMO!

eddieh 2010-09-24 23:39

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63702)
I know. ;) Men då försvinner också en del av värdet genom att man viktar en del av insatsen på "oavgjort", det är så jag resonerar när jag aldrig gör så. :cheers:

Jo så är det ju,jag är en blyg viol.Och du polaren,är en gambler.:smoke:

Hödudu,det ser inte så bra ut vädermässigt inför morgondagen.

Varsel for Terenzano lørdag 25.09.2010Morgen kl 5 – kl 11 14°
Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra øst. 10 mm nedbør.
Dagtid kl 11 – kl 17 16°
Regn. Lett bris, 4 m/s fra øst-nordøst. 2,2 mm nedbør.
Kveld kl 17 – kl 23 18°
Regn. Svak vind, 2 m/s fra øst-nordøst. 1,9 mm nedbør.

Stor risk för inställd tävling,med andra ord.Det är ju tamejfan helt otroligt,de två "solsäkraste" GP-tävlingarna (Kroatien och Italien) ja då hällregnar det.
Det är den där jäfvla tvestjärten Peter Kondrups fel.:KO:

Overkill 2010-09-24 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 63704)
Jo så är det ju,jag är en blyg viol.Och du polaren,är en gambler.:smoke:

Hödudu,det ser inte så bra ut vädermässigt inför morgondagen.

Varsel for Terenzano lørdag 25.09.2010Morgen kl 5 – kl 11 14°
Kraftig regn. Laber bris, 7 m/s fra øst. 10 mm nedbør.
Dagtid kl 11 – kl 17 16°
Regn. Lett bris, 4 m/s fra øst-nordøst. 2,2 mm nedbør.
Kveld kl 17 – kl 23 18°
Regn. Svak vind, 2 m/s fra øst-nordøst. 1,9 mm nedbør.

Stor risk för inställd tävling,med andra ord.Det är ju tamejfan helt otroligt,de två "solsäkraste" GP-tävlingarna (Kroatien och Italien) ja då hällregnar det.
Det är den där jäfvla tvestjärten Peter Kondrups fel.:KO:

Är söndag reservdag?

eddieh 2010-09-24 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63705)
Är söndag reservdag?

Så brukar det vara,till polackernas förtret...:lol:

Overkill 2010-09-24 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Hitler (Inlägg 63706)
Så brukar det vara,till polackernas förtret...:lol:

:drunk:

Kommer snart med en rek, maxlir.

Overkill 2010-09-24 23:58

19:00 M Zetterström u6.5p 1.85 @ Sportingbet - 10u
Banan i Terenzano ska inte passa Zorro det minsta, det är en väldigt speciell bana med vääääääldigt långa rakor och underlaget är halt. Starterna kommer bli väldigt avgörande imorgon kväll.

Kikade igenom banlottningen tidigare och kan verkligen inte se hur Zorro ska mäkta med att plocka sju poäng här. Han avslutar med två innerbanor men då har han förare som startsnabba utanför sig.

Hade jag satt odds på detta så hade jag dels satt linan på O/U 5.5 och oddsen runt 2.10 1.66. Antagligen max 5p för Zorro imorgon och med lite flyt 6p men inte mer än det. Maxar här med glädje!

eddieh 2010-09-25 00:01

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63709)
Banan i Terenzano ska inte passa Zorro det minsta, det är en väldigt speciell bana med vääääääldigt långa rakor och underlaget är halt. Starterna kommer bli väldigt avgörande imorgon kväll.

Kikade igenom banlottningen tidigare och kan verkligen inte se hur Zorro ska mäkta med att plocka sju poäng här. Han avslutar med två innerbanor men då har han förare som startsnabba utanför sig.

Hade jag satt odds på detta så hade jag dels satt linan på O/U 5.5 och oddsen runt 2.10 1.66. Antagligen max 5p för Zorro imorgon och med lite flyt 6p men inte mer än det. Maxar här med glädje!

Råder alla som har möjlighet att spela på sportingbet,att göra det.Det här tycker jag precis som speedmagic är ett mycket bra spel.:cheers:

Overkill 2010-09-25 00:24

19:00 R Holta till final? NEJ! 1.53 @ Ladbrokes - 10u
Detta känns också givet, han har problem med en skada i foten men kör ändå vidare. Det är starkt virke i denna mannen! Men imorgon tror jag det blir svårt, dels pga hans något ojämna starter samt underlaget på banan vilket jag inte tror kommer gynna honom. Detta odds borde tryckas ner till runt 1.25-1.30 då jag har mycket, mycket svårt att se Holta placera sig Topp4 imorgon. Maxbet!

Overkill 2010-09-25 00:38

20:00 R Holta v J Hampel (H2H) 2.20 @ NB - 6u
Polacken har varit stabil en längre tid nu, han ligger trea och endast 1p efter Crump som innehar andraplatsen i sammandraget. Att Hampel hittar vägen till semifinal känner jag mig relativt säker på, men frågan är om Holta gör det? Här har JH blivit väl stor dog så jag trycker in strax över medel.

Overkill 2010-09-25 00:50

19:00 J Crump v R Holta 1.50 @ BS - 10u
JC jagar Gollob, han är 19p bakom så egentligen känns det rätt kört. Men han lär inte ge upp förrän det är till 100% helt klart att det inte är möjligt att nå ifatt längre, förvisso lär han inte ge upp då heller. Han har ju silvermedaljen att kämpa om i kamp med polacken Hampel. Han lär gå långt imorgon kväll nere i Terenzano. Holta har jag redan skrivit om, det ska skilja en del poäng mellan dessa när tävlingen avslutas. Denna borde ner mot 1.25-1.30 IMO.

Overkill 2010-09-25 01:06

19:00 K Bjerre till semifinal? NEJ! 2.10 @ Ladbrokes - 4u
Dansken har tappat allt vad form heter och frågan är om han ens fixar en semifinalplats imorgon? Jag tror faktiskt inte han gör det, dessutom inleder han på ytterbanan och det är en mardröm allt som oftast. Om han skulle köra dåligt i sitt första kan han lätt komma ur balans och tappa allting. För övrigt, sista matcherna jag sett honom så har han tappat farten allt eftersom i heaten och blivit omkörd. Tror banan kan ställa till en del bekymmer för dansken dessutom med det hala underlaget. I de fyra första GP-tävlingarna nådde han minst semifinal, totalt har han nått minst semifinal i 6/9 GP denna säsong. Strax under medel investeras här.

Overkill 2010-09-25 01:20

19:00 G Hancock v K Bjerre (H2H) 1.80 @ BS - 10u
Bättre form, bättre banlottning för amerikanen. Har alltid gillat Greg och sättet han kör speedway på, han visar titt som tätt att gammal är äldst. ;) Att han bara ska vara knapp favorit mot en skärrad dansk? Nä, det skriver jag verkligen inte under på! Han borde vara större favorit, minst sagt! I heatet som de möts i har Greg innerbana med Bjerre utanpå sig, frågan är om dansken är så pass het i det läget att han kan lägga sig utanför och klämma sig runt i första böj? Jag tror inte det. Detta odds är marknadshögst och TOKFEL! En ren bjudning av BS och det finns inget annat att göra än att maxa här med.... :p

Om vi ska dra lite var jag tycker oddset bör ligga, NB är mycket närmare sanningen med 1.55 om man säger så.

Overkill 2010-09-25 01:51

19:00 C Harris minst semifinal 1.83 @ Ladbrokes - 3u
Inget jättevärde här, men CH behöver alla poäng han kan få då han innehar den sista direktplatsen till nästa års GP. Jag tror att det kan krävas minst semifinal i båda de återstående tävlingarna för att han ska kunna vara någorlunda säker på att få köra även nästa säsong. Förra säsongen i detta GP gick det faktiskt bra, han körde in 11p och kom på en sjunde plats. Något liknande poängmässigt tror jag vi kan få se från britten imorgon med. Lowstake här.

19:00 C Holder v C Harris (H2H) 1.90 @ NB - 4u
Två riktigt jämna förare IMO, Holder har potential att bli riktigt, riktigt bra då han bara är 23år medans Harris är fem år äldre. Tror att rutinen kommer spela in en del här, dessutom har ju Harris gjort det bra på denna bana tidigare. Kan vara svårt att hitta rätt inställningar till denna bana omgående och då blir det svårt. Fel favorit här, vänd på oddsen. Strax under medel.

Overkill 2010-09-25 02:04

Sammanfattning av samtliga spel från mig inför morgondagens GP från Terenzano i Italien. Det är bara att välja och vraka bland det man finner mest intressant.

Jag kommer gå som på nålar hela dagen innan tävlingen sätter igång imorgon kväll, om den nu inte regnar bort och körs på söndag istället.

BOL! :cheers:

Citat:

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63622)

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63709)

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63713)
19:00 R Holta till final? NEJ! 1.53 @ Ladbrokes - 10u
Detta känns också givet, han har problem med en skada i foten men kör ändå vidare. Det är starkt virke i denna mannen! Men imorgon tror jag det blir svårt, dels pga hans något ojämna starter samt underlaget på banan vilket jag inte tror kommer gynna honom. Detta odds borde tryckas ner till runt 1.25-1.30 då jag har mycket, mycket svårt att se Holta placera sig Topp4 imorgon. Maxbet!

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63715)
20:00 R Holta v J Hampel (H2H) 2.20 @ NB - 6u
Polacken har varit stabil en längre tid nu, han ligger trea och endast 1p efter Crump som innehar andraplatsen i sammandraget. Att Hampel hittar vägen till semifinal känner jag mig relativt säker på, men frågan är om Holta gör det? Här har JH blivit väl stor dog så jag trycker in strax över medel.

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63717)
19:00 J Crump v R Holta 1.50 @ BS - 10u
JC jagar Gollob, han är 19p bakom så egentligen känns det rätt kört. Men han lär inte ge upp förrän det är till 100% helt klart att det inte är möjligt att nå ifatt längre, förvisso lär han inte ge upp då heller. Han har ju silvermedaljen att kämpa om i kamp med polacken Hampel. Han lär gå långt imorgon kväll nere i Terenzano. Holta har jag redan skrivit om, det ska skilja en del poäng mellan dessa när tävlingen avslutas. Denna borde ner mot 1.25-1.30 IMO.

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63721)
19:00 K Bjerre till semifinal? NEJ! 2.10 @ Ladbrokes - 4u
Dansken har tappat allt vad form heter och frågan är om han ens fixar en semifinalplats imorgon? Jag tror faktiskt inte han gör det, dessutom inleder han på ytterbanan och det är en mardröm allt som oftast. Om han skulle köra dåligt i sitt första kan han lätt komma ur balans och tappa allting. För övrigt, sista matcherna jag sett honom så har han tappat farten allt eftersom i heaten och blivit omkörd. Tror banan kan ställa till en del bekymmer för dansken dessutom med det hala underlaget. I de fyra första GP-tävlingarna nådde han minst semifinal, totalt har han nått minst semifinal i 6/9 GP denna säsong. Strax under medel investeras här.

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63722)
19:00 G Hancock v K Bjerre (H2H) 1.80 @ BS - 10u
Bättre form, bättre banlottning för amerikanen. Har alltid gillat Greg och sättet han kör speedway på, han visar titt som tätt att gammal är äldst. ;) Att han bara ska vara knapp favorit mot en skärrad dansk? Nä, det skriver jag verkligen inte under på! Han borde vara större favorit, minst sagt! I heatet som de möts i har Greg innerbana med Bjerre utanpå sig, frågan är om dansken är så pass het i det läget att han kan lägga sig utanför och klämma sig runt i första böj? Jag tror inte det. Detta odds är marknadshögst och TOKFEL! En ren bjudning av BS och det finns inget annat att göra än att maxa här med.... :p

Om vi ska dra lite var jag tycker oddset bör ligga, NB är mycket närmare sanningen med 1.55 om man säger så.

Citat:

Ursprungligen postat av speedmagic (Inlägg 63728)
19:00 C Harris minst semifinal 1.83 @ Ladbrokes - 3u
Inget jättevärde här, men CH behöver alla poäng han kan få då han innehar den sista direktplatsen till nästa års GP. Jag tror att det kan krävas minst semifinal i båda de återstående tävlingarna för att han ska kunna vara någorlunda säker på att få köra även nästa säsong. Förra säsongen i detta GP gick det faktiskt bra, han körde in 11p och kom på en sjunde plats. Något liknande poängmässigt tror jag vi kan få se från britten imorgon med. Lowstake här.

19:00 C Holder v C Harris (H2H) 1.90 @ NB - 4u
Två riktigt jämna förare IMO, Holder har potential att bli riktigt, riktigt bra då han bara är 23år medans Harris är fem år äldre. Tror att rutinen kommer spela in en del här, dessutom har ju Harris gjort det bra på denna bana tidigare. Kan vara svårt att hitta rätt inställningar till denna bana omgående och då blir det svårt. Fel favorit här, vänd på oddsen. Strax under medel.

19:00 T Gollob att vinna 3.00 @ UB - 5u
Det är svårt att gå emot superstjärnan TG just nu i sådana här lägen, han är för bra, han är för rutinerad, han har allt som en GP-champ ska ha! Jag tror knappast han gör som senast i Danmark, men om någon ska köra fullt två GP i rad så är det polacken. Återfinns inte TG i final imorgon kväll så är det nog, inte minst för honom själv, en stor missräkning. Detta känns faktiskt generöst sett till hur bra han kör för tillfället och har gjort en längre tid. B365 har samma odds om man inte har konto @ UB. Medelstake och detta är sista spelet för min del på morgondagens GP.

För övrigt, han vann i Terenzano även förra året. ;)

eddieh 2010-09-25 10:25

D.Watt under 4 @ 1,95 B365

3 u

D.Watt exakt 4 @ 7,50 B365

0,4 u

C.Harris vs C.Holder @ 1.80 Unibet

3 u

J.Crump Vinnare Heat 3 @ 2,10 B365

3 u

Kan komma mera,dock stor risk att tävlingen körs imorgon istället.Det ska vara ihållande regn under hela dagen...

Overkill 2010-09-25 13:25

20:00 M Carpanese u3 (3-way) 1.66 @ B365 - 10u
Wild card för italienaren, som varit med förut här i Terenzano. Tagit som mest 2p och det lär inte bli mer denna tävling heller, han är helt enkelt för dålig. Samtliga av hans fem heat, till trots att han har innerbana två heat, känns alldeles för svåra för den snart 25-årige italienaren. 1.35-1.40 känns mer korrekt här. Max!

eddieh 2010-09-25 13:26

Liten update om läget.

Osäkert väderläge i Terenzano | GP-bloggen

Såg nu att jag hade spelat Harris vs Holder till 1.80 på UB.Det finns till 1.90 på NB.:skamsen::whoco5::no:

eddieh 2010-09-25 13:44

Attraheras inte av så mycket mer faktiskt.Tycker dessutom att det känns lite riskabelt med banförutsättningarna,tack vare regnet.Ska åka bort nu så det blir inget mer spel från mig idag.Lycka till,kanske får möjligheten till nya lir imorgon om det nu blir inställt.

eddieh 2010-09-25 15:10

Det blir faktiskt ett spel till;

Vinnare Heat 2

C.Harris @ 2,62 B365

2 u

Hinner ej lägga in i sheetet.Måste rusa.

Fint odds här då heatsegern ska stå mellan honom och Hampel.Chris står på blå,och Hampel på vit.Det var endast två eller tre heat som vanns från bana tre i fjolårets GP i Terenzano

Overkill 2010-09-25 15:18

Saxat från: GP-bloggen | - analyser,experttips, intervjuer och skvaller direkt från SVT Sports motorreportrar

Citat:

Efter 15 timmars oavbrutet regnande ser vi bokstavligen en ljusning
inför kvällens Grand Prix.

Regnovädret har dragit bort och solen är faktiskt framme!
- Arrangören säger att banan torkar på några timmar. Tyvärr hann
vi riktigt göra klar banan efter träningen då regnet kom, säger tävlingschefen Tony Olsson.
Just nu pågår banprepareingen för fullt. Det har mycket sörja som har forslats bort från banan.

Overkill 2010-09-25 23:11

Iomed att Gollob säkrade titeln redan ikväll så kan vi äntligen rätta spelet på Gollob som världsmästare till 2.00 med 8u också!

10-4 ikväll ger ett resultat på +29.19u :D